24. feb 2008 Følger: 154 Følgere: 162 Heste: 5 Emner: 263 Svar: 2.153
Facebook = åbenbart livet? {{forumTopicSubject}}
Jeg overvejer at lukke min facebook ned.
Folk er blevet så afhængige af facebook, at jeg får kvalme. Facebook er åbenbart alt afgørende for hvem man har i sit liv eller ej. Jeg har kun facebook for at have min side med diva og jeg. Nu overvejer jeg at lukke min facebook ned, og lave en blog i stedet for. For folk bliver så sure over, at jeg ikke vil være venner med dem. Familie, venner eller ej. Har brugt facebook for at skrive med folk, følge med i anima osv. Og divas side. Intet andet. Og jeg kan ikke se, hvorfor jeg skál være venner med folk jeg kender. Folk skriver alt om hvad de laver, og hvis de virkelig gerne ville snakke med mig, og fortælle hvad de laver, så kan de da sende mig en sms eller ringe.
Og så det med billeder.. "Omg jeg har kun fået 50 likes" eller "omg jeg har fået 400 Likes!" Who cares??
Er jeg bare totalt oldschool eller?
Ved jeg måske lyder dobbeltmoralsk, nå jeg siger jeg har en side med diva, men det er for folk der gerne vil følge vores udvikling, som bla divas avler. Og er blevet spurgt om jeg ikke vil lave en side, så det gjorde jeg.
Er der andre som ikke har facebook? Eller folk som har facebook, men ikke bare acc folk, bare fordi man kender dem?
Jeg har bla ladet vær med acc nogen folk, fordi jeg allerede er venner med nogen, som jeg véd ville komme op at toppes om hinanden.
Jeg er bare så træt af at det sociale netværk er så vigtigt. Før hen ringede man til hinanden, og spurgte om man ku ses. Nu skriver folk på deres væg "er der nogen der vil ses?" Det hele er blevet så upersonligt. Øv.
mar 2012
Følger: 25 Følgere: 24 Heste: 1 Emner: 60 Svar: 602
feb 2008
Følger: 154 Følgere: 162 Heste: 5 Emner: 263 Svar: 2.153
maj 2007
Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.703
Engang gjorde man en god gerning fordi man mente det, idag gør man det kun for at få likes.
feb 2008
jan 2008
Følger: 13 Følgere: 19 Heste: 2 Emner: 34 Svar: 3.577
jan 2008
dec 2006
Følger: 46 Følgere: 64 Heste: 2 Emner: 499 Svar: 5.527
Der er vel ikke noget rigtigt eller forkert her, folk er forskellige. Jeg er glad for min facebook, jeg kan godt lide at følge med i, hvad f.eks. gamle skolevenner går og laver. Jeg deler også selv en del ting derinde, både hvad jeg laver, hvad jeg høre af musik o.lign. Men det er da ikke bare for andres skyld. Jeg synes også det er sjovt at sidde og kigge tilbage på ting jeg har slået op for år tilbage.
Med hensyn til venner og familie, så er jeg ikke venner med f.eks. mine forældre på facebook. Det har jeg bare valgt, og det må de bare acceptere - hvilket de også gør. Jeg kunne ikke være mere ligeglad med, at folk får ondt i røven over at jeg sletter dem eller afviser venskab på facebook. Så det er jo bare noget man gør op med sig selv, og så må man ignorere de der nu bliver utilfredse med det.
feb 2010
Følger: 11 Følgere: 20 Heste: 1 Svar: 475
Men jeg vil ikke sige at det er livet, men vi, som i dem jeg går i klasse med, sender opgaver til hinanden på facebook fordi det er hurtigt.
Også er der en gruppe for min klasse, samt for selve gymnasiet, og en for festerne på skolen. Så det er nemt at følge med i begivenhederne, men før jeg startede på gymnasiet brugte jeg nærmest ikke facebook.
Så jeg vil ikke sige at facebook er livet, men det er blevet et 'redakab' i min hverdag
feb 2008
okt 2006
Følger: 46 Følgere: 104 Heste: 6 Emner: 236 Svar: 5.172
Jeg er ikke på andre medier end facebook, så det er ligesom der jeg snager i folks liv
apr 2013
Følger: 39 Følgere: 35 Heste: 2 Emner: 39 Svar: 760
apr 2013
apr 2008
Følger: 38 Følgere: 36 Heste: 2 Emner: 20 Svar: 487
maj 2007
Det er da nok den mest ligegyldige, falske og upersonlige anerkendelse du kan få..
