{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
960 visninger | Oprettet:

Vil bare gerne hjem!! {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen.
Jeg står desværre i den trælse situation at jeg er blevet nød til at sige mit nye job i München op, af personlig årsag og nu vil jeg rigtig gerne bare hjem igen! Jeg har så fundet en flybillet d.28 som jeg regner med at bestille, da det er den billigste jeg kunne finde. Der er så bare det at min chef vil have at jeg bliver til d. 8 mindst... Jeg fortalte hende da jeg sagde op at jeg gerne ville blive og hjælpe dem indtil de havde fundet en ny, hvilket de har nu, men hun kan først starte d. 1 eller 6 september så det vil betyde at min medarbejder skal være i stalden alene mindst 4 dage.
Men jeg vil bare rigtig gerne hjem nu så jeg kan få en afslutning på det her!!
Hvad ville i gøre hvis i stod i min situation? Ville i bare smutte d. 28 og så være ligeglad, eller?
Jeg har ikke skrevet under på noget, så de kan i teorien ikke bestemme over mig...

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vil bare gerne hjem!!
  • #1   23. aug 2014 Det er rigtig træls situation at stå i, men jeg tror jeg ville bide det i mig, og så lige tage de ekstra dage. Du er jo ikke tvunget til noget, men hvis situationen ikke er virkelig kritisk, så er det jo kun et par dage mere.

• #2   23. aug 2014 Har de en kontrakt som du har skrevet under på ?

• #3   23. aug 2014 Smut hjem med dig! Det havde jeg gjort!
    De kan jo ikke rigtig gøre noget ved det..

• #4   23. aug 2014 Jeg var blevet, jeg er meget pligtopfyldende på mit arbejde (og andre jeg har haft) så jeg ville simpelthen ikke have samvittighed til, at lade dem "i stikken" smiley

• #5   23. aug 2014 Nope ingen kontrakt, da jeg har haft en prøveperiode.
    Jeg har desværre haft nogle rigtig dårlige oplevelser her, som så er grunden til min opsigelse og derfor jeg egentlig bare gerne væk så hurtigt som muligt...

• #6   23. aug 2014 Hvis det er fordi de ikke har behandlet dig ordentlig, så smut du bare. Du skylder dem intet.

• #7   23. aug 2014 Hvis din chef ikke har ulejliget sig med at skrive en kontrakt, så skylder du bestemt ikke at blive for at hjælpe dem. De ligger som de har redt......

• #8   23. aug 2014 Det kommer helt an på hvorfor du har sagt op. Jeg synes simpelthen det er det laveste og mest respektløse at stikke af, fordi man ikke absolut er nødt til det. Så står alle andre bare med lorten, fordi der var en, der følte sig mere vigtig. MEN det kommer igen an på, om det er fordi at de har behandlet dig unfair, at du siger op - og om de i realiteten har behandlet dig unfair, eller om det bare er noget, du selv ikke har kunne lide smiley

• #9   23. aug 2014 De har alle sammen været rigtig søde ved mig, der er en enkelt der er lidt skrap i sine bemærkninger, men ikke noget voldsomt. Det bunder sådan set i at de ikke kan finde ud af at behandle hestene ordentligt og jeg vil ikke være sådan et sted. Jeg har fortalt min chef hvorfor det er jeg har sagt op og jeg ved at jeg ikke er den første der har sagt op på det grundlag.

• #10   23. aug 2014 Hmm, ja den er lidt tricky. Kan sagtens forstå at du vil tage hjem og ikke bidrage til deres stald, hvis ikke de behandler hestene ordentligt. Men på den anden side kan du måske bruge den uge på at prøve at ændre deres måde at behandle hestene på? Nu ved jeg godt at de nok fortsætter som før, men hvis du bare tager hjem ændrer de jo i hvert fald ikke noget smiley Men ja, jeg synes den er tricky

• #11   24. aug 2014 En ung pige, som er ansat i stalden - uden kontrakt - hun ændrer jo ikke personalets måde at håndtere hestene på i løbet af en uge.........

