{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
7.431 visninger | Oprettet:

Eksamen - hvordan går det med jer? {{forumTopicSubject}}

Hej HG folk!

Jeg sidder her og læser og læser og læser.. Det kan jeg vel umulig være den eneste der gør? smiley
Jeg tænkte derfor at vi kunne lave et lille 'hygge' (eller uhygge om man vil) emne smiley

Hvordan går det med jeres eksaminer?:b
Har I været oppe i noget og hvis I har, hvad var det så og hvordan gik det? smiley
Hvad skal I op i? smiley

Jeg går selv på første år på HF og skal op i mine naturfag i morgen og er død nervøs.. Vil rigtig gerne som minimum have 7 til den eksamenen, men ved ikke rigtig om jeg selv tror jeg kan få 7..:b
Jeg har været oppe til skriftlig matematik og det gik nogenlunde smiley jeg har dog ikke fået karakteren endnu smiley

-Grøndahl smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Eksamen - hvordan går det med jer?
  • #1   9. jun 2014 går i 3.g - jeg har været oppe i skriftilig dansk, den har jeg ikke rigtig nogen føling af, skriftlig biologi A føler jeg gik nogenlunde og skriftlig samfundsfag A føler jeg gik rigtig skridt. Så har jeg været oppe i AT, som var helt ude i hegnet, jeg fik 02, censor kørte mig rundt manegen.. jeg var oppe i "udviklingen af griseproduktionen i det konventionelle landbrug siden andelsbevægelsen" hvor jeg får afvide at min biologi del er rigtig god, men min historie sejler, jamen så er det jo fremragende at jeg mangler min historie eksamen endnu smiley

Nej jeg glæder mig til, at være færdig smiley

• #2   9. jun 2014 Er på vej ud af 9.... Har allerede været oppe i fysik, så jeg mangler kun dansk, i morgen, og engelsk.

Dansk kører bare, kan det næsten udenad. I engelsk er jeg LOST... men det kommer nok. smiley held og lykke til jer!

• #3   9. jun 2014 Tine - lyder da vildt træls med den censor smiley puha..
    Giraffen - held og lykke selv!:) du skal nok få styr på det smiley

• #4   9. jun 2014 Jeg går i 2.g og har ikke været oppe til nogle rigtige eksamener endnu, kun årsprøve i dansk og engelsk. Jeg skal til mundtlig matematikeksamen her d. 24, og har jo fået udleveret mine spørgsmål, så sidder bare og laver beviser og beviser og lidt flere beviser smiley :( de er SÅ svære at forstå og jeg forstår ikke halvdelen af hvad jeg skriver ned. Jeg har måske færdiggjort 4, og har 16 i alt. Jeg tager 3 timer om bare at forstå hvilket emne jeg har med at gøre, og så skal jeg også forstå selve de lange og knudrede beviser og ovenikøbet lære dem allesammen udenad - for min lærer har sagt direkte til mig at det trækker ned hvis jeg kigger på mit papir. Så ja, jeg har rimelig ondt af mig selv og jeg absolut HADER matematik..

• #5   9. jun 2014 Jeg går i 9.
    Jeg har været oppe i alle mine skriftlige afgangsprøver/eksamener. Vi har ikke fået karakter endnu, men tror det gik sådan nogenlunde.

Jeg har været oppe i mundtlig dansk. Det gik fint, der fik jeg 12.
    Nu mangler jeg mundtlig fysik/kemi, engelsk og kristendom. smiley

• #6   9. jun 2014 Fünke - puha smiley jeg kan virkelig heller ikke lide matematik! Bare ordet 'beviser' for mig til at gyse xD

• #7   9. jun 2014 Emma og sif - sådan! Fik også 12 til min dansk sidste år, græd helt af glæde, har nemlig aldrig fået 12 før xD

• #8   9. jun 2014 Jeg går i 9 klasse. Jeg har været oppe i de skriftlig og ved kun at jeg har fået 7 i geografi.
    Mundtlige prøver har jeg været oppe i fysik og fik 10. Skal op i dansk, engelsk og historie. Dansk er jeg helt klar på men i historie og engelsk vil jeg bare gerne bestå!
    Held og lykke til jer

• #9   9. jun 2014 3. G
    Første mundtlige i morgen, i mit yndlingsfag, billedkunst smiley
    Så skal jeg op i AT og (gyyys) mundtlig matematik. ^^

• #10   9. jun 2014 TS: Tillykke med det til dig også, eheh, selvom det var sidste år! smiley
    Ej, det er en fed følelse. Var også helt vildt lettet. Nu mangler jeg så bare 3 eksamener - de 3 værste. smiley

• #11   9. jun 2014 Matematik er virkelig også det værste, det handler bare om at få gjort mit bedste og så endelig, endelig, endelig få det overstået!! Men jeg må indrømme at det godt nok er mere end surt at sidde og starte hver evig eneste morgen med at forvirre og frustrere mig selv, og så ikke engang være sikker på at det man har lavet er omfangende nok smiley

• #12   9. jun 2014 Rynkedellen - Årh billedkunst ja! Det skal jeg også op i :b

• #13   9. jun 2014 Jeg er på vej ud af folkeskolen, og har været oppe i alle de skriftlige, men dem har vi ikke fået karakterer fra endnu. Imorgen skal jeg op i mundtlig matematik, hvilket nok skal blive sjovt, siden jeg absolut fatter hat af faget.. Heldigvis fik jeg 12 i både mundtlig dansk og engelsk, så det må kunne trække mit gennemsnit lidt op.

• #14   9. jun 2014 Jeg går i 3. G. har været oppe i Bioteknologi mundligt (og skriftligt), alle de skriftlige, det vil sige matematik A, dansk og engelsk A + biotek A. Og de gik mildest talt hæsligt... alle sammen xD Hvad er "hjemstavne" for et hæsligt emne i dansk??? ): Heldigvis var det ukendte materiale afbildnings matricer og jeg kan virkeligt godt lide at løse matricer. I bioteknologi fik jeg 12, jeg trak DNA teknikker, og skulle snakke omkring PCR og DNA gelelektroforese, hvilket jeg havde frygtet lidt, men det gik jo åbenbart godt smiley

Imorgen skal jeg op i SO, hvilket jeg frygter rigtigt meget, så i dag har jeg bare øøøveet og øøøvet indtil videre smiley Jeg håber på et 12 talv, fordi jeg stræber virkeligt meget på at få 12 i alle mundtlige eksamener, da jeg jo ikke ved hvordan de skriftlige er gået. Jeg går efter at komme ind på veterinærmedicin, og mit snit er til det indtil videre, så håber er at jeg også får et par fine eksamenskarakter smiley

Jeg er glad for at jeg kun har 3 eksamener tilbage, snaaart student!

• #15   9. jun 2014 Fünke:

nøøøj jeg har ondt af dig! Jeg er SÅ lykkelig for at jeg ikke trak mat mundtligt, selvom det foregår anderledes på 2 og 3 år, for ikke at sige STX og HTX (som jeg går på), nu ved jeg jo ikke hvilket du går på smiley Det er virkeligt det værste, men tro mig, jeg har været oppe til en mundt. mat A terminsprøve, og det var faktisk ikke så svært igen at få en okay karakter. De kigger rigtigt meget på om du forstår de spørgsmål de stiller, og ikke nødvendigvis om du regner alting rigtigt, så det er tilladt at lave lidt fejl! smiley
    Jeg skulle regne en parameterfremstilling af en kugle i planet, og regnede hele regnestykket forkert, men da de spurgte mig ind til selve matematikken bagefter fik jeg reddet den lidt.

• #16   9. jun 2014 Jeg har lige afsluttet 1. G. Jeg afsluttede drama og samfundsfag. Da de var udstrækningsfag, skulle jeg ikke op i nogen og jeg gik ud af 1.g med 12 i samfundsfag og 10 i drama. Nu er der kun årsprøverne tilbage. smiley

• #17   9. jun 2014 Jeg er ved at afslutte 9. klasse. Har været oppe i mine skriftlige, som jeg synes gik fint, bortset fra biologi. Jeg er i forvejen ikke god til naturfagene, men den prøve fattede jeg virkelig absolut intet af smiley Har dog ikke fået karakterer for de skriftlige endnu. Af de mundtlige fag har jeg været oppe i engelsk, hvor jeg fik 12 smiley Mangler bare dansk og fysik/kemi nu smiley

• #18   9. jun 2014 Eifos - sikke mange A fag xD men held og lykke med det i hvert fald og tillykke med 12!:D

• #20   9. jun 2014 TS
    Hvad niveau har du det på ? smiley

• #21   9. jun 2014 Rynkedellen - bare C, hvad har du det på?:b

• #22   9. jun 2014 TS
    Jeg har har sådan set 6 A-fag, og så har jeg skulle op i 8 eksamener her til sommer, så jeg er heldigvis over halvvejs nu haha xD

• #23   9. jun 2014 Eifos - 8!! Omg! Jeg synes mine 4 et meget mere en rigeligt xD haha

• #24   9. jun 2014 Jeg har det på B smiley

Og gud Eifos, du må da have fucket med alles skemaer! Tror da kun liiige de kunne få mine 5 A-fag og ekstra B-fag presset sammen smiley

• #25   9. jun 2014 Jeg går i 10 ^^
    Har været oppe i dansk(havde om Yahya Hassan) og fik 12 smiley
    Så nu mangler jeg bare fysik, engelsk og matematik, i nævnte rækkefølge smiley

• #26   9. jun 2014 Rynke: Ja og det betød også aaaalt for sent fri hver dag haha xD Ej jeg har heldigvis været på heldig at to af dem lå hver sine dage efter normale skoletimer, så ingen problemer der smiley
    Jeg håber i øvrigt du kommer ind på veterinærmedicin også smiley

TS: haha bare vent til 3. G så smiley Ej 4 er nu også ret slemt hvis du spørger mig smiley

• #27   9. jun 2014 Ville ønske jeg havde kunnet få billedekunst, misunder jer!

• #28   9. jun 2014 Jeg afslutter nu 10. klasse. Ligesom de fleste andre har jeg været oppe Skriftligt. Jeg mangler mundtligt, hvor jeg skal op i min første mundtlige eksamen onsdag, som er engelsk. Derefter skal jeg op i fysik, dansk og Matematik mundtligt. Frygter mest dansk.
    Dog tror jeg det meste bliver et helvede, da jeg har meget præsentationsangst og sceneskræk.
    De skriflige gik vidst fint. Ved at jeg har fået 10 for skriftlig tysk

• #29   9. jun 2014 Går på HF enkeltfag og lukker min eksamen her i år (altså bliver HF student)
    Jeg har indtil videre været oppe i skriftlig Matematik A og skriftligt engelsk B, dem ved jeg endnu ikke hvordan er gået, matematik tror jeg 4-7 og engelsk tror jeg 7-10 smiley
    Ellers har jeg været oppe i mundtlig matematik hvor jeg fik 10, så det er jo fantatisk smiley i morgen skal jeg op i fysik B, og alt over 02 er mere end godkendt men har heldigvis et 10 tal fra C-niveau som bliver skrevet på mit eksamensbevis hvis jeg får en dårlig karakter på B smiley i næste uge skal jeg så op til både mundtlig kemi B og engelsk - så det bliver spændende hvordan det ender med at gå smiley

• #30   9. jun 2014 Held og lykke til jer allesammen! Og tillykke med de flotte karakter!
    Jeg bliver bare mere og mere nervøs for i morgen hvor jeg skal op i naturfagene xD har lige opdaget at jeg har lavet en beregningsfejl i en af de forsøg jeg kan trække og lige meget hvordan jeg regner det ud nu, giver det absolut ingen mening xD ork! Hvis jeg trækker det forsøg, så graver jeg mig bare ned.. XD

• #31   9. jun 2014 Eifos:
    Kan læse ud fra dine eksamener at du går på HTX smiley
    TS;
    Jeg går selv i 3.g på HTX og har 7 eksamener i år. Har været oppe i alle skriftlige som var dansk A, MAt A og fysik A.
    Har så 4 mundtlige hvor der er mit teknik fag, dansk A og matematik A og så SO. Så jeg er lidt smånervøs for de tre første mundtlige. Men det skal bare overståes smiley

• #32   9. jun 2014 Angående mundtligt matematik er det altså ikke så slemt, man har jo i forvejen lavet sine dispositioner til alle eksamensspørgsmål - også er det bare at stille sig foran tavlen i fornedrelsen og øve sin fremlæggelse smiley
    Og så skal man bare ligge sine papir ud i flere på bordet og evt bare lige vende blikket ned hver gang man skal videre. Og hvis bare man lyder selvsikker og ikke fremstammer for mange "øhhh" så ligger man godt med i svinget smiley

Jeg var så smart at sætte min vandflaske ved siden af noterne, så da jeg lige blev i tvivl tog jeg bare en lille tår vand og fik derved lige skimmet noterne.
    Grunden til jeg "kun" fik 10, var fordi at jeg kørte død da jeg havde fremlagt mit og derfor ikke var helt med på deres spørgsmål. Men det kan jo ske, jeg har bare så overvældet over at have klaret fremlæggelsen uden at få et angstanfald (lider af eksamens angst) at jeg slet ikke kunne forstå hvad de spurgte om. Dette håber jeg så lige bliver bedre til næste gang smiley

• #33   9. jun 2014 Grafik:
    Ja der er selvfølgelig den fordel, men ved matematik A, i hvert fald på htx, var der til vores terminsprøve 35 spørgsmål, og der ville komme ca. 15 på, sådan at der var 50 spørgsmål, og man skal så trække 3, jeg ville ikke kunne huske det i hovedet smiley

Tricket med vandflasken lyder godt nok smart, haha, det må jeg nyde godt af til min teknik eksamen smiley

Anne sofie:
    Jeps smiley Har du SO som sidste eksamen så? Gid jeg havde det smiley

• #34   9. jun 2014 3.G STX.
    Har sluttet alle skriftlige: Dansk, Engelsk, Spansk og Musik smiley
    Har ingen idé om de skriftlige, men tror desværre ikke at de er gået så godt. smiley

Så mangler jeg mangler tre mundtlige:
    AT, som er imorgen og den frygter jeg.
    Derudover trækker jeg på onsdag biologi som jeg så skal fremlægge torsdag!
    Og d. 24 bliver jeg student hvor mundtlig dansk er den afsluttende smiley

• #35   9. jun 2014 Nå ja.. Jeg har også været oppe skriftligt smiley
    Det gik nogenlunde smiley

• #36   9. jun 2014 Eifos
    Grunden til at jeg valgte STX frem for HTX var lige netop billedkunst på B. Jeg trak også i alle mine elendigheder for at få det smiley

• #37   9. jun 2014 Elifos: Ja så mange havde vi dog ikke, mener vi havde 19 spørgsmål da der ikke har nogen gengangere. Men ved jeres måtte der vel have været nogen spørgsmål som gik igen så det derved var samme disposition?