Hvis ens liv er bygget op om anerkendelse via likes, så er der virkelig noget helt galt..
okt 2004
Følger: 80 Følgere: 83 Heste: 4 Emner: 588 Svar: 16.651
Jeg synes da det er virkelig mærkeligt ikke at være venner, med sine venner og familie, og jeg ville undre mig meget, hvis nogen jeg kender afslog min venneanmodning. Det virker for mig som om, at man ikke vil have noget med folk at gøre.
Jeg bruger især facebook til begivenheder, grupper og skolerelateret. :o) Vi har en gruppe i klassen, og så har jeg fx en gruppe med min projektgruppe, så vi kan aftale ting, lægge dokumenter ind osv.
Og så er det da rart, at man kan komme i kontakt med folk, selvom man ikke har deres mobilnr.
Jeg bruger ikke facebook ret meget, men jeg ville ikke kunne leve uden. :o)
Mht. det du siger med, at det burde være nok at man ser på sig selv og siger man er lækker - det er jo ikke alle der kan det. Hvis man har det skidt med sig selv, er det altså ikke altid nok at sige til sig selv, at man er lækker, hvis man alligevel ikke tror på det. Da hjælper det altså nogle gange, at få et 'skub' ved at se, at andre tror på det. Det skal du måske sætte dig lidt ind i, før du udtaler dig om. :o)
maj 2007
feb 2008
nov 2011
Følger: 22 Følgere: 144 Heste: 3 Emner: 124 Svar: 5.762
feb 2008
jan 2014
Følger: 55 Følgere: 43 Emner: 41 Svar: 385
Men er enig med dig, synes facebook tager overhånd (n)
jan 2014
Følger: 6 Følgere: 3 Emner: 3 Svar: 73
Vil helst have at folk ringer til mig, hvis de vil mig noget. SMS er også fint nok, men jeg svarer sjældent på facebook.
Likes er jeg fuldstændig ligeglad med. Fint nok hvis folk godt kan lide mit billede, men det er godt nok ikke noget jeg tænker særlig meget over.
Følger et par sider, som fx. 'Stop dyremishandling'.. Men det er så også næsten det.
Syntes godt at du kan slette din facebook, hvis du føler for det... Det lyder ikke til at du er helt vild med den alligevel, såh..
nov 2011
feb 2008
nov 2009
Følger: 60 Følgere: 63 Heste: 1 Emner: 163 Svar: 1.346
Jeg bruger kun min facebook til én ting: Kontakt. Jeg har utrolig mange gode venner fra andre lande, så vi benytter os af facebook og skype til at holde kontakten. Det er desuden nemmere at komme i kontakt med mig på facebook, end per sms eller skype. Dernæst er jeg med i diverse skolerelaterede grupper/interessegrupper (hestevognskørsel, marsvinehold og alt godt fra havet)
nov 2011
feb 2008
nov 2011
feb 2008
maj 2007
mar 2013
Følger: 2 Følgere: 2 Heste: 1 Emner: 1 Svar: 5
Jeg har efter min uddannelse af flere "omgange" haft deaktiveret min profil i perioder på mellem 3-7 måneder, da størstedelen af opslagene alligevel er ligegyldige for mit vedkommede - Selvom jeg kender ALLE på min venneliste. Facebook er en enorm tidsrøver for de fleste Og for at være helt ærlig, så savner jeg det faktisk ikke, når jeg først er væk fra det.
Min profil er (og har været et stykke tid) deaktiveret igen
jan 2007
Følger: 105 Følgere: 179 Heste: 3 Emner: 353 Svar: 3.401
Jeg var træt af at have 400 mennesker på min venneliste, når jeg i virkeligheden kun snakkede med højest 10 af dem. Jeg var træt af at 400 mennesker kunne se alle mine billeder og statusser, som jeg egentlig bare delte for at mine venner skulle se dem. Jeg var træt af dag ind og dag ud, at glo på folks "se hvor fantastisk mit liv er, se hvor super aktiv jeg er, se hvor smuk jeg er, se hvor mange venner jeg har, se mig, se mig"
Så jeg deaktiverede den, og jeg levede uden facebook i et halvt års tid tror jeg - kan ikke helt huske det. Jeg besluttede mig så for at åbne den igen, men slette alle de personer jeg aldrig så, skrev med, eller var interesseret i at følge. Og jeg endte med at gå fra 400 venner, til omkring 30!
