2.338 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 55 Svar

DEMONSTRATION 5/7-14 DEMONSTRATION 5/7-14

Kære alle dejlige dyrevenner.

Der bliver afholdt demonstration mod hundeloven på lørdag D. 5/7-14 vi skal mødes på østerport station og går i samlet flok over til Rådhuspladsen, hvor der vil være nogle boder som f.eks anima.
Linse Kessler vil være der og synge sin hundesang og sikkert holde en flot tale.
Der vil også komme andre og holde taler.

Jeg ber jer se ud over mediernes skrækhistorier af disse fantastiske hunde.

Al dokumentation, viden og fakta viser at listehundene IKKE er farligere end andre hunde.

De er nogle glade dejlige hunde, alle med hver deres egenskaber.
( og nej, ikke hundekampe, kun psykopater vil udsætte sin hund for den slags mishandling )

https://www.facebook.com/events/1474060699492303/

Link til begivenheden på facebook hvor i kan læse nærmere, spørge indtil noget hvis i har spørgsmål og der er en samkørselsgeuppe linket til derinde, så i kan finde nogle at køre sammen med.

Jeg ber jer, for vores firbenede venners skyld, dem uden stemme, at støtte op om at vise jeres utilfredshed over en lov der dræber uskyldige.

Husk på, blandingshunde efter 2010 kan heller ikke vide sig sikre.
Det er dig som ejer der skal kunne bevise hvad racer din hund indeholder, og der må max være 1% listehund i.
Hvordan beviser du det med et gadekryds? smiley
****** det er ikke kun muskelhunde der er på listen*****

Skambidningsparagraffen, tja.. Du kan få en hundesagkyndig på, men politiet er ikke tvunget til at lytte til deres ord, så politiet står stadig med den afgørende magt.

( ingen negative kommentarer tak, så må i oprette jeres egne "vi hader alle muskelhunde tråd")

Tusind tak på forhånd til jer der i det mindste vil gøre et forsøg på at komme smiley det betyder alt for vores hundes fremtid smiley

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hente to døre i bauhaus Roskilde Montere døre og dørhåndtag i Jyllinge 2.100 kr.
  • sætte hylder op bad og køkken 3.000 kr.
  • Tilskæring af ca 14 have fliser 400 kr.
  • Fix washing machine 750 kr.
  • Havearbejde 1.500 kr.
  • Rengøring 117m2 lejlighed 2.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  DEMONSTRATION 5/7-14
  • #1   30. jun 2014 Tror da helt klart jeg kommer. Har ikke haft mulighed de andre gange, men tror godt jeg kan lørdag. smiley
    Har også selv 2 muskelbasser. smiley

profilbillede
  • #2   30. jun 2014 Jeg forstår det ikke?

• #3   30. jun 2014 Emilie - Hvad forstår du ikke?..

Jeg ville helt klart komme hvis ikke det var så langt væk. Det er en god sag at kæmpe for! smiley

• #4   30. jun 2014 At man er imod loven?? smiley jeg støtter loven:) bliv ikke sure for hver person har sin menig smiley

• #5   30. jun 2014 Hvorfor støtter du den? (Bare nysgerrig) smiley

• #6   30. jun 2014 Det gad jeg også godt høre smiley

• #7   30. jun 2014 Ja, jeg er da også nysgerrig efter at høre hvorfor man som dyreelsker støtter en liv der slår uskyldige ihjel.
    Og at man racediskriminere specielle racer, selvom ( som sagt ) al faglig dokumentation, viden, fakta taler imod et raceforbud.

Det kan da kun være stædighed?

En hundelov, absolut. Det skal der være.
    Men mener mere at man burde kigge på modellen de har i Canada i en bunder hedder Calgary, med 1,5 mil. Indbyggere.
    De har en hundekørekort med hundelicens hvor man betaler et symbolsk beløb om året for at ha hund ( lidt lige som dr. Licens ) som går til dyrepoliti ( hvilket vi jo godt kunne bruge her i dk )
    De er begyndt at undervise lidt i skolerne om hvordan man omgåes dyr, lærer børnene lidt omkring hundens sprog osv.
    Og på de omkring 3 år de har haft den lov, har de mindsket bidepisoder markant.

