{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.301 visninger | Oprettet:

Kontanthjælp og bedrageri... {{forumTopicSubject}}

Hej.

Ja nu mangler jeg lige lidt guidens...
Kort fortalt, så ligger jeg i flexjobansøgningsbunken ved kommunen, og i sagsbehandlingsbunken ved Ankestyrelsen på 12mdr.
Min ret til dagpenge ophørt for et år siden
Min ret til særlig uddannelsesydelse ophører om 5 uger.
Så hedder det kontanthjælp.

Mit spørgsmål er; hvor meget kan jeg få i støtte, hvis jeg flytter fra min kæreste gennem 14 år og vores to fælles børn? Lad os sige at jeg leger et værelse til 1000kr om mdr. Hvad vil jeg kunne få ud over kontanthjælp? Skal jeg have begge børnene med? Alt i alt så handler det om at vi skal have et samliv til at fungere uden at være sammen, og at jeg kan bidrage med mest muligt i forhold til at vi kan beholde huset. Alt sammen indtil min ansøgning og flexjob er afgjort.
Måske flytter vi ikke sammen igen, men vi håber da at vi kan få det til at fungere... Også på sigt...

Jeg synes ikke det kan være rigtigt at mine to uskyldige børn skal straffes, hvilket de jo bliver uanset udfald.
Hvis jeg ikke flytter har vi 1500kr at leve for om mdr, og derudaf skal trækkes brændstof og telefon. Min kæreste skal have bil for at beholde sit job.
Og de 1500kr er kun så længe jeg får halv kontanthjælp derefter er det med minus foran et ikke kendt tal...
Hvis jeg flytter straffes de fordi deres forældre, der ellers elsker hinanden og som fungerer rigtig godt sammen skal skilles ad og derved være "ulykkelige" og hele børnenes verden skal ændres og omstruktureres...

Vi kan sælge huset men det ændrer ikke på det faktum at tallene er ca de samme... Så skyldes der bare en masse penge på et hus vi ikke bor i... Prisen på salg er langt fra den pris vi skylder, men det er en anden historie...

Jeg har næsten solgt mine ponyer, og mine hunde, samt vores ekstrabil, sommer en overgang havde rigtig hårdt brug for grundet helbredet...

Men alt i alt handler det om at jeg skal have fundet ud af hvor meget jeg kan "bedrage" mig til, ved at overholde reglerne, så mine børn straffes mindst muligt...

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kontanthjælp og bedrageri...
  • #2   12. maj 2014 Hun prøver med alle midler at hive min sag gennem systemet i raketfart. Super sagsbehandler må jeg sige, men jeg vil høre om der er nogen der har hørt om nogle tilskud jeg ikke er gjort opmærksom på...

Jeg har fra jeg var 11 år og til for 4 år siden, er 33 idag, altid haft arbejde og som 15 årig var min indtægt en del af min mors husholdning, grundet en knap så heldig barndom, hvilket også er en anden historie... Så jeg har virkelig bidraget til samfundet og er nu endt i en situation der på ingen måder kunne have været afhjulpet...

Nu skal jeg bare gøre alt jeg kan for at holde hjulene rullende så længe som muligt...!

Og hvis vi nu bevæger os lidt udenfor reglerne..? Er der så noget jeg kan tage med mig?

• #3   12. maj 2014 har i tænkt på at blive gift? så kan din mand få dit fradrag - det giver måske lidt flere penge i kassen og derved kan i leve i fred for systemet. det var hvert fald den løsning min søster moster valgte og det gjorde at de kunne blive sammen som familie:)

• #4   12. maj 2014 Selvom din ret til dagpenge er ophørt er du nok stadig i faglig afd, de kan hjælpe dig, selvom du ikke får dagpenge, hvis du er medlem...de har også advokat bistand.
    Din sag skal til en lægekonsulent, hvis du ikke kan arbejde grundet sygdom...få din læge til at sygemelde dig, hvis dette er tilfældet, du skal da ikke fra din mand og børn, kæmp for dette....skide system...du skal i arbejdsprøvninger for at se om du skal have fleksbevilling og hvad du kan holde til...udarbejdet en ressource profil...
    Min mand fik fleksbevilling for et par år siden pga kræft...nu er han så syg igen desværre....har kæmpet med næb og kløer for at alt hænger sammen....
    Har altid arbejdet, så det er hans indtægt jeg har kæmpet for, da vi er gift, er der ingen kontanthjælp....
    Min mand er så dødssyg, det er så en anden sag....
    Men jeg fandt hjælp i en vejleder i jobcentret...og fik arrangeret et møde, hun hjalp os videre og der kom skub i fleksbevillingen...
    Lige nu kæmper vi så for pension....
    Men for guds skyld giv ikke op, selvfølgelig skal din lille familie blive sammen...så må du være syg for at få din fleksbevilling....og komme videre...
    Du er velkommen til at skrive....har kæmpet i 5 år mod kræften og tror desværre den vinder, men vi kæmper til det sidste som små soldater smiley
    Knus fra Tina