Grunden til jeg "vendte tilbage" var, at jeg faktisk - sørgeligt nok - begyndte at miste kontakten lidt med flere af mine venner. Folk skriver sjældent sms'er eller ringer længere - det foregår altid over facebook. Hvis nogle holder fest, er det på facebook man bliver inviteret.
Nu er det noget tid siden, jeg er efterfølgende startet på en ny skole (og droppet ud igen), og det er jo blevet normalt for folk at være facebook venner med hele deres klasse, og alle andre de møder på skolen - så jeg er nu oppe på 129 venner, og går faktisk og overvejer enten at slette min profil igen, eller at tynde grundigt ud i vennelisten. Det eneste jeg bruger facebook til, er den side jeg har med min pony, et par grupper, og så at skrive med folk.
Så ja, en god løsning kan evt. være at du sletter alle dem du ikke føler for at være venner med længere - eller opretter en helt ny profil. Ellers kan du jo deaktivere den, du kan altid åbne den igen hvis du fortryder det kan godt være sundt med en pause i hvertfald
aug 2006
Følger: 42 Følgere: 44 Heste: 2 Emner: 16 Svar: 1.710
Blogger
Følger: 944 Følgere: 3038 Heste: 16 Emner: 296 Svar: 7.798
At det kan fylde så meget at man har behov for at nedgøre det er da tankevækkende
Når det er sagt så ja, facebook er en del af mit liv. For det er her jeg holder mine kontakter over. Jeg skriver stort set aldrig sms'er, det er altid fb chat. På gymnasiet dengang fik vi enda udleveret lektier via en facebook gruppe, af vores lærere. Samt jeg følger det der interessere mig derpå (nyheder, updates om serier osv).
Så ja jeg kan da roligt indrømme facebook er en del af mit liv. Alt er samlet der, så behøver jeg ikke google alt eller skrive sms'er til 45 mennesker dagligt. Dejligt nemt.
Og så er jeg da egentlig ret ligeglad med om andre har behov for at nedgøre det, hvis det for dem til at have det bedre, så ok da
Når ja og så ser jeg jo alle de der sjove videoer, det giver sådan et dejligt grin! Jo alt i alt elsker jeg sku min private facebook. Også til at stalke gamle bekendte af og til, specielt når de alle spytter den ene baby ud efter den anden. Eller dem der poster deres drama. Love it
mar 2011
Følger: 146 Følgere: 1642 Heste: 4 Emner: 1.745 Svar: 18.543
Mvh huleboeren TT
nov 2008
Følger: 266 Følgere: 1264 Heste: 11 Emner: 201 Svar: 6.449
Og så følger jeg en masse sider.
Tja, jeg elsker min facebook. Det er også der jeg har den største kontakt med mennesker.
Og jo det er da sjovt at se ens profilbillede har 50+ likes, men det er ikke noget jeg går op i.
mar 2011
Mvh TT der synes de digitale medier begynder at fylde FOR meget.
Blogger
aug 2014
Følger: 5 Følgere: 5 Heste: 5 Emner: 1 Svar: 86
men jeg ligger ikke mere i det end at de åbenbart bare ikke gider at hører om min hver dag og jeg derfor heller ikke gider at bruge så meget af min tid på dem.
jeg bruger facebook rigtig meget, da jeg både har nogle gode kontakter og venner over flere landegrænser, som jeg gerne vil være jævnlig i kontakt med uden at det skal være så højtideligt, som et brev eller telefon opkald.
facebook er en rigtig stor del af mit liv og jeg bruger rigtig meget tid på det, men ikke sammenhængende, jeg kigger flere gange om dagen og laver forskelige status opdateringer.