Raceforbud er ikke vejen frem og har aldrig været det.
    Det er en nem løsning for politikerne, som kun vil virke på kort sigt.
    De springer over hvor gæret er lavest, sikkert fordi det enlig ikke siger dem ret meget...

• #8   30. jun 2014 Ja, jeg er da også nysgerrig efter at høre hvorfor man som dyreelsker støtter en lov der slår uskyldige ihjel.
    Og at man racediskriminere specielle racer, selvom ( som sagt ) al faglig dokumentation, viden, fakta taler imod et raceforbud.

Det kan da kun være stædighed?

En hundelov, absolut. Det skal der være.
    Men mener mere at man burde kigge på modellen de har i Canada i en by der hedder Calgary, med 1,5 mil. Indbyggere.
    De har en hundekørekort med hundelicens hvor man betaler et symbolsk beløb om året for at ha hund ( lidt lige som dr. Licens ) som går til dyrepoliti ( hvilket vi jo godt kunne bruge her i dk )
    De er begyndt at undervise lidt i skolerne om hvordan man omgåes dyr, lærer børnene lidt omkring hundens sprog osv.
    Og på de omkring 3 år de har haft den lov, har de mindsket bidepisoder markant.

Raceforbud er ikke vejen frem og har aldrig været det.
    Det er en nem løsning for politikerne, som kun vil virke på kort sigt.
    De springer over hvor gæret er lavest, sikkert fordi det enlig ikke siger dem ret meget...

• #9   30. jun 2014 Super godt skrevet, STOP BSL. smiley

• #10   30. jun 2014 Jeg har selv en rottweiler og en OEB som begge er to virkelig skønne hunde, MEN det er ikke hvem som helst er er i stand til at varetage dem.. Jeg støtter bestemt ikke op om loven, tværtimod, men jeg kan godt frygte lidt hvad der sker, hvis de fjerner raceforbuddet helt smiley

profilbillede
  • #11   30. jun 2014 Fordi jeg er imod den slags hunde smiley og igen hver sin holdnig smiley

• #12   30. jun 2014 Emilie og Alex - Man kan godt have forskellige holdninger, og stadig stille spørgsmål. Det handler jo i bund og grund om at høre hvad forskellige mennesker mener. smiley

• #13   30. jun 2014 Jeg ville gerne deltage, hvis jeg kunne! Bor desværre for langt væk..

Er også imod den lov. Alt for mange skønne hunde er blevet aflivet for ingenting. Og alt for mange skønne hunde, ender nu i de helt forkerte hænder, ved tumper der intet aner om hundenes behov og kun har den, fordi det er sejt.. Har efterhånden set det alt for tit smiley

• #16   30. jun 2014 Line Z - blir så glad, af det billede der ! Det viser virkelig, at hvis man bare ved, hvad man går indtil - så kan alle hunde blive fantastiske familiehunde!

• #17   30. jun 2014 Emilie, hvor meget omgang har du haft med, lad og sige racen amerikansk Staffordshire terrier?

Jeg kunne godt tænke mig at du forklarede hvorfor du er for at bibeholde en liste?
    Ved du noget om racerne?
    Ved du hvilke type racer der er på forbudslisten?
    Har du kendskab til nogle af racerne irl? Eller har du bare læst skrækhistorier som bevar folk og medier flyver omkring med sig fra USA? ( hvor mange har hund som f.eks beskyttelse, mange hunde lever som lænkehunde derover, og har aldrig haft ret meget kontakt med mennesker eller andre dyr.

I USA er Pitbullen og amstaff den mest "normale" lidt lige som en labrador er det her i dk.
    Så klar at der med den indstilling mange har til hund derover, måden de bliver opdraget ( eller nærmere IKKE opdraget på ) og det meget større antal end her i dk. Vil jo samlet set give flere bid episoder med de typer.

