367 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 12 Svar

Hård sangdommer søges Hård sangdommer søges

Hej alle,

Har lige lavet et cover af Radioactive. Det er dog ikke mit bedste værk, men er næsten tilfreds. Ville høre om der er en so, vil bedømme den. Du må gerne være lidt hård, og komme med ting jeg kan arbejde på.

Her er et link til den; https://www.youtube.com/watch?v=rggJMa7h2aA&feature=youtu.be (den skal desværre ses på en com, hvilket kan være et problem for nogle).

Alle må gerne komme med kommentare (men i må gerne holde det i en pæn tone - ikke at i ikke må sige at jeg ikke kan synge, men bare ikke rakke mig ned) smiley

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hjælp til hænge tv op , har forsøgt selv , men det mislykkedes lidt . . derfor brug for hjælp til at rette på det . Har ikke boremaskine eller skruemaskine og det er murstensvæg . 300 kr.
  • Rem hoppet af havetraktor 500 kr.
  • skifte ventilator 750 kr.
  • Opsætning af lille vitrineskab 750 kr.
  • Fjerne ukrudt, klip græs og græs kanter 2.500 kr.
  • Garderobe 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hård sangdommer søges
  • #1   23. jul 2014 Du er modig sådan at ligge sang ud på nettet - flot af dig smiley

1: Det irritere mit øje med det video halløj, som er utrolig dårlig synkroniseret med sangen smiley

2: Du lyder snottet/nasal i din sang.. Hvis du ikke er snottet - så prøv at se om du kan synge mere rent igennem med halsen - istedet for "næsen"..

3: Tror ikke det er det rigtige sangvalg til din stemme smiley

Men ud over det - så tager jeg hatten af for at du tør... Kæmp videre smiley

• #2   23. jul 2014 Du synger fint smiley

Sad du ned eller stod du op, da du optog?
    Det er vigtigt at stå op, så man kan få brugt sin bugstøtte godt. Især på de steder hvor man skal brage igennem, som f.eks. i omkvædet. Ellers kommer lyden til at blive formet i halsen, og det lyder ikke kønt.

Så altså, du synger rent og har en god klang, men du har brug for at lære at synge mere med bugstøtte og ikke i halsen smiley

• #3   23. jul 2014 Og jeg må give Sandie L. ret i at videoen ikke er særlig god smiley

• #4   23. jul 2014 Mange tak for rådene, det er klart noget jeg vil arbejde på. Har voldsom polen allergi, og pollentallet er højt i øjeblikket, så kan knapt nok trække vejret. Men det skal stadig ikke være en undskyldning smiley

• #5   23. jul 2014 Kan godt se det, men synes ikke det så sådan ud da jeg lavede den smiley

• #6   23. jul 2014 I see fire ville være perfekt at synge smiley

• #7   23. jul 2014 Må lige lære teksten smiley smiley

• #8   23. jul 2014 Og for resten har ikke indspillet med musik siden 2009 og der stod jeg ikke selv for musikken. Og har aldrig lavet en video til det før smiley

• #9   23. jul 2014 Uuuuh, når du rammer de høje toner går det ikke helt godt.

Jeg har været med i et pigekor, som rejser europa rundt, så jeg slår lige hårdt ud fra starten.

Du mangler en masse støtte. Det er derfor du kommer til at synge som om du synger igennem næsen. Det der går galt er at du spænder så meget i dit stemmebånd at det ikke får luft nok og derfor bliver det meget "proppet" og uden en fin tone.

Du fraserer dog fint nok, og når du er nede i de dybere toneleje, går det også helt udmærket.

Prøv med Valerie - Amy Winehouse. Find der din stemme slapper af mest, og øv dig med at ligge ned og have en bog på maven. Når du suger luft ind gennem næsen skal din mave gå ud - og omvendt når du puster ud.

Samtidig er der en øvelse, hvor du skal sige nogle s'lyd som stammer, og hvor dit mellemgulv bliver aktiveret. Det der sker er at luften der er nede v. din navle, ryger op lige under brysterne.. Sådan vil man se maven fungere som en vippe, så gør du det rigtigt. Og øv en masse at slappe af i halsen. smiley

• #10   24. jul 2014 Vigtigst af alt - når du er i oplæringsfasen, så find en sang som du kan RELATERE til. Om den er smuk eller ej. Relatér til den, og syng den som når det omhandler DIG og det du relaterer til. Det giver så meget mere i stemmen, når man kan mærke oprigtigheden. Når du har lært at komme ud med det, så kan du lære at synge sange, og lade som om du relatere til den.

• #11   24. jul 2014 Da jeg gik til sang blev jeg trænet i at synge som jeg gør. Det er noget jeg har arbejdet meget på at få ændret, men det virker ikke...

Tak for rådet smiley det er noget jeg virkelig må arbejde på. Men har både astma og mange vejrtrækningsforstyrrende allergier, så har fået at vide af lægen at jeg aldrig kommer til at trække vejret som andre.. smiley

• #12   24. jul 2014 Og det vil jeg så huske smiley

Kommentér på:
Hård sangdommer søges

Annonce