jep facebook er en rigtig stor del af mit liv, men jeg er også i bund og grund en ensom bondekone ude i tredje pløjerække, som nogle gange har brug for lidt social omgang
feb 2008
okt 2004
Der er forbavsende få mennesker, der har nok i sin egen anerkendelse. Det er menneskeligt at søge andres anerkendelse og blive bekræftet af andre. Der er virkelig ikke mange mennesker der fuldstændig kan leve på sin egen anerkendelse og bekræftelse. Så hvorfor er der pludselig noget galt i, at søge andres? Det har menneskeracen ALTID gjort, og vil ALTID gøre. Fordi det er menneskeligt og noget af det mest normale og basale i vores liv. Vi gør det ALLE sammen, hver eneste dag.
mar 2011
nov 2008
okt 2004
For mig at se er det da ikke meget værre, end at man lever højt på at få at vide, at man ser godt ud en dag. Er der så også noget galt med opdragelsen? :o)
Selvtillidsproblemer kan godt skyldes fejl i opdragelsen, eller en form for 'omsorgssvigt'. Men at man søger anerkendelse gennem likes, kan jeg ikke se er en fejl i opdragelsen. Det KAN det måske være, men er det ikke per definition. Det er ganske naturligt, meget menneskeligt og helt normalt - set med mine øjne. :o) Som sagt søger vi alle anerkendelse hver dag, så hvorfor er det forkert er gøre det på facebook? :o)
mar 2011
apr 2012
Følger: 27 Følgere: 24 Heste: 2 Emner: 2 Svar: 669
jul 2007
Følger: 34 Følgere: 32 Heste: 2 Emner: 55 Svar: 1.164
Det burde være sådan, men det er det bare ikke.
Jeg kan for eksempel ikke se på mig selv og sige jeg ser godt ud, for jeg tror alligevel ikke på det. Dermed sagt; jeg havde en fin opvækst, og havde fin nok selvværd, indtil jeg mødte visse personer. Så gik det ligesom i vasken.
Min facebook er for at følge, de folk jeg kender fra andre steder end hvor jeg bor, og lade dem følge mig.
Eks. bor min far i Aalborg og jeg selv på Sjælland, så det er en måde, han kan følge mig, uden vi skal snakke i telefon 20 gange om dagen (overdrivelse fremmer forståelsen)
mar 2011
Mvh TT
nov 2008
mar 2011
Mvh TT
nov 2008
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 37.032
Facebook er et fantastisk medie til og dele ting med andre folk :o) Jeg kan ligge billeder eller tekst ud på min status over noget jeg er glad eller frustreret over - uden at skulle skrive en sms til samtlige af de folk den måske mest var målrettet til.
Samtidig giver nogle af de ting jeg ligger ud ind imellem lejlighed til at jeg kommer i snak med folk, som jeg ellers ikke snakker med eller ses med. Nogen jeg ikke har mobil nummer på, ses med privat eller er særligt "venner" med men kender.
Ligeledes synes jeg facebook er super mht. alle de grupper der kan laves - der er en del jeg er med i og hver og en er lidt forskellig. Jeg poster langt hellere et spørgsmål jeg hurtigt skal have svar på, på facebook end her - fx noget med et sår på hesten. Jeg kan ligge et billed ved også smide det op imens jeg står i stalden.
Jeg er også fan af at man kan oprette en side til sig selv, som jeg har en til "Krikken". Hestegalleri eller andre sider har bare ikke samme funktioner som facebook har - der slår facebook bare HG med flere længder, hvilket nok er derfor man ikke må nævne facebook sider herinde fordi det er en kæmpe konkurrent til facebook med at man kan oprette en side, debattere mm.
Nogle gange handler det om likes - men det synes jeg mest er mht til diverse sider hvor det hele bare går op i give aways, hvor folk ikke liker siden fordi de vil følge med i hvad der foregår men fordi de vil vinde ting i de give aways der er der.
Hvilket er grunden til jeg heller ikke holder nogen.
Når det kommer til profiler så oplever jeg ikke samme "likehunting" - men jeg oplever at nogen pr. automatik for tingene og sjovt nok, så er det altid de som fx i folkeskolen også var populære. De tøser der viser lidt for meget bart og stadig har trutmund på billederne - det tager altid kegler.
Men nogle gange kan jeg også skrive noget som får mange likes - uden jeg regnede med det fx da jeg var til stævne på NH med Fleur, det fik en del selv fra ikke heste mennesker.
Og når ja - jeg har også venner i virkeligheden, bare ikke særligt meget. Og det er heller ikke hestefolk som jeg på samme måde kan dele ting med, snakke med mm. som jeg bruger facebook mest til.
