{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
7.432 visninger | Oprettet:

Eksamen - hvordan går det med jer? {{forumTopicSubject}}

Hej HG folk!

Jeg sidder her og læser og læser og læser.. Det kan jeg vel umulig være den eneste der gør? smiley
Jeg tænkte derfor at vi kunne lave et lille 'hygge' (eller uhygge om man vil) emne smiley

Hvordan går det med jeres eksaminer?:b
Har I været oppe i noget og hvis I har, hvad var det så og hvordan gik det? smiley
Hvad skal I op i? smiley

Jeg går selv på første år på HF og skal op i mine naturfag i morgen og er død nervøs.. Vil rigtig gerne som minimum have 7 til den eksamenen, men ved ikke rigtig om jeg selv tror jeg kan få 7..:b
Jeg har været oppe til skriftlig matematik og det gik nogenlunde smiley jeg har dog ikke fået karakteren endnu smiley

-Grøndahl smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Eksamen - hvordan går det med jer?
  • #351   19. jun 2014 Søger også ind på veterinærmedicin på kvote 1. Mit gennemsnit inkl. bonusser er pt. 11,6. Mangler stadig to eksamener, så det kan sagtens nå at ændre sig, men regner ikke med, at det kommer under 11,3 smiley

• #352   19. jun 2014 Okay, søger du så ind i år eller næste år? smiley
    Jeg skal jo også bare have mindstesnittet for at blive optaget, men håbede at være sikret det hvis jeg fik 10.9, men det kan jeg vist ikke være så sikker på smiley

• #353   19. jun 2014 Jeg søger ind i år. Hvis man ser på adgangskvotienterne for de sidste 5 år, ser man, at adgangskvotienten fra år til år er steget med mellem 0,1 og 0,3. Sidste år var den 10,7. Det ville overraske mig, hvis den pludselig i år skulle stige til langt over 11. Men er sådan set også overrasket over, hvor gode karaktergennemsnit folk generelt har, så jeg er også meget spændt på at se, hvad adgangskvotienten bliver i år smiley

• #354   19. jun 2014 Hmm, planen var også at søge næste år, men hvis jeg ender med 10,9 kan det da være jeg ikke kan vente hvis jeg vil have håb om at søge ind smiley
    Bare så ærgerligt når hesten endelig er i topform efter 3 års venten... Men KU og hest hænger nok ikke mere sammen end Gym og hest, og det økonomihelvede kan jeg ikke holde ud i 5 år til..

• #355   20. jun 2014 Jeg tænker da at en ting er økonomien Melissa. De anbefaler sådan set at man ikke har fritidsjob heller det første år af studiet fordi der er så meget man skal lære, og så mange rutiner der skal skabes og sådan.
    Tror det ville blive ret så presset med hest ved siden af, hvis du så er nødt til at have job for at ha' råd.. smiley

Håber du finder på en snedig løsning, der lader sig bare ikke altid gi' sig...

• #356   20. jun 2014 Jeg skriver også at KU og hest ikke hænger sammen? Og det er selvfølgelig fordi jeg selv skal betale. Men jeg skriver det er super ærgerligt at skulle sælge, især hvis jeg ombestemmer mig og søger i år i frygt for at niveauet stiger de næste år ?? så er det med hest på meget talt tid...

• #357   20. jun 2014 Hmm.. Har du en studievejleder? For jeg tænker lidt at du måske kunne overveje en standby-plads? Jeg ved ikke helt hvordan det fungerer, men så ville du jo have et år med hesten nu her, og måske en plads næste år? smiley

• #358   20. jun 2014 Melissa: Har du i dit snit husket din A-bonus? På HF får man A-bonus allerede på sit andet A-fag smiley og hvorfor søger du ikke en standby-plads? Snittet der er ofte lavere også bliver man optaget så snart der er plads på holdet smiley

• #359   20. jun 2014 Jeg troede en standby plads var en plads man havde indtil andre eventuelt droppede ud?? smiley

Jeg har kun 1 A-fag nu, og så får jeg enkelfagsbeviser på mine andre a-niveauer og det er for at holde mit snit oppe.. smiley

• #360   20. jun 2014 Jeg ved det ikke helt, prøv at høre din studievejleder ad. Ellers e-vejledning også gode at spørge til råds.
    Kom bare lige til at tænke på det. Normalt anbefaler de det ikke, men det er jo en mulighed smiley

