{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
569 visninger | Oprettet:

Hjælp til køb af hest {{forumTopicSubject}}

Hej
Ja det er sådan at jeg er blevet tilbudt 2 ponyer, af hende jeg har part hos.
Problemet er bare, at jeg virkelig ikke er sikker.

1 hest: Cheenell. Blanding af araber, fjordhest og haflinger. Har altid været dybt forelsket i hende, og hun er jordens skønneste hest. 9 år gammel 148 stang. Hun er meget frisk, og gør alt hvad rytter beder om. Utrolig godt redet, og virkelig skøn! Problemet er bare, at jeg har hele tiden været nervøs i omgang med hende, fordi hun overhovedet ikke har respekt for mig. Og jeg har ikke kunne få hende til at respektere mig.
Det er først her for en måned siden, jeg begyndte at føle mig tryg ved hende, og hun respekterer mig.
Og at jeg er blevet tryg ved hende fra jorden, har gjort jeg er blevet tryg ved at ride hende. Men jeg er stadig i tvivl, for jeg kan komme langt med hende, men hvis hun har en dårlig dag, så vil jeg måske blive utryg ved hende igen?

2 hest: Draupnir. Islænder på 4 år, 140+ i stang. Han skal tilrides her fra denne måned. Været i hænder siden fødslen, og kan alt det en 4 års skal kunne
Jeg var den første oppe på ham, og han var ligeglad, han koncentrerede sig kun om det dækken der hang i stalden. Jeg er blevet trukket rundt på en åben mark, hvor det var 3 gang med rytter på (kun mig og en lille pige har været på ham) og han var også her total kold.
Han er så nuttet, at det næsten er umuligt, og han er også virkelig legesyg.
Problemet her er, at jeg så skal stå for tilridning, og jeg ikke ved hvordan han bliver, når han er tilredet. Om han bliver kedelig at ride, eller om han bliver en sjov gut med krudt i røven.

Det skal lige siges at de koster det samme, har papire og pas begge to.
Jeg er normalt ikke nervøs anlagt, kun hvis det er arabere eller blandinger hvor man virkelig kan fornemme araberen. Dette er grundet en ulykke på araber, for år tilbage
Der er potientiale i begge, men jeg ved ikke hvordan det vil udvikle sig, med begge heste.

Hvem burde jeg vælge? Og skal jeg lede videre, istedet måske?
Tak på forhånd

- jeg har lavet dette emne, da jeg satte den i det forkerte forum før.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp til køb af hest
Kommentér på:
Hjælp til køb af hest

Annonce