{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
603 visninger | Oprettet:

Igen igen. Spejlrefleks. typisk {{forumTopicSubject}}

Hejsa!

Tidligere i dag oprettede jeg et lignende emne.

Og så oprettede jeg dette emne
Men kom til at skrive 3200 hvor det var Nikon D5100.

Hvorvidt jeg skulle vælge:

Canon 100d

eller

Nikon D5100

-------------------------------

Canon 100d :
pris: 3999,-

Er fra februar = nye model, nyere system
Bedre til video og en smule til billeder

Nikon D5100
3500,-

Ældre model, men stadig god.

forskellen er altså 500,-

Taske, SD-kort og filter er den samme pris for begge kameraer.
ender i ca. 650,-

Jeg har været ude og prøve begge kameraer, og mærker ingen forskel.

Canon har dog touch-skærm = færre knapper
hvilket tiltaler mig. (den "ser" mere simpel ud)
nemmere at bære rundt på.

Nikon er lidt større hvilket egentligt også er positivt.
Og så er den 500,- billigere

Får man virkelig mere for de 500,- ekstra man giver for Canon 100d?

Min fætter som arbejder i en Click butik siger jeg skal vælge Canon 100d. Da den er " lille, lækkert og smart" og en nyere model.

Men hvad synes i?

Jeg selv, kan slet ikke beslutte mig.

Min veninde siger at ved Nikon kan man bruge "fold-ud" skærmen hvis man køber stativ og skal tage billeder, og stå på en bedre måde.

Jeg kunne selvfølgelig også bare "nøjes" med Nikon D3200.
til 2999,-

Typisk jeg formår at gøre det mere indviklet for mig selv..

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Igen igen. Spejlrefleks. typisk
  • #1   1. jul 2014 Min veninde har noget Canon med touch (om det lige er den ved jeg ikke), og det er VIRKELIG et forvirrende system! Noget så simpelt og nødvendigt som ISO indstillinger, er ikke til at finde...

En anden veninde har Nikon (mener det er 32'er), og den er lige ud af landevejen, ingen kringelkroge eller noget, super nem at håndtere, let at finde ud af og tager rigtig fine billeder. smiley

Hvis det ikke lykkes mig at finde en Ricoh, så går jeg klart efter Nikon'en (jeg vejer også mellem 32'eren og 51'eren). smiley

• #2   1. jul 2014 Det om Touch-skærmen synes jeg var en vigtig detalje at få på banen!

Det eneste ved Nikon D5100 er "fold-ud" skærmen som jeg ikke kan finde ud af om jeg synes er pænt eller grimt smiley

Den lille Canon er udseendesmæksigt den jeg mest kan lide.
    Men hvis touch er indviklet vil jeg ikke begive mig ud i det.

Prisen er nok et fedt for mig vil bare have det "bedste" og nemmeste og det der er bedst til at fange heste i bevægelse smiley

Må tage ud og kigge i morgen og se om jeg kan få mig besluttet!

• #3   1. jul 2014 Min veninde med Canon'en er også en klap-ud skærm (igen, ved ikke om det er den samme).

Personligt synes jeg det er rigtig smart, at skærmen vender indad når den ikke er i brug, jeg er tit bekymret for at få ridser på en af de 2 jeg har. smiley

Men personligt synes jeg Canon (generelt) er blevet rigtig indviklet. Min far har en Canon kompakt, og jeg synes virkelig også den er svært at finde rundt i, hvor både min Nikon og Ricoh er lige ud af landevejen. smiley

Men ja, det er nok nemmest at bestemme sig, når man står med dem i hånden. smiley

• #4   2. jul 2014 Min fars canon har touchskærm og jeg synes det er utroligt let at finde ud af.

Jeg har aldrig kunnet finde rundt i Nikon (aner ikke hvorfor) hvorimod jeg ssynes Canon er utroligt let at finde rundt i, og skyder gode billeder.

Jeg ville til hver en tid anbefale canon - men det ligger også bedst til mig. smiley

Kommentér på:
Igen igen. Spejlrefleks. typisk

Annonce