9. jun 2010 Følger: 33 Følgere: 69 Heste: 1 Emner: 81 Svar: 1.091
Ny med mac.. Help please! Ny med mac.. Help please!
Godaften godaften
Sagen er den at jeg her i mandags har fået en mac, som jeg er super glad for! Jeg er virkelig vild med den! Det er første gang jeg har en mac, så jeg er til tider lidt på bar bund, jeg har en søster som kan hjælpe indimellem, men hun har den store erfaring med billeder på maccen.
Jeg sidder nu og flytter billeder fra mine gamle pc over på min mac, men jeg skal hele tiden omsortere dem og kan ikke slette dem nogle gange... Jeg har en USB-pind med nogle mapper på og enkelte løse billeder. Jeg åbner USB'en i "Finder" og iphoto har jeg åbent ved siden af, så trækker jeg billederne over i et album jeg har lavet. Alle billederne ryger så derover, men de er ikke længere i deres mappe. De ligger bare i det album jeg havde på maccen. Så sorterer jeg dem ved at trække nogle billeder over i samme mappe, så den jo selv danner en ny mappe, men den kopierer bare billederne, den flytter dem ikke. Så jeg skal slette dem igen... Nogen gange kan jeg så ikke slette dem..
Er det meningen det skal være så kompliceret? Er der nogen der kan give mig en guide?
/Margrete.
jun 2010
Følger: 33 Følgere: 69 Heste: 1 Emner: 81 Svar: 1.091
okt 2009
Følger: 20 Følgere: 20 Heste: 1 Emner: 27 Svar: 1.258
jun 2010
Kan du måske bare give en guide, hvis jeg skal lægge billeder fra en USB-pind over på maccen?
okt 2009
Og ellers fremover vil jeg anbefale dig hvis du bruger kamera med sd-kort i, at sætte det direkte i computeren, og gør som jeg beskrev højere oppe. Super simpelt og nemt
jun 2010
okt 2009
Tænd computeren, og lad den være på startsiden, og så se om ikke den selv åbner iphoto
Ny med mac.. Help please!