{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.488 visninger | Oprettet:

Permanentede krøller - del erfaring! {{forumTopicSubject}}

Del jeres gode og dårlige erfaringer med permanentede krøller! smiley

Overvejer det selv super meget, da jeg synes mit hår er rigtig kedeligt. Typisk skandinavisk hår: lyst, tyndt og fint. Har hørt fra mange, at netop min hårtype tager dårligt i mod permanenting. Omvendt har jeg en veninde med samme hårtype som mig, og hendes tager rimeligt godt imod. Hun kan sagtens få nogle pæne krøller frem med nogle gode produkter, selv efter 8 måneders tid siden sidste permanenting - på trods af, at hun ikke behandler hendes hår særlig godt.
Men forskellen på hendes og mit hår er, er hendes er vant til både afblegning og permanenting, hvor mit er "jomfruhår". Kan ikke helt finde ud af, om det er en fordel eller ej.
Som sagt er mit hår tyndt, og så går det 10-15 cm. ned under skulderne, så det er jo slet ikke tungt.

Hvad tænker I? Smid jeres råd og erfaringer! smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle 1 hjørneskab og 1 reol 1.500 kr.
  • Opsætning af lampe i lampeudtag 500 kr.
  • Opsætning af rispapirlampe 650 kr.
  • Fikset automatisk rullegardin 400 kr.
  • Reparation af udendørslys 1.002 kr.
  • Nedtagning af gammelt blikskur 7.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Permanentede krøller - del erfaring!
  • #1   22. jun 2014 Min søster fik permanente krøller.
    I starten elskede hun dem, til hun ikke kunne rede hår mere, og hun blev træt af dem. De filtrede hendes hår helt ind, så hun blev klippet meget korthåret mod hendes vilje.. Så dårlig erfaring smiley

• #2   22. jun 2014 Mit hår har lidt krøl i det i forvejen, hvilket helt klart er en hjælp!
    Min søster virkede det ikke på fordi det var ligesom dit, hun prøvede 2 gange og det virkede på ingen måde. *
    Mit holder 3 måneder ++ ca. kommer an på hvad jeg laver med mit hår. smiley

Det filter meget, så enten laver man krøllerne, eller også reder man dem ud smiley Det tager en god omgang shampoo og balsam at få filteret ud igen. smiley

Mit hår var også "jomfruhår" hvilket faktisk er det bedste hår til det, fordi håret ikke er skadet i forvejen og permanentningen holder bedre smiley

Jeg vil sige at jeg nok ikke bruger krøllerne så meget som jeg kan, men det giver da lidt mere liv i håret end mine egne krøller smiley

• #3   22. jun 2014
    Spørg din frisør. Jeg har fået af vide at jeg ikke vil kunne få permanentet hår pga. jeg har langt og tungt hår - ville ikke kunne få det medmindre det blev page kort.
    Eller jo jeg ville kunne, men det ville falde ud ret hurtigt.

Men mit hår nægter så også og krølle med alm krøllejern.

• #4   22. jun 2014 Prøvede á to omgange med en måneds spring... Mit hår er lige meget genstridigt, når det kommer til at krølle. Det var pænt i sammenlagt halvanden dag, så det kommer meget an på hvordan håret er. smiley

• #5   22. jun 2014 Jeg har naturligt fint hår med lidt buer her og der.. Da jeg fik det, holdte det i to år. Det groede simpelthen ligeså langsomt ud. Efter de 2 år valgte jeg så at få mit hår klippet kort. Magtede ikke at have halvt glat går og halvt krøllet hår smiley

• #6   22. jun 2014 Nu er det godt nok mange år siden jeg fik mit permanenet. smiley
    MEN, dengang tog det nu ganske fint imod. smiley
    Jeg har også selv meget fint tyndt hår (som nu også har tegn af 10 år med afblegning og farvning), dog ikke helt glat, men en blanding af glat, bølger og slangekrøller, hurra for hvirvler... -.-'

Jeg opgav dog ret hurtigt at holde krøllerne, da jeg ikke gad og stå hver morgen og ordne hår, men det havde alligevel en lækker fylde og lidt spil.
    Nu har jeg så købt noget af det der 'gør det selv' og skal se om jeg kan lokke svigermor til at hjælpe, så jeg kan slippe af med det her kedelige blandet hår. smiley