Så bare fordi man er på facebook betyder det ikke at man ikke snakker andre steder med folk der eller kun kan snakke med dem der - for mig er facebook til de ting, som jeg ikke kan snakke med fx dem i klassen om ( også må de findes sig i at kunne se mig skrive i 117 hesteting ), man kan let arrangere en begivenhed, let følge med i begivenheder andre steder - fx ville jeg ikke kende til mange hestearrangementer uden facebook.
Også giver det mig muligheden for at følge med i hvad bekendte laver, nogen jeg ikke er på sms med men stadig er nysgerrig om hvad render og laver og hvad fremtiden bringer dem.
Summasumarum; facebook er ikke en farlig ting og ren likehunt.
jul 2007
Følger: 34 Følgere: 32 Heste: 2 Emner: 55 Svar: 1.164
Men herre gud, vi er alle af forskellige overbevisninger.
Jeg tror ikke kun det har noget, at gøre med opvækst, det kan i nogle tilfælde, men ikke i alle. Det har også noget at gøre med, hvilken slags personer man vælger at omgås.
sep 2007
At få et like er som at få et kompliment - og hvor mange i den virkelige verden bliver ikke glad af et klap på skulderen, et " hvor sejt ", et " jeg er helt enig! "
Jeg bliver da i hvert fald selv lige 10 cm højere. Ligesom jeg bliver det af og få et kompliment på nettet, selvom det ikke er et like.
mar 2011
Jeg siger ikke at dine forældre er dårlige forældre! Men hvis de ikke har vidst hvordan de skulle styrke dit selvværd så hvordan skulle de kunne?
Mvh TT
sep 2007
Og når ja, jeg har haft dårligt selvværd og dårlig selvtillid grundet mobning - men det er ikke noget mine forældre har kunne fikse for mig eller facebook. Så jeg må indrømme jeg virkelig ikke kan se hvor den kommer ind. Mange med dårlig selvtillid og dårligt selvværd holder sig netop også langt væk fra facebook fordi mobberne har let adgang og man let kan blive udstillet og trampet ned - som alle andre steder på nettet.
nov 2008
Jeg ved da i den grad at jeg har fået omsorg nok, ellers havde jeg ikke været den jeg er i dag :). Men derfor kan man stadig godt have lav selvværd, og det er altså ikke forældrenes skyld. Jeg blev holdt rigtig meget uden for i min skolegang, havde meget få venner som i sidste ende viste sig kun brugte og udnyttede mig, der er blevet sagt grimme ting til mig og andet. Og det er grunden til at jeg har lav selvværd, det er ikke på grund af mine forældre for de har altid rost mig, bakket op om mig, hjulpet mig med at få det bedre osv. Men det har været min generelle omgangskreds som har gjort at mit selvværd ikke er højere.
Og som Maria siger, at få et like det er som at få en kompliment.
okt 2004
Hvorfor er det forældrenes skyld, at man bliver glad for et like? Er det så også mine forældres skyld, at jeg bliver glad (og kan være det i mange dage), hvis nogen siger at jeg ser godt ud en dag? Er det fordi jeg er dårligt opdraget? Nej, det tror jeg virkelig ikke. Lur mig om du ikke også bliver glad, når nogen siger, at du ser godt ud. Det bliver vi da alle sammen. Ellers er det da først, at der er noget galt. :o)
Nogle gange er det altså bare ikke forældrenes skyld, at man har det skidt med sig selv - om det så er dårligt selvværd eller selvtillid.
Og så vil jeg lige slå fast, at jeg snakker og hele tiden har snakket om selvTILLID. :o) Ikke selvværd.
jan 2008
Konklusionen er; at nogle gange skyldes det måske dårlig/manglende opdragelse, andre gange ikke, og i andre tilfælde er det måske noget helt andet. Menneskehjernen er så herligt kompleks at man ikke altid kan forholde sig så sort/hvidt til tingene
apr 2013
mar 2011
Mvh TT
sep 2007
Men Tindur... Hvor har folk sagt de har et behov for det? ( og hvis du tror folk har, så er det en fordom ) Du basere alt på at folk har behov for like og derfor har de facebook - det vil jeg kalde en pænt stor fordom.