Ja vandflaske tricket er genialt, man virker som om man ikke behøver papirerne (fordi de netop ligger lidt væk fra en) og kan alligevel hjælpe sig selv hvis man lige går i stå ved at tage noget vand smiley

• #38   9. jun 2014 Går i 3.g på STX og har været oppe i alle de skriftlige jeg kunne komme op i, dvs. dansk A, græsk A, italiensk A og latin A. Mangler 3 mundtlige - historie, som jeg skal trække i morgen og eksamineres i onsdag, italiensk og AT og så bliver jeg student den 23, Glæder mig!! smiley
    Håber de skriftlige er gået godt.. Har lidt blandede følelser, lige efter jeg havde lavet dem, synes jeg de var gået godt, men så blev jeg alligevel lidt i tvivl, så håber bare på det bedste.
    Jeg har dog det "luksusproblem" eller hvad man nu skal kalde det, at jeg har en årskarakter der hedder 12 i alle de fag jeg skal op i/har været op i (bortset fra AT selvfølgelig, hvor man ikke får årskarakterer), så dem vil jeg virkelig gerne forsvare....

• #39   9. jun 2014 Katinka: WOW du kan godt nok mange sprog så! Jeg er en røv til sprog, men det hænger sammen med min ordblindhed xD Dansk og engelsk er det eneste jeg kan finde ud af. Også er det ellers de naturvidenskabelige ting som min hjerne kan forstå (minus fysik xD)

• #40   9. jun 2014 Grafik: Altså vi får de 50 spørgsmål, og så kan vi trække et spørgsmål omkring vores projektopgaver, det var så 16 af sprørgsmålene, og så var resten omkring al den matematik vi har haft smiley Dem trækker man så to af, så man ved ikke hvad man trækker og ingen af spørgsmålene går igen. En hæslig eksamen smiley

Katinka: woow mange sprog smiley internationel linje?

• #41   9. jun 2014 Team Grafik: Hehe, jeg har det nok lige omvendt.. Elsker sprog og har let ved at lære dem, men de naturvidenskabelige fag har jeg aldrig været særlig god til, specielt ikke matematik.. Fik 4 til eksamen på C-niveau smiley

• #42   9. jun 2014 Elfos: Er pludselig ovenud lykkelig for at have taget det på HF eller faktisk STX, da matematik A ikke findes for HF xD Her var vores eksamensspørgsmål kendt i forvejen, og vi kunne kun trække 1 og i nogen af spørgsmålene var vores projekter så intrigeret smiley

• #43   9. jun 2014 Eifos: Nej, har det vi kalder "den klassisksproglige studieretning". Dvs. at vi lærer at læse, oversætte og analysere oldgræsk og latin, men vi skal ikke kunne tale dem, da sprogene jo er "døde" smiley Derudover lærer vi en masse om de antikke samfund. Italiensk har jeg så bare valgt som det obligatoriske andet fremmedsprog, fordi jeg elsker at lære nye sprog smiley

• #44   9. jun 2014 Eifos :
    Ja det er en generel regel på vores skole smiley det er den eneste jeg glæder mig til. Frygter dansk og matematik smiley

• #45   9. jun 2014 Går i 2.g, og har 4 årsprøver samt 1 eksamen.
    Har overstået de 2 skriftlige i engelsk og tysk, som jeg tror er gået fint nok. I morgen skal jeg trække emne til psykologieksamen, hvorefter jeg har 24 timers forberedelse samt synopsisskrivning. Derudover skal jeg til prøve i mundtlig AT og engelsk. smiley

• #46   9. jun 2014 Okay, nu kommer min kommentar rimelig meget for sent.. men ja..
    Eifos: Jeg går i 2.g på STX smiley Vores lærer har også sagt, at det er okay hvis vi laver fejl og selv kan se dem - og altså lige står og siger "hov, jeg kan se at jeg har lavet en fejl, to sekunder, så prøver jeg lige at finde den."
    Jeg er bare allermest bange for, at jeg ikke kan huske beviserne. De er jo trods alt, for en der ikke lige er den skarpeste til matematik, rimelig indviklede. Jeg prøver at gøre dem så enkle for mig selv som muligt, men jeg har bare super svært ved at overskue de længere beviser (der for mig vil være sådan noget som beviset for, hvordan man regner f'(x0) ud for f(x)=ax^2+bx+c), fordi der er så mange forskellige bogstaver og tal, jeg skal holde styr på, de svømmer bare rundt smiley

• #47   9. jun 2014 Fünke
    Tror det med beviserne er lidt at dele dem op i bidder, som man kan overskue en bid af gangen, og så har en måde at huske starten på næste bid. Eller bruge Grafik's trick med vandet ^^

• #48   9. jun 2014 Haha ja, det var da et smart trick med vandflasken! smiley jeg tror egentlig bare jeg siger "to sekunder, nu skal jeg lige se hvor jeg er kommet til," hvis jeg fucker det helt op. Hellere køre den sikre stil og få et 4-tal end at prøve at tage en alt for stor mundfuld og ende ud med 02 smiley Jeg prøver på ikke at sætte mine forventninger for højt, men på samme tid sige til mig selv at jeg går derind og viser at jeg fandme har knoklet for det her og kan mine ting! Men ja, nervøsiteten er en super stor faktor der spiller ind. Især hvis det er decideret eksamensangst. Jeg var lige ved at græde da jeg var til mundtlig biologi pga. nerver, det er helt sindsygt hvordan man pludselig kan blive så nervøs, selvom man har siddet inde til forberedelse i 20 minutter smiley

• #49   9. jun 2014 Ej, sorry for alle mine kommentarer. Rynke: ja, de er jo nærmest i forvejen delt op i trin i bogen, så det er bare at forstå ét trin ad gangen og så kommer det med at lære dem udenad vel automatisk når man begynder at sætte trinene sammen smiley
    Som Grafik er mine eksamensspørgsmål også kendt i forvejen - 17 i alt med 2 gengangere - og til nogle af spørgsmålene skal der så trækkes paralleller til nogle af vores temarapporter. Og vi trækker kun ét spørgsmål. Det er jo faktisk godt nok smiley

• #50   9. jun 2014 Funke: Du har matematik på b-niveau ikke? For så skal du ikke meddrage beviser med mindre det står beskrevet i sprøgsmålet. Men de lange og svære beviser er det nu "ok" lige at se hvor man er kommet til, det fik vi ihvertfald afvide på A-niveauet smiley
    Men man skal passe på med at gøre mere end bare lige skimme "hvor man er kommet til" Altså lad dit papir ligge på bordet også bare lige kør ned over det - gerne fra afstand. På den måde virker du stadig inde i dit stof.

Men af erfarring er slurk vandet tricket langt bedre end "Jeg skal lige se hvor jeg er kommet til" fordi du ved at sige at du lige skal se hvor du er kommet til, netop lidt erkender at du ikke har 100% styr på stoffet, det andet er jo bare fordi man bliver nervøs og derfor tør i halsen smiley

Jeg bruger altid mit vand til hvis jeg går i stå.

• #51   9. jun 2014 Jeps, B-niveau (imod min gode vilje). Der står også direkte i de fleste spørgsmål "bevis, hvorledes f'(x0) findes for..." eller "gør rede for beviset for toppunktsformlen" - der er også nogle, som bare mere hedder "redegør for formlen til løsningen for en andengradsligning," hvor jeg skal have beviset med. Ja, jeg har også stillet mine dispositioner op i nogenlunde ordentlige 1, 2, 3 punkter, så jeg håber det er lettere for mig hurtigt at få et overblik smiley
    Men dine lærere så slet ikke at du hurtigt gav en blik hen på papiret da du tog vandet? Jeg er super bange for at "afsløre" mig selv smiley

• #52   9. jun 2014 Nu brugte jeg faktisk ikke mit vandtrick til min matematik eksamen, da jeg var så utrolig heldig at trække Sinus som funktion og beviset for sinus-rationen (LÅÅÅKSUS!!!) men ellers virker det ikke som om lærene har sagt noget til mit vandtrick - har ihvertfald aldrig fået besked på at lade vær med at kigge i papiret. Men selvfølgelig ved de da godt at det er en metode til lige få overblikket igen.

Uhh toppunksformlen er da så sød, hvad er det? 4 step så har man faktisk bevist den smiley Men okay man bør så lige bevise nul-punkt inden men stadig, hellere toppunkt end et intergral bevis hvor man skal tegne graf og alt muligt møg xD

• #53   9. jun 2014 Jeg må da lige overveje vandtricket smiley Ja du har ret, jeg synes beviset for toppunktsformlen nok er den letteste at overskue, for - i hvert fald i det bevis jeg fandt - der handler det jo bare om at bestemme sin x-værdi og derefter indsætte sin y-værdi, og det går rimelig smertefrit og hurtigt smiley og her kommer min 100%-sproglige-og-absolut-ikke-matematiske hjerne ind: hvad mener du med at bevise nul-punkt inden? smiley
    Åh det første jeg tog hul på var et spørgsmål om integralregning, nu er det jo heller ikke så svært som på A-niveau, men puha, differential- og integralregning (samt logaritmer, især beviserne for log og ln åhh) er nok det, der fucker allermest med min hjerne smiley

• #54   9. jun 2014 Beviset for nul-punkts er beviset for hvor mange løsninger en parabel har smiley Og er 99% sikker på vi faktisk brugte denne til beviset for toppunktet. Men kan ikke lige huske det, har smidt matematik ud af hjernen xD
    Intergral og differential har aldrig været min ven xD Umulige beviser selv på b-niveau, så glad for jeg ikke træk det - så var jeg højst sansynligt dumpet fordi jeg forstår NADA xD

• #55   9. jun 2014 Altså mener du beviset for diskriminanten? ved ikke om det også går under et andet navn xD Ej men jeg fatter heller INTET af det, puha, og jeg er også en af dem der altid bliver forvirret og kommer til at forveksle de to ting, når man skal integrere eller differentiere en funktion smiley

• #56   9. jun 2014 Årh nej, vi brugte ikke desideret nul-punktformlen men brugte en del af det, nemlig formlen for d til toppunkt xD
    Var blot fordi vi på A-niveau helst skulle tage to beviser, når vi fik et B-niveaus spørgsmål. For det er jo for os de ultra nemme spørgsmål xD

• #57   9. jun 2014 Et godt råd angående forveksling af intergral og differential. Så husk at intergral er det modsatte af differantial, altså hvad har du differenceret for at få den formel du har på papiret smiley

• #58   9. jun 2014 ahh, jeg har nemlig et spørgsmål som handler om andengradspolynomiet, hvor jeg specielt skal gøre rede for toppunktsformlen, men der har jeg faktisk ikke lavet noget bevis for diskriminanten, blot redegjort for den. Jeg har dog i et spørgsmål om andengradsligningen, hvor jeg skal redegøre for formlen for løsningen af en andengradsligning, bevist formlen, og der beviser man netop løsningen afhængig af om d > 0, d = 0 eller d < 0. Men der findes da ikke et decideret bevis for diskriminanten, gør der? smiley

• #59   9. jun 2014 Ja, sådan huskede jeg det også da vi først blev introduceret til det - man går "baglæns" smiley

• #60   9. jun 2014 Nej der findes så vidt jeg ved ikke noget bevis for diskriminaten. Er ret sikker på at der hvor du skal "bevise" formlen er nul-punktsformlen, altså du sætter formlen lig nul og til sidst viser at når d er mindre nul ingen løsning, d er nul en løsning og d er støre end nul to løsninger smiley Kan evt prøve at linke til vores noter til sprøgsmålet omkring andengradspolynomiet smiley

• #61   9. jun 2014 Jeg fatter simpelthen hat af hvad I skriver team grafik og fünke xD

• #62   9. jun 2014 Lige nu er jeg såå glad for at jeg er færdig med matematik xD

• #63   9. jun 2014 Jamen det har jeg lavet - jeg har brugt en af kvadratsætningerne på andengradsligningen, for så er der nemlig kun ét x og det vil derfor være lettere at løse den. Den kommer til sidst til at hedde (2ax+b)^2 = d mener jeg det er.
    Og hvis d < 0 er der ingen løsninger, for venstre side kan jo aldrig blive negativ når det er noget i 2. potens. Hvis d = 0 er der én løsning, fordi (der laves også et mini-bevis), og hvis d > 0 laves også en mini-bevis. Wuhu smiley

• #64   9. jun 2014 HAHA, jeg er bare glad for at jeg nogenlunde kan forstå det! smiley

• #65   9. jun 2014 Jep det er beviset for nulpunktsformlen du har lavet der smiley Og det forstår du da fint smiley

• #66   9. jun 2014 Ej hvor super dejligt. Det er jo nogle rimelig letforståelige trin, så det er bare dejligt smiley

• #67   9. jun 2014 Jeg går i 10. på en privatskole i Hillerød smiley

Af mundtlige prøver har jeg kun været oppe i fysik. Det gik udmærket, håbede på 12 men fik 10. - det virkede nedern ind til jeg fandt ud af at censor havde været SINDSYGT streng ved de andre også. Kun én fik 12, minimum tre fik 02 og tre fik 00.
    Jeg har aldrig før oplevet at nogen har fået 00, og kun i meget sjældne tilfælde 02, så jeg er okay tilfreds med mit 10-tal smiley

Nu mangler jeg mat, dansk, tysk, engelsk og så har jeg sommerferie smiley

• #68   9. jun 2014 Nathalie: Lære og censor bliver jo enige om karakteren, så de har nok bare ikke været meget bedre. En stregn censor er en censor som går ind pg overtager eksaminationen og blander sig for meget i det eleven siger, det bør være lære og elev som har en samtale kørende smiley

• #69   9. jun 2014 Afslutter nu 9. klasse og indtil videre er det helt okay:-)
    Jeg har været oppe i alle de skriftlige, som var skriftlig fremstilling dansk, dansk læsning og retstavning og matematik, derudover var jeg i mandags oppe i samfundsfag, hvor jeg er rigtig tilfreds med mit resultat. Onsdag venter engelsk, ugen efter matematik og dansk, slutteligt fysik/kemi, den jeg "frygter" mest... Men det skal nok gå... smiley

Held og lykke til jer alle!:-D

• #70   9. jun 2014 Grafik, en streng censor kan godt gå ind og sige at en skal have 00 og læren siger 7. Så skal de begge gå på kompromis og skal snakke deres sag så det kan være 02 eller 4 eleven får. En småfejl ved læren kan være altafgørende ved censor. Så jo en censor kan være streng smiley

• #71   9. jun 2014 Anne: Ja en censor kan sagtens ligge lavt, men lære og censor skal jo stadig blive enige. Efter som man automatisk får 00 vil bare sige noget så tænker jeg eleverne virkelig ikke har været bedre, altså f.eks lavet en masse grammatiske fejl som jo virkelig trækker ned i sproglige fag.

