1.927 visninger
|
Oprettet:
Lattergas hos tandlægen... {{forumTopicSubject}}
Hej HG
Jeg står der, at mine visdomstænder ikke kan være der, og derfor skal de rykkes ud engang i næste uge...
Men eftersom jeg næsten aldrig har været bedøvet de gange jeg har været hos tandlægen
Sagene er den jeg her PISSE bange for nåle! Og bare tanken om en nål bliver jeg utilpas.
Så derfor vil jeg gerne hører om nogen af jer har fået lattergas hos tændlægen, hvis ja.. Hjalp det bedøvende? Eller hvordan
- Tak på forhånd!
P.S.Hvis folk ikke tror på dette bedes i lade være med at svare eller skrive det
okt 2011
Følger: 5 Følgere: 2 Emner: 88 Svar: 409
Hvis du kan så kan du jo tage en med ind?
Det kan hjælpe en del:)
Tog med en veninde ind fordi hun os er bange for nåle og tandlæger plejer nu og være søde nok:)
apr 2012
Følger: 11 Følgere: 11 Heste: 2 Emner: 27 Svar: 175
-Og så noget musik i ørerne med lattergas, det hjælper MEGET
-Men altså, du kan stadig mærke nålen. Jeg syntes bare det er mindre voldsomt, da ingen koncentration har og bare ligger og kigger. Tiden går også meget hurtigere. Lå der i en time, og det føltes som 5 min.
jun 2013
Følger: 23 Følgere: 24 Heste: 1 Emner: 85 Svar: 744
feb 2014
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 42
Men altså, jeg sover på en mærkelig måde, det er som om at man drømmer, men er ved bevidsthed agtigt
jan 2008
Følger: 114 Følgere: 107 Heste: 24 Svar: 32
Lattergas er ikke nok til at bedøve ved tandudtrækning. Bid i det sure æble og bliv bedøvet med nål. Det er hurtigt overstået, og så mærker du intet til tandudtrækningen, og kan slappe helt af.
jan 2008
Følger: 13 Følgere: 19 Heste: 2 Emner: 34 Svar: 3.576
jan 2008
Følger: 13 Følgere: 19 Heste: 2 Emner: 34 Svar: 3.576
jun 2011
Følger: 17 Følgere: 19 Heste: 3 Emner: 29 Svar: 1.138
jun 2009
Følger: 53 Følgere: 48 Emner: 136 Svar: 1.083
apr 2012
Følger: 11 Følgere: 11 Heste: 2 Emner: 27 Svar: 175
-Altså man er ikke ligeglad, men det er som om at du drømmer. Syntes det er vildt dejligt, og det beroliger meget
jun 2013
Grunden til lattergas, er fordi jeg har en gang... faktisk fornylig skulle have lavet et lille hul.. og hun sagde, at hun gerne vil bedøve mig.. Hvortil jeg sagde det i orden... bare uden for nålens verden, af gode grunde kan det ikke lade sig gøre jo. Så jeg valgte at bide i det sure æble, Men de 5 sek blev til 20 sek fordi jeg var så skrækslagen var de nød til at stikke 4 gange. og den oplevelse vil jeg ikke opleve igen
apr 2010
Følger: 60 Følgere: 54 Heste: 4 Emner: 49 Svar: 625
mar 2009
Følger: 9 Følgere: 7 Emner: 7 Svar: 264
hvis de skal rodbehandle, eller tække tænder ud, eller andre større indgreb. får jeg også en sprøjte, men først når lattergassen virker.
Lattergas gør at man slapper af, og er lidt ligeglad med hvad de gør :o)
Jeg får lattergas fordi, jeg har meget følsomme tandhalse og så begynder jeg at hyperventilere når de kommer alt for mange redskaber ind i munden. men når jeg får lattergas, er jeg lidt ligeglad, og meget afslappet.
for mig ingen lattergas = ingen tandlæge.
Så tage en dyb indånding, og nyd at kunne slappe totalt af.
pøj pøj med det....
jun 2013
Men tak til jeg allesammen for de svar i har givet! Nu er jeg en tand mere afslappet end jeg var før
jun 2013
"Medicinsk Dinitrogenoxid Air Liquides virkninger
Lattergas er et narkosemiddel med bedøvende virkning, og når du indånder det, vil du føle dig afslappet og træt og muligvis falde i søvn. Lattergas har endvidere smertestillende virkninger. Lattergas virker ved at påvirke visse af de kemiske substanser (neurotransmittere) , der kontrollerer tilstande som vågenhed og følelse af smerte.
Hvad bruges Medicinsk Dinitrogenoxid Air Liquide til?
Lattergas anvendes som et led i kirurgisk narkose, eller når der er behov for en smertestillende/beroligende virkning, hvor virkningen indtræder og kan afbrydes hurtigt."
Hvordan skal den lige forståes?
mar 2009
Følger: 9 Følgere: 7 Emner: 7 Svar: 264
På med masken ;o) og glem dine bekymringer, der er ikke noget at frygt, eller at være nervøs for. du vil elske det bag efter, he he..
jun 2013
Lattergas hos tandlægen...