• #7   22. jun 2014 Har man hverken haft farvet sit hår eller andet før, vil det nok være nødvendigt at få det lavet 2 gange lige kort efter hinanden, da håret så er meget modstands dygtig og stærkt. Det var jeg nødt til da krøllerne allerede var ude efter en uge ca., min frisør lavede så nogle nye gratis og så holde de også og var stadig rigtig flotte selv efter et år(dog mere bløde i det, flottere efter min mening)
    Jeg har et ikke så tykt hår, så det gav flot fylde til mit hår.
    Jeg vil klart mene det er en fordel at du ikke farver dit hår, da permanentkrølning er meget skrap mod håret og hvis man samtidig farver det, bliver det tørt og ødelagt, og det ser ikke særlig flot ud. smiley
    Jeg brugte aldrig tid på at få mine krøller til at sidde, men de var altid tydelige alligevel. Dog har jeg ikke krøller mere da jeg blev træt af det, så jeg fik dem klippet af. smiley

• #8   22. jun 2014 Jeg har også haft mit hår permanentet. Jeg fortrød det virkelig meget..... Det lugtede fælt hver eneste gang, det blev vådt, selv efter flere måneder. Det blev ved med at filtre sig sammen i kæmpeklumper, som nærmest måtte klippes af. Desuden blev jeg rigtig hurtigt træt af det, og fik efter cirka ½ år klippet mit hår, for at blive fri for dem....
    Desuden tabte jeg heeeeelt vildt meget hår af det, fordi det er så hårdt for håret. Jeg, som ellers har så kraftigt og tyk hår, fik nærmest helt tyndt hår. Min søster har også fået det lavet, og hun tabte også en masse hår....

• #9   22. jun 2014 Ej hvor sjovt at næsten alle havde så mange problemer med at det filtre, det havde jeg slet ikke. smiley

• #10   22. jun 2014 Jeg fik at vide, at jeg helst ikke skulle rede det, og det var derfor, det filtrede.. Hvis du har redt i det, så har de nok ikke været så filtret? smiley

• #11   22. jun 2014 Mit hår var også jumfru hår første gang jeg fik permanentet. Det virkede okay de første par måneder, jeg havde dog nogle problemer med at få håret bagved til at krølle. Jeg fik mit hår permanentet 3 gange, og jeg fortryder det lidt nu i dag 2 år siden sidste gang jeg fik det i håret. Jeg døjer med filtert hår efter vask da det stadigvæk vil krølle lidt i enderne + mit hår blev lidt skadet af det, så jeg i dag fælder sygt meget.

• #12   22. jun 2014 Ja de siger godt nok man helst ikke skal rede i det, men jeg gjorde det alligevel. Så ja det kan godt være derfor mit ikke filtrede. Men jeg elskede bare når det var blevet redt for så fik jeg nogle helt vildt flotte bløde krøller. smiley
    Som her på billedet(her er de næsten et år gamle)

profilbillede
  • #13   22. jun 2014 Åha jeg har fået lavt krøller en del gange..

Det virkede helt fint hos mig.. Jeg har godt nok mørkt hår men også sådan noget tyndt fint hår..
    Jeg har fået lavet det hos frisøren hele 3 gange har holdt ca et år. går gerne ud efter jeg selv har farvet håret 2-3 gange..

Har aldrig haft problmer med mine krøller.. redte håret nå jeg var i bad og det var vådt med almindelig børste.. også redte jeg det ikke før jeg tog bad igen..

Mit er aldrig blevet filtret har lugtet dårligt eller andet.. men været super nemt og have.. Og har været mega glad for det uden undtagelse..

Nu jeg korthåret da jeg efter jeg fødte begyndte mit hår og knække og var ret tyndt i enderen.. Så jeg blev korthåret.. Men havderjeg tålmodigheden til og få mit hår langt igen ville jeg helt sikkert få krøller igen..

• #14   22. jun 2014 mine krøller dog rimelig gamle her..tror omkring et halvt år

profilbillede
  • #15   22. jun 2014 Jeg havde heller ingen problemer med mit hår - det filtrede slet ikke. Fik at vide, at hvis jeg absolut skulle redde det, skulle jeg gøre det mens det var vådt, med en kam. smiley

• #16   22. jun 2014 Mange tak for alle jeres svar! smiley Min veninde og jeg tager til frisøren sammen efter lønningsdag, hvor hun så får opfrisket hendes, og jeg får lavet nogle.. Er godt nok spændt på det,når nu der er lige så mange med dårlige som gode erfaringer smiley

• #17   12. jul 2014 Hvordan gik det med håret? smiley

• #18   12. jul 2014 Det bliver nok først om 3 ugers tid, at jeg får det gjort smiley

Kommentér på:
Permanentede krøller - del erfaring!

Annonce