{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.237 visninger | Oprettet:

Det var så den eksamen ... {{forumTopicSubject}}

Jeg har virkelig brug for at komme ud med mine følelser lige nu.

Jeg har en svær depression, buhu for mig, hvilket i bund og grund har sine rødder i, at jeg er overbelastet af skolen. Siden 7. klasse har jeg været fuldstændig ødelagt mentalt, men først her i 2.g har jeg fået behandling. Nu hvor året ebber ud er jeg blevet så stresset, at jeg ikke kan føle noget som helst - end ikke nervøsitet, som plejer at være min mest fremtrædende følelse. I dag skulle jeg op i naturgeografi (jeg er supersproglig), som jeg hverken havde haft overskud til at læse op til eller overveje. Ja, okay, så har man ligesom lagt standarden for en god, velforberedt eksamen ... I know.

Jeg er en straight A student, medlem af Master Class og vant til en hulens masse ros - som i bund og grund er ondskabens sande ansigt i og med, at dette har skabt min depression. Jeg er så skoletræt, så træt af livet, at jeg op til flere gange har overvejet selvmord, fordi jeg slet ikke kan overskue hvilken retning, jeg skal gå i. Når det er sagt, så fik jeg godt nok noget af et wake-up call i dag.
Lærer og censor pisker mig rundt i manegen, afbryder og snakker så meget, at jeg selv ikke kan få lov til at få et ord indført. Desuden er mit eksamensspørgsmål så kringlet formuleret, at lærer knapt nok selv forstår det.

Da jeg skal ind og have min karakter, sætter læreren sig ikke ned men kigger kritiserende på mig og spørger: "Hvad gik der lige galt?" Øhhh, galt? Jeg har fremlagt, det er, hvad der gik galt.
"Du består, men det er lige på kanten." Ja, undskyld mig, men I har lige rost mig for alt det, jeg har sagt og alligevel ender jeg med et 02. Med tårer ned af kinderne tager jeg mine ting, vender mig og går ud af lokalet uden at sige et eneste ord til dem. Hold da fast.
Nu sidder jeg her, spiser Ben & Jerry's og ser tegnefilm.

Det er ikke så meget, at det gik dårligt. Helt ærligt, jeg var ikke forberedt. Det er mere det, at jeg i forvejen har sådan en nedtur over hele min tilværelse, at den karakter virkelig virkede som en hammer i ansigtet. På torsdag står der fransk mundtlig årsprøve på skemaet, men jeg ringer til min studievejleder, som er ganske klar over min depression og stress, og siger, at jeg på ingen mulig måde kan overskue bare at skulle tage sokker på.
Måske tager jeg det for tungt, måske ikke. Ikke desto mindre havde jeg brug for at komme ud med min oplevelse, så tak fordi du læste med.

Hvordan går det med jeres eksaminer?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Det var så den eksamen ...
  • #1   10. jun 2014 Det lyder godt nok heler ikke sjovt.. Tror også jeg var røget helt ned i kælderen..

Jeg har været oppe i dansk hvor jeg fik 12.. Og pt prøver jeg at overtale mig selv til at gå i bad, og så læse fysik, som jeg skal op i på torsdag o.o

• #3   10. jun 2014 Det lyder som en rigtig træls oplevelse! Godt, at du er endelig er kommet i behandling for depression. Jeg husker selv dengang jeg gik i 2.g, der havde jeg det på samme måde med, at jeg følte, at jeg sad fast i tilværelsen, og det hele føltes bare ligegyldigt. Det blev bedre for mig i 3.g, da jeg ligesom kunne se en ende på gymnasietilværelsen og kunne komme ud i 'det rigtige liv'.
    Jeg tror det vigtigste du kan gøre er at lytte til dig selv og din krop, og hvis du ikke kan overskue eksamenerne, så udsæt dem. Der er ingen grund til at presse sig selv. Render selv rundt med en depression, omend at jeg har bedre nu, men det er i hvert fald det bedste jeg har kunne gøre for mig selv, at være 'egoistisk' og føle efter hvad der er rigtigt for mig selv og lytte til hvad min krop fortæller mig.
    Og så er Ben & Jerry's og tegneserier altid en god trøst smiley

• #5   10. jun 2014 Jeg synes du modsiger dig selv. Du skriver, at du overhovedet ikke var forberedt, men alligevel blev du chokeret over karaktereren.

Det er da ærgerligt at få et 2-tal, når du er vant til to-cifrede, men jeg synes du overreagerer. Lærer og censor skal give karakter efter din præstation, og ikke efter din hverdagssituation, så nå du ikke er forberedt, hvad forventede du så?

• #6   10. jun 2014 Stald Novem: jeg forventede intet. Som jeg har skrevet chokerede karakteren mig ikke, men deres kommentarer og den måde de håndterede situationen på.

