HG er så sure når... {{forumTopicSubject}}
Jeg ved ikke om det bare er mig...
Men jeg synes folk herinde på HG er ret skrappe når man ligger et billede ind. Feks, hvis man laver en fejl... Eller hvis man ligger en video ind, hvor man så laver en fejl. Så kommer HG da rigtig meget efter en! Det er ingen gang sikkert man kan ride bedre på den pony/hest selv. Eller hvis en hest bukker/stejler den så har ondt.
Men det er jo stadig en mulighed.
Der var en der pænt skrev min rebgrime sad for langt nede... Andre gange kan man også høre det her:
DIN REBGRIME SIDDER ALT FOR LANGT NEDE!
Men hun skrev det pænt, jeg rettede det selfølgelig også ivirkeligheden så men kun fordi hun skrev det pænt.
Jeg bliver tit irriteret og sur over at man retter mig (kun hvis personen skriver grimt når h*n retter)
Jeg hader HG at de skal rette en så ihh og åhh så meget'!
Bare et lille surt opstød herfra!
Andre der har det sådan?
maj 2006
Følger: 85 Følgere: 82 Heste: 6 Emner: 75 Svar: 1.670
Eksempelvis med din rebgrime, en hjælp - så hverken du eller hesten kommer til skade.
jul 2010
Følger: 53 Følgere: 50 Heste: 3 Emner: 6 Svar: 912
Men sådan er vi nok så forskellige..
Mht. billeder har jeg det lidt sådan at jeg dømmer folk udfra billeder, men holder pænt fingrerne fra tastaturet, for er jo ikke ok . Jeg har også bunker af billeder folk nødigt skulle se .
jan 2011
Følger: 152 Følgere: 147 Heste: 2 Emner: 244 Svar: 7.293
Jeg synes tilgengæld at det er fantastisk, så mange forskellige mennesker der sidder "bag skærmen", og hjælper, om det så er spørgsmål eller hvad det nu er, så syntes jeg at man altid får et svar
jan 2011
Følger: 54 Følgere: 40 Heste: 9 Emner: 17 Svar: 99
maj 2006
Følger: 85 Følgere: 82 Heste: 6 Emner: 75 Svar: 1.670
Det betyder jo ikke at man skriver tingene i en dårlig mening.
sep 2013
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 74 Svar: 801
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 37.031
HG er herlige og folk er ikke spor skrappe eller sure - det oplever jeg ikke, men jeg synes derimod folk der laver indlæg tit er nærtagende, kun vil have en bestemt slags svar og klappes på ryggen samt bare er mobsede når de får negativt af vide :o).
apr 2009
Følger: 37 Følgere: 39 Heste: 1 Emner: 14 Svar: 47
maj 2007
Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.703
Hestegalleri er lyserøde skyer i forhold til..
jan 2011
Følger: 5 Følgere: 15 Heste: 4 Svar: 430
men jeg tør ikke skrive "hey du, super flot pony/hest, den ser rigtig flink ud, desværre ligger sin saddel ret langt fremme på hesten "
fordi jeg er super bange for at bliver sagt imod eller folk bliver pissed af det...
Der er rigtig mange der er liidt for nærtagende og synes faktisk ikke det er så tit igen at folk er sure eller skrappe. man behøver jo ikke smide en smily af efter hver linje man har skrevet. så man skal en gang i mellem også små koldt vand i boldet og se på sin pony med kritiske øjne og så tænke " gud ja h*n har sku ret"
nogen kan være skrappe i sine udtagelser og nogen kan virke bedrevidende, men jeg tror bestem ingen på HG har intentioner om at såre andre eller kritisere andre for at gøre stedet til et dårligere sted med vilje.
Jeg har en pony her inde på hg. der ligger stadig billeder af at sadel ligger af H til for at sige det mildt, jeg var ikke så gammel da jeg oprettede hesten og tænkte ikke sådan over konsekvenserne af hvis sadlen lå forkert, der fik jeg en kommentar på det og ponyen har idag en anden saddel som passer bedre og ikke ryger frem på skulderne af hesten. det er jeg taknemlige for at jeg fik, så lærte jeg så meget. så jeg tror det kun er til for at hjælpe.
okt 2006
Følger: 55 Følgere: 117 Heste: 5 Emner: 431 Svar: 3.419
sep 2009
Følger: 56 Følgere: 63 Heste: 1 Emner: 621 Svar: 11.295
Og jeg har fanengaleme været herinde længe!