• #361   20. jun 2014 Jeg skal alligevel snakke med en der har styr på det med gennemsnit, så det skader da ikke at spørge smiley

• #362   20. jun 2014 Tænkte jeg nemlig også. smiley

• #363   20. jun 2014 Jeg har heldigvis ingen eksaminer, og udover det så fik jeg sommerferie den 16 :'D

• #365   20. jun 2014 Er lige kommet ud fra kristendom - 12 tal! smiley

• #366   20. jun 2014 Fik også 12 i kristendom i dag! smiley

• #367   20. jun 2014 Melissa: Jeg søger veterinærmedicin, kvote 1, lige nu har jeg med alting ganget på et snit på 11,7 og jeg mangler kun en eksamen smiley Tror bestemt ikke adgangskvotient stiger mere end 0,1, så du burde godt kunne komme ind med 10,9 smiley

• #368   20. jun 2014 Nogen der har været til mundtlig dansk studenter eksamen STX? smiley
    Og som vil fortælle hvordan oplevelsen var og sådan? smiley

• #369   20. jun 2014 Eifos: Puha du har godt nok også et højt snit!!
    Jeg har snakket med min Ng lærer i dag, egentlig skulle det være spørgetime, men blev vist mere uddannelsestime (er den eneste elev der skal op)
    Jeg er vist blevet ret enig med mig selv om at jeg søger ind i år, og kommer jeg ind, så kommer jeg ind, så tager jeg SU lån så jeg har råd til hest, og så må jeg se om jeg kan få det til at løbe nogenlunde rundt - min lærer mente at hvis jeg kunne få gym og hest + økonomi til at fungere, så burde jeg sagtens kunne på uni - selvfølgelig med uger hvor det ikke går.. Jeg behøver hende i hvert fald det første år, og så ser jeg hvordan det går smiley
    Der er jo også mulighed for at jeg kommer på standby, og hvis jeg så ikke får en plads i år, skulle jeg være sikret en plads næste år.
    Så jeg må se hvad fremtiden bringer. smiley
    Men jeg er i tvivl om hvor uddannelsen er tilknyttet nu? Nogle der ved hvor den hører til nu?

• #370   20. jun 2014 Og hvis nogle har gode råd til naturgeografi C eksamen så bliver de taget imod med kyshånd!!!

• #371   20. jun 2014 Jeg har snakket med et par der har gået på veterinær medicin i 1-2 år, og de siger alle at man ikke skal regne med at kunne have hest ved siden af, selvom jeg ikke skal kunne sige om det ikke kan for dig smiley Den ene havde gået et år på biologi, hvor hun sagtens kunne have hest ved siden af, men måtte opgive på veterinærmedicin fordi det simpelthen tog så meget af hendes tid.
    Det kan være du også skal prøve at kontakte nogen der går der, evt. søge efter nogen herinde, der også har hest ved siden af, og hører hvordan det fungerer for dem? Hvordan de får tiden til det hele osv :)?

• #372   20. jun 2014 Det er også derfor jeg tænker det er klogt at sige, at jeg beholder hende et år mere, og så må jeg låne mig til de penge jeg ikke kan skaffe, og så se hvordan det går. Der er også mange der ikke kan holde til at holde hest ved siden af gym, men jeg formåede alligevel at skaffe de i hvert fald 6.000 jeg bruger på hende om måneden, med opstaldning, sko, dyrlæge, forsikring, undervisning, træninger og stævner smiley
    Hvis jeg så kunne skrue lidt ned for stævner og terræntræninger, så hjælper det også lidt. Jeg har haft part siden november 2 gange om ugen, det giver også lidt overskud i både økonomi og tid smiley

• #373   21. jun 2014 Jeg var oppe i engelsk A i torsdags. Det gik semigodt. Det er en af de eksamener med en halv times forberedelse. Min selvvalgte del gik ikke godt i følge lærer og censor, men den del jeg trak var god. Ud fra det kan jeg så vurdere at 24-timers prøver nok er bedre til mig i nogle situationer smiley
    Jeg endte ud med 4. Mit niveau kunne godt have trukket den op, men min forberedelse til engelsk var ikke god. Jeg kunne slet ikke koncentrere mig om engelsk smiley