• #7   10. jun 2014 Øv - det lyder ikke så rart. Set i bakspejlet burde du nok have taget dig sammen og forberedt, selvom du ikke kunne overskue det. Men så ved du det til en anden gang, at hvis du ikke forbereder, så får du måske ikke en karakter, du er interesseret i.

Jeg selv havde også en lidt træls oplevelse til eksamen i dag. Skulle op i old - juhuuu.... Min lærer havde så lige glemt, at jeg ikke har gået i klassen hele året, for jeg startede nemlig 2.g i en anden klasse. Da jeg så skulle have karakter, kom min lærer ud, men gik op på kontoret. Her hentede hun en kontordame og ja.... så fik jeg at vide, at jeg kunne få en omeksamen, fordi min lærer havde siddet og stillet spørgsmål til noget, jeg ALDRIG har haft om.... smiley Så til august-september skal jeg op i old... IGEN....

• #8   10. jun 2014 Pyyh... Det kan jeg faktisk godt relatere til.

For tiden er jeg så stresset - og jeg mener VIRKELIG stresset. Hos hesten kan jeg næsten heller ingenting overksue trods det er det eneste sted, hvor jeg kan slappe af.

I dag var jeg til dansk eksamen. Jeg har øvet og øvet og øvet, så jeg kunne alt i hovedet, jeg havde tegnet alt hvad jeg skulle tegne op på billedet jeg havde udvalgt og ja... Alt var i den skønneste orden. Jeg følte mig parat til eksamen og var klar på et 12-tal.

Jeg går utroligt meget op i at få de 2 cifrede tal, og i mit hoved er alle karakterer under.... noget lort.

Jeg møder op, er frisk og klar. Personen før mig scorede 02, og folk før ham 12....
    Jeg kommer ind, og jeg begynder så at fortælle om alle de spændende ting jeg nu havde fundet ud af. Jeg anede ikke hvordan NOGET skulle komme til at fungere, og jeg skulle faktisk ikke engang til eksamen idag - skulle først have været det i morgen, men pga. komplikationer blev det idag..

Jeg var ikke så forberedt som jeg nu kunne være, men jeg havde læst alle vores opgivelser, jeg havde læst hele min fremlæggelse igennem, rettet og jeg ved ikke hvad. Jeg havde virkelig gjort ALT!

Til eksamen beroligede jeg mig selv, men jeg anede ikke hvad jeg gik ind til. Jeg troede at man kun skulle fremlægge det man havde skrevet ned i ssin synopse, og jeg havde tilfældigvis tegnet det gyldne snit på mit billede. - just in case.

Alt gik skide godt - og så ville de til at stille mig spørgsmål. Med det samme bliver jeg nervøs, for jeg er simpelthen så bange for at alt går galt. Utroligt galt. Så det mærker de på mig - jeg kludre rundt i svarene og ja. Det går mildest talt af helvedes til.

Så får jeg min karakter. Et 7-tal.
    Det er ikke løgn når jeg siger at jeg græd. Min lærer kom over og trøstede mig for selv hun havde forventet et 12-tal. Men fordi jeg var så usikker og kludrede rundt i tingene, gik det den anden vej. Derudover havde jeg først vist det som jeg havde tegnet op (det gyldne snit og nogle trekanter også) da hun spurgte efter det. Og det var så forfærdeligt, for hvis jeg for fanden bare havde kastet alt hvad jeg havde i hovedet på dem fra start kunne jeg være smuttet med et 12 tal...
    Jeg har grædt hele dagen, for jeg føler mig så håbløs. Dansk er mit bedste fag og jeg score kun 12 taller.
    Jeg er så skuffet over mig selv, og jeg har ikke sagt det til nogen pånær min mor som jeg slet ikke vil snakke med det om.

Jeg begyndte at græde inde til eksamen da jeg fik min karakter. Det er så frygteligt som noget overhovedet kan blive.... Og jeg er så forbandet skuffet. Især fordi jeg scorede 12 i skriftlig dansk.. Jeg er SÅ skuffet.... Jeg har grædt lige siden jeg kom ud. Jeg tror aldrig jeg har oplevet noget værre i mit liv, og tanken om endnu 2 eksaminer hyler mig ud af den. Jeg kan ikke holde det ud.

Jeg forstår dig virkelig godt, og hvor er det noget øv altså! smiley

• #9   10. jun 2014 Jeg har det på samme måde. Jeg har også voldsom depression, er flyttet hjem til mine forældre igen og har ikke været i skole i snart 4 måneder. Jeg ved hvor svært det er, men jeg er bare gået over til at sige at det er godt nok hvis jeg bare møder op og består.
    indtil videre er det gået godt med eksamnerne, men jeg ved ikke om jeg kommer igennem de sidste to.
    Så er det jo godt at der er noget der hedder syge eksamen.

Kommentér på:
Det var så den eksamen ...

Annonce