Underlige løbeture {{forumTopicSubject}}
Hej HG'er!:))
Jeg har prøvet to mærkelig ting, som jeg gerne vil spørge jer om I har kendskab til, da jeg ved at I er så kloge;)
Jeg løber hver anden dag og plejer normalt aldrig at have problemer med det. Jeg løber efter et løbe program og har gjort det siden februar ca.
I går da vi havde biptest i idræt havde jeg en meget mærkelig oplevelse. Da jeg blot havde løbet et par gange frem og tilbage fik jeg pludselig en trykken for brystet. Det blev værre og værre, men jeg blev ved med at løbe. Efter kort tid blev alt helt sort for mine øjne. Jeg stoppede brat op og kunne mærke en af mine veninder som stod udenfor banen tog fat i mig og fik sat mig ned. Jeg begyndte at svede helt sindsygt og det dryppede virkelig ned ad mig. Jeg fik lidt vand og det hjalp, men der gik lang tid før trykken var væk og jeg holdte op med at svede. Jeg fik endda en dårligere tid end den tid jeg havde før jeg begyndte at løbetræne..
I dag da jeg så var ude og løbe tænkte jeg at jeg bare kunne tage det stille og roligt. Men blot efter få meter fik jeg en underlig smerte i min mave lidt ude i siden, lidt over venstre hofte, men lidt mere inde på midten af maven. Jeg er ret sikker på at det ikke var sidestik, da det plejer at side højre oppe og længere ude i siden. Det var nærmest som en tydelig kugle smerten lå i. Jeg fortsatte med at løbe, men efter lidt tid blev smerten så voldsom at jeg var ved at give mig til at tude midt ude i det hele..
Jeg tænkte at jeg lige kunne prøve at gå lidt og se om det hjalp. Det hjalp en lille smule, men ikke ret meget.
Efter en kilometer ca. valgte jeg at vende om og gå hjem.. Smerten fortsat hele vejen hjem. Jeg kan stadig mærke det nu, men det gør ikke så ondt mere.
Er der nogle der har prøvet noget lignede? Jeg sidder virkelig og er frustreret da jeg simpelthen ingen anelse har om hvad det handler om...
-Grøndahl
jul 2008
Følger: 103 Følgere: 90 Heste: 8 Emner: 39 Svar: 430
maj 2014
Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 2
At løbe inde og løbe ude er ikke det samme...
drik og spik nok inden du løber og drik nok når du får løbet
okt 2004
Følger: 80 Følgere: 83 Heste: 4 Emner: 588 Svar: 16.651
Men det der bekymrer mig mest, er det du oplevede med en trykken for brystet. Det bør man bestemt ikke få, at hverken mad eller drikke. Hvis du oplever noget lignende igen så stop med at løbe med det samme og tag hurtigst muligt til lægen og få det tjekket.
sep 2010
Følger: 30 Følgere: 30 Heste: 3 Emner: 94 Svar: 1.320
Jeg har også tænkt at jeg vil tage til læge hvis jeg skulle opleve det igen
apr 2007
Følger: 33 Følgere: 32 Heste: 6 Svar: 2.452
Vær derfor meget opmærksom på din kost - gennem hele dagen - sørg for at varme ordentligt op, og vigtigst af alt; lyt til din krop. Du får intet du af at presse dig selv ud over hvor det er ubehageligt, så længe det handler om ufrivillig smerte, som du beskriver. Så stop og gå eller udskyd løbeturen!
jun 2009
Følger: 53 Følgere: 48 Emner: 136 Svar: 1.083
Så irriterende
maj 2013
Følger: 13 Følgere: 10 Heste: 2 Emner: 1 Svar: 184
Nu løber jeg selv maraton løb og der har jeg ingen problemer med at løbe men så snart jeg kommer ind i en hal og skal løbe så stikker det i brystet og så kan jeg ikke få luft fordi det bare gør ondt i brystet så jeg ved at miste bevisthed ... Det er ikke alle der kan løbe indefor men betyder ikke det er noget
sep 2010
Følger: 30 Følgere: 30 Heste: 3 Emner: 94 Svar: 1.320
Biptesten var nemlig indenfor og jeg plejer at løbe udenfor, så det kan jo godt være det bare var det
Altså jeg drikker ofte lidt vand lige inden jeg løber, men jeg spiser ikke lige inden. Det har jeg gjort en gang og der følte jeg mig tung og slap i kroppen og kunne ikke rigtig komme i gang
apr 2007
Følger: 33 Følgere: 32 Heste: 6 Svar: 2.452
Underlige løbeture