{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
787 visninger | Oprettet:

Praktik-hvad kommer man til at lave? {{forumTopicSubject}}

Jeg ved godt der er blevet lavet mange flere emner omkring det her, men jeg kunne ikke finde noget svar omkring mit spørgsmål.

Det er sådan at jeg overvejer at gå i praktik på Gråsten Rideklub, men hvad er det man kommer til at lave?
Jeg regner selvfølgelig ikke med at jeg skal ride 10 heste om dagen, for det ved jeg at jeg ikke kommer til.

-Sasja smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Praktik-hvad kommer man til at lave?
  • #1   19. aug 2014 Kunne forestille mig stald arbejde, udmugning, fodring, fold ud- og ind-lukning.

Men hvorfor kontakter du ikke rideklubben og spørger dem hvad en praktikant ville komme til at skulle lave hos dem?

• #2   19. aug 2014 Helt sikkert en masse strigling, og klargørelse. Mugning, trække ud og ind, feje. Nu ved jeg ikke helt hvad Gråsten er, men måske du kommer til at ride. Eller i hvertfald skridte varm/af. smiley

• #3   19. aug 2014 da jeg var i praktik i en stald bestod det af, at lukke ind/ud, strigle, sadle op,, trække med heste, skirdte enkelte heste for/af, longere lidt, ordne stald (feje, strø, fodre ovs, ingen mugning) og pudse en del udstyr smiley

• #4   19. aug 2014
    Alt det "kedelige" og hårde ;o)

• #5   19. aug 2014 Tror desværre også at du kommer til at lave meget af "det kedelige." smiley

• #6   19. aug 2014 Da jeg var i praktik på min lokale rideklub var jeg med til at lukke ud/ind, muge ud, strø, fodre og rydde op/holde pænt på områderne osv. Fik lov at observere min træne en enkelt time.

Der er desværre ikke så meget "sjov" i at være i praktik på en rideskole. Da man som ridepige godt kender rutinerne.

Hvorfor ikke tage i praktik i noget du ikke kender, det kunne være du blev positivt overrasket. Der er nemlig generelt meget få jobs inden for hesteverdenen man kan leve af.

• #7   20. aug 2014 Tak for svarende, kan se svarende går meget igen.

Maria N, det gør jeg ikke fordi jeg vil være i dyreverdenen. Jeg har rigtig svært ved at sidde foran computeren hele dagen, sådan noget som kontorarbejde det har jeg ikke tålmodighed til og jeg bliver helt skør i hovedet. Kort sagt så er jeg bare en pige der skal lave noget praktisk. smiley

• #8   20. aug 2014 Der findes mange typer for fysisk arbejde som kvinder godt kan holde til - også indenfor dyreverdenen. Hvad med kvægstald eller svinestald? Måske zoologisk have eller indenfor skov og natur områder?

Hesteverdenen er en hård verden at tjene penge i.

• #9   20. aug 2014 Vi er tidligere landmand og at tjene penge her er enorm svært. Ja jeg arbejder stadig med køer men kun som hobby.
    Zoo har jeg ogs tænkt lidt på. Men hvad kommer man udefor? Altså hvad man kommer til at lave? Jeg tænker, prøve at fodre, men hvad ellers?

• #10   20. aug 2014 Kontakt dem og spørg. Det er endnu sværere at tjene penge i hesteverdenen end i landbruget.

• #11   20. aug 2014 Det passer ikke helt hvad du siger smiley

• #12   21. aug 2014 Der er andre jobs i verden en kontor og staldpige smiley
    Bare et godt råd. Hesteverdenen er ikke helt så lyserød som den ser ud. Og når først ens hobby bliver en pligt, ja så er det ikke sjovt mere... Jeg taler af erfaring.

Jeg ville selv gerne arbejde med heste, men har valgt tage fysioterapeut uddannelsen da det er et praktisk job, hvor jeg måske en dag i fremtiden kan arbejde med heste til en ordentlig løn og gode forhold.

• #13   21. aug 2014 Hvad med at tænk ud af boksen og prøv noget andet end at passe heste - ærgre mig selv meget over jeg ikke selv var mere kreativ.
    Og nej man bliver ikke rig af at arbejde med heste, de fleste hestepassere tjener kun 5000-7000 kr om måneden.

• #14   21. aug 2014 Nu ved jeg godt at jeg selv er 15 og har et helt liv foran mig. Men ridning og heste(køer) er det jeg brænder for, og kommer ikke til at lave andet, også må jeg bare få den lærestreg der kommer.

Jeg har en drøm der siger OL. Og selvom der er langt vej og muligheden er lille for at man kommer til at deltage så knokler jeg røven ud af bokserne hverdag for bare at blive 1% bedre. Måske det ikke er sjovt længere når det bliver en pligt^ men det må jeg tage til den tid om jeg stadig vil det.

Kommentér på:
Praktik-hvad kommer man til at lave?

Annonce