Pitbull, amstaff og Staffordshire Bull terrier, er kåret som årets familie hunde.
    Staffordshire Bull terrieren ( SBT ) - som i øvrigt ikke er ulovlig i dk, men har megen lighed med amstaffen bare mindre, blev kåret til årets familiehund i England sidste år mener jeg det var.

Pitbullen blev kaldt nannydog ( barnepige hunden) i USA i gamle dage.

Den eneste hunde race der har slået ihjel i Danmark i maange år er ikke engang på forbudslisten.

profilbillede
  • #18   30. jun 2014 Kl. 12 starter det smiley

• #19   30. jun 2014 Emilie, kunne virkelig godt tænke mig du læste dette igennem omkring pitbulls

http://pitbullmyter.tumblr.com/

Virkelig god læsning. Masser af fakta om Pitbullen, som er den hunderace der nok tales mest dårligt om.

• #20   30. jun 2014 Pit bulls er racehunde, mange med milelange stamtavler. De aller ældste håndskrevne stamtavler i verden er faktisk Pit Bull stamtavler, tilhørende Colby familien. Colby’ernes hunde stammer fra de helt oprindelige tyrehunde fra Storbritannien. Nedenfor vises en 20 generations stamtavle, som kan ses på deres hjemmeside, http://www.colbypitbull.com/.

12:25:20: "Nogle af de her hunde retter deres byttedrift mod andre hunde"
    Det er blandt fagfolk meget almindelig kendt, at byttedrift og hundeaggression ikke har noget som helst at gøre med hinanden. Byttedriften skaber en fantastisk jagthund og en fantastisk eftersøgningshund - disse hunde ønskes ofte at have en lav hundeaggression, da de ofte arbejder side om side med andre hunde. Hvis byttedrift (eller, “predation”, som Vibeke Knudsen kalder det under høringen) var lig med en høj hundeaggression, ville det ikke være muligt for engelske foxhounds at arbejde i så store grupper som de gør. Det ville ikke være muligt at jage med whippets i par - disse hunde har meget høj byttedrift, så hvorfor går de ikke i totterne på hinanden når de jager? Ganske enkelt fordi byttedrift og hundeaggression er to forskellige og adskilte ting - også i pit bullen - og det er muligt for en hund at udvise én af delene, begge dele eller ingen af delene!
    Ifølge Diane Jessup, så har en hund med høj byttedrift adskillige karakteristika. Kendetegn er lysten til at jage smådyr, lysten til at jage bolde og lysten til at søge og finde bytte. Ifølge Jessup, gør denne drift dem også nemmere at træne.
    Her er nogle eksempler på pit bulls, som ganske rigtigt viser høj byttedrift, men samtidig også viser manglende hundeaggression:

Hos pit bull kennelen Southern Inferno, avles der hunde til vildsvinejagt. Ovenstående billede viser to hunde, ved navn Jade og Champ. Champ er hunden til højre og er avlet af Southern Inferno. Avleren lægger ikke skjul på, at han søger en høj byttedrift til sine hunde, men da han blev spurgt ind til hundeaggression, svarede han blot: “Mine hunde er ikke mere eller mindre hundeaggressive end andre hunde. De ved hvad deres opgave er og det er vildsvinet - jeg kan ikke se, hvorfor de skulle gå på de andre hunde.”
    Der er normalt kun én, højst to hunde der kommer i kontakt med vildsvinet og holder det nede indtil jægeren kommer. Det er dog typisk at inkludere flere gøende støvere, der skal lokalisere byttet. Når støverne giver hals, er det pit bullens opgave at styrte mod byttet og holde det fast - denne form for jagt ville ikke være mulig, hvis ikke der var forskel på byttedrift og hundeaggression.

Men nu skal jeg ud til min hest, og bagefter hjem og lufte min elskede SBT muskelvaps smiley

Du burde læse det smiley

profilbillede
  • #21   30. jun 2014 Ja jeg er imod racen da jeg 2! Gange er blevet andgrebet ;( derfor

• #23   30. jun 2014 Den ene var en pitbull og den anden var en stariforxtari ;( jeg fik et par sår på armene men det er det. Ejern nådet at få fat på hunden begge 2 af gangene ;(

• #25   30. jun 2014 Det linget den på billdet jeg er ikke god til hunde racer:( sagen er de kamphunde skal holdese sig langt væk fra mig

• #28   30. jun 2014 Jamen så musklhunde???? Jeg står stadig ved min mening?

