{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.130 visninger | Oprettet:

Hest der halter meget {{forumTopicSubject}}

Hej HG smiley

Det bliver måske en lidt lang fortælling, men synes i skal have det hele, sådan i bedre ved hvad der sket, og måske nogen som har prøvet det samme, eller har en teori om hvad der kan være galt.

Det er sådan at min skønne hoppe Gucci, er blevet meget halt på højre bagben. Det skete i mandags et sted mellem 18-19:30. Hende jeg har Gucci opstaldet hos, kørte forbi hestene ude på folden omkring kl 18, og der gik de lige så stille og hyggede sig. Da hun så skulle ud og hente deres pony omkring 19:30, kunne hun se Gucci ikke ville støtte på højre bagben, og gik derfor rundt på 3 ben.
Hun tager straks Gucci med ind i stalden, og kan se hun har meget meget ondt. Ringer med det samme til mig, og jeg kommer derover, og ringer med det samme til dyrlægerne. Dyrlægen kommer 23:30 om aften, og undersøger Gucci meget grundig. Giver Gucci noget smertestillende, og begynder at strække Gucci´s ben bagud og fremad, da hun tror det er en knælåsning. Efter noget tid begynder Gucci at sætte benenet ned på jorden, men vil stadig ikke lægge fulde vægt på.
Dyrlægen sagde at det nok ikke var et bryd eller en forstrukket sene, i og med Gucci ikke var speciel hævet eller havde ondt når man rørte ved benet, kun når man pressede lidt ekstra ind omkring knæet. Hendes ben var meget varm oppe omkring knæet og lidt længere ned.

Igår kom min egen dyrlæge så ud og kiggede på Gucci. Han sagde at der ikke på derværende tidspunkt var tegn på knælåsning. Og sagde lidt det samme omkring bryd, hævelse og ømhed som dyrlægerne fra natten før. Han sagde der kunne måske være nogle indre blødninger oppe omkring knæet, som pressede og var med til Gucci havde ondt. Elles kunne hun have fået en spark eller noget, og have fået en lille revne i knoglen eller ligende.
Han sætter hende i en 8 dags behandling, som er noget smertestillende, for at se om det kan hjælpe mod smerterne, og se om hun skulle blive bedre.

Har tjekket hele folden igennem, om der skulle have været noget der kunne have forsat en skade, jeg fandt intet. Der vises heller ingen mærkning på at hun er blevet sparket, eller er gået imod noget.
Men hun har rigtig meget ondt, og ønsker på ingen måde at lægge fulde vægt på benet. Når man går rask fremad med hende, ser hun næsten rengående ud. Men hvis man vil bakke, dreje eller efter at have stået og så gå frem, halter hun meget og går på 3 ben.

Det skal lige siges at hun drægtig, og det smertestillende hun får skulle hjælpe hende, men at hun heller ikke må få i for voldsomme mængder.

Nogen som har prøvet noget ligene, eller har en teori om hvad der kunne være galt med hende?

Tak for hjælpen smiley

Mvh. Marianne

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hest der halter meget
Kommentér på:
Hest der halter meget

Annonce