3.900 visninger
|
Oprettet:
Emne USA, engelsk eksamen {{forumTopicSubject}}
Hejsa!
Nu er det sådan at jeg har trukket USA, til min tiende klasses eksamen, og jeg er helt blank for et emne!!
Jeg har tænkt og tænkt i 2 uger, og nu er jeg i tidsnød... USA har aldrig på den måde interesseret mig, og det er måske derfor jeg ikke ved hvad jeg skal skrive om.. Overvejede noget med the western life, men det er rigtig svært at finde noget om..
Sidder i inde med et godt emne, så kom hid he he..
dec 2006
Følger: 2 Emner: 11 Svar: 182
Du kan også tale om deres sundheds problem. - Altså alt det fast food, hvad det gør ved dem.
Blogger
Følger: 29 Følgere: 42 Heste: 4 Emner: 7 Svar: 85
Hvor mange minutter har du til rådighed og skal du fremvise et produkt? planche, power point ect?
Ellers kan du lave et oplæg til filmen "super size me" som handler om deres enorme sundhedsproblem.
Eller du kan som Malene foreslår tale om 11. september - de åbner i disse dage ny museum på ground zero, så der er lidt nutidigt at tage med.
Du kan også skrive om deres lovgivning. Fifth Amendment og deres våbenpolitik er meget interessesandt.
Du kan også tale/skrive om deres Nord/sydstats krig - hvis man er interesseret i det.
Indianere og deres tro og syn på verden.
"Bowling for Columbine" - er den dokumentar om skoleskyderier. det kunne også være et emne....
Jeg kunne blive ved.
USA indeholder SÅ mange spændende emner - du er velkommen til at skrive en pb så skal jeg nok komme med flere forslag.
Emne USA, engelsk eksamen