Konfirmationstale? Konfirmationstale?
Hej.
Ja jeg er ikke lige fan af det med taler.. ikke at jeg har svært ved det, men jeg kan virkelig ikke finde på hvad jeg skal sige, og "tak fordi i er med til at gøre min dag fantastisk" synes jeg er lidt upersonlig.
Så jeg har tænkt på at sige et par ord til mine forældre, om hvor glad jeg er for dem, hvad de betyder, en tak for festen osv.
Og så sige lidt for hver gæst (hvis det er par, siger jeg det som "dem" og ikke hver enkelt)
Fx til min part ejer og hendes kæreste vil jeg sige noget ala "Denice og Martin, i 2 er blevet som en ekstra familie! Denice, du er ikke kun Æshild's ejer, du er også min søster! i starten var jeg meget genert, for jer begge, men nu er i en slags plejefamilie.
Det at kunne komme hjem til jer og slappe af, selvom det måske ikke lige har noget at gøre med hestene, det betyder rigtig meget!
Denice, du er ikke kun en part ejer, du er en veninde, en søster og et kæmpe forbillede for mig, og jeg elsker både dig og Martin som min egen familie"
Det skal lige siges at de, og min familie kommer til at få sådan en lidt større beskrivelse, end de andre, da det jo er dem jeg bruger mest tid med, og denive betyder lige så meget som min rigtige familie.
til de andre gæster bliver det lidt kortere.
Men spørgsmålet er så, om i synes det ville være en god tale?
Jeg vil selvfølgelig sige en fælles tak for festen osv, men mere også snakke til hver enkelt?
Hvad synes i
apr 2008
Følger: 6 Følgere: 7 Heste: 1 Emner: 36 Svar: 1.110
feb 2010
Følger: 24 Følgere: 22 Heste: 5 Emner: 82 Svar: 647
Konfirmationstale?