• #72   9. jun 2014 Går på universitetet, har 3 eksaminer tilbage for dette semester - har været oppe i humanistisk videnskabsteori, hvor jeg bestod, og i organisationsadfærd hvor jeg venter på svar. Begge var 24 timers skriftlig, hvor man får et "bestået" eller "ikke bestået". Skal så have overstået 24 timers skriftlig webdesign i morgen, digital communication mundtlig fredag, og har så skriftlig medieprogrammering fra den 17.-24. smiley i digital communication og medieprogrammering får vi karakterer smiley

• #73   9. jun 2014 Jeg sidder også er helt lost xD
    Det bliver vist ikke helt godt når jeg skal på HTX næste år smiley

• #75   9. jun 2014 SOF: ej hvor sejt, Cambridge engelsk - hvad går det enlig ud på? smiley

• #78   9. jun 2014 Grafik
    Ja de skal blive enige, men ligger den ene i den ene ende og den anden i den anden ende. Ja så må det jo blive midt imellem.
    Der er virkelig stor forskel på hvad der bliver vægtet. Og om man følger bekendtgørelsen til punkt og prikke eller bruger den som retningslinje.
    Så vil altså mene at en censor godt kan være streng. Ikke dermed sagt at disse elever burde have fået højere karakter, men at det altså sagtens kan være der er en uenighed smiley

• #79   9. jun 2014 At have et bestået certifikat med Cambridge Engelsk gør det ikke bare lettere mange steder, men giver faktisk også adgang til flere studie- og arbejdsrelaterede ting, som man ellers ikke kunne komme ind på smiley

• #80   9. jun 2014 Jeg går i 3.g på HTX, og har 7 eksamener her til sommer. I teorien har jeg 8, men vores skole gør det, at SO ligger i januar, så vi ikke skal tænke mere på den. Det var jeg ret glad for. Den fik jeg 10 i, og det der trak voldsomt ned er at jeg ikke brugte eksamensformen rigtigt. Havde jeg gjort det havde jeg nok fået 12 smiley

Jeg har så fået overstået:
    - Skr. Engelsk A - ret fint emne med Droner. Jeg er så spændt på om jeg er gået for meget af sporet smiley
    - Skr. Dansk A - FEDT emne, "Hjemstavn", LORTE opgaver ... Jeg tog opgave 4, men jeg er slet ikke sikker på om jeg er gået for meget ved siden af. Jeg hader at analysere lyrik. Og så ved jeg ikke om min perspektivering sejler, det kommer meget, meget an på censor. Der var desværre ikke en rigtig videoanalyse, eller til nøds en billed-/reklameanalyse, dem er jeg ret skarpe i. Der er intet der kan slå mig ned.
    - Skr. Matematik A - God fornemmelse. Så jeg krydser fingre for at jeg ikke har lavet nogle håbløse taste-/fortegnsfejl ligesom jeg plejer. Det er altid de dumme fejl der trækker mig ned, selve matematikken går ret godt. Og så havde jeg én opgave som Maple nægtede at løse, det var først da jeg kom ud jeg kom i tanke om hvordan man kunne løse den i hånden -.-'
    - Mundtlig Matematik A, vi er kun 5 i mit hold, så der er ingen "Lav dét bevis", vi trak emner i stedet, så jeg behøvede ikke engang forberede det hele. Jeg var oppe i en rapport med vektorfunktioner og så regneregler for differentialkvotienter. Her præsterede jeg at gå HELT i stå så min lærer måtte hjælpe mig videre og alligevel få 12. Så folkens: Lad være med at panikke smiley

Dem jeg mangler er alle mundtlige, og i nævnte rækkefølge:
    - Kommunikation/IT A, samme eksamensform som SO, så det skal nok blive sjovt smiley
    - Engelsk A, er underligt nok ikke så nervøs for denne. Jeg plejer ellers at hade engelsk
    - Teknikfag A, design og produktion med fokus på strøm. Det glæder jeg mig ikke til. Jeg har kæmpet med det fag hele året. Min lærer er så stolt over at han har fået 3 med som ikke plejer at lave noget. Han har så bare lige tabt 12 andre i svinget (vi er 16) ... Og så er han af den opfattelse at 12 er hvis man gør noget ekstra godt. Han har givet mig min standpunktskarakter som årskarakter, 1½ uge forsinket, har fået 4 og jeg synes virkelig jeg har forsøgt at forbedre mig og søge hjælp. Han har ikke engang læst min eksamensrapport endnu. Hans eneste svar da jeg konfronterede ham: "Så har du jo så mange andre gode karakterer" smiley
    Så jeg glææææder mig da helt vildt til teknikfag :\

• #81   9. jun 2014 Går i 1.g og skal slet ikke til eksamen i år. Kun en mundtlig årsprøve i matematik og så har jeg skrevet DHO, som skal afleveres i morgen..

• #82   9. jun 2014 Det var langt smiley

• #83   9. jun 2014 Jeg går i 3.g (Wuhuuuu snart studeeeent! :D), og so far har jeg været oppe i skriftlig bioteknologi, skriftlig dansk, skriftlig matematik og mundtlig retorik smiley
    Har jo ikke fået karakterer for de skriftlige endnu, men matematik er jeg ret sikker på at få 12 i, og mundtlig retorik fik jeg også 12 i. Biotek og dansk.. Pfff. We'll see smiley
    På torsdag skal jeg op i mundtlig fysik B, og jeg føler den bare ikke! Så jeg sidder og læser og læser og læser... og læser lidt mere. Og laver dispositioner til de 20 emner vi kan trække. Jeg mangler stadig 7. Skal have lavet en mere i dag, og så 3 i morgen og 3 onsdag.
    Så har jeg derfra 13 dage til at forberede mig til AT-eksamen som er den sidste! Den tja... AT altså, det er der jo alligevel ingen der forstår smiley Men well, det skal nok gå, og så efter den er jeg jo student, jubiii! smiley

• #84   9. jun 2014 Åha SO er så svært, ingen ved rigtigt hvad det er, nogen siger det er den bedste, andre siger den er det værste... glæder mig bare til at få det overstået imorgen smiley ! Nogen gode hints fra jer der har været oppe?

• #85   9. jun 2014 Åh jeg misunder jer der skal op i mundtlig matematik A på STX! Ville ønske jeg havde trukket det i stedet for fysik B! smiley

• #86   9. jun 2014 Eifos: Jeg kan nok give flere tip når jeg har været oppe i kom/IT. Når vi spørger min lærer, så siger han "Det er bare ligesom SO".
    Tak. Hvem var det lige du var med til at trække en karakter ned, fordi hun ikke kunne finde ud af eksamensformen? Svar ordentligt, forhelvede da menneske smiley

Men det er vidst noget med at man skal inddrage sine udvalgte arbejder alt det man kan. Henvise til dem hele tiden, så man viser man har brugt teorien i praksis. For det har man jo *host*.

• #87   9. jun 2014 Hahaha, ja ja ja, selvfølgelig har jeg da brugt dem i praksis og været meeeeget bevidst om det.... meget! smiley

• #88   9. jun 2014 ©Bauque: Haha, du har fuldstændig ret mht. AT... Jeg har simpelthen opgivet at forstå det, alle lærere har deres egen version af det smiley
    Men på trods af dette, så tror jeg faktisk ikke der skal sååå meget til for at få en god karakter i denne eksamen.. smiley

• #89   9. jun 2014 Katinka: Enig!
    Jeg hørte inden en af mine vejledninger, at en anden elev spurgte sine to vejledere om man skulle lægge mest vægt på analyse eller metoder til fremlæggelsen. Og vejlederne var sådan lidt tøvende, og den ene sagde at tja... Det kom an på censor... Jamen well, så er det jo også rigtig let at planlægge sin fremlæggelse.
    Det er altså utroligt, at med noget landsdækkende som AT og noget, der tæller som B-fag, at der ikke er helt klare retningslinjer for hvad der lægges vægt på, for jeg synes alle siger noget forskelligt. Det er ikke bare på hver skole det er forskelligt, det er simpelthen også lærerne imellem på de enkelte skoler, der tåger rundt i det.
    Nu har de jo lavet det om, så årgangen under os har AT som et fag, og dertil har de knyttet nogle AT lærere. Min ene biotek-lærer er AT lærer, og jeg havde ham som vejleder. Så jeg har det sådan lidt, at han underviser nu i faget, så jeg gør som han siger. Men det er irriterende at man kan ende med en censor som har en helt anden opfattelse af AT end det man selv har, og det ens vejledere har smiley

• #90   9. jun 2014 Ja lige præcis!! Jeg fatter det simpelthen heller ikke - det er jo trods alt et fag, der fylder meget, så det burde da være muligt, at få et klart svar. Men det er altid det der vage: "Tja, det er et temperamentsspørgsmål", "Det kan man vel godt, men du kan også gøre noget andet"
    Og den der med, at det kommer an på censor, har jeg også fået.. Altså, hvad fanden skal man gøre?? Det er vildt frustrerende!!
    Så ja, jeg håber bare på det bedste smiley

• #91   9. jun 2014 Indtil videre et 7-tal i musik (teoretisk og praktisk), så skal jeg op i nf i overmorgen...

• #92   9. jun 2014 Enormt dårligt - jeg kan slet ikke tage mig sammen til at læse smiley

• #93   9. jun 2014 Katinka:
    Ja. Puha jeg ser ikke frem til den. Men well.. jeg har det dog lidt ambivalent med AT. Synes mit emne i år er virkelig spændende! Skriver om flokmedicinering i konventionelt svinebrug i biotek og retorik. Og emnet i sig selv kunne jeg sagtens skrive side op og side ned om, men det er fordi man skal snakke så meget om metoder, at det går helt galt for mig. Fair nok at vi skal kende metoder, men igen... kom med nogle klare retningslinjer for opgaven, når nu den skal på eksamensbeviset smiley

• #94   9. jun 2014 ©Bauque: Det med fysik kender jeg -.- Jeg skal op i Fysik B i morgen og fatter hat af over halvdelen af spørgsmålene, og syntes ikke rigtigt stikordene hjælper for kan ikke finde tingene i vores bøger -.- Tja alt over 02 er vist et held for mig xD

• #95   9. jun 2014 Jeg skulle have været oppe til AT årsprøve for en uge siden, men det blev faktisk aflyst, fordi min biologilærer (AT i dansk og biologi) blev syg, og mistænker at det måske er noget med hjertet. Først jublede vi over at være sluppet for AT, selvom det jo blot er en årsprøve, og selvfølgelig er det da også frygteligt at vores lærer har fået det så dårligt. Men nu skal vi jo så måske op til AT sygeårsprøve til august, og der har vi da i hvert fald HELT glemt det, for slet ikke at nævne at AT jo er forvirrende nok som det er smiley

• #96   9. jun 2014 Team Grafik: Åh held og lykke! Jeg er glad for jeg lige har nogle dage endnu til at lave de sidste dispositioner!
    Et af vores eksamensspørgsmål er noget med Big Bang-teorien, rødforskydning og Hubbles lov. Jeg er seriøst overbevist om, at vi ikke har gennemgået det i klassen, for jeg har absolut ingen noter til det. Synes det er voldsomt svært. Så well, jeg satser bare på ikke at trække den. Men det skal selvfølgelig lige passe...
    Vil godt trække noget med gitterspektroskopi til den eksperimentielle delprøve, og så noget med... Tja... ellære i den praktiske. Eller omvendt. Men ikke noget med verdensbilleder, det er for indviklet. Spændende, men indviklet!