Nu regner jeg med at jeg har fået de smæk jeg skal have i denne omgang. Det er den første eksamen på HTX hvor jeg det er gået så skævt smiley

• #375   21. jun 2014 Jeps Sabina! smiley

• #377   21. jun 2014 Kun i august Sabina :)! Ellers havde jeg nok ventet et halvt år, så man ikke blev helt skoletræt xD

• #379   21. jun 2014 Hvis jeg har forstået det rigtigt tæller hurtigstartbonus ikke med når man søger:
    http://studier.ku.dk/bachelor/veterinaermedicin/adgangskrav-og-optagelse/

• #381   21. jun 2014 Som jeg forstår det, skal man mindst have 6,0 i snit uden hurtigstartsbonus, for overhovedet at kunne komme ind, men at man godt må gange med de 1,08, når man søger ind inden 2 år smiley

• #382   21. jun 2014 Det skal jeg VIRKELIG ikke kunne svare dig på! Synes det virker tåbeligt..
    Men husk at kvote to stadig er en mulighed - jeg syntes bare jeg ville skrive det så du ikke planlægger efter at du kan komme ind med hurtigstartbonus og den så ikke tæller med..

• #383   21. jun 2014 Hvis man f.eks. har et snit på 5,7 uden hurtigstartsbonus, kan man ikke komme ind, selvom man har et snit på 6,2 med bonussen. Men har man et snit på 6,0 eller derover uden bonus, så kan man godt komme ind, og man må også gerne lægge hurtigstartbonussen til smiley

• #385   21. jun 2014 Haha, se, så giver det meget mere mening!
    Tak for at gøre mig lidt klogere månehest smiley

• #386   21. jun 2014 Rynkedellen: Det var så lidt, blev selv helt forskrækket, lige da jeg læste din kommentar smiley

• #387   21. jun 2014 Det er altså utroligt hvor forskelligt man kan læse sådan noget. Tænkte nemlig at de slet ikke tog sig af hurtig-start bonus. smiley

• #389   21. jun 2014 Opstartsbonus tæller med i 2016 hvis du er færdig i 2014 - jeg mailede med en fra KU for at være HELT sikker smiley
    Og det med om bonussen tæller, det gør den hvis du søger kvote 1. Det gør den ikke i kvote 2, der kigger de kun på dit snit (sådan har jeg forstået det - og som de andre siger, kan du ikke have 5,7, bruge opstartsbonussen og så komme på kvote 2) Jeg forventede nemlig snit på 5,9 uden bonus og kunne derfor ikke søge smiley
    Er så spændt på mandag til min eksamen, pisse irriterende at sidste eksamen skal afhænge så meget af ens fremtid!! Men er bare stolt og lykkelig over at mit snit er så højt, regnede bare med at øge mit snit til 8-9 stykker så jeg kunne søge kvote 2. Så er alligevel glad!

• #391   21. jun 2014 Ja selvfølgelig smiley Jeg havde også tænkt på at læse husdyrsvidenskab i tilfælde af at jeg ikke blev optaget på kvote 2.. Tingene ændrer sig sgu hele tiden smiley

• #393   21. jun 2014 Hehe ja det er sjovt som det kan ændre en. Efter min dyrlæge havde været en del hvor min hest er opstaldet, og hun tydeligt kunne se min interesse, så fik jeg lov til at hjælpe hende med de forskellige ting - har altid godt kunne tænke mig at være dyrlæge, men altid tænkt: jeg får ALDRIG et snit på 10. Men hun nævnte så at 50 % blev optaget på kvote 2, og så var drømmen jo vækket :)) Bare lidt for sent, for jeg fandt først ud af det i februar i 3. g, og så er det altså for sent at rette op på sit snit når man har dovnet den lidt for meget i 2 år! Så ud af gym, ind på HF og nu står jeg til et snit mellem 10,5 og 11,2 - og det er FEDT, og viser bare man kan hvad man vil smiley - til trods for studievejlere osv ikke er hjælpsomme og siger at det ikke kommer til at ske! hmf smiley

• #395   21. jun 2014 Ja det var også personlige ting der gjorde at jeg ikke klarede gym så godt.. Og jeg ikke vidste hvad jeg ville, det har motiveret mig super meget. smiley
    Men til trøst optages der jo lige så mange på kvote 2 nu, og det betyder jo også at koefficienten for kvote 1 stiger, så håber håber håber bare at jeg kan komme ind... smiley