• #29   30. jun 2014 "Jeg har selv en rottweiler og en OEB som begge er to virkelig skønne hunde, MEN det er ikke hvem som helst er er i stand til at varetage dem.. "

#10 Pernille

Så fordi nogle personer ikke kan håndtere disse hunde så skal hunden forbydes?
    Den måde du skriver på lyder det jo til at disse forbudte hunde endelig er gode nok, men det er ejeres skyld?

Jeg håber på jeg kan få lov at tage afsted, for det er da helt klart værd at støtte smiley
    Jeg har selv en tjekke, som også var tæt på at blive forbudt. Disse hunde kræver en masse, men med omtanke og ved at man husker der er ulv i så kan det blive jordens dejligste hund.
    Så jeg ser stadig ingen grund til at have dem forbudt, bare man får sat noget igang, så folk ved hvordan man skal behandle hundene! smiley

• #30   30. jun 2014 Jeg ved der er stadig folk der holder ulovlig hunderacer her i Danmark smiley

• #31   30. jun 2014 Synes det er en skam at folk blander begreberne "Muskelhunde" og "Kamphunde" sammen.

Ift. hanekampe, taler man da heller ikke om "Kamphaner" og "Hønsehus haner". Der er en hane en hane - Det handler om hvem hanen ender hos.
    Folk render jo ikke rundt og er bange for haner selvom NOGEN af dem bliver brugt til kampe. Kan ikke se hvorfor det så er sådan med hunde.

• #32   30. jun 2014 Line Z - Pitbulls er desværre stadig at finde her i Danmark. Selvfølgelig ulovligt.. Men de findes. Nogen er endda dumme nok til at indrømme, at de har dem. Andre kalder dem bare for en blanding..

• #33   30. jun 2014 Emilie.
    Okay. Kan tildels godt forstå du så er lidt bange for de typer hunde. Ejerne af de hunde må ha været et kæmpe fjols! For det er SÅ langt fra racetypisk for en pitbull og amstaff at være agressive mod mennesker.
    De er så uønsket for racen. Seriøse avlere ville i værste tilfælde aflive en pitbull eller amstaff hvis den havde mistanke til mennesker. Den er fremavlet til at elske mennesker.
    Virkelig ked af at dit første møde med så dejlig en hunderace skulle ende i noget så galt. Det gør mig ondt.
    Men det gør mig mere ondt, at du dømmer hele hunderacen på baggrund af to individer.

Og vær sød ALDRIG at brug ordet kamphund om en hund der ikke har været brugt i kamp!
    Det er en grusom form for mishandling de går igennem for at blive som de er!
    Det er kun psykopater der "træner" sin hund til det formål.
    Ville ønske jeg kunne få dig til at møde min dreng og eller nogle af de bekendte jeg har som har muskelhunde, så du kunne se hvordan en ganske normal opdraget muskelvaps er.
    Det medierne skriver, er det rene lort..

Mange af de artikler de har skrevet har ikke engang været en muskelhund.
    Og når en anden type hund end muskelhunde bider, kommer det højst til at stå i en lille spalte bagerst i avisen, hvor muskelhundene ville komme på forsiden.

Jeg ville værdsætte om du ville prøve at gå ind på facebook og synes godt om : "Nej tak til hundeloven - Bevar muskelhunden"

Eller "Dansk Muskelhunde Union"

Kigge nogle af de opslag, billeder, videoer osv folk ligger ind af deres dejlige hunde.
    Vil du ikke i det mindste prøve at gi det en chance? Og se hvordan en muskelvaps i virkeligheden er?