• #5   12. maj 2014 Vi har overvejet at indgå tvangsægteskab for børnenes skyld... Det ændrer desværre bare ikke på det faktum at det ender med minus på bunden alligevel... Men det skal ikke udelukkes... Vi har skåret helt ind til benet i forhold til udgifter, i og med at vi sælger alle vores dyr. Bil nummer to er væk (pengene derfra reddede min datters konfirmation) vi har ikke udgifter til Varme da vi bruger paller som brænde, paller der kommer fra min kærestes job... Vi har egen vandboring så vi har kun udgift på 1700kr om året på vand... Vi er rigtig gode til at spare på strømmen, og ligger i samme gruppe som et par uden børn i lille lejlighed, og vi bor i meget stort hus, på landet... Knægten går ikke i dus, og eneste udgift vi nægter at spare væk e børnenes fodboldkontigenter... Tvpakken er opsagt og ellers er alt skrabet væk, så det er ikke fordi vi ikke vil... Mit su lån er sat længst muligt ned i ydelse i seks måneder, men det giver ikke nok på sigt...

Det skal ikke lyde som en klagesag... Jeg vil bare godt have lidt input og kreative ideer til at løse gåden... smiley

• #6   12. maj 2014 Der var en der engang sagde at man kan klare mere ned man kan tåle... Og han har ret...

Jamen jeg har fået lægeerklæring og har fået et rigtig FLOT brev fra min speciallæge der virkelig hjælper mig... Men da det først lige er sat igang skal jeg på kh mens jeg er i arbejdsprøvning mv... Jeg har et smadret knæ der er så smadret at jeg ikke skal forvente at komme til at gå ordenligt igen, men da jeg kun er 33 år og stadig kan lidt, kan jeg ikke få et nyt.. Der er repareret på det så mange gange at de ikke tør åbne det igen... Og hver gang fik jeg at vide at jeg da skal være glad for at jeg ikke skal bruge krykker endnu... Frustrerende, når jeg ikke selv har valgt at jeg ikke vil arbejde... Jeg har været på skole og i praktik og sågar haft job som salgskonsulent, men da jeg ikke kan holde til at sidde i en bil ret længe ad gangen var det hurtigt ovre igen...de mener jeg kan blive receptionist, men jeg tvivler,.. Venter nu på at der snart sker noget i sagen, alt imens vi smiler og kæmper for at den forestående konfirmation bliver en fantastisk fest...

• #7   12. maj 2014 Skougaarden... Du er squ en sej kvinde... Hatten af for dig... Flot kamp...!

• #8   12. maj 2014 Sikke en kedelig situation i er havnet i .... Det er hårde tider for rigtig mange lige i øjeblikket, og desværre er der også en del uforstående børn som kommer i klemme.
    Du skal vide at alt hvad du skriver i offentligt forum, også er noget som din sagsbehandler må inddrage - så hvis det ikke er noget som de skal vide noget om så vil jeg anbefale et anonymt forum. Jeg ønsker Jer alt det bedste og håber i finder en løsning smiley De venligste hilsner Jannie

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.703
    #9   12. maj 2014 Hvor meget er det manden max må tjene før hele din kontanthjælp forsvinder?

• #11   12. maj 2014 Hej TS
    mht til studielån kan man udsætte x antal år/måneder (inden for en bestemt tilbagebetalingsdato) så længe den samlede ydelse efterfølgende ikke overstiger 3000 kr om måneden.
    https://www.borger.dk/Sider/Problemer-med-tilbagebetaling.aspx?NavigationTaxonomyId=4bb3f343-7a37-499c-aee6-407851450382
    Jeg kan godt læse at du er i en desperat situation. Jeg håber at der findes andre og bedre løsninger for dig og din familie, som ikke leder dig ud i en kriminel løbebane. Socialt bedrageri er ikke at spøge med og måske heller ikke en livsanskuelse som du/I ønsker at viderebringe til jeres børn når alt kommer til alt.
    Det lyder som om I allerede har gjort alt hvad I kan mht minimere udgifter etc. Kunne I fx. leje et eller to værelser ud? Kan din kæreste påtage sig et extrajob?
    God vind

• #12   12. maj 2014 netop også derfor jeg forsøger at holde mig HELT inden for reglerne... ejg vil jo gerne at mine børn for opfattelsen af at man altid skal opføre sig pænt og anstændigt, også selvom man ikke altid bliver behandlet lige pænt...

