{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
724 visninger | Oprettet:

historie opg.! HJÆLP! :( {{forumTopicSubject}}

sagen er den at jeg fuldstændig har glemt min historie opg. til på mandag, og først lige er kommet i tanke om den for en times tid siden hvor jeg gik i gang. Jeg har læst og læst i den time og har bare ikke kunne finde noget brugbart til min opg. smiley
jeg skal skrive om Indianerne i Amerika (omkring 1600-1800 tallet smiley ) og en af nedestående emner:
Teselskabet i Bostern
Amerika - en koloni
Nybyggere i Amerika
Den amerikanske uafhængighedskrig
menneskerettigheder 1700-1800 tallet
Napoleonskrigene

Det skal være ca. en side om hver med skrift str. 12

Men som sagt syntes jeg ikke jeg kan finde noget brugbart omkring indianerne...
og så kan jeg ikke beslutte hvilket andet emne det skal være...
Det skal helst være et hvor der er 1-2 sider hvor man kan finde meget brugbart, da min historiebog kun nævner omkring en halv side af hver ting smiley

Nogen der kan hjælpe?? smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  historie opg.! HJÆLP! :(
  • #1   28. maj 2014 Skriv noget om hvordan indianerne allieret sig med de forskellige kolinimagter i starten af USA's historie. Find noget om genral Koster og slaget ved little big horn. Hvis du skal finde noget om indianerne så skal du søge på american indian wars,( der har du amerika en kollini osv..:) Hvis du skal have udfaldet med skal du søge på indianer resivater

• #2   28. maj 2014 men hvis jeg søger på engelsk, kommer der resultater på engelsk, hvilket jeg ikke selv kan oversætte da jeg pænt sagt er elendig til det, og google oversæt hjælper nok ikke meget smiley

• #4   28. maj 2014 de har ikke tid inden mandag pga. arbejde smiley

• Scout
    Scout Tilmeldt:
    aug 2006

Følgere: 35 Emner: 1 Svar: 445
    #5   28. maj 2014 Nu ved jeg ikke hvor gammel du er, men der findes et væld af bøger om de nævnte emner. Jeg ville spørge på dit lokale bibliotek, og starte med de bøger du kan få der. I afsnittet om amerikanske indianere, kan du jo fortælle om de forskellige stammer, om sprog, levevis og forholdet mellem stammerne. Du kan jo også her komme ind på hvordan indførelsen af hesten førte til prærieindianernes sårbarhed. Da de fik hesten blev deres overlevelse rettet mod bisonen, som de kunne nedlægge til hest. Da nybyggerne begyndte at udrydde bisonen for at få land til jernbanerne fik indianerne svært ved at overleve, idet de havde baseret deres liv på en enkelt jagtkilde.

Umiddelbart ville jeg mene at Amerika som koloni eller uafhængighedskrigen er de letteste emner, men hvis der er en halv side om hver ting i din bog kan du da også sagtens skrive en side om det. Det er jo ikke meningen at det skal være afskrift - du skal jo vise selvstændighed ved at behandle det du har læst - naturligvis i større eller mindre grad alt efter klassetrin.

Og til sidst - du skal aflevere på mandag - der er lang tid til. Op på hesten, du kan sagtens! smiley

• #6   28. maj 2014 det er 7. klasses niveau smiley

og tak smiley

Kommentér på:
historie opg.! HJÆLP! :(

Annonce