{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.680 visninger | Oprettet:

Caroline
Caroline
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 16

Kandar hjælp {{forumTopicSubject}}

Hvis man tog 1 bid i og så den anden strop på næsebåndet ligesom når du laver en bidløs ud af en trense og så havde en tøjle i så det var ligesom en normal trense ville man ikke kunne ride med det?:)
spar jeres hate tak!

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kandar hjælp
  • #1   24. aug 2014 Hvad skulle formålet være? (-:

• Caroline
    Caroline Tilmeldt:
    jul 2014

#2   24. aug 2014 ikke noget tænkte bare over det smiley ville godt have en kandar men bryder mig ikke om 2 bid og kæde så ville prøve og se om man kunne men ved ikke helt om jeg vil ride med kandar alligevel smiley

• #3   24. aug 2014 Hvis det bare for "at ville have et kandar", så synes jeg det er en rigtig dårlig idé (-; Om man kan ride med det, er jeg helt sikker på, men om det har nogen gavnlig effekt skal jeg ikke kloge mig på - holder mig til at bruge udstyret, som det er designet og beregnet til (-:

• Caroline
    Caroline Tilmeldt:
    jul 2014

#5   24. aug 2014 Jeg synes en kandar er sindsyg flot (: og vil gerne prøve noget andet da min hest ikke går med kombineret elelr hannovansk smiley

• Caroline
    Caroline Tilmeldt:
    jul 2014

#6   24. aug 2014 ja netop Valhall det er også det den helst skal være smiley

• #8   24. aug 2014 Bare for at være sikker: Ville du stadig have to tøjler, men bare ét bid? Så en tøjle i bidet også en tøjle i næsebånden, ikke?

• #10   24. aug 2014 En hest skal IKKE gå med kandar medmindre den bliver redet/er klar til de høje klasser. Det er en kombination man virkelig skal være dygtig for at ride med. Så lad være, er mit råd. Man skal ikke gøre det bare fordi man synes det er flot.

• Caroline
    Caroline Tilmeldt:
    jul 2014

#11   24. aug 2014 Nej kun 1 tøjle smiley i bidet og er den ekstra bid-rem sat fast på næsebåndet smiley

da min pony ikke kan gå med normalt næsebånd eller hannnovansk

• Caroline
    Caroline Tilmeldt:
    jul 2014

#13   24. aug 2014 Hun fungere slet ikke uden næserem!

• #16   24. aug 2014 Hvad med en alm. trense med engelsk næsebånd?

• Caroline
    Caroline Tilmeldt:
    jul 2014

#17   24. aug 2014 Ja Katrine
    Thomine der er mange ting

• #19   24. aug 2014 Der er noget jeg ikke helt har forstået.. du synes et kandar er flot, og vil derfor ride med det, men som en almindelig trense med 1 tøjle og ét bid. Hvad er forskellen så? Hvorfor så ikke bare ride med en almindelig trense, når du alligevel vil lave den om til en almindelig trense? smiley derudover synes jeg heller ikke, at det er noget man rider med fordi "det er flot," det kan sagtens gå galt hvis bare man tror det er til pynt.

• #20   24. aug 2014 En kandar er jo bare en trense med 2 bid og et næsebånd uden næserem. Så hvis ikke den kan gå med et næsebånd uden næserem så tror jeg heller ikke den kan gå med kandar.. smiley

• #22   24. aug 2014 Lad være med at købe en kandar, bare fordi du synes den er flot, eller din hest ikke kan gå med et bestemt næsebånd. En kandar er lavet til og bør kun bruges af virkelig dygtige og erfarne ryttere, og heste der er klar til at gå de højere klasser. Ud over det sidder kandarens næsebånd præcis som et engelsk næsebånd, de har begge ingen næserem, den eneste forskel er at kandaren har to bidremme. Desuden så er et engelsk næsebånd meget billigere end at skulle købe en hel kandar, som forresten er pænt dyr.

• #23   24. aug 2014 Anne Sophie
    Helt korrekt at et kandar kun skal bruges af dygtige ryttere, men hun vil jo netop ikke bruge det som et kandar, så det er jo egentlig sagen uvedkommende (-:

• #24   24. aug 2014 Jeg kan læse mig frem til at du er 12 år.. Synes bestemt at du skal holde dig langt fra et kandar!

• Caroline
    Caroline Tilmeldt:
    jul 2014

#25   24. aug 2014 Nu må i stoppe! Alder betyder sku ikke en dut ! Er jeg rutineret er jeg det og det ved i ikke!
    Det var dumt og spørge og jeg kan besemt sige dig jeg køber en hvis jeg har lyst bum basta !

• #26   24. aug 2014 I don't get it? Hvad er der flot ved et kandar, som ikke er flot på en alm. trense med engelsk næsebånd, selvom du vil bruge kandaret som alm. trense med engelsk næsebånd?

Men din pony kan ikke gå med engelsk næsebånd uden næserem, men der er ikke næserem på et kandar? Men... Jamen..

