"Part" i 3 uger? {{forumTopicSubject}}
Jeg står i den situation, at jeg skal i sommerhus fra på mandag og 4 dage frem. Derefter tager jeg på "ridelejr" (skal ikke ride, men ved ikke lige, hvad det så hedder) med min ene shetlænder, og efterlader dermed den anden hjemme. To dage efter jeg kommer hjem fra ridelejr, tager jeg til Italien i 2 uger. Så det vil sige at jeg ikke rigtig får set Trille i ca. 4 uger og Frisko i ca. 3 uger. De står på sommergræs i Ballerup, og staldejer ser jo dagligt efter hestene, men det ville alligevel være rart, at de blev striglet og hygget lidt om. Selvom de er kommet på slankefold, så er de jo shetlændere, der bliver tykke bare af at se på græsset, så ville ikke risikere, at de bliver syge af det, da de jo så ikke ville få motion.
Jeg har derfor overvejet at få en form for "part" til dem i de 3 - 4 uger, hvor jeg er væk. Ingen forventninger til den såkaldte part, udover at han/hun kommer som aftalt, de bliver hygget om, og at der så bliver gået/cyklet en tur med dem. Måske redet hvis der er et lille barn, der sammen med sin mor ville komme ud og få nogle gratis trækture.
Udover at det er ret usandsynligt at nå at finde en part, ville det så være en god ide? Jeg tænker, at det så skulle være fra efter, at jeg havde været i sommerhus, da jeg så har 4 dage til at introducere parten til de forskellige ting. Men er det dumt, at hestene skal nå at vende sig til nye mennesker, bare for at være sammen med dem i 3 - 4 uger?
De står lidt uden for Ballerup (10 min. på cykel fra Ballerup st.) og Vestskoven ligger 2 meter væk. Så stedet ligger rimelig godt.
På forhånd tak for hjælpen
maj 2013
Følger: 14 Følgere: 12 Heste: 1 Emner: 22 Svar: 317
feb 2011
Følger: 31 Følgere: 20 Heste: 3 Emner: 15 Svar: 68
dec 2007
Følger: 11 Følgere: 9 Emner: 8 Svar: 205
jan 2014
Følger: 15 Følgere: 15 Heste: 2 Emner: 2 Svar: 274
feb 2011
dec 2009
Følger: 31 Følgere: 174 Heste: 1 Svar: 3.214
Jeg havde nok ikke turde overlade dem til helt fremmede, mens jeg sad i et andet land..
maj 2013
Følger: 14 Følgere: 12 Heste: 1 Emner: 22 Svar: 317
feb 2011
"Part" i 3 uger?