• #396   21. jun 2014 Lige nu ligger mit gennemsnit på 10,5 og der er kun en eksamen tilbage! Nøj jeg glæder mig til sommerferien! smiley
    Ind til videre er det blevet til fire 12-taller et 7-tal i mundtlig og 5 ti-taller i skriftlig - så jeg er ret godt tilfreds:D

• #397   21. jun 2014 Sabina: Jeg kæmper også for at få min AT-fremlæggelse til ikke at overskride den tilladte tid... Jeg synes bare, at det hele er vigtigt, altså!! smiley

• #399   22. jun 2014 Hold kæft I har nogle høje gennemsnit mand... smiley Det er jo sindssygt!

• Scout
    Scout Tilmeldt:
    aug 2006

Følgere: 35 Emner: 1 Svar: 445
    #400   22. jun 2014 CIB fik du styr på dansk eksamen? smiley

• #401   22. jun 2014 Jeg sidder og er ved at brække mig over AT. Jeg gider simpelthen ikke mere, og jeg synes mit emne er SÅ bredt og SÅ spændende, men de der metoder de dræber mig fuldstændigt. Øv altså smiley

• #403   22. jun 2014 Scout: Nej der er ingen der har svaret på hvordan de gjorde i dansk smiley

• #404   22. jun 2014 Bauque
    Hvornår skal du op i AT ? Og med hvilke fag? smiley

• #405   22. jun 2014 Så er jeg også snart ved vejs ende - har sidste eksamen på tirsdag, fysik/kemi. Har pt. et snit på 11 i de mundtlige - hæver til 11,2, hvis vi får 12, men hopper ned på 10,8, hvis vi får 10. Har en fornemmelse af, at vi får 10, fysik er ikke min stærke side, jeg bliver helt forfjamsket, hver gang nogen spørger mig om noget, og ved ikke, hvad jeg snakker om. Håber på at trække elektromagnetisme eller radioaktivitet - gider simpelthen bare ikke energi eller syrer baser, det er til at brække sig over :s

• Scout
    Scout Tilmeldt:
    aug 2006

Følgere: 35 Emner: 1 Svar: 445
    #406   23. jun 2014 Jeg kan desværre kun sige noget om, hvordan man oplever det fra den anden side af bordet.
    Det der tæller op er klart en god disposition og at du tager styringen ved at fortælle, hvad du har tænkt dig at komme omkring og i hvilken rækkefølge. Se op og tal roligt og tydeligt. En god analyse og fortolkningen trækkes bl.a. Op ved at du perspektiverer til tekst, perioder og ting der er blevet gennemgået i timerne i ørenes løb. Når læreren spørger dig er det ofte for st trække dig i en bestemt retning - vær opmærksom og se om du kan følge din lærer. Forstår du slet ikke hvor vedkommende vil hen, så sig det smiley Det tæller ikke ned.

Vis engagement, selvstændighed og at du er hjemme i pensum!

Mange gange held og lykke - jeg håber, at du får en god eksamen!

• #407   23. jun 2014 Rynkedellen:
    På onsdag fra 8.15 til 8.45, med bioteknologi A og retorik C smiley Jeg er sååååååå såsåsåsåså umotiveret! Det er noget lååårt det jeg har lavet, men jeg har hverken tid eller overskud til at lave det om smiley Jeg har gjort det jeg tror er det rigtige, for det er sådan jeg har forstået AT smiley

• #408   23. jun 2014 Hvis du skal ha' en hånd med den bioteknologiske del sender jeg gerne mit. Fik 10 i biotek A og dansk A smiley

• #409   23. jun 2014 Hvis du kan fortælle mig hvordan du har brugt hypotetisk-deduktiv metode - såfremt du har brugt den - så er jeg lutter øre! For jeg er sikker på at jeg har misforstået et eller andet smiley

Jeg har det sådan lidt med AT, at alt på 7 eller derover er jeg glad for. Hvis jeg får 7 falder mit snit 0,2, og ender på mindst 10,2 uden bonusser, så det går sgu nok, men well det er det der med, at man sidder med det og tænker faaack noget rod det her er! smiley

• #410   23. jun 2014 Det kan jeg i hvert fald - for det er den metode jeg har brugt smiley

Det jeg sagde om metoden var, at man bruger hypotetisk-deduktiv metode, når man ud fra en viden, stiller en teori op, som man så forsøger at be eller afkræfte.
    Den havde jeg brugt, fordi jeg i form af min SRP havde en viden omkring emnet, og derfra virkede det logisk at opstille en teori, som jeg så har arbejdet videre med.

