351 visninger
|
Oprettet:
booste koncentration og læring {{forumTopicSubject}}
hejsa
hvordan kan i bedst holde jeres koncentration? (mest i forhold til lektier og andet skolearbejde)
er det ved musik, stilhed, højtlæsning osv.
hvordan synes i at i lære bedst? med det mener jeg huske hvad læren siger, de tekster man læser i lektie osv.
hvordan tager i notater til:
- timerne
- lektier
???
jeg spørger fordi at jeg var til et studietekninkskursus hvor de blandt andet sagde at man skulle finde ud af hvordan man kunne koncentrare sig, og lære bedst og da jeg virkelig er på bar bund ville jeg da lige se om i har nogle gode ideer eller om jeg kunne få nogle ideer selv gennem hvordan i gør det
apr 2013
Følger: 39 Følgere: 35 Heste: 2 Emner: 39 Svar: 760
apr 2011
Følger: 5 Følgere: 3 Heste: 1 Emner: 6 Svar: 39
nov 2011
Følger: 22 Følgere: 144 Heste: 3 Emner: 124 Svar: 5.762
sep 2012
Følger: 23 Følgere: 22 Heste: 2 Emner: 100 Svar: 386
sep 2009
Følger: 56 Følgere: 63 Heste: 1 Emner: 621 Svar: 11.295
Så musik (gerne ikke alt for højt) hvis jeg virkelig skal fokusere. Ellers virker det for mig også at lege med et eller andet i hænderne, tegne krusseduller eller lignende.
Notater tages blandet på computer og i hånden.
jun 2011
Følger: 18 Følgere: 20 Heste: 3 Emner: 29 Svar: 1.153
derudover bruger jeg farvede tuscher, farver skulle angiveligt også hjælpe på hukommelsen/forståelsen, så det bruger jeg meget når jeg skal lave kemi og matematik.
Det med lektier har jeg dog aldrig lært Jeg formår aldrig at læse op eller at kunne huske det jeg har læst, så der er jeg på bar bund xD
jan 2008
Følger: 34 Følgere: 35 Heste: 3 Emner: 90 Svar: 1.070
Er A-menneske, så det er om morgenen. efter kl. 17-18 er jeg ikke god til at koncentrere mig.
Jeg har brug for at være alene, når jeg læser og uden så meget larm.
Til forelæsningerne skal jeg skrive notater, for eller zoner jeg ud (hvis det er kedeligt), og så hører jeg ikke efter.
booste koncentration og læring