{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.229 visninger | Oprettet:

USA om 5 dage!! Must see ting + Flyskræk {{forumTopicSubject}}

Heeeeej! Jeg skal til USA her om 5 dage med min familie og er vildt spændt, da jeg aldrig har været i USA før! Jeg har skrevet en laaaaaang liste på hvad jeg gerne vil nå at se smiley
Har i flere ting eller nogle oplevelser i også synes jeg skal opleve?
Skal køre rundt i en autocamper i Californien, Arizona og Nervada i første uge, og derefter bo i et hus i Long beach, Los angeles ugen efter smiley

Det skal lige siges jeg har haft en masse dårlige oplevelser med at flyve, og er sindsygt bange for at flyve.. Vi skal lette 3 gange på turen derhen..
Har i nogle gode råd om flyskræk, for det er virkelig det værste i hele verden..
1 time fra Billund til Amsterdam
8 timer fra Amsterdam til detroit
5 timer fra Detroit til Los Angeles
.... Altså 14 timer i alt.. smiley

Forresten. Her er min liste smiley
Malibu beach
Venice beach
Long beach beach
Sunset boulevard
Walk of fame
Hollywood sign
Disneyland, California
Hollywood Records
Walt disney studios
NBC studio, Burbank
Long beach Segway
Besøge de kendtes huse
Beverly Hills
Hollywood guided tour bus
Walmart
Horseback riding
Santa Monica pier
Shopping center
Sea World San Diego
General Sherman
Lake Tahoe
Golden Gate Bridge
Yosemite National Park
Staples Center
Madame Tussauds
Venice Beach Boardwalk
Lake Hollywood Park
Lucky Strike Lanes & Lounge
Candy Cane Lane
Hancock Park
Wendy’s
Taco Bell
Dolphin Research Center
Everglades Alligator
Miami Segway
Ghost Towns
Hidden Lakes
Graffitth park
Graffitith park horse rentals
Dollar Tree (One dollar store)
Kmart
Westfield Century City Mall

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  USA om 5 dage!! Must see ting + Flyskræk
  • #2   11. jul 2014 Hvis du tænker med hensyn til når man lander og letter - altså propper i ørene, har jeg altid et tyggegummi, eller en slikkepind med, da det på en eller anden måde får propperne ud.

Ellers for at få tiden til at gå, så sov, læs, brug din telefon, eller se en film. Når man skal flyve så langt, plejer flyselskabet af have indbyggede tv'er i sæderne. Det er ihvertfald godt tidfordriv.

Ellers skal du bare lade vær med at tænke på de dårlige ting, og tænke på de gode ting fx. når i ankommer, eller hvad du skal lave derovre.

Det lyder som en mega fed tur, så du ønskes bare en super fed tur fra mig smiley

• #3   11. jul 2014 Jeg har også været nervøs når jeg flyver og efter en dårlig tur er det blevet slemt igen, jeg har siddet blandt veninder, holdt i hånd og snakket om alt muligt skørt for at lede tankerne væk. Derudover fandt jeg ud af at tænke på hvad jeg skal når jeg lander har hjulpet smiley

• #4   11. jul 2014 Tusind tak for den med route 66 smiley Havde jeg helt glemt smiley

Jeg elsker at lande og er altid fantastisk humør på vej ned og når vi lander smiley
    Men bare selve farten, og det med at flyet står lodret er ubehagligt.. Jeg er også utroligt bange for lufthuller og uvejr i flyet.. for tanken om man er fanget i et fly hvor man måske kan styrte og ikke kan komme ud, skræmmer mig..

Har fløjet meget hele mit liv men været bange for det siden en dårlig oplevelse hvor vi kom ind i uventet uvejr, og flyet rystede og blev kastet rundt i 40 minutter.. Pludselig faldt flyet altså bare 30 meter.. Alle skreg og var bange. Været bange lige siden

• #5   11. jul 2014 Kan ikke lade vær' med at være bange under hele turen, kan ikke falde til ro og sove eller noget.. og når jeg ser film går det stille og roligt men så snart der er et lille ryk er jeg oppe og køre igen..