Mit talepapir om metode er det her:
    - Metoder: (tilvalg) Hypotetisk-deduktive metode: Man udleder konsekvenser ud fra teorier, baggrundsviden og tidl. Opg. Gav mulighed for at opstille teori som blev undersøgt.

Og så fortalte jeg om hvorfor jeg havde valgt den her (tidligere viden) og hvorfor jeg ikke havde valgt den anden, og om hvad der kunne være interessant (forsøg i praksis) og sådan. smiley

• #411   23. jun 2014 Aah ja okay, så tror jeg alligevel ikke jeg har misforstået det så meget! Tak! (Y)
    Jeg har dig skrevet i min synopsis at jeg selv har brugt hypotetisk-deduktiv, men i og med at jeg ikke selv har udført nogle forsøg der fortæller om MRSA, så kan det godt være at jeg korrigerer mig selv, og siger at det ikke direkte er mig, der har brugt den.
    Har læst mig til, at hypotetisk-deduktiv er som den hermeneutiske cirkel bare inden for naturvidenskaben. Så well... måske... Må se hvad de spørger ind til smiley

• #412   23. jun 2014 Altså jeg fortalte bare lidt om hvilke forsøg jeg VILLE have lavet hvis jeg havde haft muligheden, og at jeg jo så har måtte bruge andres forsøg af mangel på depressive mennesker jeg kunne sætte til at leve af tryptofanholdig kost de næste par år.

Det var åbenbart fint nok, for det var min dansk-del der blev mest kritiseret smiley

• #413   23. jun 2014 Haha, ja det er problemet med biotek, eller måske naturvidenskab i det hele taget smiley Man kan sjældent selv lave forsøgene smiley

Jeg har om flokmedicinering i konventionelt svinebrug, herunder med fokus på MRSA, og jeg ville nødigt i kontakt med den selv, så jeg har det fint med at bruge andres smiley

Men har lige siddet og gennemgået mit materiale igen, sådan grundigt. Set dokumentaren "Det store svinerige" som ligger meget til grund for opgaven, læst artikler, fundet grafer og læst om immunsystemet for lige at genopfriske det, så jeg er klar hvis de spørger smiley
    Dog tror jeg at det er min retorikdel jeg får mest hug for, for jeg har en idé om, at min retoriklærer godt kunne være sådan en, der bare ville have at retorik skulle dominere hele opgaven og blabla. Men vi må se hvad der sker smiley Nu skal jeg bruge i morgen på at øve det hele, og vidst nok også lige korte et par minutter af smiley

• #414   23. jun 2014 Kender I det, når man ikke kan tage sig sammen? Sidder med min aller sidste skriftlige eksamen, som skal afleveres inden i morgen. Jeg mangler at skrive om 2 emner - og jeg ved præcis hvad der skal skrives. kan være færdig om 1 time... men jeg giiiider ikke. Motivationen er i bund! hahah smiley det noget lort.. Har ferie efter den!

• #416   23. jun 2014 And: Ved hvad du mener! Jeg har bare lallet rundt de sidste dage, og min produktivitet med AT er lig... nej den er der ikke... Ej okay lidt, men motivationen er væk, jeg vil bare gerne være færdig og have min hue! xD

• #417   23. jun 2014 Fy, kan du så komme i seng, Sabina! smiley
    ej. kender det godt! Sidste år da jeg blev student, kunne jeg heller ikke være nogen steder aftenen inden. Nu er jeg så skide misundelig på alle jer, der blir student nu! Jeg vil også igen!! smiley

• #419   23. jun 2014 Bauque - Hæhæ, samme her! Har udskudt den her rapport så meget som muligt :D.. Min eksamen går ud på, at lave en "how-to-applikation", hvor jeg bruger HTML, CSS og JQUERY koder, for bagefter at skrive en rapport. Applikationen, som er den sjove del, blev jeg færdig med i fredags.. Har intet lavet siden, ups smiley

• #420   23. jun 2014 Iih, hvor er det snyd! smiley Vil også være student igen!! smiley held og lykke med i morgen! Du nailer det smiley

• #422   24. jun 2014 Jeg gjorde det samme Sabina! Endte ud med at sidde og læse fordi jeg blev ved med at forestille mig skrækscenarier inde i mit hoved. Censor skulle være ret strid (bad blandt andet kæresten om at fremføre et bevis der IKKE er en del af vores pensum) og flere af dem der plejer at klare sig godt i matematik i klassen har fået 7. Øv.

