846 visninger
|
Oprettet:
Knabstrupper hingst? {{forumTopicSubject}}
Hvis jeg har en skimmel hoppe som der MÅSKE er en lille smule knabstrupper i ( hun har ganske lidt hvidt ved øjenene og sådan nogen sjove pletter nogen steder ) hvad er chancen for et plettet føl så hvis jeg ligger en knabstrupper på hende??
Og har i nogen lækre knaphingste i kan linke til??
Tak!
feb 2010
Følger: 44 Følgere: 65 Heste: 19 Emner: 3 Svar: 124
Hvis hun er skimmel vil jeg mene chancen er størst med en plettet hingst, men er hun hvidfødt kan du sætte en ensfarvet hingst over, og så er du næsten garanteret et plettet afkom.
Mvh
mar 2011
Følger: 4 Følgere: 7 Heste: 3 Emner: 104 Svar: 1.739
For det første: Er hun født hvid og skimlet normalt, så er der højst sandsynligt ingen pletter. Ved du det ikke så tjek følgende:
En hvidfødt knabstrupper er plettet under pelsen. Du kan se det ved plettet pels omkring øjne, næsebor og under halen.
Er hoppen hvidfødt så vil den altid lave pletter på en ensfarvet hest - ligegyldigt race
mar 2011
Følger: 4 Følgere: 7 Heste: 3 Emner: 104 Svar: 1.739
Hvis du så gerne vil have et plettet føl, så skal du vælge en hvidfødt knabstrupper - det vil give pletter på ensfarvet hoppe. Vælger du en plettet hingst er der kun 50% chance for pletter
nov 2006
Følger: 98 Følgere: 106 Heste: 18 Emner: 62 Svar: 1.111
Men ja som der bliver skrevet så skal du bruge en hvid født hingst hvis du vil være helt sikker på pletter
(link fjernet)
Knabstrupper hingst?