Vi har ikke mulighed for at leje værelse ud... men ellers en god ide...
    Min kæreste kan simpelhen ikke pålægges mere, da han jo trækker det tungeste læs lige nu... mit knæ umuliggør jo at jeg kan tage lige så stor del i hverdagen...

ang studielånet så er det den løsning der kunne lade sig gøre vi valgte at gøre brug af... der er jo ikke så meget tilbage... smiley

Jeg er helt klar over at ALT VIL BLIVE BRUGT IMOD mig... sådan har det været de sidste 4 år, desværre...

Synes nu heller ikke der står noget der kan ligge mig til last... jeg vil bare være sikekr på at alle muligheder for at få tilskud, bliver udnyttet hvis det ender med at jeg må forlade min familie...
    Det har jeg også sagt til min SB og hun smilede bare og rystede på hovedet... hun kunne/måtte ikke tilråde mig det ene frem for det andet, men hun prøver undersøge mulighederne... kunne jo være fint hvis jeg så kunne hjælpe hende lidt på vej smiley

• #13   12. maj 2014 kræver de ikke du sælger hesten før du får bistandshjælp?

• #14   12. maj 2014 Held og lykke Hedegaarden, sikke en masse du også har været igennem...
    Håber det bedste for jer smiley

• #15   12. maj 2014 Nej det er tre små shettere jeg har... Det er min moral der siger de skal væk... Jeg har jo ikke råd til foder til dem når græsset slipper op...

• #16   12. maj 2014 Mht. til samliv efterfølgende, er der ik meget af det.
    For i må ha, er det 2 eller 3 overnatninger pr. uge sammen.
    I må intet ha fælles, så som mad, i må ik handle fælles ind og alle de der dagligdags ting.
    Pengene ved jeg ik så meget om, men det afhænger af hvor børnene bor, hva du ka få af tilskud osv.
    Men vil forslå dig, at melde dig ind i FB-gruppen "Gensigdig forsørgerpligt - NEJ TAK.. Der er svar på en masse, men hende der styre gruppen, ved osse rigtig!! meget om det hele.

• #17   13. maj 2014 Mht samliv må vi håbe det kan holde til ikke at eksistere i et stykke tid...! Det skal kunne holde til det...!

Jeg har fået tilbudt et værelse hos en bekendt, der vil lave lejekontrakt mm hvis det bliver aktuelt, så det er på plads og så er det nemt for børnene, da de også kan overnatte der, hvis de har lyst...

Men nu må jeg bruge min energi på at få klargjort de sidste ting til konfirmationen, og så må vi kæmpe om muligt endnu hårdere når vi lige kommer på den anden side smiley

• #18   17. maj 2014 hvordan vil du klare dyrlægeregninger??

• #19   17. maj 2014 ZWICK:

Hvad fanden er det for et spørgsmål???
    Har du læst kommentarerne?

Ponyerne er sat til salg, fordi jeg ikke ønsker at se dem stå uden foder og fornødne pleje når græsset slipper op...! hvilket det jo gør når sommeren er ovre...
    (heldigvis ved jeg at der er en der tager imod dem hvis ikke de bliver solgt...)

Hvis du vil bidrage til debatten, så hold dig venligst til emnet...

• #20   17. maj 2014
    ok det kom vist lidt stødende ud, det var ikke min mening... Dyrlægeregninger må vi klare hen ad vejen, og min dyrlæge er oplyst om hvordan jeg betaler fremover... altså ikke som jeg plejer... han er heldigvis "gammel ven af familien" og derfor meget forstående overfor vores situation...

men som skrevet så handler debatten ikke om hvordan jeg får penge til at betale for mine ponyer, men hvordan jeg får råd til at give mine børn mad på bordet og tøj på kroppen fremover...

Ponyerne kommer ikke til at lide nogen nød...! (Derfor er de sat til salg)

Kommentér på:
Kontanthjælp og bedrageri...

Annonce