{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
769 visninger | Oprettet:

Hævet og varm - hasen/underlår {{forumTopicSubject}}

HG smiley

Min hoppe kom galt afsted med det ene bagben i mandags, ude på folden. Vi ved ikke hvad der er sket, og har haft dyrlægerne ude både mandag aften og tirsdag middag.
Lige nu er hun i behandling med Metacam (smertestillende), og skal det indtil onsdag, for at se om det kan afhjælpe hende mod smerterne.

Da dyrlægerne var der mandag og tirsdag var hun ikke hævet eller speciel øm ved berøring, men havde meget ondt når hun skal støtte på benet, eller skulle bevægelse.
Der var ikke tegn på hov byld, bryd eller forstrukket sene. Hendes ben blev strukket bagud og fremad, og efter lidt tid ville hun støtte på tåen, men ville ikke ligge fulde vægt på benet.
Dyrlægerne anbefalede at hun kom på døgn fold , da hun trives godt i bevægelse, når hun lige er kommet igang.

Jeg valgt at tage hende ind på stald igen igår, da hun bare stod det samme sted ude på folden, og fik ikke rigtig noget af spise eller drikke, og stod og skrabede i jorden. Kunne se hun var meget træt, og havde meget ondt. Viste flere gange tegn til at hun gerne ville ligge ned, men gjorde det ikke.
Ringede til dyrlægerne igår, og aftalte at vi skulle sætte hende op i dosis, og give hende det over 2 gange om dagen.

Både igår aftes og i dag, har der været et helt andet glimt i øjnene på hende. Har virket mere veltilpas, og nysgerrig, dog stadig ondt i benet.
Har haft det rigtig dårligt omkring det, i og med jeg ikke se hvor henne på benet hun har ondt, og hvad jeg kunne gøre. Dyrlægerne snakkede om knælåsning mm.
Men idag kunne jeg se at hendes ben var meget hævet, dobbelt størrelse af det andet ben. Hun er tyk og varm lige under knæet, langs underlåret og ned til hasen. Efter hasen er der ingen ting. Idag støttede hun helt på benet, og første gang jeg har set hende løfte ventrebag ben, og lade højre stå i jorden.
Hun har stadig ondt i benet, men ikke helt på samme måde som i går og de andre dage.

Er der nogen som har prøvet ligende, eller har en teori om hvad der kunne være sket. Og hvis hun kommet galt afsted, hvad kan det være det er gået ud over, omkring underlåret og hasen?

Tak på forhånd smiley

Mvh. Marianne


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hævet og varm - hasen/underlår
Kommentér på:
Hævet og varm - hasen/underlår

Annonce