Fünke: Åh nej! Håber ikke det er noget alvorligt med din lærer! smiley Men ja, det er da irriterende at I så først skal op i august. Synes også det er irriterende, at vi skulle aflevere AT omkring ja.. 1. april, og så først skal til eksamen i den her i juni. Så har man lige tid til at gå og glemme det hele igen smiley

• #97   9. jun 2014 Bauque: Ja, for til AT skal man slet ikke rigtig bruge fagene på samme måde, som man ellers ville gøre. Og det med metoder bliver simpelthen så kunstigt - man bruger jo altid metode, men at skulle forklare det er svært, især når lærerne ikke kan beslutte sig for, hvad de egentlig gerne vil høre...
    Jeg er virkelig ikke særlig glad for årets overemne, men det er også fordi jeg har så mange sproglige fag, der ikke rigtig passer så godt til det. Endte med at have om nadveren i dansk og religion.. Ikke noget jeg brænder helt vildt for, men det skulle bare kunne fungere.
    Men det lyder faktisk ret spændende, at du har retorik med i dit! smiley

• #99   10. jun 2014 Bauque: Det er også sådan jeg har det, syntes virkelig at der er mange af tingene som jeg aldrig har hørt om før smiley Nåede heller ikke at lave de sidste dispositioner, men jeg har udvidet forberedelser tid, så det er ikke nogen katastrode.

• #101   10. jun 2014 Ja, lige præcis, det er det værste når man har tid til at glemme det heele igen smiley Det var vist noget med, at han var faldet og ikke havde kunne mærke sin puls, og de havde mistænkt en blodprop eller sådan noget, så det lyder slet ikke godt, og overhovedet ikke når man tænker på, at han aldrig nogensinde plejer at være syg eller aflyse timer. Så håber da helt klart på at det bliver bedre, siden det lyder så alvorligt smiley
    Er helt enig med dig Katinka, jeg kan godt se det smarte ved at man skal have metoder med, det er jo også det karakteristiske ved AT, men det føles simpelthen SÅ kunstigt fordi man bare kan komme til at remse metoderne op..

• #102   10. jun 2014 Det der AT lyder godt nok indviklet..

Jeg må jo lige fortælle jet nu, hvor jeg har været oppe i den frygtede NF eksamenen, altså naturfagene..
    Jeg var så nervøs. Jeg havde absolut ikke regnet med mere end 4-7 og så går jeg da lige op og for 12! Jemmen da Jemmen da.. smiley

• #103   10. jun 2014 Katinka: Enig. Var faktisk heller ikke umiddelbart begejstret for overemnet, men well, det er okay. Det kunne være værre smiley
    Og helt enig i det med metoderne. Det er totalt kunstigt. Og man (Eller jeg i hvert fald... man skal jo passe på med at generalisere med AT), skal også fortælle hvordan de forskere som jeg har resultater fra, har arbejdet med metoderne?! Det synes jeg er underligt, og har først fundet ud af det sådan løbende, for well... det er jo ikke de metoder JEG bruger.. Men tja, må jo gøre som mine vejledere siger, det er trods alt dem der skal eksaminere. Eller den ene af dem.
    Men ja det er ret fedt med retorik, det er et sjovt fag smiley Dog ville jeg faktisk, set i bagklogskabens lys, hellere have haft samfundsfag med, for det tror jeg bare havde fungeret bedre smiley

Team Grafik: Okay så, håber det er gået godt med din eksamen i dag! (Y)
    Jeg sidder og hygger mig med kvantefysik lige pt, og well... jeg kunne finde på så meget andet at lave end at skrive om stråling smiley

• #104   10. jun 2014 Ja, Fünke og Bauque, og det er jo heller ikke godt, at man bare "slynger en masse fine ord ud", når man taler om metoder.... Øhhhh okay...
    Men jeg er også nået til den der med bare at prøve at følge mine vejledere, så godt som jeg kan, og så må vi se smiley

• #105   10. jun 2014 TS: Tillykke med 12-tallet, !! smiley

• #106   10. jun 2014 Er vildt nervøs for de skriftlige prøver smiley Aner ikke hvordan de er gået.. Godt håber jeg da smiley

I dansk mundtlig fik jeg 12, det kan man ikke klage over. smiley

• #107   10. jun 2014 Jeg går i 1.g og afslutter Fysik, musik og samfundsfag nu her smiley Har trukket samfundsfag som eksamen, hvilket FEDT! Min far er gymnasielærer i samfundsfag, så det er næsten snyd smiley Så har jeg lige været til mundtlig matematik årsprøve.

• #108   10. jun 2014 Ja, man skal nemlig ikke bare sidde og sige "jamen jeg har så brugt en litteraturhistorisk læsning og en xxxx og en xxx," det skal jo blandes ind i hvad man har fået ud af at bruge metoden, men nogle gange er det bare... ugh smiley
    Der er også bare så mange, som kun siger "ja vi har brugt den hermeneutiske spiral," og vores lærer har bare advaret os om ikke at nævne den som en metode, for det er jo ikke rigtig nogen metode, bare at man har en forforståelse inden man går ind til stoffet smiley
    - og ja, tillykke med 12-tallet, TS! Og til alle jer andre, som har gjort et godt stykke arbejde uanset hvilken karakter man havner på smiley

• #109   10. jun 2014 Tak smiley
    Og jeg er enig smiley hvis man bare gør det bedste man kan, så der ingen det kan forlange mere smiley

• #110   10. jun 2014 Hvad er det lige AT er? :3

• #111   10. jun 2014 puuuha SO var den værste eksamen jeg har oplevet! Censor var simpelthen så strid, og spurgte ind til ting der hverken var kernestof eller ting som vi havde haft med i vores projekter, ting så som Poppers teori og aristoteles dydsetisk......Godt min lærer kunne sætte ham lidt på plads, da det slet, slet ikke var fair, men jeg fik heldigvis 12 alligevel, efter længere diskussion mellem lærer og censor.......... Godt der kun er 2 tilbage smiley

• #112   10. jun 2014 Nu har jeg så trukket til psykologieksamen, og gæt så hvis computer der vælger at gå i stykker i dag?
    Det er jo bare super.

• #113   10. jun 2014 Bauque: Jeg klarede mig igennem med et 7-tal så jeg er ganske tilfreds smiley Nu skal jeg aldrig mere have fysik! JEAH!!!!!

• #114   10. jun 2014 Har været oppe i de skriftlige og de to første mundtlige - engesk og fysik/kemi, begge med et 10-tal, så jeg er fint tilfreds! smiley

• #115   10. jun 2014 grafik: Tillykke! Jeg har siddet og tænk på hvordan det ville gå dig, det er virkeligt mit værste mareridt at skulle op i fysik B xD

• Susling
    Susling Tilmeldt:
    jul 2009

Emner: 3 Svar: 37
    #116   10. jun 2014 Jeg læser ICT engineering på uni, og jeg har ikke været oppe endnu. Vi afsluttede 3 ugers semesterprojekt i fredags, og i morgen skal jeg op i Applied Java Programming, som er skriftlig. Er ret sikker på den, så det skal nok gå. Jeg dumper i hvert fald ikke smiley

Derudover skal jeg op i fire mundtlige: Modelling and Simulation, Software Development with UML and Java, Computer Networking, og så skal jeg op og forsvare semesterprojektet ..

Det eneste jeg ikke føler mig OK sikker i er Computer Networking .. Gys. Hader det fag.

• #117   10. jun 2014 Elfos: Har det på samme måde, jeg hader fysik! Det er altså for abstrakt til mig, C-niveauet var jeg godt med i, men B har bare været et helved!

• #118   10. jun 2014 Ja det er virkeligt abstrakt, jeg havde det egentligt også meget fint med det på C niveau, lidt svært men til at følge med i. På 2. år blev jeg bare tabt fuldstændig bag en vogn haha, det var virkeligt ikke et fag jeg var stærk i ! smiley

• #119   10. jun 2014 Jeg læser på sidste år af min uddannelse som radiograf smiley
    har 3 eksamener tilbage inkl. min bachelor

jeg er ved at skrive gruppeopgave som skal afleveres d. 16 og så skal jeg op alene og forsvare den d. 20 smiley jeg hader eksamener, men nu kan man i det mindste se en ende på det hele!

når jeg er færdig har jeg været igennem 14 eksamener! puuuuuha

• #120   10. jun 2014 Startede pænt de mundltige ud med et 12-tal, så jeg kunne ikke være mere glad. smiley

• #121   10. jun 2014 jeg går i 1.g og har i sidste uge været til skriftlig dansk og matematik - føler det gik okay, men matematik er jeg lidt i tvivl om smiley Skal op i mundtlig fysik imorgen (24 timers forberedelse, så nu sidder jeg og finder ting om elektromagnetisk stråling) heldigvis er det afsluttende, så skal jeg op og forsvare min DHO på mandag også en mundtlig årsprøve i engelsk d. 23 mener jeg smiley

• #122   10. jun 2014 Har været oppe i skriftlig dansk, engelsk og matematik. Synes det gik godt nok, men kender ikke karakteren end.

Har været oppe i mundtlig samfundsfag, og lagde ud med et 12-tal. I morgen skal jeg op i engelsk og føler mig langt fra klar. Derefter hedder det mundtlig dansk og matematik.

• #123   10. jun 2014 3. G på Handelsskolen - 6 eksaminer i alt - har været oppe i 3 skriftlige, afsætning, spansk og engelsk - nogenlunde følelse, har ikke fået karakter endnu. Så har jeg været mundtligt oppe i et tværfagligt område, kaldet det internationale område hvor jeg fik 7. På torsdag står den på mundtlig dansk, og fredag d.20. står den på mundtlig Multimedie, hvor jeg skal have min hue på. smiley

• #124   10. jun 2014 9. klasse smiley
    Jeg er færdige med alle mine skriftlige prøver og har lige været oppe i mundtlig kristendom hvor jeg fik 10 smiley
    Jeg mangler engelsk, dansk og fysik/kemi før jeg er helt færdig.

• #125   10. jun 2014 Elfos: Nemlig smiley Og nu er jeg så igang med kemi, og har lige sendt en mail med en masse spørgsmål til min lære xD Ikke fordi jeg er dårlig til kemi, men fordi jeg var i tvivl omkring formuleringen af nogen af spørgsmålende xD

• #126   10. jun 2014 Team Grafik: TILLYKKE! smiley Jeg glæder mig også til i torsdag kl. 11.21, så slipper jeg for det! smiley Jeg håber også bare på et 7-tal! Nu må vi se hvad der sker! Der er en hel del, som jeg bare IKKE vil op i xD

Fünke: Ja nemlig xD Jeg har overordnet brugt hermeneutik og hypotetisk deduktiv, men der er - vidst nok - en hel masse metoder jeg har brugt for ligesom at komme videre med hermeneutikken osv. Aj men altså, jeg føler den ikke lige! En af pigerne fra min klasse var oppe i dag og fik 12. Hun havde dansk og religion. Hun sagde at det eneste de spurgte ind til var metoder.
    Tror seriøst bare jeg sætter mig og læser AT-håndbogen fra ende til anden, så jeg kan redegøre for, hvorfor jeg ikke har valgt at bruge bestemte metoder, eller hvorfor andre havde været bedre. Grrr, AT lugter smiley

*Bumle*: AT er populært, mellem elever kaldt "Almen Tidsspilde" men står i virkeligheden for Almen Studieforberedelse. Det er for min årgang, nogle forløb man har haft i løbet af årene, hvor man skal lære at arbejde med fagenes metoder under bestemte emner, og man skal lære at kombinere forskellige fag, men stadig være tro mod det enkelte fags metoder. Eller sådan noget. Som du nok kan fornemme, så er der mange definitioner af, hvad AT egentlig er.
    Nu er det blevet sådan, for årgangen under mig, at AT er timer man har lagt ind i skemaet, så det ikke er fx en AT-uge 1-3 gange om året, eller sådan noget, men et fag man har hele tiden. Man skal stadig til eksamen i det, og det tæller som et B-niveau fag, som det gør for min årgang smiley

• #127   10. jun 2014 Kom heldigvis bare op i solsystemet, eller faktisk jorden, solen og månen xD Kluderede i Keblers love som jeg stadig ikke rigtigt forstår, så ja 7 er virkelig stort for mig smiley
    Og forsøg skulle vi i min gruppe udfører radioaktives stoffers halvverings konstant, lige netop det forsøg var en syg til og havde aldrig udført før xD

• #128   10. jun 2014 Var oppe i AT idag og fik 10, havde jeg svaret rigtigt på 2 spørgsmål fik jeg 12 smiley MEN, 10 er fanme lækkert!!

• #129   10. jun 2014 Har været oppe i alle skriftlige og ved jeg har fået 4 i geografi.

Sidder og kampsveder over tanken om at jeg skal op i historie imorgen smiley
    Er totalt på bar bund, og mangler dansk, f/k og engelsk udover smiley jeg dør for syret!

• #130   10. jun 2014 Jeg har det på præcis samme måde! Jeg kan ikke FORDRAGE matematik, og skulle så have det på B-niveau fordi halvdelen af min klasse skal have samf A, derfor er de nødt til at have mat på B, og derfor skal den halvdel, der ikke skal have samf A men derimod tysk A, også -.- min lærer sagde "ja ja Emilie, det skal nok gå på B-niveau. jeg er sikker på at du nok skal klare den." Ej. Bullshit. Hader når lærere siger sådan, for man kan ikke bare gå rundt og sige det til alle smiley jeg fattede nærmest intet af mat på C-niveau, men tror da jeg har en nogenlunde god grundforståelse. Men så at tage det op på B-niveau.. jeg er helt og aldeles lost. Hader det virkelig som pesten. GLÆDER mig sådan til at få lortet overstået smiley

• #131   10. jun 2014 Bauque: haha, ja, jeg planlagde også at en del af forberedelsen til den AT årsprøve jeg skulle have været oppe i = metoder, metoder, metoder, og så lige lidt mere metoder.... smiley

• #132   10. jun 2014 Funke: Sådan havde jeg det med matematik af, det var et helvedet! Og fysik var også et helved smiley Nu har jeg bare kemi B og engelsk B tilbage også er jeg sgu student smiley Og det er to sjove eksamener.