• #424   24. jun 2014 Det svarer vel lidt til at forestille sig at hun er nøgen ?? x)

• #426   24. jun 2014 Så kan jeg også gå glad på sommerferie :3
    Endnu et 12 tal blev det til, denne gang i matematik som ellers er et af de fag jeg ikke er stærk i smiley
    Er vildt lykkelig smiley har nu 3 12'ere og et 7 tal :DD

• #428   24. jun 2014 Jeg har nu også ENDELIG været til matematikeksamen. Jeg kom op i et emne, som egentlig var okay, så jeg regnede med, at jeg i hvert fald godt kunne trække et 4-tal, måske et 7-tal hjem. Men jeg afsluttede sgu matematik på B-niveau med et 10-tal!!! Har aldrig været gladere, og nu har jeg endelig sommerferie og aldrig mere matematik smiley smiley

• #429   24. jun 2014 Fünke - sådan har jeg det også! Aldrig mere matematik juhuuuuu smiley og tillykke med 10 tallet sejt!:D

• #430   24. jun 2014 Tak for det, ja det er bare så enormt dejligt at få afsluttet matematik, ahh det har jeg ventet på i mange år smiley

• #431   24. jun 2014 Tillykke, Sabina! smiley hvor lækkert!!

Fünke og GDT - tillykke, hvor er I seje! Det sgu da for nice smiley
    Fik også sommerferie i nat klokken 01.30! Så må vi se om den hedder sommerferie til september, eller sommerferie til august.. hhæhæ smiley

• #432   24. jun 2014 10 min til sidste eksamen for mit vedkommende
    Trækker mat a
    Bwarrrddfff

• #433   24. jun 2014 Jeg havde min sidste eksamen i går, så nu er jeg student smiley

Jeg var oppe i teknikfag A, Design og produktion (el). Min klare mål var jeg skulle fandme op og vise at jeg kunne mere end den ubegrundede 4'er jeg har fået i årskarakter. Jeg fik 10. Det er jeg meget tilfreds med, for jeg har kæmpet sådan med det fag hele året. Og der er bare aldrig særlig mange der får høje karakterer i det fag. Det er hammersvært at få topkarakter i. Sammenlignet med det andet teknikfag Byggeri og Energi. Jeg gik kl. 12.30 i dag, og der var der kun fire i løbet af de to dage som havde fået under 12 smiley Jeg snakkede lige med en der gik ud sidste år, han sagde også at 10 i mit teknikfag er meget flot, for der er så få der får 12.

Så ja, jeg er tilfreds med min 10'er, men jeg er VILDT misundelig på alle de Byg & Hyg folk som får topkarakter...

• #434   24. jun 2014 Hvor er du sej, Hønen! Stort tillykke!

• #436   24. jun 2014 Endelig er jeg også student! Fik over alle forventninger 12 i historie. Frygtede det virkeligt, for jeg var nr. 11 ud af 12, som skulle op i dag, og alle undtagen én person havde fået 4 eller 7. Jeg håbede SÅ meget på, at jeg ville få 7, så er lykkelig over mit 12-tal, som gør, at mit snit nu er 10,8 (11,7 med hurtigstartsbonus) smiley

• #437   25. jun 2014 Fik 10 i mundtlig dansk igår! OG blev student igår! FREEDOM! smiley

• #438   25. jun 2014 Ihhh, så blev det min tur! Min mor havde arrangeret at ponyen kom ind på skolen, så jeg tog en lille galoptur på fodboldbanen! Viiiiildt fed oplevelse!

profilbillede
  • #439   25. jun 2014 Jeg vil da også lige opdatere:
    Jeg blev student mandag med 10 i huen, og ender altså med et snit på 10,9.
    Jeg har besluttet at søge i år for at være sikret en plads på veterinær (om end ikke standby), da jeg er bange for kvoten stiger for meget til næste år. Så mon jeg møder nogle af jer om et par måneder (hvis jeg får en plads i år) .. smiley
    Nyder bare livet nu inden de forskellige sommerjobs begynder!

