{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
659 visninger | Oprettet:

Fantastisk hesteoplevelse - glædes inlæg :D {{forumTopicSubject}}

En Lusitsno hingst! Jeg har redet en 6 års LUSITANO hingst smiley
Sikke fyldt med glæde jeg er lige nu! smiley

For at gøre en lang historie en smule kortere så befinder jeg mig på den Azoriske ø, são migel (tror nok det staves sådan).
Her på øen findes et Lusitano stutteri med 37 smukke, smukke heste hvoraf de 7 er hingste i alderen 4-25.

Vi mailede så her til for at høre om der var mulighed for at få en undervisningstime - det var der!
Næste aften kørte vi afsted og for vild i ca. En time inden vi fandt en makd som kunne forstå engelsk oj hjælpe os .. Telia var jo brudt sammen...
Nå, men vi møder Manuel (berider, avler og underviser) som er kørt os i møde. Det første han siger er "are you lost?" og så smiler han stort.

Nå, men vi bliver vist op til stutteriet hvor han fortæller om de to heste han mener vil være et godt valg. Begge hingste og yderst fint bygget.
Den ene en 23 åreig Lusitano hingst som let udfører piaffw og passage - altså udd. til grand prix.
Den anden en 6 års hingst, begyndt på mere krævende samling og kan sidebevægelser i alle gangarter samt flytvende chancement (staves?) på lige spor.

Jeg vælger den 6 års da jeg gerne vil ride en hest hvor jeg har mere mulighes for at tage det stille og roligt og ikke bekymre mig om jeg nu bedet om passage i stedet for trav...

Jeg vil ikke komme ind på hele timen, men jeg kan sige kort fortalt at vi startede med skridt så jeg lige kunne lære hams bevægelser, jeg fik styr på hvordan jeg stoppede ham og så begyndte vi stille og roligt på versader først i skridt og derefter trav. Jeg fik stille og roligt styr på sidebevægelser og shenkelvigning (sh*t nogen lækre bevægelser!!) og sluttede a med chancementer i galop - første gang jeg har prøvet det flyvende (man kumne nærmest ikke mærke det, så dygtig var han)

Sikke en lækker hest og god ridelærer! Det var helt fantastiske så kærlige de hingste var

nu ved jeg 100% hvilken race jeg skal gå efter smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Fantastisk hesteoplevelse - glædes inlæg :D
  • #1   20. jul 2014 Nejjj! Hvor sejt! Det vil jeg også prøve

• #2   20. jul 2014 Lyder mega-over-fedt! smiley

Fik du taget billeder?

• #4   20. jul 2014 Irreterende Svin M, pak dit lort sammen og skid af Helvede til smiley

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.676
    #5   20. jul 2014 Fed oplevelse!

Hvordan er de at være på (gangarts mæssigt) i forhold til almindelige varmblodsheste?

• #6   20. jul 2014 Michelle S: masser af billeder - de kommer dog først op om et par uger når jeg er hjemme, men vi dik også billeder af Manuel på en af hans 5 års hIngste - sikke lækre sidebevægelser den kunne lave!

Svin M: Oookay.... Har godt nok aldrig set din account xD

Astrid M: De var simpelthendå behagelige. Jeg er mest vant til ponybevægelser, men her for en uge siden havde jeg 4 undevisningstimer på stor (nok omkring 170) varmblod.
    De er super behagelige, du har slet ikke samme fornemmelse af at blive skudt ud af sadlen hvis du ikke er helt med i traven. Jeg syntes det var mere behageligt end de ponybevægelser jeg normalt kommer fra, for disse var virkelig, virkelig flydende og lette. Altså nærmest med ponyens ro, og varmblodens energi.
    Det er nok kort fortalt om traven.
    Om galoppen kan jeg virkelig ikke overdrive nok når jeg siger det er noget af det bedste jeg har prøvet! Du kam virkelig mærke hestens bevægelser arbejde under dig, hvordan man har det der ægte op af bakke følelse. Endu en gang er det noget super behagelige bevægelser hvor jeg endnu en gang må sige sat det er noget af den mest behagelige gang jeg har prøvet.
    I det korte galop var der selvfølgelig mest op ned bevægelse, men igen havde jeg slet ikke fornemmelsen af at jeg skulle gøre mig nogen anstrengelser for at sidde roligt.
    Galoppen var sindsygt lækker og som allerede skrevet kumne han skifte så blidt at du næsten ikke mærkede det - til trods for at han kun er 6 og at de tilrider ret sent.
    Han kunne virkelig lave temposkift SÅ hurtigt! Det var så lækkert at sidde på!!

Kommentér på:
Fantastisk hesteoplevelse - glædes inlæg :D

Annonce