• #133   10. jun 2014 Team Grafik: Puuhaa jeg ville godt nok ikke trække noget med solsystemet og verdensbilleder og sådan. Mine dispositioner er totalt rodede. Tror gerne jeg vil trække noget med gitterspektroskopi til den eksperimentielle, og så måske noget med henfald til den teoretiske. Eller ellære. Ellære går man aldrig galt i byen med (Siger jeg nu.. *host*... xD) Ellers tror jeg at jeg vil trække noget med tryk og opdrift. Men jeg ved det ikke, det er bare noget bæ det her fysik! smiley
    Ville langt hellere have haft mundtlig matematik! smiley

• #134   10. jun 2014 Ja, fysik er altså også et helvede! Jeg afsluttede det heldigvis på C-niveau uden nogen eksamen, og i år har jeg afsluttet kemi på C-niveau uden eksamen. Kemi fatter jeg bare heller INTET af. Fatter intet af naturfagene generelt smiley
    Og puha, jeg ville tage 10 samfundsfagseksamener for én mundtlig matematik smiley

• #135   10. jun 2014 Bauque: ellære ville jeg slet ikke op i! Og var heller ikke glad for at skulle op i verdensbilledet, men træk da det jeg helst ville op i inden for det emne smiley Jeg havde været lykkelig hvis jeg havde trukket energi (varme og mekanisk) eller bølger.

Funke: Tja jeg fik 02 i samfundsfag på C-niveau - for det fatter jeg virkelig hat af xD Er ret naturfag-anlagt og elsker biokemi (hvilket er grunden til jeg skal læse til Bioanalytiker) er heller ikke helt tabt bag en vogn i de svære/tunge naturvidenskabelige fag - heldigvis!

• #136   10. jun 2014 Team Grafik: Ja okay så smiley Jeg dør langsomt hvis jeg trækker noget om Big Bang og Hubbles lov. Meget langsomt... Kan godt mærke nervøsiteten komme lige så langsomt. Men ikke så meget for eksamen i sig selv, men mere for, hvilke emner jeg trækker smiley

• #137   10. jun 2014 Bauque: jeg havde lidt samme skæbne hvis jeg havde trukket det xD For det er sgu for indviklet til min lille hjerne

• #138   10. jun 2014 Hehe, jeg er bare helt modsat - naturfagene har altid været det dødsygeste, de er bare overhovedet ikke logiske for mig, så jeg har det bare super svært ved dem når jeg absolut intet kan se af logik i dem smiley Min mor er faktisk bioanalytiker (analyserer blodprøver), så jeg har tit været med hende på arbejde som barn og hører da også tit om de forskellige ting hun laver (og så sidder jeg også som validatør på Klinisk Immunologisk Afdeling), og så kan hun godt lide uddybende at fortælle om de forskellige ting og teknikker, hvis hun får lov smiley og det lyder faktisk på nogle punkter meget spændende, og har selv prøvet at sidde og lave analyser med hende, men alligevel, det bliver nok lidt for naturfagligt for mig smiley

• #139   11. jun 2014 Jeg har afleveret videnskabsteori eksamen i fredags, og har videregående molekylærbiologi og så human cellebiologi tilbage. Det faktum at jeg har set netflix hele dagen betyder vist at læsningen ikke går så godt...

Som gammel HTXer tænkte jeg på om de efterhånden er blevet enige om hvad SO går ud på??? Da jeg lavede den sagde den ene lærer: peg på dine fejl og vis du er blevet klogere. Mens den anden sagde : ret dine opgaver til så de er perfekte eller brug en andens hvis din ikke viser at du kan de ting den skal vise... Jeg gik self med første metode og gud min lærer bed sig i tungen for hun synes løsning to var bedst smiley

• #140   11. jun 2014 Funke: Spænende smiley Jeg håber dog på at skulle ud og arbejde på medicinal firma, mig og blod er nemlig ikke de bedste venner smiley

• #141   11. jun 2014 Haha jeg har det på samme måde med blod, en årgang besvimede jeg altid når jeg så mit eget blod, og har stadig svært ved det. Smerte og blod er bare frygteligt! Men overraskende nok, så var det ikke slemt at sidde med glassene med blod i, man blev lidt distanceret fra det når det ikke var forbundet med et menneske, men nærmere bare væsker i et glas smiley

• #142   11. jun 2014 Var oppe til fysik/kemi afgangsprøven i dag, fik scoret et 12-tal. Så er godt tilfreds. smiley

• #143   11. jun 2014 Fik 02 i historie idag! Er mega tilfreds smiley

• #144   11. jun 2014 Skal op i naturfag i morgen , er DØDNERVØS!
    Vil så gerne have en god karakter, men der er bare så mange ord/navne/veninger man kan miste fokus på, og jeg har selvfølgelig valgt alkohol til min salvvalgte del, så jeg læser på livet løs!

Det er værste er forsøgene .. Jeg skiftede klasse til jul, så jeg sidder med halvdelen af forsøgene hvor jeg slet ikke var i klassen, det er surt smiley Kan kun krydse fingre for at jeg trækker et godt forsøg!

Hvornår skal du op? Skriv endeligt hvordan det kommer til at gå! smiley

• #145   11. jun 2014 Jeg var oppe i fysik i dag. C niveau på stx, i 2g. Er så dårlig til fysik, så havde regnet med 4 eller 7, og så kom jeg ud med et 10 tal. Er så stolt, troede ikke det var muligt smiley
    Nu mangler jeg samf, old og religion. Er nervøs for samf, de 2 andre skal nok gå smiley

• #146   11. jun 2014 Går i 9. og har været oppe i dansk og samfundsfag smiley Fik 4 i begge, men kun fordi jeg er forfærdelig under pres xD

• #147   11. jun 2014 Så fik jeg også overstået min første mundtlige og det blev til et 12-tal i historie smiley Er mega glad og lettet! smiley

• #148   11. jun 2014 Katinka: Kæmpe tillykke!! smiley Jeg er godt nok glad for jeg ikke trak historie, det havde slagtet mig! smiley

Og til andre: Tillykke med jeres karakterer, og til dem der skal op her snart, så knæk og bræk! smiley

• #149   11. jun 2014 Bauque: Tak smiley Må indrømme det heller ikke liiige var den jeg havde håbet mest på.. Synes den var lidt hård og var virkelig også nervøs! Men nu er det heldigvis overstået smiley

• #150   11. jun 2014 Katinka: Jaaa det må være rart! smiley Hvor mange eksamener mangler du så? smiley

• #151   11. jun 2014 Bauque: 2! Og hvad med dig? smiley

• #152   11. jun 2014 Jeg mangler kun 2 mundtlige endnu og så er jeg student! Jeg glæder mig virkelig meget smiley

Har været oppe i tre skriftlige dansk, biologi og fransk, derefter skal jeg igennem tre mundtlige også, hvoraf jeg har været oppe i AT. På mandag skal jeg op i psykologi og d. 24/6 hvor jeg får hue på, skal jeg op i Oldtidskundskab smiley

• #153   11. jun 2014 Nuppede mig lige et 02 til sidste eksamen - nf - fordi jeg gik i panik derinde... -.-

• #154   12. jun 2014 Går i 9. Og har indtilvidre fået 10 i samfundsfag 12 i dansk og 7 i biologi smiley

• #156   12. jun 2014 Julie Hjorth: Jeg har valgt studieretningen samfund og medier. Nu bliver jeg helt nervøs. smiley Hvad er der galt med mediefag? Det kommer jeg til at have meget af nemlig.

• #157   12. jun 2014 Jeg går i 1.g og skal heldigvis ikke op i nogle eksaminer i år (afslutter samfundsfag og musik, og Gud jøsses jeg ville dø!). Har dog 4 årsprøver og jeg Har været oppe i mundtlig engelsk, hvor jeg fik fire (det gik virkelig ikke ret godt, og jeg gik sort derinde, men det var godt at få den 'oplevelse' med og finde ud af hvordan det hele fingerer). Derudover har jeg i går været oppe i skriftlig engelsk, som jeg følte gik rigtig godt (engelsk er virkelig ikke min stærke side, så er tilfreds hvis bare jeg får 7), og så har jeg været oppe i mundtlig matematik i dag og fik 12 smiley

• #159   12. jun 2014 2. mundtlige 12-tal smiley
    Denne gang i fysik :3
    2 gange 12 fordelt på... 2 prøver smiley
    Er så stolt af mig selv smiley

Og hvis vi regner min brors eneste mundtlige eksamen med, har vi i fællesskab skrabet 3 12-taller sammen over 3 prøver smiley

• #160   12. jun 2014 Jeg er også i gang med hf 1. år. Jeg var oppe i mundtlig matematik i går hvor jeg fik 7, hvilket jeg bare er så glad for da jeg virkelig hader matematik xD
    Skal op i nf på onsdag smiley

• #161   12. jun 2014 Puha, føler, jeg har lang vej endnu. Jeg går i 9., og vi har afsluttet de skriftlige, hvilket jeg følte gik okay, forventer mindst to 12-taller (retstavning og færdighedsregning) og 10 i resten, ellers bliver jeg lidt skuffet.
    Af mundtlige fag har jeg indtil videre fået 10 i historie og 12 i mundtlig matematik. I morgen skal jeg op i dansk, næste fredag engelsk og så fysik/kemi den 24. Håber på at kunne holde mig på 10+, selvom jeg frygter lidt for dansk. Jeg er god til dansk, men er elendig til mundtlige fremstillinger og kludrer ALTID i det - så jeg håber bare, vi har fået en sød censor, og at min lærer hjælper mig lidt i gang smiley

• #162   12. jun 2014 Jeg går i 3.g på STX, og har været oppe i skriftlig dansk A, tysk A, matematik A og fysik A. Jeg har tjekket studieportalen for at se, hvordan andre har lavet deres matematik, fysik og tysk. Ud fra det, har jeg umiddelbart en okay fornemmelse, men tør ikke have for høje forventninger! Jeg skal endnu op i mundtlig AT, historie og matematik (er SUPER glad for matematikken!) smiley
    Håber på at kunne komme ind på veterinærmedicin, og så længe jeg ikke får eksamenskarakterer, som er helt af h til (7 eller derudover), så burde jeg kunne komme ind (med mindre ansøgerne i år alle sammen har snit på 11,5 eller derover, for så kan jeg vidst godt vinke farvel til veterinærmedicin i år smiley )

• #163   12. jun 2014 Månehesten: Du syntes vel ikke 7 er en dårlig karakter? Altså ved godt man kun kan tillade sig 10 og 12 hvis man vil læse til dyrlæge. Men 7 er da ikke nogen "a h til" karakter?

• #164   12. jun 2014 Jeg tror hun mener, at så længe hun bare får 7 eller derover, så er det nemlig ikke af h til smiley

• #166   12. jun 2014 Opdatere lige min, har lige været oppe i Dansk mundtligt, og kom ud med et godt tilfredsstillende 10 tal - 8 dage til min sidste eksamen og studenterhuen smiley

• #167   12. jun 2014 Team Grafik: Nej, det er helt rigtigt, det var heller ikke ment på den måde, og 7 gives jo også for den gode præstation. Det var måske dårligt formuleret. Ud fra de skriftlige eksamener og de mundtlige eksamener, jeg endnu skal op i, forventer jeg og har en fornemmelse af, at jeg får flest 10- og 12-taller. Og det er jo også det, som jeg skal have, for at jeg kan gøre mig forhåbninger om at komme ind på studiet. Jeg har "råd" til at få et 7-tal eller to, og hvis jeg får et 7-tal, vil jeg heller ikke blive ked af det. Får jeg til gengæld udelukkende 7-taller eller derunder, er det ikke gået som forventet, og så må det også betyde, at det i en eller anden grad er gået dårligt, for det vil betyde, at jeg har præsteret dårligere, end hvad jeg præsterer til dagligt smiley
    Så det med "af H til" er ikke rettet mod selve karakteren 7, det er mere i forhold til det, jeg ved, kan præstere smiley

• #168   12. jun 2014 Har kun engelsk og kristendom tilbage nu! Åhh, ville ønske de var overstået… smiley

• #169   12. jun 2014 Jeg har været oppe i engelsk, hvor jeg fik 7, og i kristendom hvor jeg fik 12 smiley og jeg går i 9 klasse smiley
    Mangler dansk og fysik/kemi smiley

• #170   12. jun 2014 Og en lille opdatering: Bestod min NF eksamen til et 12-tal, kunne ikke være mere glad smiley

• #171   12. jun 2014 Jeg har været oppe i mundtlig dansk og fysik hvor jeg fik 12 begge gange:-D Så har jeg fået mit skriftlig matematik tilbage hvor jeg fik 10 for begge opgaver:-) Nu mangler jeg bare at få min skriftlig dansk karakter, og 3 mundtlige eksaminer;-)
    Når de er overstået er jeg gået ud af 9. Klasse og så efter sommerferien skal jeg videre på HHX:-0

• #172   12. jun 2014 På vej ud af 9. smiley
    Har gennemført alle mine skriftlige prøver (dansk, engelsk, matematik & biologi)
    Har været oppe i mundtlig fysik/kemi (karakter 4) & mundtlig engelsk idag hvilket gik af helvedes til da jeg glemte alt hvad jeg skulle sige (karakter 02)

Mangler: mundtlig dansk smiley

• #173   12. jun 2014 går i 1.HF og pga. jeg har aflsuttet matematik og billedkunst da jeg tog første år på STX, skal jeg kun op i mundtlig naturfag i morgen (fredag d. 13. -.- )

jeg er SLET ikke klar!
    jeg er den sidste der skal ind dvs. på det tidspunkt r der 4 forsøg jeg har haft i løbet af året jeg kan trække. jeg ved ikke hvilke forsøg det er, men jeg ved nu at de 8 der er tilbage til dagen i morgen er LORT! jeg er lost i dem alle, virkelig. alle de "gode" blev trukket i dag..
    + der er møg meget klage omkring den censor vi har. han er nedladene og flabet, han nyder at grille eleverne. han sågar aflsuttede en eksamen 5 min. før tid fordi han mente at min ven var for dum, så han opgav at få mere ud af ham.
    i morgen er der 3 fra min klasse der skal op på skolen og klage om ham.
    størstedelen af klassen har fået 00, 02 nogle enkelte har fået 4 også har der været nogle heldige der har fået 7 og op efter. det kan godt være min klasse ikke er den klogeste, men vi er sku ikk så dumme at halvdelen dumper!

så jeg glæder mig heeeelt vildt til eksamen i morgen, wuhu!

men eller ser det sådan ud:
    Mat. skriftlig = 7
    Mat. mundtlig = 7
    Billedkunst mundtlig = 7

så det er okay smiley

• Christina C
    Christina C Tilmeldt:
    jun 2013

Følger: 1 Heste: 1 Svar: 1
    #174   13. jun 2014 Jeg går på HGV og er færdig her D. 25 juni jeg har været oppe i samfundsfag i sidste uge og Informations Teknologi og jeg hæv et 12 tal hjem i begge fag, så nu venter den sidste eksamen som er en rapport der skal fremlægges smiley held og lykke til jer alle smiley

• #175   13. jun 2014 Fik sommerferie igår så har kun et år tilbage på hg smiley
    Fik 12 i min promotion eksamen og 10 i salg og service eksamen smiley
    Begge var mundtlige eksamen smiley
    Held og lykke til jer alle smiley

• #176   13. jun 2014 Fik 7 i min fagprøve om digitalt vælg, jeg mangler nu bare en måneds praktik også er jeg uddannet kontorassistent smiley

• #177   13. jun 2014 Månehesten: Fair nok smiley Det er nok også bare fordi jeg kender nogen som bliver sure hvis de får alt andet end 12, og jeg bliver så irriteret når folk brokker sig over et 7 eller 10 tal, fordi det i mine øjne er fine Karaktere smiley Men ja når man drømmer om et gennemsnit så er det klart at man gerne vil opnå det

• #178   13. jun 2014 Charlotte: Hvis det er rigtigt at censor er sådan, så skal i klage til ledelsen.

