Permanentede krøller - del erfaring! {{forumTopicSubject}}
Del jeres gode og dårlige erfaringer med permanentede krøller!
Overvejer det selv super meget, da jeg synes mit hår er rigtig kedeligt. Typisk skandinavisk hår: lyst, tyndt og fint. Har hørt fra mange, at netop min hårtype tager dårligt i mod permanenting. Omvendt har jeg en veninde med samme hårtype som mig, og hendes tager rimeligt godt imod. Hun kan sagtens få nogle pæne krøller frem med nogle gode produkter, selv efter 8 måneders tid siden sidste permanenting - på trods af, at hun ikke behandler hendes hår særlig godt.
Men forskellen på hendes og mit hår er, er hendes er vant til både afblegning og permanenting, hvor mit er "jomfruhår". Kan ikke helt finde ud af, om det er en fordel eller ej.
Som sagt er mit hår tyndt, og så går det 10-15 cm. ned under skulderne, så det er jo slet ikke tungt.
Hvad tænker I? Smid jeres råd og erfaringer!
apr 2010
Følger: 60 Følgere: 54 Heste: 4 Emner: 49 Svar: 625
I starten elskede hun dem, til hun ikke kunne rede hår mere, og hun blev træt af dem. De filtrede hendes hår helt ind, så hun blev klippet meget korthåret mod hendes vilje.. Så dårlig erfaring
maj 2012
Følger: 11 Følgere: 23 Heste: 2 Emner: 53 Svar: 359
Min søster virkede det ikke på fordi det var ligesom dit, hun prøvede 2 gange og det virkede på ingen måde. *
Mit holder 3 måneder ++ ca. kommer an på hvad jeg laver med mit hår.
Det filter meget, så enten laver man krøllerne, eller også reder man dem ud
Mit hår var også "jomfruhår" hvilket faktisk er det bedste hår til det, fordi håret ikke er skadet i forvejen og permanentningen holder bedre
Jeg vil sige at jeg nok ikke bruger krøllerne så meget som jeg kan, men det giver da lidt mere liv i håret end mine egne krøller
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 36.948
Spørg din frisør. Jeg har fået af vide at jeg ikke vil kunne få permanentet hår pga. jeg har langt og tungt hår - ville ikke kunne få det medmindre det blev page kort.
Eller jo jeg ville kunne, men det ville falde ud ret hurtigt.
Men mit hår nægter så også og krølle med alm krøllejern.
jun 2009
Følger: 35 Følgere: 63 Heste: 5 Emner: 105 Svar: 292
aug 2006
Følger: 42 Følgere: 44 Heste: 2 Emner: 16 Svar: 1.698
sep 2009
Følger: 43 Følgere: 52 Heste: 3 Emner: 164 Svar: 2.788
MEN, dengang tog det nu ganske fint imod.
Jeg har også selv meget fint tyndt hår (som nu også har tegn af 10 år med afblegning og farvning), dog ikke helt glat, men en blanding af glat, bølger og slangekrøller, hurra for hvirvler... -.-'
Jeg opgav dog ret hurtigt at holde krøllerne, da jeg ikke gad og stå hver morgen og ordne hår, men det havde alligevel en lækker fylde og lidt spil.
Nu har jeg så købt noget af det der 'gør det selv' og skal se om jeg kan lokke svigermor til at hjælpe, så jeg kan slippe af med det her kedelige blandet hår.
aug 2009
Følger: 55 Følgere: 49 Heste: 4 Emner: 31 Svar: 1.058
Jeg har et ikke så tykt hår, så det gav flot fylde til mit hår.
Jeg vil klart mene det er en fordel at du ikke farver dit hår, da permanentkrølning er meget skrap mod håret og hvis man samtidig farver det, bliver det tørt og ødelagt, og det ser ikke særlig flot ud.
Jeg brugte aldrig tid på at få mine krøller til at sidde, men de var altid tydelige alligevel. Dog har jeg ikke krøller mere da jeg blev træt af det, så jeg fik dem klippet af.
maj 2009
Følger: 54 Følgere: 602 Heste: 2 Emner: 278 Svar: 5.750
Desuden tabte jeg heeeeelt vildt meget hår af det, fordi det er så hårdt for håret. Jeg, som ellers har så kraftigt og tyk hår, fik nærmest helt tyndt hår. Min søster har også fået det lavet, og hun tabte også en masse hår....
aug 2009
maj 2009
Følger: 54 Følgere: 602 Heste: 2 Emner: 278 Svar: 5.750
aug 2009
Følger: 89 Følgere: 84 Heste: 2 Emner: 49 Svar: 799
aug 2009
Som her på billedet(her er de næsten et år gamle)
sep 2009
Følger: 62 Følgere: 83 Heste: 23 Emner: 63 Svar: 7.255
Det virkede helt fint hos mig.. Jeg har godt nok mørkt hår men også sådan noget tyndt fint hår..
Jeg har fået lavet det hos frisøren hele 3 gange har holdt ca et år. går gerne ud efter jeg selv har farvet håret 2-3 gange..
Har aldrig haft problmer med mine krøller.. redte håret nå jeg var i bad og det var vådt med almindelig børste.. også redte jeg det ikke før jeg tog bad igen..
Mit er aldrig blevet filtret har lugtet dårligt eller andet.. men været super nemt og have.. Og har været mega glad for det uden undtagelse..
Nu jeg korthåret da jeg efter jeg fødte begyndte mit hår og knække og var ret tyndt i enderen.. Så jeg blev korthåret.. Men havderjeg tålmodigheden til og få mit hår langt igen ville jeg helt sikkert få krøller igen..
sep 2009
Følger: 62 Følgere: 83 Heste: 23 Emner: 63 Svar: 7.255
aug 2006
Følger: 42 Følgere: 44 Heste: 2 Emner: 16 Svar: 1.698
jul 2010
Følger: 100 Følgere: 96 Emner: 124 Svar: 1.989
apr 2010
Følger: 63 Følgere: 55 Heste: 4 Emner: 86 Svar: 608
jul 2010
Følger: 100 Følgere: 96 Emner: 124 Svar: 1.989
Permanentede krøller - del erfaring!