1.136 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 17 Svar

Mishandling af kaniner Mishandling af kaniner

Hold da op, sidder og stortuder lige nu. Nej hvor er det her forfærdeligt. Tænk at man kan få sig selv til at gøre sådan noget, og leve af at behandle dyr på den måde.
Gud hvor jeg skammer mig over at være menneske.

https://www.youtube.com/watch?v=E2UHnOsfxhw

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montage af køkkenarmatur 800 kr.
  • Haster! Silikone fuger på badeværelse 1.300 kr.
  • Hænge vinreol op 350 kr.
  • Ophængning af lamper 600 kr.
  • Ny stikkontakt, der skal bores i væggen 600 kr.
  • Samle legetårn undendørs 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Mishandling af kaniner
  • #3   28. maj 2014 Se på alle vores 'brugs' dyr. Ingen har det specielt godt, fordi de misbruges til vores føde, forsøg, tøj osv. Men folk er oftest ligeglad når det 'bare' er en gris eller lign.

• #4   28. maj 2014 Ja det siger jeg også hvordan tror du den gris, ko,eller får du har spist i løbet af ugen er havnet der? smiley

• #6   28. maj 2014 Min kommentar var så ikke ment som 'men hvad kan de gøre, vi bidrager alle med mishandling' for vi kan gøre nok, boycotte den mishandling og indkøbe fra fra dyr der havde det godt eller eget forbrug hvis muligt og og og. Men så længe de fleste ikke gør dette, så er det logik landmænd ikke laver om. For hvorfor? De tjener på det på denne måde. Mener heller ej folk der arbejder med det jeg kalder mishandling, vil dyrene det bedste. Ville de det, havde de ikke et job.

Der jeg ville hen var mere at så snart det er en sød kanin/hest/hund så er det slemt. Men er det en and/gris/ko jamen så er de fleste stille. Og den forskel, den dobbeltmorale kan JEG ikke forholde mig til.

• #8   28. maj 2014 Turde ikke se det hele, frygteligt??

• #10   28. maj 2014 Selvfølgelig er det der her vises ikke okay, men det bestyrker mig så kun yderligere i, at skal man støtte noget, så skal det være dansk.

De danske landmænd gør altså et godt og stort stykke arbejde, men hvordan forbrugerne så tror det kan hænge sammen på gårdene, når de vælger udenlandsk kød i kølediskene for at spare, er mig en gåde... Samtidig med, at samme forbruger langer ud efter landmanden pga. "for dårlig dyrevelfærd". Jeg er ret sikker på, at det kød man køber fra udlandet IKKE har haft bedre forhold fra fødsel til slagt end den danske bøf man boykotter, der vil altid være brådne kar, men langt størstedelen af de danske landmænd ved godt, at fortjeneste hænger sammen med et stort arbejde for at sikre dyrene den bedst mulige velfærd. Jeg har selv været der, og arbejdet med det i en del år, og jo større stykke arbejde vi gjorde FOR dyrene, jo større indtjening havde landmanden - en indtjening, han SKAL have, for at få det hele til at køre rundt.
    Alt imens forbrugerne mæsker sig i kød fra fx Holland, Argentina, Polen, Portugal osv., hvor der slet slet ikke er de samme krav til det som vi efterlyser, fx antibiotikaforbrug, fødevaresikkerhed osv. Ikke engang slagtemetoderne er der de samme skrappe krav til rundt omkring, heller ikke selvom man vælger kød indenfor EU's grænser. Dertil kommer, at vi som forbrugere mister en stor del af vores mulighed for at påvirke en produktion, hvis vi vælger at flytte det hele til udlandet - men så undgår man jo at se på det herhjemme, selvom udbud og efterspørgsel er den samme, og varen vil med stor sandsynlighed alligevel finde vej til det danske marked og til en pris, som forbrugerne vil betale - på bekostning af fx dyrevelfærden. Dertil kommer også, at landbruget sørger for arbejdspladser og penge i statskassen, hvordan vil vi lige undvære den del?
    Skal vi boykotte noget, hvad så med at starte med de polske pølser, den kinesiske kylling og det hollandske oksefars? Se det ville give mening i et større perspektiv...

• #11   28. maj 2014 puha.. skammer mig over at vi mennesker kan være så grusomme...

Sidder med en følelse inden i som er ubeskrivelig, ikke kun for hvad der sker i denne video, men også med andre dyr landet over.

Alle såkaldte ''slagtedyr'' som bliver opdrættet til slagtning, skal i det mindste have et godt liv fyldt med gode oplevelser og inden slagtning skal de aflives på en ordentlig måde, det vil sige smertefrit og fredeligt!

Håber der er nogle som forstår mig, de skal have gode forhold, lige som husdyr!

• #12   28. maj 2014 Totten

Vil man ikke bidrage med 'mishandling', skal man ikke arbejde med det.
    Så jeg har ikke 'medlidenhed' med den slags landmænd som holder burhøns frem for fritgående fordi de ikke har råd til andet. Så må de lade helt værre i min optik. blot et eks. Det er et valg man selv tager. At det at være landmand giver ringe løn det er jeg enig i. Men siden hvornår gør en ringe løn det iorden at dyr skal lide under det? Det er og bliver ikke en tanke gang jeg kan eller vil følge.
    Ligesom forsøgsdyr, mange plapre om 'jamen hvordan skal ting eller testes' jo det er jeg egentlig fløjtende ligeglad med, dyrene skal ikke lide under en eller anden trunte skal have mascara.
    Men så længe flertallet køber af det, stopper det ikke. Og det er jo egentlig logik.

