{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.927 visninger | Oprettet:

Lattergas hos tandlægen... {{forumTopicSubject}}

Hej HG
Jeg står der, at mine visdomstænder ikke kan være der, og derfor skal de rykkes ud engang i næste uge...
Men eftersom jeg næsten aldrig har været bedøvet de gange jeg har været hos tandlægen smiley Sagene er den jeg her PISSE bange for nåle! Og bare tanken om en nål bliver jeg utilpas.

Så derfor vil jeg gerne hører om nogen af jer har fået lattergas hos tændlægen, hvis ja.. Hjalp det bedøvende? Eller hvordan smiley

- Tak på forhånd!

P.S.Hvis folk ikke tror på dette bedes i lade være med at svare eller skrive det smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring 750 kr.
  • Ophængning af 3 lamper 600 kr.
  • Rengøring 450 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Fastgørelse håndvask m.v 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Lattergas hos tandlægen...
  • #2   14. maj 2014 Tror os kun det er nål man får det med her hjemme:)
    Hvis du kan så kan du jo tage en med ind?
    Det kan hjælpe en del:)
    Tog med en veninde ind fordi hun os er bange for nåle og tandlæger plejer nu og være søde nok:)

• #3   14. maj 2014 Man bruger lattergas ved tandlægen i Danmark, jeg får det selv når jeg skal have lavet mere end at få kigget tænderne. Det hjælper mig utrolig meget.
    -Og så noget musik i ørerne med lattergas, det hjælper MEGET smiley

-Men altså, du kan stadig mærke nålen. Jeg syntes bare det er mindre voldsomt, da ingen koncentration har og bare ligger og kigger. Tiden går også meget hurtigere. Lå der i en time, og det føltes som 5 min. smiley

• #4   14. maj 2014 Camilla: Tak for svaret. Det beroliget mig lidt, men så det du siger er bare, at lattergassen gør man er ligeglad nålen!?

• Simone E
    Simone E Tilmeldt:
    feb 2014

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 42
    #5   14. maj 2014 Jeg får også både lattergas og bedøvelse, jeg synes lattergas er super dejligt, fordi jeg nærmest sover, når jeg er ved tandlæge, hvilket gør at jeg ikke rigtig ligger mærke til noget som helst smiley
    Men altså, jeg sover på en mærkelig måde, det er som om at man drømmer, men er ved bevidsthed agtigt smiley

• #6   14. maj 2014 Hej
    Lattergas er ikke nok til at bedøve ved tandudtrækning. Bid i det sure æble og bliv bedøvet med nål. Det er hurtigt overstået, og så mærker du intet til tandudtrækningen, og kan slappe helt af.

• #7   14. maj 2014 Jeg fik 2 gange lattergas og blev bedøvet med nål, dengang jeg skulle have lavet et hul. Er SUPER ræd for tandlæger og også rigtig utilpas ved nåle. Du er simpelthen nødt til at blive bedøvet med en nål, det kan lattergas desværre ikke erstatte. Men lattergas gør, at du bliver meget afslappet. Jeg rystede så meget, at de var nødt til at give mig 2 gange lattergas før de skulle bedøve mig, men til gengæld lå jeg så også bare og var ved at drømme mens jeg kiggede op i lyset, det hele blev lidt fjernt. Så hvis du får lattergas før bedøvelse, så tror jeg godt du kan holde til bedøvelsen. Jeg er som sagt selv super ræd for nåle, og når det er kombineret med tandlæger, som jeg i forvejen synes føles som om jeg blotter et åbent sår for, når jeg åbner munden, så plejer det at gå rigtig skidt. MEN at jeg fik lattergas først, gjorde at jeg var mere afslappet mht. nålen. Jeg var da stadig en smule bange, men det hele blev bare så fjernt smiley

• #8   14. maj 2014 Og ja, man kan godt mærke det lille prik nålen giver, selvom man har fået lattergas. Men jeg blev egentlig lidt mere ligeglad med det, for som nogle af de andre siger, så er det lidt ligesom om du drømmer mens du er vågen - man kan godt komme lidt langt væk smiley

• #11   14. maj 2014 Altså det er 5 sekunder af dit liv, det siger jeg altid til mig selv. Jeg bryder mig bestemt ikke om det, man det tager virkeligt ingen tid før at smerten er overstået, og nålen er trukket ud igen smiley Nogen gange må man bare tage sig sammen.

