{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
846 visninger | Oprettet:

Knabstrupper hingst? {{forumTopicSubject}}

Hvis jeg har en skimmel hoppe som der MÅSKE er en lille smule knabstrupper i ( hun har ganske lidt hvidt ved øjenene og sådan nogen sjove pletter nogen steder ) hvad er chancen for et plettet føl så hvis jeg ligger en knabstrupper på hende??
Og har i nogen lækre knaphingste i kan linke til??
Tak! smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Knabstrupper hingst?
  • #1   21. apr 2014 Kan du komme med et billede af hende?

Hvis hun er skimmel vil jeg mene chancen er størst med en plettet hingst, men er hun hvidfødt kan du sætte en ensfarvet hingst over, og så er du næsten garanteret et plettet afkom.

Mvh

• #2   21. apr 2014 Skimmel er meget uønsket i knabavl da pletterne vil skimle og derved forsvinde - skimmel er altså ikke en god idé. Er hoppen hvidfødt så er det en helt anden snak. Det er nemt at finde ud af om den er det ene eller det andet.
    For det første: Er hun født hvid og skimlet normalt, så er der højst sandsynligt ingen pletter. Ved du det ikke så tjek følgende:
    En hvidfødt knabstrupper er plettet under pelsen. Du kan se det ved plettet pels omkring øjne, næsebor og under halen.

Er hoppen hvidfødt så vil den altid lave pletter på en ensfarvet hest - ligegyldigt race smiley

• #3   21. apr 2014 Hvis det er surprise du snakker om så er min bedømmelse at der ikke er noget pletter i hende - desværre
    Hvis du så gerne vil have et plettet føl, så skal du vælge en hvidfødt knabstrupper - det vil give pletter på ensfarvet hoppe. Vælger du en plettet hingst er der kun 50% chance for pletter smiley

• #4   21. apr 2014 Kender en skimmel hoppe som absolut ingen spor af pletter har men hun er ½ knapstrupper og ½ welsh. Hun blev bedækket af Figaro af Hallundbæk og det kom der Charmeur ud af (kan ses på min profil). Et par år senere prøvede de igen og det kom der det skønneste rød plettet hoppeføl ud af.

Men ja som der bliver skrevet så skal du bruge en hvid født hingst hvis du vil være helt sikker på pletter smiley

(link fjernet)

Kommentér på:
Knabstrupper hingst?

Annonce