Sorg.. Sorg..
Hej alle..
Undskyld hvis det virker opmærksomhedskrævende men jeg har bare brug for at få det af hjertet.
På mandag starter jeg i klasse med en masse mennesker som har mobbet mig. Jeg fik et års pause på efterskole som ikke gik og nu skal jeg tilbage. Måske har i læst mit forrige emne hvor der også er beskrevet at jeg ikke har andre muligheder. Det er jeg jo helt smadret over..
Men så igår, blev det hele en million gange værre. Min landskildpadde døde - Ja, nu tænker i nok "ej hvor lamt, det er bare en skildpadde, den forstår intet" jo, det gjorde han. Jeg fik ham da jeg stoppede med at bruge sut, han har været med mig i 13 ud af 16 år af mit liv. Han var min bedste ven og ville altid være i mit skød efter jeg var kommet ked af det hjem fra skole, han gik rundt på gulvet i stuen og jagtede katten som drillede og det hele var super med ham. Han var som en hund for os.
Men igår blev han taget fra mig. Jeg har ikke gjort andet end at græde og jeg sov slet ikke i nat.
Jeg ved slet ikke hvad jeg skal gøre af mig selv. Jeg er en meget sensitiv person og jeg ved, at så snart jeg kommer ud på den skole og nogen begynder at snakke dumt til mig, så knækker jeg. Efter det her, skal der intet til før jeg bryder ned.
Jeg sidder med tårerne ned af kinderne og har det helt skidt lige nu.
Hvad er jeres bedste råd efter man mister? Og generelt i min situation..
maj 2009
Følger: 54 Følgere: 602 Heste: 2 Emner: 278 Svar: 5.752
Som jeg forstod på din anden tråd, så har du ikke rigtig noget alternativ ift. skole, er de rigtigt forstået?
I så fald tænker jeg, at du må få det bedste ud af det. Så snart du føler, at "nu er det nok" så må du gå.
Måske du skal have en aftale med dine forældre om, at du vil prøve så godt du kan, men hvis nu det hele bliver for meget, så må du gerne komme hjem. Og så kan I sammen aftale en grund for, hvorfor du gik?
Så mit bedste råd til dig må være, at du skal være god til at mærke efter i dig selv, hvornår du ikke kan mere. Så må du aftale med dig selv, at du ikke vil overskride den grænse, men du må heller ikke bare sige, at "jeg er lidt træt i dag, jeg tager hjem efter 2. time...". Kunne det ikke være en ide?
Blogger
Følger: 88 Følgere: 1939 Heste: 4 Emner: 3 Svar: 1.512
Mht. sorg... Den er svær og jeg har altid haft svært ved at komme mig over nogen jeg har mistet. Hos mig har hesten hjulpet. Her kunne jeg finde trøst. Har der ikke været en hest, har jeg skrevet en novelle om lige præcis de følelser jeg sidder med. Og ellers har jeg bare grædt alt hvad jeg kunne og snakket så meget om det som muligt. Selvom det er en skildpadde kan den jo også betyde en del. Lad være at holde dig tilbage og græd ud. Men husk også alle de gode ting ved din skildpadde. Det plejer at hjælpe.
sep 2009
Følger: 56 Følgere: 63 Heste: 1 Emner: 621 Svar: 11.251
Kæledyr kan komme til at betyde uhyggeligt meget, især når de har været en del af ens liv så længe.
Derudover kan jeg kun råde til at tage den tid det tager at forstå det og acceptere det.
Da min far døde tog det mig meget lang tid - havde det min læge kaldte en "senreaktion" hvor det først er år efter at forsvarsmekanismerne lukker så meget op at man rent faktisk kan erkende det og så videre..
Så tid, tid og mere tid.
Der er ikke en rigtig eller en forkert måde at sørge på.
okt 2009
Følger: 20 Følgere: 20 Heste: 1 Emner: 27 Svar: 1.258
Jeg kan genkende næsten alt det du skriver og har selv været inde i en mobningsperiode på et par år, og når man sidder der, er alt ting en tand sværere.
Tabet over noget som betyder noget for en kan være stort, ligegyldig hvad det er, og det er helt helt i orden! Og det vigtig er at man giver sig selv tid op plads til at være ked af det!
Jeg kan også sagtens sætte mig ind i det du skriver med at være sensitiv, og selv tager jeg alting en tand for personligt.
Mobning er en virkelig dum størrelse og dem der gør det aner ikke hvad de gør ved en som menneske. Eller jo måske, men min pointe er at de gør det alligevel.
Når man står midt i mobningen er det at stoppe op og trække vejret en næsten umulig ting, men det er et spørgsmål om at sortere det fra som i virkeligheden ikke er en realitet.
Det kan være rigtig rigtig svært, og man føler sig rigtig rigtig dum, når man får ting at vide gentagende gange, fordi så må det jo næsten være sandt. Ikke også? Det skal man ikke hoppe på. Jeg kan ikke lige frem prale af jeg har sorteret de overflødige ting fra, men det er nok midt eneste råd, så man undgår så lange sår på sjælen som muligt. I min situtation var en af hovedåresagerne til mobning at jeg har en hest ved navn "Padmé", hvilket jo et super lavt af dem.
Så prøv at trække vejret ned i maven, og tag en dag af gangen, selv om det nemmere sagt end gjort.
Og ellers, er du selvfølgelig mere end velkommen til at skrive, hvad det var noget du skulle have lyst til.
- team AP
aug 2011
Følger: 37 Følgere: 35 Heste: 1 Emner: 61 Svar: 920
Ang. Det med skole, så er det svært at guide dig, når man ikke kender dig. Har du ikke en fantastisk veninde du kan snakke det igennem med? Det er ligemeget om hun skal gå i din klasse eller ej. Snak med hende.
Har selv prøvet det, og der er ikke andet for end at være lidt kold, og så prøve noget nyt. Prøv at finde nogle venner og veninder blandt nogle andre.
Har ikke set dit andet emne, men du kan heller ikke bare flytte ind i den anden klasse?
Håber du bliver okay. Det gjorde jeg heldigvis!
sep 2013
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 74 Svar: 796
Mht skole, er der ikke en 10. klasse nær dig, du kan starte på? Det virker da helt uoverskueligt, at skulle stadig i en klasse igen, hvor du tidligere er blevet mobbet..
mar 2011
Følger: 145 Følgere: 1641 Heste: 4 Emner: 1.745 Svar: 18.477
Mht. din skole SKAL kommunen/skolen sørge for at mobningen stopper/ikke påbegyndes igen. Hvis ikke har de PLIGT til at finde et brugbart alternativ. Hvad siger dine forældre til dette??
Mvh TT
jan 2008
Følger: 13 Følgere: 19 Heste: 2 Emner: 34 Svar: 3.577
- Og så snak med dine egne forældre; del dine bekymringer over klassen med dem, det er altid dejligt at få lettet trykket, og selvom det måske ikke ændrer hele situationen, så kan det måske give dig kræfter at have noget opbakning. Jeg har simpelthen ikke andre råd end at du bare må prøve at udstråle selvtillid selvom du måske ikke føler det indeni. Det er super svært og langt lettere sagt end gjort, men hvis du udstråler selvtillid udstråler du også, at du ikke gider at de tager pis på dig. Jeg håber virkelig det kommer til at gå godt, eller at du finder en løsning på problemet
Sorg..