Hoste hest. hvad skal jeg gøre? {{forumTopicSubject}}
Jeg købte et pony i april måned. allerede efter en lille uge efter køb der begyndte hesten at hoste og trække vejret meget tungt og dybt. jeg blev bekymret. skrev til tidl. ejer om hesten havde gjordt det hos hende og hun mente det var varmen og overvægten som fik hende til at trække vejret sådan. Jeg lod så tiden gå.
Så fik vi dyrelægen til at kigge på hende. han mente hesten skulle tabe sig drastisk og hvis vejrtrækningen ikke blev bedre så kunne der være tegn på engbrystighed.
Vi trænede så og hver gang jeg trænede med hende blev hun halv-syg hver gang dagen efter (uden at være rigtig syg men sløv og hæsende Vejrtrækning)
Så fik vi igen dyrelægen ud.. denne gang lyttede han på lunger og tjekkede for engbrystighed. her mente han nu at det var en begyndene brochitis hun havde. lungerne var faktisk fine. hun blev behandlet med 1 skud pencilin som han mente vil hjælpe.
Pencilinen hjalp ikke.. hun trækker stadig vejret sådan her. jeg har brugt nærmest alle mine penge på dyrelægeregninger og naturmidler og jeg ved ikke hvad for at gøre hende rask.
Jeg prøver at holde stalden så allergi og støv venlig som overhovedet muligt.
Jeg er ved at blive frustreret fordi jeg ikke har tid til at træne med hende nu hvor jeg er begyndt på skole og er i en psykisk periode.
Så nu spørger jeg i aller sidste håb. hvad ville I gøre?? Jeg er løbet tør for ideer og føler ikke dyrelægerne gør en skid udover gøre mig fattig.
Jeg gider ikke hører brok om hvor dum jeg er bare fordi jeg/eller forældre ikke har 50.000 på kontoen hver måned.
Bare ideer ,om hvad i ville have gjordt i denne situation..
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 37.032
Har du prøvet og få en dyrlæge ud fra et andet sted? En endorskopi måske?
Løsdrift? Hvor støvfri er stalden?
maj 2007
Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.703
aug 2011
Følger: 96 Følgere: 87 Heste: 7 Emner: 278 Svar: 3.182
Hvad er endorskopi?
Min mor styrre stalden. dvs om vinteren kommer hestene ind.. var det mig som styrrede det stod hestene på døgnfold.
Har en astma hest også så ja stalden er goddt støvfri. vi bruger træpiller, lufter meget ud. vandet høet hvis vi køber tørt hø. og bruger urtemidler, hvidløg og noget hostesaft fra blue-horde.
sep 2007
Det er en kikkert undersøgelse af luftvejene.
http://gaerum-dyreklinik.dk/endoskopisk-undersoegelse/
okt 2013
Følger: 72 Følgere: 23 Emner: 316 Svar: 3.150
aug 2011
sep 2011
Følger: 137 Følgere: 132 Heste: 5 Emner: 98 Svar: 468
http://www.vejlehestepraksis.dk/profil/endoskopi
Vi har fået en hest behandlet med nogle forskellige ting fra Vejlehestepraksis, du kan skrive en mail til dem og forklare siuationen. Jeg kan ikke selv huske noget om det rigtigt.
sep 2007
En 1500 kr kan jeg finde priser på :o)
aug 2011
nov 2009
Følger: 87 Følgere: 99 Heste: 9 Emner: 225 Svar: 5.305
feb 2012
Følger: 57 Følgere: 28 Heste: 5 Emner: 55 Svar: 678
Da sommeren var på sit højeste vidste jeg derfor hvornår jeg kunne ride og ikke ride da han ellers ville reagere under ridning.
Nu glæder vi os til at der kommer lidt fugt i vejret og pollenet er væk så vi kan give den gas igen
okt 2013
Følger: 21 Følgere: 9 Heste: 5 Emner: 10 Svar: 74
Hoste hest. hvad skal jeg gøre?