{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
351 visninger | Oprettet:

booste koncentration og læring {{forumTopicSubject}}

hejsa smiley
hvordan kan i bedst holde jeres koncentration? (mest i forhold til lektier og andet skolearbejde)
er det ved musik, stilhed, højtlæsning osv.

hvordan synes i at i lære bedst? med det mener jeg huske hvad læren siger, de tekster man læser i lektie osv.

hvordan tager i notater til:
- timerne
- lektier
???
jeg spørger fordi at jeg var til et studietekninkskursus hvor de blandt andet sagde at man skulle finde ud af hvordan man kunne koncentrare sig, og lære bedst og da jeg virkelig er på bar bund ville jeg da lige se om i har nogle gode ideer eller om jeg kunne få nogle ideer selv gennem hvordan i gør det smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  booste koncentration og læring
  • #1   24. sep 2014 Jeg koncentrer mig ved at jeg har noget at pille ved smiley fx en bold eller en elastik smiley det hænger sammen med at jeg har ADHD smiley notater tar jeg i hæftet ligegyldigt om det er lektier eller i skolen smiley

• #2   24. sep 2014 Jeg skriver altid ned i hånden! Og når jeg læser lektier skal der være fuldkommen ro smiley sådan får jeg mest ud af det.

• #4   24. sep 2014 Kan slet slet ikke koncentrere mig, men når jeg taler med i skolen og tager notater, så går det bedre. Hjemme når jeg læser lektier, så har jeg valgt en bestemt type musik (i det her tilfælde celtic music) som betyder lektietid. Det hører jeg kun, når jeg skal lave lektier og derfor ved min hjerne også, at NU skal jeg koncentrere mig smiley

• #5   24. sep 2014 fedt og tak for alle jeres imput smiley

• #6   24. sep 2014 Jeg begynder at gøre underlige ting hvis jeg ikke har musik når jeg laver lektier. Især ting der ikke har noget at gøre med det jeg skal.. smiley

Så musik (gerne ikke alt for højt) hvis jeg virkelig skal fokusere. Ellers virker det for mig også at lege med et eller andet i hænderne, tegne krusseduller eller lignende.
    Notater tages blandet på computer og i hånden.

• #8   24. sep 2014 Til forelæsninger/i skolen, tager jeg noter hvor jeg skriver med hånden, på denne måde kan jeg huske det. Jeg mener også der er lavet undersøgelser om at du husker bedre fordi du selv former ordene med din hånd smiley
    derudover bruger jeg farvede tuscher, farver skulle angiveligt også hjælpe på hukommelsen/forståelsen, så det bruger jeg meget når jeg skal lave kemi og matematik.

Det med lektier har jeg dog aldrig lært smiley Jeg formår aldrig at læse op eller at kunne huske det jeg har læst, så der er jeg på bar bund xD

• #9   24. sep 2014 Jeg har først og fremmest fundet ud af, hvornår jeg læser bedst.
    Er A-menneske, så det er om morgenen. efter kl. 17-18 er jeg ikke god til at koncentrere mig.
    Jeg har brug for at være alene, når jeg læser og uden så meget larm.
    Til forelæsningerne skal jeg skrive notater, for eller zoner jeg ud (hvis det er kedeligt), og så hører jeg ikke efter.

Kommentér på:
booste koncentration og læring

Annonce