Social angst? {{forumTopicSubject}}
Hej alle
Jeg er generelt en meget genert pige og det har jeg altid været. I dag er jeg kommet til at tænke på om jeg måske har en lille smule social angst.
Oppe i skolen er jeg hele tiden bange for at kvaje mig. Hvis der er stille i klassen, prøver jeg at undgå at synke, for det kunne jo larme. Bare den mindste lyd skal jeg undgå.
Jeg tør ikke sige noget i timerne, for hvad nu hvis det er forkert.
Hvis folk, som ikke er mine bedste veninder, sætter sig tæt op ad mig, begynder jeg at få det utrolig varmt og ryste.
Jeg vil helst undgå at tage offenlig transport. Jeg kan ikke lide at gå ude i offenligheden, hvor folk kan kigge på mig.
Jeg kan finde op at skulle gå eller cykle en anden vej, hvis jeg ved at der er mindre mennesker den vej. Det er ligemeget om det er nogen jeg kender eller ej der ser mig.
Jeg kan ikke klare når der er nogen der ser mig uden makeup eller uden jeg har glattet mit hår.
Jeg kan ikke have noget med en dreng, fordi jeg er bange for hvad andre tænker. Og jeg kan bestemt ikke gå alene med den dreng ude i offenligheden. Hvis jeg har noget med nogen, er der ingen der må vide det, udover mine tætteste veninder.
Ude hos hesten vil jeg helst være alene. Jeg tilpasser det, så de dage hvor jeg kommer sent derud og der er mange mennesker, skal jeg ride tur. Jeg prøver at kommer derud på de tidspunkter hvor er så lidt mennesker som muligt. Jeg kan ikke lide når de kigger på at jeg rider eller gør noget med hesten, for hvad nu hvis det er forkert?
Mit liv er nærmest konstant styret af, hvad andre folk tænker om mig og jeg prøver så vidt muligt at undgå at møde nogen.
Er det en smule social angst, eller er det bare mig der er mærkelig?
dec 2006
Følger: 46 Følgere: 64 Heste: 2 Emner: 499 Svar: 5.527
feb 2005
Følger: 57 Følgere: 80 Heste: 3 Svar: 3.489
For mig, der lyder det mere som et ekstremt dårligt selvværd, en dissideret social angst, men jeg skal ikke gøre mig alt for klog på det. Men uanset om det er det ene eller det andet, så kan du få hjælp, til at få en mere rar hverdag
feb 2013
Følger: 6 Følgere: 7 Heste: 3 Emner: 494 Svar: 3.197
aug 2008
Følger: 71 Følgere: 119 Heste: 1 Emner: 1 Svar: 846
maj 2004
Følger: 89 Følgere: 84 Heste: 1 Emner: 75 Svar: 2.598
apr 2010
Følger: 114 Følgere: 98 Heste: 9 Emner: 193 Svar: 651
Social angst?