402 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 11 Svar

HJÆLP! HJÆLP!

Ja, jeg kunne simpelthen ikke finde på nogen titel som gav mening.
Nå, men jeg har en veninde som her i 7. klasse skal skifte skole, så vi kommer ikke til at gå sammen i 7...
Det er selvfølgelig rigtig nederen, da jeg ikke har mange andre venner. Jeg har samtidig været ude og prøve en pony som jeg måske skulle have part på. Ponyen står det samme sted som min veninde rider og jeg kører derfor altid med hende derop, da mine forældre ikke har tid.. Jeg har aldrig haft part eller lign, så det var bare det dejligste der kunne ske. Den er virkelig sød, og hende der ejer stedet har fortalt mig at INGEN andre kunne ride den som jeg kunne. (Fedt!) Så da jeg havde prøvet at ride hende ca. 7 gange, blev den bange og sprang til siden, og jeg var slet ikke forberedt og fløj af. Det gjorde ikke ondt, blev bare ærgelig over at det Liiiige gik så godt.
Nu har jeg ikke redet den siden og savner den virkelig meget smiley
Problemet er at jeg er en smule bange for at sætte mig op på den igen..
Hvad skal jeg gøre?
Så skal jeg lade min veninde flytte skole og glemme ponyen?
Eller skal jeg sætte mig op på krikken og ride sammen med min veninde efter skole? Jeg vil jo rigtig gerne!!
Eller, skal jeg finde en anden part?
Kom gerne med andre forslag! smiley

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophæng af lampe 350 kr.
  • Toilet løber 1.000 kr.
  • Bosch vaskemaskine gået i baglås. Har prøvet alt i henhold til manual intet virker 1.000 kr.
  • Montering af emhætte 1.000 kr.
  • Skift forlyslygter Opel Karl 300 kr.
  • Plæneklipper vil ikke starte 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  HJÆLP!
  • #3   18. jun 2014 Okay, tak for svar smiley
    Vil tage det med videre

• #4   18. jun 2014 det kan vi jo ikke sige, det er jo hvad du har mod på.
    Jeg kender selv følelsen af, at være røv bange for en hest. Min part stejlede op ad mig, bakkede nær ind i en lastbil og flåede sig baglængs fra striglepladsen 2 gange i stej, det var bare lidt for meget spas når man var vant til rideskole heste smiley
    Men jeg turde ikke sige til ejeren at jeg var bange for den, så jeg blev ved med, at ride den og efter nogle måneder var der ikke længere noget. Jeg rider den i dag igen og har redet samlet i 5 år (har haft en pause med den i 2½ år)

Måske din veninde kan hjælpe dig igang igen, eller ejeren, det værste man kan gøre når man er bange for en hest er nærmest, at stå med det helt alene. Så jeg ville klart anbefale dig, at få lidt hjælp til den.
    Og så husk lige på, at vi alle flyver af ind i mellem, nogle gange slår vi os mere end andre. Men det vigtigeste er nu altid at komme op igen, et af det mest bruge ordsprog inden for ridesporten må da også være "op på hesten igen"
    smiley

• #5   18. jun 2014 Man skal ALTID sætte sig op efter man har faldt af og fortsætte der man slap(medmindre noget er brækket e.l.) for hvis ikke bliver man bange og får svært ved at komme sig op igen smiley Så kom dig altid op på hesten efter et styrt så vidt muligt smiley Ikke stop med at ride og hygge dig med din veninde. Heste og venner er en vigtig ting i en ellers så travl hverdag smiley

Mvh TT

• #6   18. jun 2014 Mange tak.:)
    Men jeg får ikke undervisning på hesten, da det er et privatsted, og damen der ejer stedet, underviser for det meste andre.

• #7   18. jun 2014 Skal jeg alligevel spørge om jeg kan købe en enkelt privat-undervisning, eller?

• #8   18. jun 2014 Jeg siger ikke der skal være tale om undervisning, bare hjælp.
    Ikke at du skal undervises i div. baneøvelser, men bare simpel hjælp til at komme igang igen smiley

• #9   18. jun 2014 For godt at halvt årstid siden, der red jeg Starlight til spring (oprettet) og der fløj jeg også af! Jeg tabte stigbøjlerne og ramte direkte ned på foden som om at jeg hoppede ned fra et bord! Jeg brækkede min ankel både på indersiden og ydersiden, jeg brækkede mit skinneben, fem centimeter over anklen...
    Det resulterede i at jeg blev indlagt i 4dage og blev opereret.

Den dag i dag, springer jeg stadig væk(også nogle gange på Starlight). Min redning har været en helt igennem fantastisk hest, Spider, som har hjulpet mig gennem set hele! Hvis jeg ikke var kommet op på ham, ville jeg ikke ride den dag idag!

Det jeg prøver at sige til dig, det er at, du måske skulle sætte dig op på en anden hest først (bare lige til at vinde selvtilliden tilbage) og derefter vende tilbage til ponyen der smed dig af!

Det har styrket mig RIGTIG meget i min ridning! smiley :-*

• #10   18. jun 2014 Jeg HAR redet på rideskole hold efter jeg faldt af, men det er bare ikke det samme smiley

• #11   18. jun 2014 Okay smiley

Men så synes jeg at du skal op på ponyen/hesten som smed dig af!

Det kan godt være at du tænker nu: ej, det tør jeg ikke!

Men hvis du før det, bliver du bare SÅ stolt af dig selv bagefter

• #12   18. jun 2014 Mange tak!
    Det prøver jeg næste gang jeg har mulighed for det smiley

• #13   18. jun 2014 Det var så lidt! smiley smiley

Kommentér på:
HJÆLP!

Annonce