Dette er ikke refereret til dine forældre, for jeg læser nu imellem dine linjer at i gør hvad i kan for at fremskaffe et godt liv. Men der er så mennesker, som arbejder med dyr der virkelig lider, som har bygget det op til at sådan er det bage for det er det der sælger, og det er der jeg vil hen. At det er DEM mange er ligeglade med alligevel for det er jo BARE en gris eller lign.
    Og hvis folk ville boycotte den slags, så ville man blive nødtil at give bedre liv. Ved f. Ens at lade dyrene se en himmel eller have plads til at bevæge sig uden for en bur osv.

• #13   28. maj 2014 Hvis vi vælger at boykotte de danske landmænd, så har de da slet ikke råd til at forbedre forholdene for dyrene. Selv de dyr der herhjemme går inde hele året rundt - fx køer i løsdriftssystemer, har bedre forhold end mange af de dyr der produceres i udlandet, der er mange og flere skrappe regler til fx pladskrav osv. end der er mange andre steder. Det betyder ikke, at de danske landmænd ikke kan gøre det bedre, og det arbejdes der også konstant på og det SKAL der også.
    Det er lidt "nemt" at trække det kort konstant med at produktionsdyrene har forfærdelige vilkår herhjemme, men det bliver ofte alt for unuanceret. Tag nu ud og snak med landmanden næste gang der er åbent hus et sted i nærheden, se forholdene og lyt til hvad manden siger. Langt størstedelen er lede og kede af at blive skældt ud for at mishandle deres dyr, når de samtidig knokler 24 timer i døgnet for at få det hele til at fungere...
    Og ironisk at trække æg-debatten med buræg på banen, når skrabehøns fx godt nok går frit, men har det mindst lige så slemt under den produktionsform - men det tror forbrugeren ikke, og det er jo heller ikke de æg, der blev taget af hylden i en-eller-anden-fødevarebutik. Hvilket de slet ikke kunne argumentere for, da det kom til stykket... Dansk dobbeltmoral er rigtig, rigtig godt smiley

• #14   28. maj 2014 Jeg forstår ikke hvordan folk kan have SÅ firkantet og unuanceret syn på tingene - og især ikke når det stammer fra alle mulige "skrækvideoer" som kommer fra; Tadaaaa... UDLANDET.

Alle landmænd er pengegriske og mishandler deres dyr fordi de ikke gider passe dem
    Økologi er bare uanset hvad = dyrevelfærd
    Alle produktionsdyr herhjemme lever under kummerlige forhold
    - BUM. Åbenbart.

Så eneste løsning er at vi da alle boycutter hele skidtet, for dét skal da nok hjælpe... smiley

Jeg tror simpelthen ikke jeg kan sætte mig ind i dén logik rigtig mange åbenbart fører.

Ja, der er brodne kar - dem er der ingen som kan sige sig fri for. Men at skære alle over én kam og meddele at det så bare er sådan det er, dét kan man altså ikke.

Hvis landmanden mishandler dyrene så meget, hvordan i alverden kan han så have en velfungerende produktion kørende? Om det er pels, mælk, til slagt m.v. - det er vel så tilgengæld rimelig firkantet og logisk, desto bedre dyret har det - desto mere producerer det!

Der er intet i vejen med at stille krav til hvor ens mad kommer fra, af dyrevelfærd m.v. - men hvad pokker hjælper det dog at boycutte alt? Så mister dem der faktisk gør det godt jo også deres levegrundlag?

Jeg vil langt hellere støtte dem som faktisk gør det fornuftigt og godt - gør det muligt for dem at holde en vis standard af velfærd for dyrene og måske udvikle den mere.

At sidde og pylre på nettet og gå lidt for fanatisk op i det uden egentligt at have sat sig ind i det, det er bare for nemt og fesent.

Kom ind i kampen!

• #15   28. maj 2014 Dejligt at få lagt en masse ord i munden, med det bl.a åbentbart er dansk industri der bliver talt om smiley

Ærligt så ønsker jeg slet ikke debatere når det er på den måde det skal foregå. Så fortsat god debat til jer smiley

• #16   28. maj 2014 Hvad stikker dig DD, siden du føler dig så personligt ramt smiley

• #17   28. maj 2014 Rollo
    Jamen går da udfra det er skrevet til mig, siden jeg er 'modparten' i denne debat. Beklager da meget hvis jeg tager fejl og i bare tager forbehold for evt andre kommende kommantare smiley

• #18   28. maj 2014 Nu er du jo faktisk ikke den eneste som snakker om de danske produktionsdyr i tråden smiley

• #19   28. maj 2014 Ikke ligge ord i munden på mig. Jeg har ingen steder skrevet om danske dyr, så nej jeg er ikke den 'eneste' jeg er slet ikke en af dem smiley

Igen beklager, så må jeg have overlæst noget i tråden.

• #20   28. maj 2014 Ikke ligge ord i munden på mig. Jeg har ingen steder skrevet om danske dyr, så nej jeg er ikke den 'eneste' jeg er slet ikke en af dem smiley

Igen beklager, så må jeg have overlæst noget i tråden.

• #21   28. maj 2014 nu har jeg arbejdet i landbruget i mange år og er stadig tilknyttet til det, og hvad mishandling og misrøgt angår er "civile" mennesker langt de værste, det er fint nok at pege fingre af svineprodukcenterne og kvægbønderne, men hvordan er det lige vi har vores egne kæledyr ?
    det er så nemt at pege fingre af dem man tror tjener penge på dyr, og så samtidige have søde stampe i en lejlighed eller have vuffi ligende på sofaen og æde frikadeller.

apropo videoen, det er forfærdeligt og de brodne kar skal stoppes, ligesom de brodne kar i ridesporten bør stoppes

• #22   28. maj 2014 Det er forfærdeligt... smiley

Kommentér på:
Mishandling af kaniner

Annonce