600 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 0 Svar

GLÆDES MOMENT! GLÆDES MOMENT!

For ca.2 år siden, havde jeg aldrig drømt om det jeg gjorte idag!

Lang historie! Her for i den!
Det hele startede med at jeg var ret så høj i hatten, og jeg kunne galoppere første gang jeg sad på en ny pony... Ja... Fik sgu den galop... Ponyen stak af med mig 2 gange, på et helt nyt sted, nye mennesker og pony! Jeg blev simpelhen så bange for at sidde på en hest, så jeg stoppede med at ride 1/2, fordi min daværende ridelærer tvang mig til at galoppere, og ride over bomme, så det endte med at jeg sad og græd... Men jeg stoppede og havde ikke rigtig noget med ridning afgøre det 1/2 år, dog var jeg en del nede på rideskolen, fordi jeg savnede rideskoleponyerne så meget! Jeg besluttede mig så at prøve igen... Helt fra bunden. Jeg turde knap nok at skridte på en rideskolepony, uden min mor til at holde den! Sådan gik det i nogle uger, hvor jeg dog kom op at trave lidt med og uden min mor til at holde... Kan huske den dag min ridelærer(Andreas) spurte mig om jeg ville prøve at galoppere, bare lidt. Jeg tøvede dog meget ved det! Men så min store frygt i øjne, fordi nu ville jeg altså gøre noget! Synes det var så pinligt at være hende der ikke kunne en skid... Så tog min ridelærer fat i tøjlerne og løb med ponyen og jeg på en lille tur rundt i ridehallen, dog var det kun 5 galoptrin, men altså, jeg var så stolt! Jeg begyndte så at ride mere og mere for mig selv i trav og mere galop. 5 måneder efter(ca.) startede jeg mit første springstævne! Puha... Jeg havde dog ikke helt fået min frygt væk(har stadigvæk ikke) men jeg elsker at springe, så hvorfor ikke? Jeg fik lovede en pony, som jeg havde sprunget på før og som jeg kendte til. De satte mig først på en stor sløv hest! Så sagde jeg til min mor " hvis jeg ikke kan få en anden hest at ride på, så gør jeg det altså ikke!" Sørme så! Så fik jeg den sødeste 2'er pony! Første gang jeg havde set den! Vi endte med 2 fejlfrie runder! Jeg turde mere og mere efter stævnet, og begyndte at søge efter part! Efter lang tids søgen, fandt jeg min drømmepony! Som jeg fik som min egen! Jeg måtte gøre alt med hende! Og bestemme over hvordan hun bliver klippet og det hele! Ponyen havde dog et problem... Den kunne ikke finde ud af at trave med rytter... Sørme så! Så hvis man skridtede og ville i trav, gik den sjovt nok i galop... Jeg brugte mange timer på den pony, og det store kampe vi havde, er en helt anden sag! Det endte så med at ponyen gik rigtig med hoved og ryg, og kunne trave med rytter! Så begyndte den at true med at bukke, og bukkede i galop og galopanspring... Jeg blev så bange til sidst, at jeg stoppede... Og jeg fortryder det kun nu! Jeg nåede 3,5 ca. På den og så den så ikke i 3 måneder... Jeg spurte ejeren om jeg måtte komme ud og se den, det måtte jeg gerne! Men fik så samtidig den dårlige besked at den skulle aflives om nogle få uger... Hele min verden var brugt sammen! Jeg kom ud og trænede tricks og hms med den, og gik ture. Min mor tog en masse billeder, da hun ved hvor meget den pony betød og betyder meget for mig... Ugerne gik hurtigt, og ponyen blev aflivet... Samtidig havde jeg fået tilbudt en anden part. Som jeg stadig har, og er rigtig glad for den! Når men min skræk var dæmpet meget! Så her d.23 marts, fik jeg endnu en part! Som er det hele det handler om! Det er en lille hest, som jeg stoler 110% på! Nu galoppere jeg på den med det største smil og griner! Elsker simpelhen den hest! Så idag, fik jeg galopperet i grime! Har altid ønsket mig det! Men har haft en stor skræk for det! Det kan godt være det ikke lyder af meget, men det er stort for mig! Der er self sket en masse andre ting imens, som dressur stævner hvor jeg vandt osv. Men føler virkelig den hest ville have at jeg kaster mig ud i ting, fordi den er simpelhen så rolig når jeg prøver nye ting på den! Fx. Idag "stejlede" vi på kommando, men han ved så godt at jeg ikke er så forberedt på det, så den bliver små tøse stejl:P
Men den der hest, der! Vi er bare 100% et team! vi gør alt sammen! På hinandens behov:) håber i kan forstå min situation:) og jeg er meget bange for nye ting:)

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fix washing machine 750 kr.
  • Havearbejde 1.500 kr.
  • Rengøring 117m2 lejlighed 2.500 kr.
  • Lave garageport, vejer er hoppet af 500 kr.
  • Nedgravning af trampolin og bortkørsel af jord 3.400 kr.
  • Udendørs vandhane 2.350 kr.

Opret en opgave

• Der er endnu ikke skrevet kommentarer

Kommentér på:
GLÆDES MOMENT!

Annonce