• #12   14. maj 2014 Få llattergas først og så bliv stikket. Det får dig til at slappe af. Og så luk øjnene når der skal stikkes smiley

• #13   14. maj 2014 Altså, man har jo den der lattergas for næsen. Så du har lattergas under hele forløbet. Så de stikker og arbejder, i mens du har den der lattergas. smiley
    -Altså man er ikke ligeglad, men det er som om at du drømmer. Syntes det er vildt dejligt, og det beroliger meget smiley

• #15   14. maj 2014 Tak for alle svarende!
    Grunden til lattergas, er fordi jeg har en gang... faktisk fornylig skulle have lavet et lille hul.. og hun sagde, at hun gerne vil bedøve mig.. Hvortil jeg sagde det i orden... bare uden for nålens verden, af gode grunde kan det ikke lade sig gøre jo. Så jeg valgte at bide i det sure æble, Men de 5 sek blev til 20 sek fordi jeg var så skrækslagen var de nød til at stikke 4 gange. og den oplevelse vil jeg ikke opleve igen

• #16   14. maj 2014 Jeg falder i søvn når jeg får lattergas xD

• #17   14. maj 2014 jeg er en voksen dame ;o) der hver eneste gang jeg skal have lavet noget ved mine tænder får lattergas.
    hvis de skal rodbehandle, eller tække tænder ud, eller andre større indgreb. får jeg også en sprøjte, men først når lattergassen virker.
    Lattergas gør at man slapper af, og er lidt ligeglad med hvad de gør :o)
    Jeg får lattergas fordi, jeg har meget følsomme tandhalse og så begynder jeg at hyperventilere når de kommer alt for mange redskaber ind i munden. men når jeg får lattergas, er jeg lidt ligeglad, og meget afslappet.
    for mig ingen lattergas = ingen tandlæge.
    Så tage en dyb indånding, og nyd at kunne slappe totalt af.

pøj pøj med det....

• #18   14. maj 2014 HN P: Tak! Tror nemlig jeg har fået bygget mig selv en eller anden form for angst for de tandlæger der da jeg har nogen dårlige oplevelser på menuen smiley

Men tak til jeg allesammen for de svar i har givet! Nu er jeg en tand mere afslappet end jeg var før smiley

• #19   15. maj 2014 Okay min nervøsitet er slet ikke overstået! Jeg googlede virkning af lattergas, og så kom dette frem
    "Medicinsk Dinitrogenoxid Air Liquides virkninger
    Lattergas er et narkosemiddel med bedøvende virkning, og når du indånder det, vil du føle dig afslappet og træt og muligvis falde i søvn. Lattergas har endvidere smertestillende virkninger. Lattergas virker ved at påvirke visse af de kemiske substanser (neurotransmittere) , der kontrollerer tilstande som vågenhed og følelse af smerte.
    Hvad bruges Medicinsk Dinitrogenoxid Air Liquide til?
    Lattergas anvendes som et led i kirurgisk narkose, eller når der er behov for en smertestillende/beroligende virkning, hvor virkningen indtræder og kan afbrydes hurtigt."

Hvordan skal den lige forståes? smiley smiley smiley

• #20   15. maj 2014 Det betyder bare at lige så snart du ikke får lattergas længere, så har den ingen virkning. dvs at du er ikke påvirket af lattergassen efter endt behandling. men når du ikke er vandt til lattergas, vil din tandlæge nok bede dig sætte dig i venteværelset en 10-15 minutter inden du går/køre hjem, efter endt behandling.

På med masken ;o) og glem dine bekymringer, der er ikke noget at frygt, eller at være nervøs for. du vil elske det bag efter, he he..

• #21   15. maj 2014 Så no worries?

Kommentér på:
Lattergas hos tandlægen...

Annonce