• #6   11. jul 2014 Puha sådan en tur har jeg også haft, ingen uvejr Hvis bare! nej det var piloten og det var 1 ½ time det stod på smiley

• #7   12. jul 2014 Hvordan kan det være piloten? smiley

• #8   12. jul 2014 Jeg flyver også meget, ca. en gang om mdr er jeg i udlandet. Det værste jeg har prøvet var en tur til Beijing i tropisk Storm med en kinesisk pilot. Damn der troede jeg jeg skulle dø smiley

Min ven har flyskræk. Han plejer at tænke på noget en pilot engang sagde til ham; at de aldrig ville gøre noget farligt, og at turbulens ikke har den store betydning.
    Hvilket er sandt, jeg fløj til Spanien forleden og turen derned var slem. Og mens flyet rystede og røg flere meter ned talte førstepiloten til os. Det synes jeg faktisk var beroligende, at selvom det føltes slemt, så havde piloten overskud til at fortælle passagererne om vind og vejr imens.
    Så jeg tror en del af tricket, hvis man render ind i turbulens er at fokusere på noget andet. Fx det piloten siger eller forestille dig en dejlig dag ved din hest imens eller hvad det nu falder dig ind. Det smarte ved hjernen er at man kun kan tænke på en ting af gangen. Så man kan ikke både tænke "min hest er det smukkeste i verden" og "Shit jeg dør" på samme tid smiley

Mht ting du bør se, så synes jeg dagligdags ting er ret sjove at se. Fx find en stor wallmart (supermarked). De er så vilde og man taber både mund og næse, når man ser alle de ting de har. De kan nemt være 10 gange større end et stort supermarked i dk og de har virkelig al verdens ting. Og lokalbefolkningen i USA er super venlige særligt hvis de ved I er udlændinge. De er meget mere åbne og imødekommende end danskere. Så I kan evt tale med dem om hvad I bør se i området.

• #9   12. jul 2014 God ferie ;-P

• #10   12. jul 2014 Er det helt slemt, så må du jo få noget beroligende smiley Kan du stadig godt nå at få, mener dog man lige skal forbi lægen først.

• #12   12. jul 2014 Nygaard, en pilot i passager fly laver ikke bump bare for sjov ! Min far er pilot og han ved godt hvor mange der har flyskræk, så det gør de altså ikke bare for sjov !!

MEN, turbulens opstår ikke blot når der er vildt vejr. De såkaldte "lufthuller" opstår når der er modsatrettede luftstrømme, der fx kan komme pga korrelation mellem varme og kulde (varmt land + køligthav). Piloten gør hvad h*n kan for at undgå genen for passagererne. Men der er intet farligt i det. Ofte føles små ændringer (0,5 m) som flere meter inde i kabinen, måske fordi det kommer så pludseligt ?
    Hvis ikke piloten direkte sagde til dig, at h*n ville lave sjov med folk og kastede rundt med flyet, så beder jeg dig venligst tage de ord i dig. INGEN piloter gør det for sjov!!

TS, husk på, at flyet er det sikreste transportmiddel i verden!! - og at der er flere som kommer alvorligt til skade (eller var det dør?) ved at falde ned af lufthavnens barstole end der styrter med et fly (en gammel statistik min far har).

Jeg har aldrig selv haft flyskræk(sandsynligvis pga min far), men førhen elskede jeg at lege/fantasere, at jeg sad på en drage og fløj gennem skyerne. Det var specielt sjovt under turbulens smiley

Jeg kan ikke forklare alting ift hvad der sker. Men hvis det var mig der var bange, så ville det hjælpe min angst, hvis jeg læste lidt op på flymaskiner, så jeg forstod hvad der skete i "de underlige situationer". For mig ville det hjælpe at "forstå" hvorfor flyet er så sikkert og hvad de mærkelige lyde gjorde godt for.