okt 2004
Vi har alle sammen et behov for anerkendelse. Det har ALLE mennesker. Og alle mennesker opsøger det, på en eller anden måde. Vi ville ikke kunne fungere uden anerkendelse og bekræftelse, det har vi alle sammen et behov for. Så hvorfor er det slemt at opnå det gennem likes, fremfor på alle mulige andre måder? Det er da ikke spor mærkeligt eller unormalt. Du opsøger det så ikke gennem likes, men på andre måder. Er du så også dårligt opdraget? Nej vel? :o)
Det handler ikke om god eller dårlig opdragelse, det er bare sådan mennesker er.
nov 2012
Følger: 45 Følgere: 37 Heste: 6 Emner: 46 Svar: 228
nov 2012
feb 2008
nov 2012
jul 2009
Emner: 3 Svar: 37
Jeg har Facebook, men egentlig kun fordi alle andre har det - og de plagede mig frygteligt til at få facebook. Jeg er ikke decideret modstander af facebook, men jeg kan ikke forstå folk er så afhængige af det. Jeg forstår heller ikke den der jagt på likes eller hvorfor folk går så meget op i, hvor mange de er venner med.
Jeg har da også fået nogle sure beskeder hen ad vejen fordi jeg ikke ville godkende venskab med folk. Men helt ærligt, hvorfor skal jeg være venner på facebook med folk fra min folkeskole jeg ikke har set i ti år og faktisk aldrig brudt mig om?
Jeg er meget selektiv med, hvem jeg vælger at være venner med og hvad jeg skriver på min væg. Og jeg er hamrende ligeglad med likes.
Men jeg kan egentlig godt lide, at de venner jeg har i den virkelige verden som jeg rent faktisk taler med, kan følge lidt med og så videre uden man behøver snakke med dem hver dag eller hver uge. Jeg har venner jeg taler med en gang om året eller en gang om måneden eller hver uge, og jeg kan egentlig godt lide det her med, at man kan følge lidt med og ikke bliver helt tabt.
Men jeg synes godt nok, at mange aspekter af Facebook har taget overhånd ..
apr 2013
jul 2009
Emner: 3 Svar: 37
apr 2013
jan 2007
Følger: 31 Følgere: 198 Heste: 4 Emner: 121 Svar: 879
Facebook i sig selv, er ikke som sådan vigtigt for mig. Jeg kan godt lide at følge med i hvad veninder og venner fra andre lande laver og hvordan de har det, eller veninder der bor i den anden ende af landet. Jeg bruger også Facebook til at kommunikere med veninder og lign. med.
Jeg har også 5 sider jeg er adminstrator for. Så der er jeg jo så også på meget af tiden.
Vil slutte af med at sige, at jeg ikke er afhængig af Facebook. Men nyder alligevel lige at se hvad der sker i min vennekreds rundt omkring mig og få nyheder med på vejen.
jan 2010
Følger: 45 Følgere: 44 Heste: 3 Emner: 72 Svar: 1.759
Problemet for mig er når folk bliver så opslugte og afhængige af det, at det ikke er muligt at føre en samtale med dem uden de sidder med snotten nede i telefonen hele tiden.. Heldigvis er mange af mine venner typer der ikke engang har en smartphone, eller typer som godt kan finde ud af at tilbringe tid og interagere med personer der står foran dem i kød og blod - men jeg kender også mennesker som går på facebook 50 gange om dagen, typer der vågner op om morgenen og SKAL som det første ligge 20 minutter i sengen og scrolle gennem facebook, typer der hele tiden liiiige skal svare på en snapchat, en besked på fb-chat o.l...
Og jeg indrømmer gerne, sådan nogle typer er simpelthen noget at det der irriterer mig mest i hele verden, synes det er voldsomt uhøfligt og til dels også ynkeligt
mar 2011
CTS - At få likes hjælper ikke på selvværdet.. Kun på selvtilliden. Og jo CTS. Jeg er opvokset i et hjem hvor min far drak og bankede min mor. Han havde desværre bare penge og status i vores lille by så der blev intet gjort indtil min mor klarede at tage modet til sig at flytte. Og så flyttede jeg rundt indtil jeg blev 11 år. Så jo jeg har manglet forældre til at opbygge mit selvværd da de ikke har vidst hvad dette var. De har forsøgt at give mig selvtillid. Selvtillid og selvværd er to forskellige ting og mange tror de hænger sammen. Disse ting opbygges slettes ikke på samme måde så desværre er der ALT for mange børn der mangler selvværd. Og facebook gør det ikke nemmere, og hjælper IKKE på det!