• #440   25. jun 2014 Håber da vi ses på veterinærmedicin studiet melissa i så fald smiley

• #442   25. jun 2014 Jeg googlede gennemsnitsberegner, og så dukkede der en side op som bare har gennemsnitsberegnere for hvert gymnasie smiley
    HTX'eres A-fag tæller mere, derfor er du nød til at finde en til HTX. 5 A-fag giver lov til at gange med 1,06 på HTX så vidt jeg husker smiley

• #444   25. jun 2014 Den fra gennemsnitsberegneren, som jeg beskriver, giver det samme som lectio hos mig, så den stoler jeg på smiley
    Hvis du downloader den fra HTX og har 5 A-fag skal du bare kigge på den karakter den skriver ud for 5 A-fag, der er de ganget på.

• #446   25. jun 2014 Hmmm nu sidder jeg lige og kigger, og det er faktisk ud for 6 A-fag der står det samme gennemsnit som på lectio, og jeg har 5 A-fag smiley

• #448   25. jun 2014 Det vil jeg tro ja smiley

• #450   26. jun 2014 Jeg har brugt denne: http://www.mitsnit.dk/ og jeg er jo også HTX'er. Jeg tror på at den er rigtig, for ellers kan jeg virkelig ikke forstå hvorfor mit snit er så højt smiley

• #451   26. jun 2014 Så blev jeg også student med 12 i huen til AT! Så kom jeg gennem alle de mundtlige til 12! Nu er jeg bare lykkelig over at være færdig, og at jeg nu er hjemme i min seng! smiley

Kæmpe tillykke til alle jer andre med huerne! smiley

• #452   26. jun 2014 Eifos: det kunne være hyggeligt smiley

Sabrina: Du kan selv regne det ud (hvis man gider): du tager alle dine karakterer og lægger sammen, tager alle vægtene for de forskellige fag, og så dividere du karakterer/vægte, derefter kan du gange med bonusser. Det giver det rigtige snit (hvilket lectio for mig i hvert fald ikke gør..) smiley

• #453   26. jun 2014 Melissa: Håber også, vi ses på veterinærmedicin! smiley

• #454   26. jun 2014 Ja det kommer vi nok til smiley (medmindre jeg får en standby plads og først kommer ind næste år, men mht alder og penge ville jeg helst det smiley )

• #455   26. jun 2014 Jeg bliver godt nok ærgerlig over, at der er hele 4 år, til jeg bliver student, når man ser alle jer andre få huer på smiley Men første step er overstået: folkeskolen! Hold da op hvor var det dog trist at skulle sige farvel, mest af alt til lærerne, som jeg har holdt rigtig meget af, men også mine kammerater, de fleste, som jeg har tilbragt 10 år sammen med! Der blev fældet en tåre, omend det ikke var planlagt...

Afslutter folkeskolen med 3 10-taller og 7-taller i mine eksamener. Fik 10 i mundtlig dansk, dansk læsning og historie. Fik 12 i retskrivning, skr. fremstilling, mat. færdighed, mat. problemløsning, mundtlig mat., mundtlig engelsk, fysik.
    Med et snit på 11,4 (som stadig ikke kan bruges til en rygende fis!), er jeg nu meget tilfreds smiley Udover at de har skrevet mine standpunktskarakterer for historie forkert, grrr.... de har skrevet 7, selvom jeg fik 10! Må lige ringe og spørge, hvad der er sket smiley

• #456   26. jun 2014 12 i samfundsfag på socialrådgiveruddannelsen - og nu 9 ugers ferie smiley

• #457   27. jun 2014 Puh, så blev jeg også endelig færdig for denne gang, med et 7-tal i ergoterapeutisk undersøgelse af overekstremiteten og anatomi smiley

• #459   27. jun 2014 Så blev jeg færdig i 10..
    Fik et snit på 10 smiley
    Er super glad og stolt smiley

• #460   27. jun 2014 Jeg er endelig blevet færdig med 9. klasses eksaminerne! Ende ud med fem 12-taller, fem 10-taller og et enkelt 7-tal! Jeg er rigtig godt tilfreds, og endte med et snit på 10,6 smiley
    Og stort tillykke til jer alle sammen!

Kommentér på:
Eksamen - hvordan går det med jer?

Annonce