• #13   12. jul 2014 Jeg ved virkelig ikke hvad han lavede for der var ikke uvejr eller lignede men flyet fløj rundt som om det var en karussel o.O

Der kom ingen meldinger OVERHOVEDET og måtte ellers bare på bedste vis slappe af mens al lys i kabinen flakkede og flyet dykkede op til flere gange smiley

• #14   12. jul 2014 Silverflake jeg mener hvad jeg skriver! den pilot var sindsyg og har fløjet en del gange nu og det var den VÆRESTE tur nogensinde!
    Tror simpelthen ikke på at det var en dygtig pilot, du kan så slappe helt af for det var ikke en dansk pilot, derimod ungransk og nej han gjorde det nok ikke for sjov, har jeg sagt det?
    Men han gjorde turen meget ubehagelig

• #16   12. jul 2014 Jeg har noget der hedder Seaband eller noget, som er nogle armbånd man kan tage på så man ikke blir søsyg, køresyg og flyvesyg smiley
    Blir heller ikke flyvesyg men er bare bange

• #17   12. jul 2014 Nygaard: Det kan sagtens have været "lufthuller". Den værste tur jeg personligt har oplevet var i minifly over Grand Canyon. Det skulle have været en hyggelig lille udsigtstur med klar blå himmel og høj sol, men hvor der var så mange luftstrømme at alle på flyet undtagen min far og besætningen blev flyvesyg. Det er som sagt ikke kun uvejr som giver turbulens.

Beklager med ordvalget "for sjov". Sådan opfattede jeg det bare ud fra din tekst, undskyld.

• #18   12. jul 2014 Jeg har det også rigtig dårligt med at flyve. Jeg har ellers på det sidste klaret det godt, men sidste gang jeg fløj begyndte jeg at panikke og hyperventilere, det er bare overhovedet ikke sjovt, det er jo en form for dødsangst.
    Det, der i hvert fald hjælper mig, er at lukke øjnene når den kører fra landingsbanen helt til den er fuldkommen stabil og højt i luften. Det gør, at jeg ikke helt på samme måde føler at jeg mister al kontrollen og bliver kastet rundt, fordi jeg rent faktisk ikke kan se noget; jeg har flere gange følt, at det derfor ikke var helt så voldsomt.
    Ellers er der altså også tricket med lige at sluge en kørepille. Kørepiller gør i hvert fald mig super doven og træt, men jeg har kun prøvet det i en bil hvor jeg går ud som et lys. Tvivler måske på at de ville virke oppe i et fly når man er angst. Hvis det er meget, meget slemt kan man også få udskrevet Stesolid.

• #19   12. jul 2014 Kan godt lukke øjnene i et fly men så snart der sker en lille bevægelse, så åbner jeg dem igen, så det kan jeg ikk..

Min bror har engang fået en køresyg pille da vi skulle ud og sejle i det indiske ocean og derefter skulle med flyet fra Thailand og hjem. (Vi havde været på phi phi ørene)
    Vi skulle mellemlande en gang, så der tog vi på Mc Donalds hvor min bror så på sin mad ret længe uden og spise og pludselig klaskede han hovedet ned i maden og sov. Han blev simpelthen så påvirket af den pille så han sov hele vejen hjem smiley

• #20   12. jul 2014 UH ha, skal også snart til New York, fordi min morbror skal giftes, og jeg VIL ikke med, jeg er nemlig sindsyg flyskræk. Folk siger "ej du vil fortryde det hvis du ikke tager med" men det er en smagssag, og vil ikke fortryde noget som helst.
    Men har ingen idé, så følger med, selvom jeg har fløjet over 10 gange.

• #21   12. jul 2014 Jeg kender godt trangen til at åbne øjnene bare der er det mindste, fordi man gerne vil kunne orientere sig og se, hvad der foregår. Jeg har ikke rigtig andre forslag, end at det har virket så jeg i hvert fald ikke panikker fuldkommen, de gange jeg har prøvet det smiley
    Og ja, haha, de kan altså virkelig være nogle sataner, de køresygepiller! smiley

• #22   12. jul 2014 Hahahaha jaa smiley

Kommentér på:
USA om 5 dage!! Must see ting + Flyskræk

Annonce