Mvh TT
aug 2007
Følger: 274 Følgere: 272 Heste: 15 Emner: 8 Svar: 667
dec 2009
Følger: 31 Følgere: 174 Heste: 1 Svar: 3.214
Kan godt lide at lægge lidt op fra min hverdag, om det er arbejde med hesten eller hvad det er og så kan folk følge med, hvis de har lyst. Hvis de ikke gider at se mine updates, så er de velkommen til at slette mig, eller skjule mine opslag. Jeg kan godt lide at følge med i mine venners liv og jeg har rigtig mange venner i udlandet, plus min kæreste i England, som jeg jo gerne vil holde kontakt med. Ellers bliver det da noget af en telefon regning, hvis jeg skal skrive og ringe til USA, England, Tyskland, Belgien, Holland og hvor jeg ellers har venner i verden
Jeg har ikke en facebook side til mit arbejde med hesten, for det behov synes jeg ikke jeg har. Jeg laver ikke noget specielt nok til at jeg synes det er interessant, så det er på min private profil.
Hvis folk bliver sure over at jeg ikke gider have dem på facebook, så må de blive det. Not my problem what so ever.
Likes er jeg ligeglad med, jeg deler ikke noget på MIN side for at andre SKAL like det, jeg deler det fordi jeg har lyst. Om folk så har lyst til at like eller kommentere, det styrer de selv. Har en veninde der ikke gider at læse om min ridning, for det siger hende ikke en dyt, så de updates hopper hun let og elegant over og det er også helt okay
Hvad man vil dele, like, kommentere og hvem man vil være venner med, bestemmer man da heldigvis selv.
maj 2013
Følger: 9 Følgere: 10 Heste: 2 Emner: 6 Svar: 83
maj 2014
Følger: 56 Følgere: 64 Heste: 4 Svar: 44
Så syntes jeg også lige at man skal huske på, at hestegalleri vel i bund og grund og er lige så "latterligt" som facebook, hvis det er sådan man vælger at se på det. Her ligger vi også samtlige billeder og videoer ind, og for hvad? For at få respons. Det er vel også sådan det fungere på facebook når man ændre sit profilbillede, skrive en status osv.
mar 2011
okt 2004
Jeg er ked af at høre om din barndom. Men det betyder jo ikke, at det altid er sådan. :o) Dårlig selvtillid og dårlig selvværd behøver ikke komme fra dårlig opdragelse.
Jeg VED godt det er forskellige ting. Det har jeg også sagt flere gange, og det er også derfor jeg forsøger at adskille det. Jeg har HELE tiden snakket om selvtillid, så jeg ved ikke hvorfor du snakker om selvværd og bliver ved med at nævne det. :o) Det er ikke det jeg snakker om.
mar 2011
Mvh TT
okt 2004
Jeg starter ud med at skrive om selvtillid - du kommenterer på det, og snakker så åbenbart om selvværd. Hvorfor det, når jeg jo snakker om selvtillid? Du er den første her i tråden, der snakker om selvværd - det er dét jeg ikke lige kan se pointen i.
Kan du ikke se, at det ikke rigtig giver mening? :o)
mar 2011
Mvh TT
okt 2004
Det jeg ikke forstår er, hvorfor du snakker selvværd, når jeg snakker selvtillid, og hele tiden har gjort det. :o) Hvorfor kommenterede du så på det jeg skrev, når vi snakker om to forskellige ting? Synes ikke helt det giver mening, vi snakker jo om to forskellige ting - kan ikke se hvorfor du vil blande det sammen. :o)
Men omkring selvværdet - skal bare lige vide, om du mener, at det kun er forældre/omsorgspersoner der kan styrke/opbygge selvværdet?
mar 2011
okt 2004
Synes da det er lidt af en påstand at sige at det KUN er omsorgspersoner/folk tæt på, der kan styrke ens selvværd. :o)
Jeg har endnu ikke set noget steder, at det kun er folk tæt på, der kan ændre det.