• #34   30. jun 2014 Line Z, ingen mennesker der ved noget omkring de her typer hunde som er kommet på listen, kan forstå nogle af dem er kommet på listen.
    Man skulle tro de havde siddet med en liste over alle hunderacer, lige udvalgt nogle få som i hvertfald IKKE kunne komme på listen.
    Og så ellers bare lukket øjenene og valgt tilfældigt ud:O !
    Der burde overhovedet ikke være en liste!
    Det hele burde ligge på ejeransvar!

• #35   30. jun 2014 Det jeg mener er at, hvis de fjerner raceforbuddet, så vil endnu flere anskaffe sig disse type hunde, og det er ikke alle der gider bruge tid på at sætte sig ind i hvad de kræver. Nogle folk burde heller ikke engang have en lille hund..
    Og nej selvfølgelig ønsker jeg ikke flere hunde bliver ulovlig gjort, men grunden til folk er bange for dem er netop uvidenhed og dårlige racerepræcentanter.. Derfor burde ikke alle have sådan en hund, eller bare hund generelt. Men du ser jo ikke folk er bange for en gravhund der snapper ud efter en anden hund i leg, men hvis en af mine gjorde det, så ville de jo melde det med det samme, men det er jo det der sker når hunde leger sammen..

• #36   30. jun 2014 Derfor jeg mener at der skulle indføres det de har gjort i Canada smiley

Og så burde man skulle bestå en test før man må få hund, og ha et bevis for at man må ha hund. Har man ikke der får man en bøde første gang, har man ikke fået beviset 3 måneder senere, bliver hunden taget.

Testen skal bla. Give svar på om man skal gå til hvalpetræning med sin hund, voksen træning osv smiley den skal give svar på hvilke type hunde man kan " klare".

For nej, listen skal ikke bare fjernes uden noget andet i stedet smiley

Det sørgelige er dog, at listen kun rammer dem der vil deres hunde det bedste.
    Dem som bruger dem som potensforlænger, de anskaffer sig da bare en ny hvis den første bliver taget. smiley

• #37   30. jun 2014 tjooooo:) jeg takker meget for det du ville gøre det er rigtigt sødt af dig smiley men min kærste har prøvet lidt men jeg er stadig nådet bange smiley

• #38   30. jun 2014 Og jeg ville nok ændre min menig hvis jeg mødte en sød hund af den race smiley men ikke fordi jeg skal være ond men frygten sidder stadig i mig ;(

• #39   30. jun 2014 Pernille - er ikke helt enig. Fjerner de raceforbuddet vil dem, som kender til racerne og deres behov købe dem igen. Det vil blive vist hvor gode disse hunde kan være i de rigtige hænder, og flere vil interessere sig for dem. Så længe forbuddet er der, vil dem, der kender hundenes behov ikke røre ved listehundene eller blandingen, det vil fortsat være flest idioter der importere og køber disse, samt laver blandinger, de ikke aner en skid om..

• #40   1. jul 2014 Jeg har udelukkende mødt søde hunde af den race. Det er de dejligste dyr jeg har mødt, og nogle af de enste slags hunde, jeg syntes bare lægger op, til at blive leget og kælet med.

• #43   1. jul 2014 Line rottweileren mentaltester de også, det er super de gør det smiley Men ja ved godt alle hunde kan blive farlige i de forkerte hænder, men en gravhund er altså ikke så farlig som f.eks en rottweiler i de forkerte hænder.. smiley

• #44   1. jul 2014 Til det med at der ikke er pitbulls i Danmark. Det er der altså, jeg ser mange i København smiley

Jeg er også enig med Pernille ^

• #45   1. jul 2014 Min veninde har en pittbull, folk er så ligeglade.. Og det er rigtigt ærgeligt, for den eneste taber der er når man er ligeglad med sin hund er hunden..

• #46   1. jul 2014 Fantastisk arrangement, håber i bliver rigtig mange og der er nogle der lytter! Har desværre ikke mulighed for at være der, men mig og min skønne vaps vil krydse fingre fra det mørke Jylland. ?? hundekørekort og hårde straffe til uansvarlige ejere frem for forbud, tak!

• #47   1. jul 2014 Undskyld men hvordan kan man da være så selvvisk at støtte at man i dagens danmark afliver uskyldige hunde??