Du har været ærlig og fortalt, hvorfor du tager hjem, så du kan roligt tage hjem uden dårlig samvittighed.

• #12   24. aug 2014 Det er også det jeg selv er kommet frem til smiley
    Nu er min chef så begyndt at sige at jeg har lovet dem at blive, indtil den nye starter... Hvilket jeg aldrig har sagt, jeg har sagt at jeg ville blive indtil at de har fundet en ny. Ordkløveri... smiley

• #13   24. aug 2014 Nej hun ændrer ikke personalets måde at behandle hestene på i løbet af en uge, men hun kan i hvert fald sikre sig, at de måske bliver behandlet ordentligt den uge, hun er der, for hvis hun pludselig tager hjem bliver hestene jo nok behandlet endnu dårligere i den uge, fordi der pludselig er en mand mindre smiley
    Men kan da sagtens forstå, at man vil tage hjem hvis ikke de behandler hestene ordentligt, men man skal måske også tænke på, at det kan være, at hestene i den uge ikke kommer til at blive behandlet tilstrækkeligt, netop fordi man tager hjem mens der ikke er en til at overtage smiley

• #14   24. aug 2014 Helt ærligt.....
    Der er ingen der kan redde hele verden.

Det er da fuldstændigt unødvendigt at give trådstarter dårlig samvittighed over, at hvis hun rejser nu, så bliver hestene endnu dårligere behandlet. Det er der jo ingen der ved noget om.

Hvis man som hesteejer vælger at ansætte personale uden at lave kontrakt, så er man selv ude om, at de ansatte vælger at rejse fra den ene dag til den anden. Man kan jo håbe, at ejeren fremover tænker sig om og sørger for ordentlige forhold for de ansatte.

Med hensyn til hestenes forhold, så er virkeligheden desværre, at rigtig mange heste lever under kummerlige forhold. Støt de forskellige organisationer som arbejder for at forbedre forholdene, og husk så at give jeres egne heste et ekstra kram og en godbid og glæd jer over, at de har det godt:-)

• #15   24. aug 2014 Jeg er altså absolut ikke ude på at give TS dårlig samvittighed! smiley jeg tænker blot, at man jo i hvert fald kan sørge for, at hestene bliver behandlet ordentligt, hvis man alligevel skal blive en uge. Jeg kan sagtens forstå hvis man vælger at rejse hjem, jeg ville bestemt heller ikke have kunne lide at blive, men jeg siger bare, at man måske lige så godt kan tage en uge mere, hvis den anden staldpige ikke er dukket op. Jeg synes TS skal sætte sig ned og snakke med staldejer om det her, og få en løsning på problemet. De får jo heller ikke noget ud af at tvinge en pige til at blive smiley

• #16   24. aug 2014 jeg ved godt jeg skrev, at jeg var blevet der, men jeg havde nok også stoppet hvis det var grundet dårlig dyrevelfærd, ja så havde jeg gjort en ud af to ting.
    Enten havde jeg taget den nemme og var stoppet med det samme, jeg vil aldrig nogle sinde være med til at bakke op om dårlig velfærd for hverken dyr eller mennesker. Lige så vel som jeg sagde nej til et job grundet hestene ikke fik andet end 2 timers fold, ikke om jeg i min vildeste fantasi havde bakket op om sådan et sted.

Ellers så havde jeg gjort arbejdet på min egen måde, jeg havde behandlet hestene som jeg mener de skal behnadles og så havde min chef kunne rende mig et hvis sted.

• #17   24. aug 2014 Min pointe er helt præcis som Tine beskriver - hvis min arbejdsgiver alligevel sagde, at jeg skulle blive, så ville jeg have gjort arbejdet færdigt på min egen måde i den uge, jeg blev smiley

Kommentér på:
Vil bare gerne hjem!!

Annonce