Der opfordres vel generelt til, at man SELV styrker sit eget selvværd.
okt 2004
Så jeg tror bare jeg holder mig til at snakke om det, jeg startede ud med - nemlig selvtilliden. Så kan du fortsætte med at køre rundt i selvværdet, hvis du vil det, men det bliver uden mig i denne omgang. :o) Jeg orker ikke lige de der misforståelser og 'snak forbi hinanden'. Hvis du vil kommentere på det jeg skriver, er du også nødt til at tage udgangspunkt i det jeg egentlig skriver, ikke noget helt andet. Ellers er det jo en komplet nytteløs debat. :o)
Ha' en god aften. :o)
jul 2006
Følger: 674 Følgere: 1053 Heste: 1 Emner: 917 Svar: 18.955
Jeg elsker facebook, jeg elsker instagram, jeg elsker snapchat og jeg elsker at få likes! Bum
maj 2011
Følger: 8 Følgere: 8 Heste: 4 Emner: 6 Svar: 9
Men slet den. Det er det værd. Og du får tid til så meget andet, og bliver meget mere nærværende.
maj 2011
Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 11
Så vil man have mere tid til at leve i nuet og mærke vinden i sit ansigt og regnen på din hud. Give diner venner et fysisk kram og have noget at snakke om når i ses, så drop den virtuelle verden og hold en fest og mærk at du lever. Knus til jer alle.
nov 2013
Følger: 10 Heste: 1 Emner: 3 Svar: 2
jan 2008
- Aaargh. Nu må du lige slappe lidt af. Verden er nok ikke helt så sort/hvid som du tror
jun 2014
Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 2
Jeg valgte at lave en falsk profil, der er ingen billeder og der er ingen informationer om mig
Jeg har 2 venner: en fra klassen, så jeg kunne komme ind i de grupper der har været nødvendige, og min søster der hjalp mig med at oprette profilen.
Og ja, jeg bliver ofte glemt. Ikke kun i uddannelses sammenhæng, som beskeder, fester osv., men da også af min egen familie der glemmer at inviterer os i familien der ikke er på fb til fødselsdage osv. Ikke fordi jeg/vi ikke er velkomne eller ønskede- bare fordi dem der inviterer er så vant til at al kontakt foregår via fb.
Mine venner, er de mennesker der gider holde kontakt med mig i den virkelige verden.
Jeg har behov for menneskelig kontakt. Og skal vi tale behov for anerkendelse osv. som der er skrevet så meget om i denne tråd, ja så må jeg sige at jeg ville blive SÅ ked af det, hvis mine venner kun gad at have kontakt i den digitale verden.
For mig er et "like" at folk gider være sammen med mig - at de gider bruge deres tid på mig!
feb 2012
Følger: 74 Følgere: 64 Heste: 1 Emner: 78 Svar: 2.213
Men jeg har ligesom Fünke, min facebook for at kunne følge med i arrangementer og den slags. Men jeg bruger den ikke det store.
Var nærmest ikke på i ferien, men efter jeg er startet på gym, kommer der hele tiden opslag i vores gruppe, hvor jeg er nødt til at følge med.
maj 2014
Følger: 56 Følgere: 64 Heste: 4 Svar: 44
Min papfar sad for tre år siden og sagde noget af det samme. For et år siden blev han så tvunget til at oprette en profil pga hans arbejde, og han har ikke sagt en ord om det siden.
Pointen er, at om man er stor bruger, blot buger eller slet ikke bruger, er skide ligegyldigt. Hvis ikke det er facebook man kigger på når man åbner internettet, så er der så meget andet. Så who cares.
okt 2004
okt 2013
Følger: 4 Følgere: 4 Emner: 10 Svar: 322
Åh ja de MotherF likes der -.-' Bliver simpelthen så ireterret over de der ''jeg har kun 50 likes!'' på FB og Instagram!...
Og snapchat....... Who Wants That Crazy App? o.O
apr 2013
nov 2008
Synes det er sjovt og hyggeligt med likes.. Går ikke op i det, men jeg bliver da glad når jeg får 62 likes på min status om at jeg har bestået min teoriprøve til kørekortet c:.
Blogger
Kaldes screenshots.
apr 2013
apr 2013
Blogger
Så virker det hele pludseligt som sådan noget børnepjat app.
apr 2013
Blogger
jul 2006
Følger: 674 Følgere: 1053 Heste: 1 Emner: 917 Svar: 18.955
Facebook = åbenbart livet?