Vidste i, at det eneste der gjaldt ved muskelhunde er at folk misbruger dette..
    Muskelhunde blev opdrættet for at være en gårdhund som kunne skræmme ubudene gæster væk.

Ikke for at flænse og kæmpe.

hvordan kan man være så egoistisk og mene en amerikansk bulldog er farligere end en schæfer?

Vidste i at hvis chæferen ikke blev brugt som politihund så stod den faktisk øverst på listen??

Gravhunden er faktisk også farligere end den amerikanske bulldog.

Gravhunden har et stærkt jagtinstinkt og derfor også en hund med stærkt agresivt adfærd? derved bruger man den ikke så meget til jagt da den er svær at lydiggøre grundet dens stærke instinkt.

Det er ikke hundens skyld at den er farlig. det er nemlig ejeren som gør den farlig.
    En lydiggjordt hund vil aldrig slå klik på den måde uden at det er fordi den gør det som forsvar/bliver truet

• #48   2. jul 2014 Jeg er FOR den lov. Jeg føler mig meget trykkere med den. Jeg er ikke i tvivl om at nogen af de forbudte hunderacer er super lækre hunde, men der er desværre ret mange båtnakker der ikke kan finde ud af at holde hund. De ulovlige hunde gør altså mere skade end fx. gravhunde.

• #49   2. jul 2014 Jeg kan sagtens forstå, at man er blevet bange for muskelhunde, hvis man er blevet overfaldet. Men selvom det sikkert er super svært, så synes jeg også man skal lade være med at skære alle over én kam, fordi man har oplevet én hund opføre sig sådan. Man kan lige så godt blive overfaldet af en Golden Retriever som man kan af en Amerikansk Bulldog.
    Men jeg kan alligevel til dels godt forstå, hvorfor man valgte at vedtage hundeloven, da nogle muskelhunde er avlet til at have et meget reserveret og aggressivt temperament - og medmindre man har helt styr på, hvad man har med at gøre (og altså ikke tror på, at alt kan socialiseres og krammes væk), så kan det gå grueligt galt.
    Jeg er dog stadig imod hundeloven, men synes også at der skal være noget kontrol, så de uansvarlige ejere ikke får lov til at ødelægge det for dem, der rent faktisk kan håndtere hundene smiley Med med kontrol opstår der også spørgsmålet om, hvorvidt det kun er muskelhundene der skal være kontrol med, for det er jo ikke kun muskelhunde, der har overfaldt eller skambidt mennesker, for så opstår der nemlig igen et diskriminationsproblem. Men det bliver jo en helvedes stor beskæftigelse, hvis der skal laves kontrol med alle hundeejere.
    Et hundekørekort lyder jo meget fornuftigt, bortset fra at det jo egentlig for ejeren bare handler om at sætte kryds i de rigtige bokse, og så er der ikke kontrol med, om en uansvarlig ejer i realiteten bare skider på det hele smiley

• #51   2. jul 2014 Elle.
    Hvad er det der gør dig trykkere?

Der er INTET videnskabeligt bevis for at en pitbull bider hårdere end en rottweiler, schæfer, grand danois, berner sennen m.m...
    Ja, selvfølglig bider den hårdere end en gravhund NÅR DEN FØRST BIDER.

Undskyld, men de her hunde er fremavlet til at være ekstremt menneskeglade. Jeg forstår ikke hvad det er folk frygter ved de her hunde?
    - Det er nogle af de mest menneskeglade racer der findes.

I er kun bange fordi medierne har kørt et ubegrundet hetz på dem.. Opdigtet løgne og bedrag og fået dem til at lyde som hunde der spiser små børn til morgenmad!
    Hvis de var så psykopatiske som medierne har gjort dem til. Hvorfor skulle langt over 35.000 mennesker så skrive under på at de gerne så forbudslisten fjernet?
    Hvorfor er der så, så mange mennesker det hver dag kæmper for at de her hunde kan få en lige så normal hver dag som alle andre hunde.
    Ingen med sund fornuft vil da eje en hund der springer på ethvert menneske!