Jeg er så også ret kritisk med hvad jeg selv ligger op af ting og sager, holder personlige emner til lukkede grupper, og forsøger da selv at være så konstruktiv som muligt.
Den nemmeste måde at sige noget til folk er:
Ros
Ris
Ros
Som i (nu bruger jeg dit rebgrime eksempel):
Din pony ser virkelig sød ud, og jeg synes din rebgrime har en vildt lækker farve! Er du opmærksom på at den sidder lidt langt nede? Det kan godt give lidt problemer med styringen og i værste fald gøre skade på din hests næseryg, så vil råde til at sætte den lidt op (evt med henvisning til et billede hvor den sidder korrekt). Ellers ser det rigtig fint ud mellem jer, synes jeg, og jeg håber du kunne bruge rådet til noget!
Frem for:
Din rebgrime sidder for langt nede, det skader din hest. Få det ordnet.
For så kan man sætte nok så mange smileys bagved uden at det nogensinde bliver opfattet som en hjælpende hånd.
De fleste herinde er pisse passionerede hestemennesker der ønsker det bedste for alle verdens krikker.
Så de stikker snuden rundt i alt i allerbedste mening.
PS, jeg vil lige bidrage med et billede af jordens mindst konstruktive kritik jeg nogensinde har fået på en tegning! griner hver gang jeg ser det. - vel og mærket blev omtalte tegning kommenteret på mere end to år efter den blev lavet og lagt op på HG. :b
mar 2008
Følger: 121 Følgere: 116 Heste: 3 Emner: 346 Svar: 1.688
jan 2008
Følger: 13 Følgere: 19 Heste: 2 Emner: 34 Svar: 3.577
jan 2008
sep 2009
Følger: 56 Følgere: 63 Heste: 1 Emner: 621 Svar: 11.295
jul 2010
Følger: 53 Følgere: 50 Heste: 3 Emner: 6 Svar: 912
Har nu stadig hund oprettet, tør ikke engang bevæge mig derind for at slette ham .
Sat en smule på spidsen, men her syntes jeg generelt folk hjælper hinanden .
Har da selv lige fået en super hjælp herinde . Der var en enkelt surmule blandt svarene men sprang jeg let og elegant over .
jan 2008
sep 2013
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 74 Svar: 801
aug 2009
Følger: 79 Følgere: 80 Heste: 2 Emner: 164 Svar: 1.053
nov 2011
Følger: 22 Følgere: 144 Heste: 3 Emner: 124 Svar: 5.762
jul 2013
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 5 Svar: 543
dec 2004
Følger: 313 Følgere: 289 Heste: 2 Emner: 951 Svar: 10.115
Ja ja, gamle billeder og Lotte var lige dum den dag osv... men jeg gør det alligevel selvom det bestemt ikke er særlig pænt.
Hvad jeg vil frem er, at der er så mange meninger om hvad der er rigtigt og forkert og folk har ofte travlt med at prædike løs om lige netop deres "religion". Jeg ville tage det hele med et gran salt.
jul 2013
Følger: 108 Følgere: 92 Heste: 4 Emner: 147 Svar: 728
Men ja, jeg var klar over den sad for langt nede, jeg prøvede også at rette det men den faldt ned igen..
jul 2013
apr 2009
Følger: 16 Følgere: 14 Heste: 1 Emner: 15 Svar: 144
Men må man kun rette/hjælpe andre hvis man kan gøre det ligeså godt selv?
nov 2011
Følger: 22 Følgere: 144 Heste: 3 Emner: 124 Svar: 5.762
Pas på vi bider!
jul 2013
apr 2008
Følger: 2 Følgere: 236 Heste: 1 Emner: 30 Svar: 4.096
hver gang jeg kommentere en ting så er det for at hjælpe fordi jeg selv har erfaring med at det hjælper på min pony og vil give min viden videre
og så er der MANGE som misforstår når jeg skriver en laaaaang besked som om jeg bare er ude at rette på alt og alle
men faktisk er jeg bare ude på at skrive en detaljeret besked for at forklare hvorfor jeg har gjort som jeg gjorde og hvad det hjalp og hvorfor jeg tror det kan hjælpe denne hest /rytter
HG er så sure når...