Jeg er forvirret.... Hjælp!

• #27   24. aug 2014 Du ødelægger bare hesten, men bare den ser flot ud, så go ahead og køb et kandar!

• #29   24. aug 2014 Lad nu vær med at snakke uden om emnet .... Spurgte pænt om man kunne bruge det sådan og så gik det af sporet
    Superb

• #30   24. aug 2014 Jeg forstår bare stadig ikke helt, at du vil ride med kandar fordi det er flot, men lave den om til en almindelig trense - hvad er forskellen så? Hvorfor så ikke bare ride med almindelig trense? Jeg er helt oprigtig nysgerrig på, hvad du synes forskellen er smiley

• #31   24. aug 2014 Altså, er det sådan her det skal se ud?

profilbillede
  • #32   24. aug 2014 Katrine:
    Det ved jeg godt, det var mere for at opveje de 2 ting mod hinanden, da jeg syntes at det var ret mærkeligt, at hvad TS egentlig beskrev var en normal trense med engelsk næsebånd. Så ville jeg bare komme med lidt basis om, hvad kandaren egentlig er lavet til, så TS kunne se, at hun lige så godt kunne købe et engelsk næsebånd. Jeg tror bare at jeg kiksede lidt i det smiley smiley

TS: Tag lige at slå koldt vand i blodet, for folk prøver at hjælpe. Ja, alder har ikke altid noget at sige, men der er godt nok ikke særlig mange 12-årige der rider med kandar og kan finde ud af det. Det kan virkelig gå galt i de forkerte hænder, og på en hest, der ikke er klar til det. Og ja, jeg har fattet at du ikke vil ride med kandar på den måde som det egentlig skal bruges, men nu er folk kommet med et rigtig godt alternativ, nemlig det engelske næsebånd som bl.a. Melanie har vist ovenover og som flere har nævnt. Jeg synes personligt også ligesom nogle af de andre i tråden, at det har været lidt svært at finde ud af hvad du har villet med en kandar, og generelt i det hele taget har spurgt efter. Du beder om hjælp, og så kan du ikke tillade dig bagefter at blive sur og fornærmet over, at folk ikke helt kan følge dig, når du ikke forklarer det helt klart og realistisk smiley

• #33   24. aug 2014 Anne-Sophie
    Det er så i orden - vi kan alle komme med nogle sprog brølere indimellem smiley også er jeg glad for, at du ikke for op over min undren til din kommentar. Det havde jeg nemlig lidt forventet, da det normalt er den reaktion der kommer fra folk, der føler sig irettesat her på HG (-; stor stjerne til dig!

• #34   24. aug 2014 Haha, ja, de lister sig ind indimellem. Men det gør overhovedet ikke noget, jeg føler mig i hvert fald overhovedet ikke trådt på eller irettesat smiley min kommentar var lidt vildledende, og det har jeg godt selv set, men jeg kan ikke så godt rette den nu smiley stor stjerne til dig også da, for ikke at kritisere totalt, men sige det på en ordentlig måde, som nogle enkelte på HG kunne lære lidt af smiley

• #35   17. dec 2015 syndes det lyder som en god ide når du ikke ville have to bid i, Caroline smiley

• #36   17. dec 2015 Dette emne er altså 1,5 år gammelt.. ^^

• #37   29. maj 2016 Jeg hved godt at det har emne er meget gammelt, men jeg syntes at det er en rigtig dårlig ide at sætte kandar på din pony. Og hvis du bare vil lave det til en alm. trense, er det faktisk rigtig rigtig dumt.........!

• #38   29. maj 2016 For det første... hvad er meningen med at skrive i så gammelt emne? smiley

for det andet, hvis det ikke bruges som kandar, men som engelsk trense - som Melanie så pænt slog et billede op af - så er der da ingen kvaler.

• #39   29. maj 2016 Jeg prøver faktisk bare at sige at en kandar er meget dyrere end en alm. trense........

• #40   29. maj 2016 Tja, det fremgår ikke rigtig.. men fair nok.
    Men 2 årige emner behøves ikke blive genoptaget, jeg er ret sikker på, hun enten har købt en kandar og brugt den som trense, eller har fundet svar på anden vis smiley

• #41   29. maj 2016 Hun har sikkert købt en kandar, så du ikke den besked hvor hun blev rasene?

• #42   29. maj 2016 Nu har TS seneste været online d. 21. sep 2014, så jeg tror ikke man skal regne med en spontan opklaring på, hvad hendes beslutning nu blev dengang for TO ÅR siden smiley

• #43   30. maj 2016 Det er min gamle bruger, jeg købte en kandar smiley

Ej nej jeg gjorde ej smiley har en sidepull med ringe på næsebåndet som kan gøres bidløs og med bid så ligner en Kandar da den er akademisk og jeg rider så har 2 tøjler i, men det er et normalt 3 delt muffe Baucher jeg rider, så nej det r ingen Kandar men ligner en smiley

Kommentér på:
Kandar hjælp

Annonce