Line Z. Helt vidunderlig samligning!

Ang det med hundekørekort. Det virker i canada. Kan ikke se hvorfor det ikke skulle kunne virke i dk smiley
    Der skal bare være nogle fagfolk på ( og ikke DKK ) til at lave et lovforslag.
    Det er mere omfattende end et raceforbud ja. Men det vil gavne ALLE på længere sigt. Som sagt er det her kun en nem løsning for politikerne.

profilbillede
  • #52   2. jul 2014 Elle og Emilie.
    Er der nogensinde nogen af jer der har set Cesar milan's programmer.
    Ekstremt dygtig hundetræner der har med sidste udvejs hunde at gøre ( altså hunde der nok vil blive aflivet hvis han ikke kan gøre noget)

Han tager sine to pitbull ( kun den ene nu, fordi hans ældste pitbull, Daddy er død)
    Men han tog begge sine pitbulls med rundt og rehabiliterede hunde, hunde som var agressive, nervøse eller hvad det nu må ha været.

Hvis pitbull's var sådan nogle dræbere som medierne har fået dem til at lyde som om.
    Tror i så ik at Daddy og junior ( som de hedder ) havde nakket et par stykker?

• #53   2. jul 2014 TS: Eh.. Ja.. Cesar Milan er desværre ikke et godt eksempel. Ja, han tager sine to pitbulls med sig - skønne hunde han har fået ud af dem, ja! Men han har desværre brugt nogle ret så unfair metoder på hundene. Så hvor vidt man kan bruge ham som eksempel,er jeg ikke helt sikker på.. Smider lige nogle links, så du kan læse hvad jeg mener. Der må være noget om snakken, når så mange advarer..

http://nocesarmillan.weebly.com/dansk-kennel-klubb.html
    http://www.hundenyheder.dk/cesar-millan-heller-ikke-til-danmark-i-2012/

• #54   2. jul 2014 And - jeg skulle LIGE til at sige det! Jeg tror også det var dig, der viste en video af ham til mig. Eller også var det en anden, det kan jeg godt nok ikke lige huske smiley men jeg har nemlig også altid set den "pæne side" af ham, og det var bare et chok at se en video, hvor han går helt forkert til den, han respekterer overhovedet ikke hundens grænser, hvilket er hele fundamentet i et godt forhold smiley Så dér mistede jeg også lige respekten for ham.

• #55   2. jul 2014 Fünke - Hæh, ved ikke om det er mig smiley har diskuteret ham før her på HG, men kan ikke huske med hvem :P.. Har også kun set de "gode" videoer af ham. Indtil jeg så den anden video, hvor han simpelthen var det største svin mod den stakkels hund. Siden både DKK, dyrenes beskyttelse og en amerikansk dyrlægeforening advarer mod ham, så tyder det på, at det er de unfair og hårde metoder, han desværre bruger. Og så kun er flink og sød på tv, når der bliver filmet. smiley

• #56   2. jul 2014 Øvøvøv, hvis jeg bare kunne komme!! I må nøjes med min fulde opbakning fra Irland smiley kunne ikke være mere imod den forfærdelige lov ...

• #57   2. jul 2014 Det sjoveste ved den lovgivning er næsten, at det er absolut et fåtal af de 13 racer som rent faktisk kan betegnes som værende muskelhunde. De resterende er så vidt jeg husker hyrdehunde. Alligevel bruges begrebet ''muskelhunde'' i flæng af både tilhængere og modstandere af forbudslisten om alle racerne.

Og loven har ikke ændret noget til den gode side alligevel, heller ikke bidepisoder.