• #179   13. jun 2014 Har lige været op i mundtlig matematik i dag og fik 10. Jeg skulle have haft 12 hvis jeg havde været oppe alene, men eftersom mine 2 andre i gruppen var blanke det meste af tiden måtte jeg trække dem op fra deres 4 taller, så vi alle fik 10. Sådan går det nogle gange, nu ved jeg bare at jeg skal køre solo for fremtiden smiley

• #180   13. jun 2014 Jeg er på vej ud ad 9. Har været oppe i skriftlig fremstilling i Dansk, læseprøve og diktat og Skriftlig matematik. Har ikke fået svar på skr. Dansk, men i matematik fik jeg 4,4.. Det er ok, havde håbet på 7, men det var et svært oplæg ?? I mundtlig har jeg været oppe i dansk, hvor jeg fik 10, i matematik hvor jeg fik 10 og fysik, i dag, hvor jeg fik 7 ???? mangler engelsk og kristendom i næste uge. Er spændt! ??

• #181   13. jun 2014 Katinka: Jeg mangler en nu smiley

Var oppe i fysik i går, og fik sgu 12! smiley Trak atomkerner og dereseenergi smiley

• #182   13. jun 2014 Puha, har aldrig været så skuffet over et 10-tal, som jeg var over det, jeg fik i dansk i dag ... nåh men hvad pokker, det er folkeskolen, jeg overlever nok smiley

• #183   13. jun 2014 Bauque: Tillykke! Hvor er det flot! smiley Og lækkert, at der kun er én tilbage! smiley

• #184   13. jun 2014 Bauque: Du er sgu da for sej! Så kan du også slippe for fysik nu smiley

Cæcilie: Aldrig vær skuffet over et 10-tal! Det er en virkelig flot karakter smiley

• #185   13. jun 2014 Jeg har været oppe i 3 mundtlige eksamener indtil videre - jeg har fået 12 i tysk og fysik og 10 i dansk, så det er jeg meget tilfreds med smiley

• #186   13. jun 2014 Jeg har kun været oppe i fysik indtil videre - bestod da... med 02, hæhæ smiley

Mangler så min engelsk og dansk smiley

• #187   13. jun 2014 Jeg var oppe i en skriftlig eksamen i ergoterapi for et par måneder siden, hvor jeg fik 10.

Jeg skal først op til næste eksamen d. 27 (biomekanik), og så er der sommerferie. smiley Og så lige efter sommerferien, skal jeg op i anatomi, men den tid, den sorg. :o)

Er så glad for, at jeg ikke skal have det eksamensræs her i juni, som i gymnasiet. Puuuha da! :o)

• #188   13. jun 2014 Jeg skal op og forsvarer min synopsis d. 23 og så venter jeg på svar på en skriftlig opgave. Består jeg dem begynder jeg på min kandidat til sep.

• #189   13. jun 2014 Jeg fik 10 i min psykologieksamen :)!

• #190   13. jun 2014 Var oppe i digital communication. Følte godt nok at lærer og censor slagtede mig, samtidig med at min lærer rodede rundt i teorier. En rigtig dårlig eksamensoplevelse. Fik reddet karakteren op på 4, hvilket jeg faktisk er tilfreds med, i forhold til hvor skidt jeg selv synes det gik smiley

• #191   13. jun 2014 Plejer godt nok heller ikke at være hysterisk med den slags, ligger jævnt på 10-12 normalt.... men lige i dansk havde jeg godt nok forventet et 12-tal - jeg bliver især rigtig ærgerlig, når jeg hører, at alle dem, som er forfærdeligt dårlige til dansk på min årgang, har fået 10 og 12, og forstår simpelthen ikke min karakter :s Men ja, det var åbenbart bare ikke så godt, som jeg troede, det var smiley

• #192   13. jun 2014 Bliver student i år ( wuuuuuhuu!!), så 6 eksamener. Dansk, matematik og fysik skriftligt - dansk er jeg ikke tilfreds med fysik og matematik var ganske udmærket håber jeg smiley AT, fysik og historie mundtlig. AT havde jeg ingen ide om hvad jeg lavede og får det nok aldrig, men fik mig et LÆKKERT 10 tal smiley Fysik på mandag, er vildt nervøs, og satser bare på en god oplevelse.:-) Og og og historie d. 25 hvor jeg får hue på smiley

• #193   13. jun 2014 Forresten - vildt hyggeligt at høre om jer andre, føler mig ikke længere "palle alene i verden " smiley

• #194   13. jun 2014 Måske skulle vi lave en student-tråd hvor folk kommer med kjoler til dimension (som jeg sikkert stadig ikke staver rigtigt x)) og sådan smiley

• #195   13. jun 2014 Jeg er frisk smiley Er helt høj på alt der har med student-tiden at gøre smiley

• #196   13. jun 2014 Jeg er ved at få grå hår af min kemi eksamen, mange af min læres formuleringer forvirre mig virkelig. Og hun har været på kursus hele ugen, så har derfor ikke kunne komme i kontakt med hende. Håber bare hun tjekker sin mail i morgen og svare på mine spørgsmål.

• #198   13. jun 2014 Jeg var oppe i kommunikation/IT A i går. Den jeg "frygtede" på grund af prøveformen. Lige inden jeg skulle ind, der overvejede jeg godt nok at sige "Hej, jeg hedder Pernille, jeg gider ikke kom/it mere/lige nu, så stik mig en -3 så jeg kan komme videre i livet". Men det var nu meget godt at jeg ikke gjorde det, for jeg kom ud med en 12'er. Jeg måtte selv vælge karakter, men min lærer ville af en eller anden grund ikke gå med til at give mig 13 smiley

Der var en pæn fordeling mellem 4 og 12 (altså bare de to karakterer) da jeg gik i går, og jeg har hørt om 5 x 12 i alt for i går, så jeg er lidt spændt på hvad resten har fået. Vi har været 15 oppe.

• #199   13. jun 2014 Kan sgu godt forstå, at I er høje på studenter-tiden! Det er fandme også for fedt, og hvis jeg kunne gøre det igen hvert år, så ville jeg gøre det (uden eksamenerne)!
    Jeg har helt ondt i maven af savn, det var bare så lækker en tid, og jeg nød den slet ikke nok!

Nyd det, og glæd jer! Og tillykke smiley

• #200   13. jun 2014 Bliver også student i år, det kan ihvertfald ikke gå så galt at jeg ikke får huen på nu smiley
    Jeg har været oppe i Dansk, Engelsk og Samfundsfag skr. Det tror jeg gik ok, håber at få 7, 4 og 10 i dem men ja ved ikke hvor jeg står overhovedet! smiley
    Derudover har jeg været oppe i Historie, hvor jeg træk velfærdsstaten... men fik da 10. Mandag skal jeg op i Filosofi og forsvare mit 10 tal fra årskarakteren, og d. 23 AT som den sidste, hvor jeg bare skal bestå, da jeg som mange andre ikke forstår den eksamen... smiley
    Tillykke til jer andre med de fine resultater og tillykke på forhånd til de kommende studenter! smiley

• #201   14. jun 2014 Jeg skal op i engelsk på mandag, og jeg er bare overhovedet ikke klar. Hvis jeg får 02 kommer jeg til at juble af glæde smiley

Men jeg er stadig stolt over min fysikkarakter smiley
    I 9. fik jeg 4, her i 10, har jeg hevet det op på et 12-tal smiley
    Så det kan godt betale sig at gå i 10 xD

• #202   14. jun 2014 Sabina: Har ikke noget problem med kemien, men når man ikke kan få svar på de spørgsmål man har så er det lidt fusterende -.- F.eks skal vi redegøre for reaktion mellem svag syre og svag base, dette forklare vores bog ikke noget om -.- og jeg kan bare ikke huske om man ender med at få en basisk eller sur opløsning, og kan heller ikke lige komme på nogen ex på sådan en reaktion.

• #203   14. jun 2014 Så tror jeg vist endelig jeg blev færdig med alle mine dispositioner til min kemi eksamen smiley Håber bare det kommer til at gå godt og jeg får 7 eller op efter, under 7 bliver jeg skuffet over fordi jeg ved at jeg kan klare det bedre.
    Efter kemi har jeg bare engelsk tilbage også er jeg HF student smiley

profilbillede
  • #204   14. jun 2014 Ej hvor ser det smukt ud Grafik!

Så opretter jeg da lige en studenter-tråd smiley

• #206   14. jun 2014 Rynkedellen: Tak xD Lidt OCD har jeg, sådan ender mine noter altid med at se rundt. Så er det dejligt nemt at finde rundt i xD

Sabina: Jeg føler mig nu heller ikke færdig, og ender sikkert med at ændre noget xD Men heldigvis er jeg på arbejde både i dag og i morgen, så har ikke tid til at panikke og ændre det hele for 3-4 gang smiley

• #207   14. jun 2014 Jeg sidder lige nu og sorterer mine bøger med de små klister-sedler i forhold til mine matematikemner.. smiley

• #209   14. jun 2014 Jeg blev også færdig med mine matematikdispositioner i går - så er det bare lige om at øve alle beviserne igennem så de sidder FAST smiley min hjerne bliver altid fuldkommen blank når jeg står foran tavlen.
    Nu ærgrer man sig godt nok lidt over at man tog 10. på efterskole, når man står og ser alle blive studenter nu smiley

• #211   14. jun 2014 Puha, det lyder altså også forfærdeligt smiley jeg hader også at sige "jeg går i 2.g", jeg plejer bare altid at sige "jeg er 19 år" hvis jeg kan, HAHA, så føler jeg mig ikke helt så lille

• #212   14. jun 2014 Funke: Tja jeg er 22 (bliver 23 til december) og bliver først student nu?

• #213   14. jun 2014 Jeg mener mere sådan, at hvis jeg ikke havde taget et ekstra år, så havde jeg gået i 3.g nu - og derfor kan jeg godt føle mig lidt lille, hvis jeg siger at jeg går i 2.g, hvis du kan følge mig smiley derfor er det lidt mere bredt bare at sige "jeg er 19 år" - ikke fordi jeg føler mig meget ældre, mere fordi at jeg bare har oplevet flere, der forveksler mig med en 14-årig da vi f.eks. fik rundvisning på min lillesøsters kommende efterskole - det er jo bare super dejligt smiley

• #214   14. jun 2014 Jeg skal til mine sidste eksamener torsdag og fredag næste uge, og jeg er frygtelig stresset. Tror ikke jeg har haft så mange bumser, som jeg har haft den sidste måned, siden jeg var 17 år!

• #215   14. jun 2014 Jeg går i 9. smiley
    Jeg har været oppe i mundtlig dansk og engelsk hvor jeg fik 10 i begge. Nu mangler jeg bare fysik på tirsdag, men den har jeg dog ikke de store forventninger til da fysik ikke er min spids kompetence ??

• #216   15. jun 2014 Jeg går i 10'ende til og med imorgen smiley

I både skriftlig Dansk, Engelsk og Matematik har jeg fået 4 i smiley

Mundtlig Engelsk har jeg kunne springe fra hvis jeg følte for det (har snakket med min lære om det), og derfor har jeg gjort det, da jeg så kunne forberede mig bedre i mundtlig Dansk som jeg skal op i imorgen smiley

Glæder mig til at få det overstået, men altså.. Er simpelthen sååååå nervøs! smiley

• #218   16. jun 2014 Jeg er bare træt af at jeg intet fik lavet i går. Har tilsyneladende fået lavet noget dumt da jeg slog græs til hestene, så min ryg var så spændt at bare det at trække vejret gjorde ondt. Det er lidt bedre nu, så håber da på at kunne lave noget fornuftigt i dag.

Og det lyder lækkert Sabina! Det er så rart at være færdig med de åndsvage dispositioner!

