{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
944 visninger | Oprettet:

Er lidt stolt af min hund! {{forumTopicSubject}}

Hej alle!:)

Må lige dele en lille historie med jer smiley
Jeg bor på en lille gård hvor vi både har hest og hund og kat, kanin...
Når vi er ude ved hestene på marken har vi næsten altid vores 2 hunde med som elsker at løbe rundt på Vores marker og snuse og fange mus..

For er par år siden Var jeg så ude ved hestene og havde hundene med som normalt. Jeg opdagede pludselig at vores store hund Trina havde fået fat i noget stort og til at starte med troede jeg det var en rotte.
Jeg prøvede at kalde hende til mig men hun ignorerede mig og løb ind i vores have, hvor vores lille hund, Vikke, løb med. Jeg opdagede det var et pindsvin Trina havde fået fat i og prøvede endnu engang at kalde hende til mig, uden held.
Trina tabte så pindsvinets og Vikke fik fat i det, dog ville hun heller ikke lytte til mig.
Efter en del tid tabte en af hundene pindsvinets og jeg fangede dem begge, lukkede dem ind og tjekkede om de havde prikket sig. Ingen havde sår og pindsvinets levede stadig til trods for at det var blevet kastet en del rundt med.

I dag var jeg så ude for at give vand til hestene.
Jeg opdager hurtigt at Vikke har fået øje på noget i busken. Hun begynder at gø og knurre og jeg ser at hun går til angreb. Hun har fat i noget stort og først tror jeg det er en af naboens killinger.
Jeg kommer derhen og ser det er et pindsvin. Kalder Vikke til mig som pænt slipper pindsvinet og går hen til mig. Trina kommer også hen for at se hvad der sker og jeg ber hende om at sætte sig på afstand fra pindsvinet hvilket hun gør pænt.
Jeg tjekker om der er sket noget med Vikke og om der er sket pindsvinet noget, hvilket der heldigvis ikke er. Derefter beder jeg hundene om at følge efter mig, så jeg kan få vandet færdigt hvor de begge pænt sidder og venter til jeg bliver færdig.

Jeg er simpelthen så stolt af mine hunde at de lyttede så pænt til mig, hvilket de jo ikke på nogen nåde gjorde ved den tidligere episode :)))

Har i nogle små succes historier at dele, så værs'go :3

-Grøndahl smiley

Lige et billed af Vikke ^^

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Er lidt stolt af min hund!
  • #2   23. jun 2014 Hvor fint! smiley

Men er det ikke også voldsomt sådan at gå angreb på pindsvinet? smiley

• #3   23. jun 2014 Line z- ja det kan jeg give dig ret i hihi xD
    Hvor er han fin :3

Carla - jo det synes jeg også det er, undre mig også over hvorfor hun gjorde det...:)

• #4   23. jun 2014 Fedt! smiley Godt alle dyr kom ud i god behold. smiley

Har ingen hostorier pt, så poster bare et billede af min ene skønling. smiley

profilbillede
  • #5   23. jun 2014 Vores hund er hele tiden "in the face" på mig, som om hun vil have kontakt. Og hun har svært ved at respektere et nej fra mig. Det er altid min mand, der går tur med hende, fordi når jeg går med hende, bliver hun helt gejlet og hopper op af mig og bider i kådhed.

Den anden dag læste jeg så ved et tilfælde en masse om telepati med heste og andre dyr. Da hun senere på aftenen ville have min opmærksomhed hele tiden, tænkte jeg, at jeg lige ville prøve, om jeg kunne "snakke" til hende. Jeg lavede nogle billeder inde i hovedet af hende og mig og gåtur og "talte med min stemme" lydløst inde i hovedet. Jeg "sagde/tænkte" noget i retningen af, at jeg blev bange når hun bliver helt oppe at køre, og "sagde" OK! hvis du går pænt, kan vi godt prøve at gå en tur. Lige da jeg havde tænkt det, var det ligesom om, hun stoppede op og gav mig et kram. Ved godt det lyder underligt!
    Nå jeg fyldte lommerne op med godbidder og tog hundesnoren og gik ud med hende. Ved ikke lige, hvad for et mirakel, der skete, men hun gik pænt, uden at gø, hoppe og nappe og var hele tiden opmærksom på mig.
    Helt fantastisk oplevelse og jeg strålede hele vejen og var megaglad og roste hende så meget.
    Dagen efter ville jeg forsøge igen, fik ikke helt sammen connection i tankerne, men hun gik pænt igen og uden unoder.
    Hvis det ikke var fordi, jeg har svært ved at tro på den slags, kunne jeg næsten tro at hun har "hørt" mig.
    Måske udstrålede jeg bare mere autoritet, hvem ved? Men er i hvert fald glad over at kunne gå med hende smiley

profilbillede
  • #6   23. jun 2014 Hehe, okay. Det var btw ingen kritik eller noget smiley

Du får lige et billede af min basse smiley

profilbillede
  • #7   23. jun 2014 Hvor er jeres hunde bare søde!^^
    Michelle - hvor lyder det dog dejligt! Man bliver så glad over sådan noget smiley
    Carla - nej det troede jeg heller ikke det var smiley

• #8   23. jun 2014 Min dejlige vil-døve OEB tæve der bliver 1 år her den 28 smiley

profilbillede
Kommentér på:
Er lidt stolt af min hund!

Annonce