Men jeg kan ikke sætte mig ind i hvordan man kan være bange for en hel race, så man mener racen skal forbudes.
    Jeg mener, at folk der vil have Amstaff, skal have styr på hvad man laver. Men det skal man da også ved Schæferen, Rottweileren, Dobermannen osv. osv. - og i særdeles hed alle andre racer og blandinger. Enhver hund i forkerte hænder kan være til fare. Det er jo kun et held Gravhunden og Chihuahuaen ikke er større, for det er da nærmest de mest aggressive hunde, og der er godt nok mange hundeejere der får de racer, uden at ane hvad de laver eller har med at gøre. Måske det hænger lidt sammen med hvilke hunde af de racer man møder? smiley

• #58   3. jul 2014 Sascha. Helt enig! smiley
    Og ja, størstedelen på listen er faktisk hyrdehunde smiley

Cesar Milan. Ja, han kan diskuteres i uendelighed smiley
    Synes absolut ikke alle hans metoder er i orden, og de fleste er aldrig nogen jeg selv ville bruge! smiley
    Men mange glemmer også at han har med hunde at gøre, hvor mange andre hundetrænere ikke har kunne hjælpe smiley
    Alle mennesker begår fejl, og alle mennesker lærer smiley også Cesar Milan. Og jeg er sikker på han lærer af hans fejl i de videoer hvor han går over hundens grænser. smiley

• #59   3. jul 2014 Problemet med Cesar er, at de gange han virkelig går over stregen.. Der mener han selv, at det han gør, er korrekt.. smiley

• #60   4. jul 2014 Jeg har et meget stramt skema, ellers kom jeg gerne..

Det er selvfølgelig frygteligt at nogle er blevet angrebet af staffords og pitbulls, men at sige at alle hunde af sådanne racer "skal dø" forstår jeg ikke..

Jeg har haft meget uheldige møder med schæferhunde, men jeg synes ikke schæferen skal være ulovlig og alle schæfere skal aflives.. Jeg bryder mig bare ikke ret meget om dem..

Cesar Milan synes jeg bruger ubehagelige metoder, det hjælper ikke at smide en angst hund på ryggen og lægge sig oven på den, samt stød halsbånd og at sparke til hunden ikke er ok i min optik. Nej, det er ikke bare et touch, selvom det ikke er et direkte los i røven...

• #61   4. jul 2014 TS: er dine muskelbasser lovlige?
    De er så fantastiske hunde nemlig. Og kunne godt tænke mig en muskelbasse engang, men de er jo ikke lovlige..
    Hvad er racen du har?
    Er det i København eller hvor er det det foregår?
    Må nøjes med ham her, men ham er der også rigeligt krudt i smiley
    They are the monster you create Them to..
    | Dont judge |

profilbillede
  • #63   6. jul 2014 Jeg ville gerne have været der, men er på ferie.
    Jeg behøves vist ikke remse op om hvorfor et raceforbud ikke blot er total ulogisk når man ser på fakta og statistikker, det har andre klaret for mig.
    Men jeg vil gerne have lov til at modargumentere et af de mest brugte argumenter fra folk der er for hundeloven; der bliver ofte sagt at, selvom listehundene måske ikke har flere registrerede bid i DK end retrieveren osv., så gør listehundene mere skade NÅR de så bider end når en lab fx bider. Problemet med dette argument er bare, at så burde alle store hunderacer forbydes; for en GD gør også stor skade når den bider, det gør en schæfer også, en rottweiler, en irsk ulvehund, osv.. Så dette argument holder overhovedet ikke vand smiley

• #65   6. jul 2014 Den skøre rababer: haha ja, hvis man skal begynde på det der hypotetiske sludder, så kan man jo også sige, at HVIS en Berner Sennen lægger sig på en chihuahua kan den jo også klemmes ihjel, så derfor burde Berner Sennen jo også forbydes? smiley

• #66   27. jul 2014 Hmm.
    Kommer ikke syntes det er liiiidt skørt, da mange af de muskelhunde er farlige over for ejeren, eller fremmede. Det er dog ikke altid hundens "skyld" men også ejeren af hunden skyld. Opdragelse er jo meget vigtigt. Hvis hunden er opdraget godt er der mindre chance for at den kommer til at angribe. Men alligevel er der skide stor chance for at hunden angriber, og det er sgu ikke sjovt at der skal findes farlige hunde. Noget andet er at hundeejeren bliver sur hvis deres hund angriber en og man sparker den. Det er jo selvforsvar, ikke?

Kommentér på:
DEMONSTRATION 5/7-14

Annonce