• #220   16. jun 2014 Tror den er gal over begge dele, desværre. Det eneste der indtil videre har virket var et 40+ grader varmt bad og så aaalt for meget muskelafslappende. I det mindste har jeg sovet så godt at jeg kan gå uden at det giver problemer med at trække vejret, men ryggen, nakken og hele overarmen er spændt op -.-
    Det håber jeg også! Skal først op i matematik d. 24 og er lige under halvejs med de der dispositioner, men jeg skal forskellige ting i den her uge og i weekenden, så hellere være klar for tidligt. smiley

Er kemi din sidste eksamen? smiley

• #222   16. jun 2014 Varme bade kan kun anbefales! Tror jeg tager ud til kæresten (hvis jeg kan køre en bil) og stjæler hans badekar. smiley

Held og lykke med begge dele ^^

• #223   16. jun 2014 Jeg må luge fortælle at jeg endnu engang har fået scoret et 12 tal hjem smiley
    Denne gang i billedkunst, hvor jeg absolut ikke havde regnet med den vildeste karakter, men der kan man bare se xD

• #224   16. jun 2014 Så hev jeg lige et 10 tal hjem :3
    Denne gang i engelsk :3

• #225   16. jun 2014 Så er der Update fra mig af smiley Jeg scorede lige et 10-tal i kemi B, troede ellers det var gået helt elendigt og var mega skuffet over min præstation da jeg kom ud efter eksamationen. Så blev da lige glædeligt overrasket da jeg hørte at jeg havde fået 10 smiley

• #226   16. jun 2014 Var oppe til min første mundtlige eksamen i dag (AT), hvor jeg fik 12, så er super glad smiley

• #227   16. jun 2014 Ej hvor er det flot tøser smiley

• #229   16. jun 2014 Er så(!) stolt af hvad jeg har fået i mundtilig i år smiley
    Så jeg håber bare at matematik, ikke ødelægger det smiley

Har fået 2x 12(dansk og fysik) og 1x 10(engelsk) og så matematik torsdag, hvilket jeg faktisk ikke gruer så meget for smiley

• #231   16. jun 2014 Jeg er godt nok ved at være utoldmodig over de skriftlige Karaktere, syntes nu godt de snart kunne offenlige gøre dem smiley

• #232   16. jun 2014 Enig, mht. de skriftlige karakterer!
    Vores kommer på torsdag, men øv der er lang tid til torsdag efterhånden smiley

• #234   16. jun 2014 Altså torsdag eller onsdag i denne her uge?
    Jeg aner ikke hvornår jeg ser mine. Frygter lidt det først er til dimission...

• #235   16. jun 2014 Jeg får først mine skriftlige karakterer at vide på fredag, og jeg kan SLET ikke vente! smiley

• #236   16. jun 2014 Tror først jeg får mine på torsdag 8 dage.. Altså til min dimission smiley

• #238   16. jun 2014 Bliver de så offentliggjort på lectio? smiley

• #239   16. jun 2014 Månehestene, hvad gjorde du for at få 12 i AT? Det er min sidste eksamen og er simpelhen så nervøs for den og er i tvivl om hvad det er de ønsker af en. :S

AT er den eneste tilbage, var oppe i filosofi i dag og fik heldigvis 10 som var målet smiley

• #241   16. jun 2014 Frederikke N: Jeg var også ret i tvivl om, hvordan jeg bedst kunne strukturere min fremlæggelse, fordi jeg har fået så meget forskelligt at vide gennem årene. Jeg så denne video, som har inspireret mig en del: https://www.youtube.com/watch?v=vGZ1rLN46D4
    Jeg ved, at to andre fra min klasse, som også har fået 12, også har set denne video, og gjort som Bash. Derudover har jeg også brugt AT-bogen fra studienet.dk. Jeg lagde meget vægt på at tale om metoder, perspektivering, hvad jeg havde fundet ud af efter aflevering af synopsen, hvad jeg kunne have gjort anderledes osv. Gennemgik kun kort, hvad jeg havde fundet ud af i mine delkonklusioner, og sagde til lærerne, at de var velkomne til at spørge ind til det, hvis der var noget, de ville have uddybet, og det gjorde de så under samtaledelen smiley

• #242   16. jun 2014 Okay tak, vil prøve at se videoen smiley

• #243   17. jun 2014 Mange tak Månehestene! Det er altid en genialt stor hjælp at høre hvad andre har gjort.
    Skal også til at komme igang med at forberede mig på den -.-

• #244   17. jun 2014 Er der nogle som har været oppe i dansk 9. Eller 10. Klasse hvor i havde 50 minutters forberedelse?
    Er det til at nå? Og hvor meget forlanger lærer og censor af en?

• #246   17. jun 2014 » Sabina Østerlev.: Tak. Det burde ikke være et problem for mig, at kunne lave fyldestgørendesvar. Men det er mest tiden jeg er bekymret for. Men håber det bedste smiley

• #247   17. jun 2014 Puha, jeg skal til årsprøve i AT i morgen og synes altså det er en hård nød at knække, når ingen lærere er enige om HVAD det går ud på.

• #248   17. jun 2014 Fik 7 i bio, som var okay, men ville gerne have haft ti!
    Mangler dansk og så er er jeg STX STUDENT!!!!! smiley :D smiley

• #249   17. jun 2014 I skal ikke brokke jer over ikke at kunne se jeres skriftlige, vi får først vores den 25., og vi var altså oppe i starten af maj ...! Er godt muggen over det, især fordi vi slet ikke får nogle af vores opgaver tilbage. Det er helt urimeligt latterligt :s

• #251   17. jun 2014 Et gennemsnit på 12 smiley Du er da for sej SOF!

• #252   17. jun 2014 Sådan Sofia! smiley
    Det er bare superflot! smiley smiley

• #254   17. jun 2014 Gå din vej Soffimus! Jeg har et snit på 7 med alle karakterer jeg har fået indtil videre, og jeg følte mig sej smiley :( smiley

• #257   17. jun 2014 Også sidder jeg her med mit 5,6 gennemsnit -.- Men jeg tog også halvdelen af min HF med en depression (tilbage i 2010 og 2011) hvor jeg fik en del 2-taller i de fag som slet ikke var mig. I dette skoleår ligger mit gennemsnit pt på 7,6.

• #258   17. jun 2014 Jeg var desværre så dum at vælge spansk på A - afsluttet med 4 og 02. Jeg er ikke sproglig, og så ryger motivationen satme hurtigt når den med at komme op om morgenen er en kamp i det hele taget
    Gudskelov har billedkunst da holdt mig kørende, og det er pænt sluttet med 12 i årskarakter og eksamen - whuuup!

Og jeg glæder mig så meget soffimus! En uge, så kan jeg danse rundt med min hue på smiley

Jeg er bare super glad, for det betyder jeg faktisk kan have failet mine skriftlige eksamener, og hvis jeg klarer det ok mundtligt, så kan jeg stadig søge de uddannelser jeg drømmer om på kvote to.

Åh Sabina, jeg ville også gerne rejse! Men helt ærligt, nu har jeg alt det andet jeg drømmer om, så må rejserne lige vente. smiley

Grafik
    Jeg synes da dit snit i år er super flot! Keep up the good work girl smiley

• #259   17. jun 2014 Er også glad for de karakter jeg har fået i år, men øv at stadig ende på et snit på omkring 5-6 -.-
    Men okay, jeg vidste godt jeg ikke ville kunne rede det gennemsnit, for som sagt fik jeg i 2010-11 en masse 2 og 4 taller, og det trækker alligevel noget ned. Men jeg behøver heller ikke et kæmpe snit smiley

• #260   17. jun 2014 Hvad vil du da gerne ind på Grafik? smiley

• #261   17. jun 2014 Bioanalytiker smiley I Odense kræver det er snit på 8, men har søgt ind på kvote 2 også. I Næstved havde de sidste år ikke noget kvotie.

• #264   17. jun 2014 Syntes også det er vildt at deres kvoti er så højt i Odense, men ja det er på 8 smiley Håber virkelig at komme ind der via kvote 2, i og med at jeg har en halv laborantuddannelse. Næstved er bare elendigt at komme til, så der ville jeg skulle tage uddannelsen gennem E-learning smiley

• #266   17. jun 2014 Tvivler på man kan med alle uddannelser, men man kan se hvilke der tilbyder på optagelse.dk der står nemlig hvis det er en E-learnings uddannelse man søger ind på smiley Ellers kan man se det hos diverse uddannelses steder om de tilbyder E-learning

• #267   17. jun 2014 Den med at skulle til AT eksamen fredag
    Og først nu finde ud af, at min computer ikke har min fulde synopsis gemt, men kun 2 underspørgsmål cirka

Fuck...

• #269   17. jun 2014 Jo, det er virkelig det jeg håber på. Men der er jo for djævle ingen garanti for at læreren er på skolen i morgen til at gi' mig en kopi smiley

• #271   17. jun 2014 Det er virkelig en øv-situation! Tror jeg har haft gemt det i en underlig mappe på min gamle computer - som jo så ikke er blevet overført til min nye.
    Ellers må jeg sku gøre det så godt som jeg kan, der er ikke meget andet for..

• #272   17. jun 2014 Hmm, overførte i ikke jeres synopsis elektronisk?? kan du ikke bare gå ind og hente den på Lectio/Ludus hvad i bruger? smiley

• #273   17. jun 2014 Okay jeg tvivler på min engelsk eksamen kommer til at gå godt smiley Hesten valgte selvfølgelig at løbe gennem hegnet og på en eller måde få hevet hans maske over ørene så han ikke kunne se noget. Det har resulteret i hornhinde sår og vi skal have dyrlæge ud i morgen og kigge smiley Og ja det er jo så lige i morgen jeg skal trække eksamens spørgsmål, så stress!

• #275   17. jun 2014 Rendte ud med 10 i engelsk, så det er okay. Det har vidst været helt vildt svært at få 12. Hvad jeg ved af, er der kun en fra min klasse der har fået 12, og hun har boet i USA i næsten hele sit liv, så den er selvfølgelig helt fortjent. Tror bare de havde større forventninger, end vores klasse kunne leve op til. smiley

Så er der kristendom på fredag. Nogen der har nogle gode råd, at få med på vejen?

• #276   18. jun 2014 Har fået 12 i dansk og fysik/kemi. Og 7 i engelsk, som jeg er virkelig skuffet over. Min lærer sagde at jeg var så tæt på at få 10. Det gider man ikke at vide. smiley

Kan kun håbe, at det går bedre til kristendom på fredag.

• #277   18. jun 2014 Sabine: Håber virkelig ikke jeg ender med en blind hest, så skal han slås ned med det samme, da han i forvejen er ret spooky smiley Men føj for en oplevelse, men det kunne da have været gået langt værre, han kunne sagtens have fået skåret benene op på hegnet.
    Men heldigvis er det 24 timers forberedelse, men også min sidste eksamen og vil gerne have at det går godt.

• #278   18. jun 2014 Nej, desværre er de vidst afleveret i hånden. Kan INTET finde på lectio, så håber min lære gider sende en kopi. Ellers må jeg lige en tur på kontoret i dag og høre ad.

Og så ville pony knap æde godbidder i går, så tror den har fået ondt i bisserne. Hvorfor var det ikke i sidste uge hvor jeg ingen eksaminer havde?? smiley

Så grafik, du er ikke den eneste triste hesteejer..

• #279   18. jun 2014 Rynke: Jeg ville være lykkelig for ømme bisser, det er jo bare et tandrasp smiley Men dyrlægen kommer kl 10, det kan jeg lige nu hjem til - så frem toget ikke vælger at fucke helt op smiley Men er nu glad for der ikke skete ham mere.

• #280   18. jun 2014 Det der nager mig er at der intet var for et par dage siden. Så kan ikke lade være med at have tanken om at der måske er opstået mere inde i munden på den..
    Håber din krikke har det okay når du kommer hjem til den! Der er simpelthen ikke noget som en hest der kan gøre en bekymret.

• #281   18. jun 2014 Phewww, så havde de allerede tid her på fredag, med deres hestedyrlæge og efter jeg har været til eksamen. Så slipper krikke for at ha' ondt jeg jeg for at være bekymret. smiley

• #282   18. jun 2014 Jeg står jo heldigvis opstaldet hos en dyrlæge, men det er længde siden hun har været i klink med heste, og da hun var havde hun ikke rigtigt nogen øjenskader. Men den øjensalve vi fik hentet i går skulle være fin, dog kommer dyrlægen lige ud og laver en lysfølsomheds test og ligger muligvis noget smertestillende direkte i øjene.

• #283   18. jun 2014 De der hornhinde-skader skulle i hvert fald være noget bæ, hvis ikke de bliver opdaget i tide. Så tror det er rigtig fint dr.dyr har været ude og give noget så hurtigt.
    Har ikke erfaring med det hos heste, men havde en overgang selv en tendens til at få alt muligt i øjnene - det er altid healet pænt op, også de gange hvor det har været nogle større ridser.

Jeg krydser fingre for at din hest er klar snart. Ofte handler det jo "bare" om at øjet skal have ro til at heale sig selv, og det er derfor man giver smertestillende så den ikke klør i det, tænker jeg. smiley

• #285   18. jun 2014 Pssst
    trætte, stressede Andrea formåede at sende mailen til en anden end hendes vejleder. I hvert fald havde vedkommende ikke min AT og havde forøvrigt ikke vejledt mig..
    Smukt. Jeg burde nok bare gå i seng igen.

• #287   18. jun 2014 Eneste problem er at jeg skal til eksamensforberedelse om en lille times tid. (3 timers matematik. Ghawwddd, jeg dør.)
    Kaffe. Kaffe må være løsningen!

• #288   18. jun 2014 Hov, og held og lykke med din kommende eksamen Sabina!

• #289   18. jun 2014 3 timer matematik? smiley Hvordan kan det hænge sammen Rynkedelle?

• #291   18. jun 2014 Grafik
    Det er bare sådan frivilligt hvor vores lære fortæller om eksamen og gode måder at gribe det an på.
    Så bare rolig, ikke tre timers forberedelse til selve eksamen smiley

Sabina
    Den er sku kun god hvis man har en ok korttidshukkommelse. Av.

