{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.394 visninger | Oprettet:

HJÆLP! Efterskole 9. VS. 10. klasse? {{forumTopicSubject}}

Hej. Jeg har valgt, at jeg gerne vil på Aalestrup naturefterskole i 10. klasse år 15/16, men jeg er blevet i tvivl om jeg skal tage afsted i 9. klasse i stedet for.

Er der nogen af jer, der har erfaring med enten 9. eller 10. klasse på efterskole? Ikke nødvendigvis Aalestrup, men bare generelt?

På forhånd tak. smiley
Nadia

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  HJÆLP! Efterskole 9. VS. 10. klasse?
  • #1   21. apr 2014 Jeg tog 10. klasse på efterskole. Jeg ved simpelthen ikke hvad der er bedst, men mange mener, at man bedre kan "slappe af" i 10. klasse, da man jo allerede er færdig med folkeskolen. Jeg går i 2.g nu, og er da træt af at vide, at jeg kunne have gået i 3.g og været færdig med gymnasiet om halvanden måned hvis ikke jeg havde taget et ekstra år, men er da glad for at jeg tog 10. i stedet for 9. smiley

• #2   21. apr 2014 Jeg er 9kl. og vi har kun lidt flere timer end 10kl. Det er ikke forskelligt. smiley
    Det kommer mest an på om du gider mere skole eller ikke smiley

• Simone E
    Simone E Tilmeldt:
    feb 2014

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 42
    #3   21. apr 2014 Synes du skal gøre op med dig selv, om du har brug for 10. klasse, for hvis ikke, er det jo lidt "spild". Men altså, jeg var på efterskole i 8. klasse, og jeg vil mene at det er lige stor en oplevelse ligemeget hvilken klasse det er smiley
    Det kan jo også være at du evt. kan tage begge klasser på efterskole? .-), der er mange muligheder!

• #5   21. apr 2014 Jeg tog 8. og 9. klasse på efterskole, jeg var meget glad for det. OGså fordi når man tager de "små" klasser har man jo altid mulighed for et år mere.

• #6   21. apr 2014 Jeg har været afsted i både 9. og 10. klasse.

Hvilket der fungerer bedst for dig, er jo 'op til dig selv'. Dog vil jeg sige:

Skal du skifte skole til en anden 9.klasse? Hvis ikke - og du fungerer godt i din klasse - ville jeg vente til 10. klasse. At skulle komme fra efterskole og tilbage til folkeskole i 10.. hmm, det tror jeg personligt ikke selv, jeg ville syntes var ret fedt. smiley

Hvis du tænker, at du vil direkte videre fra 9. /er klar til det, ville jeg tage på efterskole i 9. og direkte videre på hvad end du nu skal. smiley

• #7   21. apr 2014 Jeg vil ikke have 10. klasse hvis ikke jeg skal på efterskole. Derfor synes jeg selv godt det kunne være "spild" af et år. Jeg tror, jeg vil ringe og snakke med efterskolen i morgen. Tusind tak for feedback. smiley

• #8   21. apr 2014 Jeg har taget 9. og 10. kl. på efterskole - og jeg vil ikke undvære nogen af årene. Jeg kommer så lidt fra et område og en familie hvor efterskole og 10. klasse bare er noget man gør.
    Når man kommer videre, så synes jeg faktisk at "de der der kommer direkte fra 9." er ret så små, umodne og mindre afklarede. Måske en fordom. Og jeg kommer da også sammen med en af de der små nu, men det er en anden historie.
    Jeg er glad for at jeg fylder 20 nu her om et par uger, i slutningen af 3.g. Jeg synes godt nok at det virker mærkeligt når folk bliver 18 sidst i 2.g eller 3.g.

Jeg har også lidt fået den opfattelse, at dem der ikke har taget 10. kan ikke forstå hvorfor de skulle have den, men dem der har 10. er glad for den. Mig og en kammerat fik lidt en åbenbaring halvejs gennem 10. Vi var vel nogenlunde afklarede og kunne godt være fortsat i systemet uden kæmpe problemer. Men bare det halve år i 10. gjorde os langt mere sikre og afklarede. Dér var vi klar til at komme videre.

• #9   21. apr 2014 Tusind tak for svar. Helt sikkert noget at tænke over. smiley

Kommentér på:
HJÆLP! Efterskole 9. VS. 10. klasse?

Annonce