• #292   18. jun 2014 Arh så giver det mening smiley Syntes også det andet lød lige lovligt voldsomt.

• #293   18. jun 2014 Ja, jeg er helt enig! På tre timer kan man VIRKELIG nå at blive bange smiley

• #296   18. jun 2014 Julie Hjorth: Årh ja det kan jeg godt se. Det lyder lidt træls. Håber at min lærer kommer til at være mere engageret i det.
    Jeg skal have det på b-niveau.

Vi var på et besøg i den klasse, som vi skulle gå i her forleden. Der sagde læreren, at vi ville komme til at filme ret mange film selv og tage til udlandet og sådan, så håber det bliver fedt. smiley

• #298   18. jun 2014 Mit mundtlige gennemsnit pt ligger på 11.6666666667 smiley
    Er ret så tilfreds :3
    Mangler bare matematik i morgen smiley

• #300   18. jun 2014 Efter de skriftlige eksamenskarakterer er kommet på, er mit snit inkl. bonus for 5 A fag = 11,1
    Det er virkelig nice! Så selv hvis de sidste to skulle gå skidt (hvilket jeg dog ikke håber/regner med) så går det nok alligevel smiley

• #301   18. jun 2014 Jeg er næsten tilfreds med mine skriftlige:
    Dansk: 10 - I forhold til hvordan jeg følte det gik, er det super godt. Men jeg ville stadig gerne have haft en billede-/videoanalyse og med en 12'er smiley
    Engelsk: 10 - Jeg plejer at ligge der hvis jeg tager mig sammen, så den er fin. Jeg havde et spinkelt håb om en 12'er, men jeg havde ikke regnet med det, så det er meget fint.
    Matematik: 10 smiley Jeg ville SÅ gerne få 12 for én gangs skyld i en eksamensopgave. Men nej... Det er sikkert taste-/fortegnsfejl igen. Det plejer det at være. For helgulans da... jeg ville godt nok gerne se rettelser til matematik.

• #302   18. jun 2014 Jeg er også ganske tilfreds med mine skriftlige smiley
    Matematik fik jeg 4, hvilket jeg faktisk forventede da mit matematik program fuckede ret meget op og slet ikke ville hjælpe mig med en af opgaverne smiley
    Engelsk 7, havde ellers håbet jeg kunne have scoreret et 10-tal men hva fanden 7 er også stadig flot smiley

Nu sidder jeg og er ved at hive håret ud over min engelsk mundtlig!! Har selvfølgelig trukket en artikel og jeg STINKER til artikler! Så hvis en har lyst til at hjælpe, så linker jeg gerne til artikel og sender gerne mit notes papir over mail så i evt kan komme med foreslag smiley

• #304   18. jun 2014 Det er bare et B-niveau xD Kan bare ikke hitte ud af om jeg bruger appelformerne korrekt, er så dårlig til det. Og den her tekst har virkelig ikke nogen stærke udsavn hvor man ikke er i tvivl om hvilket appelform der bliver brugt -.- Primært bliver der brugt logos, men er jo nød til at grave i dybden xD

• #306   18. jun 2014 Kender godt følelsen. Jeg har det så lige omvendt, kan skrive, læse og forstå engelsk men er en idiot til at tale det -.- Laver alt for mange koncuensfejl (staves?)

• #307   18. jun 2014 Vi fik også skriftlige karakterer i dag smiley
    De var som jeg forventede. 7 i biotek, 10 i dansk og 12 i matematik. Puha det der biotek xD Haha altså nej, det gik helt galt xD Men for pokker hvor var den også svær smiley Så jeg er glad for mit 7-tal, for jeg frygtede 4 xD

Så nu ligger mit snit på 10,4 (11,2, hvis man ganer med 1,08) her inden sidste eksamen i AT. Tror ikke jeg får mindre end 7 i AT, men hvis jeg så får 7 så bliver mit snit 10,2 (11,0 når man ganger). Får jeg 10 er det 10,3 (11,1 hvis man ganger), og får jeg 12 forbliver det bare 10,4. Så jeg klager ikke! smiley

• #308   18. jun 2014 Sabina hos os var det 12-15 min man måtte tale i smiley
    Årh grafik, øv du så lige trækker noget du ikke er så stærk i D:

• #310   18. jun 2014 Nøj, hvor vil jeg også bare gerne have min skriftlige karakterer at vide nu! smiley

• #311   18. jun 2014 Elfos: Sådan er det altid med mig, trækker altid det jeg mindst vil op i -.- Nå det må briste eller bære, håber på jeg kan hive et 7 tal hjem

• #313   18. jun 2014 Sabina, Jep, jeg fandt ud af på dagen at vi kun måtte snakke Max 12 min, ordrer fra censor smiley så jeg skal lige love for at jeg fræsere igennem min fremlæggelse...

Grafik: jeg kender det alt for godt, har også kun trukket ting jeg ikke ville have til mine eksamener i år smiley

• #314   18. jun 2014 Fik 10 i dansk mundtlig, sagprosa i dag smiley

• #316   18. jun 2014 Sabina: Ikke rigtigt nej, havde ikke selv en særligt god oplevelse selvom jeg fik 12 smiley Bare husk at relaterer alting til dine projekter og vis hvordan du har brugt de ting du forklarer smiley eller manglen på samme smiley

• #317   19. jun 2014 Nu er jeg på vej til min sidste eksamen, og aner virkelig ikke om jeg er købt eller solgt smiley Men 7 så er jeg lykkelig for så har jeg ikke brudt min gode stime til de mundtlige eksamener i år (kun fået 7 eller 10)

• #318   19. jun 2014 Så er det matematik i dg :S
    Håber på minimum 4 :i

• #319   19. jun 2014 Held og lykke grafik! smiley

Jeg vågnede op til glæden af gode skrift. karakterer, der betyder at medmindre jeg dumper min sidste eksamen, burde jeg kunne komme ind på veterinærmedicin. Aldrig har jeg været så lykkelig smiley

Det bedste var nok at jeg fik 12 i biotek... I alle (ALLE) terminsprøver, prøver eller årsprøver har jeg fået 4 eller under. Hvordan jeg fik 12 til eksamen forstår og begriber jeg ikke.. Må have været heldig smiley

• #320   19. jun 2014 Skal op i AT i morgen... Fuuuck jeg gider IKKE!
    Sidder lige og venter på mine skriftlige karakterer.. For kan se at NOGET har fået mit snit til at sige med 0,5 men jeg kan simpelthen ikke få det til at give mening!

• #321   19. jun 2014 åh hvor må det være frustrerende rynke, kan du bare kun se snittet men ikke karaktererne der er givet? Nå ja, så længe det er steget er det jo ikke helt galt smiley

• #322   19. jun 2014 Jeg er bare bange for at det viser sig at være en tastefejl!
    For der skal jo alligevel en del til at få et snit til at stigemed 0,5... Havde regnet med 2x4 og 2x7 i mine skriftlige, baseret ud på terminsprøver, afleveringer og en realistisk vurdering af mine egne evner..
    Så det er rigtig frustrerende. smiley
    Men uanset hvad er min snit på 7, så jeg har luft ned til det snit på 6 jeg SKAL bruge. smiley

• #323   19. jun 2014 Eifos: Hvad vil du mene, dit snit mindst skal være for at komme ind på veterinærmedicin? Jeg vil virkelig også gerne ind på det studie, og ved godt, det afhænger af alle ansøgernes karakterer, men ved ikke, hvad jeg minimum skal regne med at have for at kunne komme ind smiley

• #325   19. jun 2014 Altså adganskvotienten sidste år lå på 10,8 så regner med der omkring smiley Med alle bonusser ganget oven i har jeg nu 11,7, så det skal meget til før jeg kommer under 11, hvor jeg ville begynde at være nervøs. Man ved jo aldrig hvilke karakterer de andre ansøgere har smiley

• #326   19. jun 2014 Jeg har søgt ind på vetarinær via kvote to, så jeg skal bare have et snit og håbe de kunne lide mig smiley

• #327   19. jun 2014 Lige nu ligger mit snit på 11,6 inkl. bonusser, men får først mine skriftlige karakterer i morgen og mangler stadig to mundtlige eksamener, så alt kan ske! Må jo så bare krydse fingre for, at de resterende karakterer er gode nok, ellers venter jeg til næste år og prøve lykken på kvote 2 smiley Men det ser i hvert fald ud til, at du nok skal komme ind, med mindre ansøgerne i år alle sammen er elitestudenter smiley

• #328   19. jun 2014 Well, efter de skriftlige karakterer er offentliggjorte kan jeg regne mig frem til at jeg faktisk kan dumpe mine sidste to eksamen og stadig ha' det snit jeg skal bruge. smiley

• #329   19. jun 2014 Er det ikke en utroligt dejlig følelse rynke? smiley
    Det syntes jeg i hvert fald!

Månehestene: Ja det håber jeg også, men det kan lige passe alle superstudenter fra i år syntes de skal studere veterinærmedicin smiley Håber det kommer til at gå godt for dig, men hvis du allerede har så godt et snit, så burde det ikke gå helt galt :P!

• #331   19. jun 2014 Sabina man skal vidst have 6 for alle kvote to på KU smiley

• #332   19. jun 2014 Så blev jeg student - JEAH! Men øv fik 4 da jeg fik lavet for mange dumme udtale fejl. Men det gør jeg desværre når jeg er nervøs, så er nu tilfreds men kunne godt lige have haft brugt et 7-tal.

• #333   19. jun 2014 Man skal bruge et snit på 6 for at søge kvote to - og det har jeg hvis jeg bare består de to sidste eksamener. Regner dog med liiiidt mere end bestået - men man ved jo aldrig. smiley

• #335   19. jun 2014 Har lige fået mine skriftlige karakterer. Dansk: 7, matematik: 12, fysik: 10 og tysk: 12. Tilfreds bortset fra dansk, hvor jeg de sidste 2½ år kun en enkelt gang har fået 10 og ellers udelukkende 12. Men har dog hele tiden vidst, at min dansklærer var for rundhåndet i forhold til mine karakterer smiley

• #337   19. jun 2014 Ej gå da lige din vej Sof smiley smiley
    Fik kun 7 i matematik D:

• #338   19. jun 2014 Puuha, jeg har bare siddet og øvet og øvet og ØVET de skide beviser, og alligevel er der flere, som jeg ikke kunne i hovedet da jeg øvede her til morges smiley jeg glæder mig virkelig bare til at få matematik overstået. Hvis jeg får 7 bliver jeg meget, meget glad smiley

• #339   19. jun 2014 Fik 12 i italiensk i dag! smiley Så mangler jeg kun AT på mandag... Den skal bare overstås!

• #340   19. jun 2014 Well, indtil videre ligger mit snit på 10,4, og mangler kun én endnu, engelsk mundtlig, og jeg KAN godt gå op og score topkarakter, spørgsmålet er bare om jeg gør det... Skal så ikke bruge mit snit til noget, det er er ren og skær lyst til at have et højt 10. klasses snit smiley

• #341   19. jun 2014 SOF: Du er da bare for sej! Gid jeg var halvt så klog som dig!

• #343   19. jun 2014 Forhelved sofffmulle! Du har sgu da også bare hele pakken - smuk uden på, smuk indeni og utrolig klog! smiley tillykke smukke, du har nu også fortjent alt den succes du kan få! smiley

• #344   19. jun 2014 Puha det lyder som om mange vil søge veterinærmedicin!
    Jeg skulle selv være blevet student fra STX sidste år med KemiA, matA, FysikB og BioB, men droppede ud da jeg i 3.g fandt ud af jeg ville være dyrlæge - og med et snit på omkring 6, blev jeg nødt til at droppe ud på dagen jeg ville være blevet student - det var SURT! (men ris til egen røv når man ikke ydede noget de første 2 år og tænkte "jeg skal ikke bruge mit snit til noget..."
    Jeg har så læst 2. HF i år, taget merit i et par fag, og forventer nu (alt efter min sidste eksamen) at komme ud med 10,2, og altså 10,9 med opstartsbonus. Og det havde jeg jo total optur over (!!!!), da min forventning bare var at øge til en kvote 2, med snit på 8,5-9 stykker.
    MEN nu har i da gjort mig helt i tvivl om det er nok med 10,9 smiley glæder mig lidt til at høre adgangskravet i år .... men der må vi nok vente nogle måneder endnu.
    Hvor mange vil søge veterinær og hvad har i af snit med bonus? smiley

• #345   19. jun 2014 Melissa, nu er jeg nysgerrig, hvorfor færdiggjorde du ikke bare STX, det kom vel ikke "i vejen" for noget, nu når du alligevel var så tæt på at blive færdig, hvis jeg må spørge? smiley

• #346   19. jun 2014 Hvis jeg havde færdiggjort STX kan man på ingen måde ændre sit snit - det vil altid være det du søger med. Så hvis jeg ville kunne søge med et højere snit måtte jeg droppe ud og finde et andet gymnasium der ville tage mig. Til stor utilfredshed hos rektor og studievejleder smiley

• #347   19. jun 2014 Jeg søger vetarinær med et snit der kommer til at ligge på 6-7 stykker. Jeg søger bare via kvote to smiley

• #348   19. jun 2014 Aah okay, jeg troede faktisk godt, at man kunne ændre sit snit - så forstår jeg det godt smiley men øv, hold nu op det må have været surt!

• #350   19. jun 2014 Ja, det var heller ikke så sjovt.. Men jeg er i dag glad for jeg gjorde det, hvis det ender med at jeg kan søge med 10.9 i snit, for det giver mig (forhåbentlig!!) en plads i kvote 1 ??
    Min egen plan er at arbejde i et år med fuld fokus på min hest, som jeg jo desværre må sælge næste år når jeg søger veterinær, hvis jeg ellers kommer ind smiley men at skulle af med hest bliver ØV!!!

Kommentér på:
Eksamen - hvordan går det med jer?

Annonce