{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.087 visninger | Oprettet:

P-piller. meget nervøse mig.. {{forumTopicSubject}}

Hey!
Jeg har desværre fået et problem jeg ikke forventede.. Jeg kom på p-piller for 3 måneder siden og jeg fik nogen der hed Rigevidon og det gik helt fint.. Dog her i sidste weekend der hentede jeg mine nye p-piller igen og jeg opdagede først jeg havde fået nogen med anden navn da jeg var hjemme. De hedder Microstad. Vi søgte det på nettet og hvad vi kunne se skulle der ikke være nogen forskel.. men jeg startede på dem igår og idag har jeg bare kvalme, svimmelhed og en meget mild hovedpine smiley
Så jeg vil høre om der er nogen der ved med sådan noget? Om jeg skal ringe til lægehuset og sige jeg skal have nogle andre. eller om det her er normalt??

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  P-piller. meget nervøse mig..
  • #1   21. apr 2014 Det er meget normalt at man får den billigste version af de p-piller man er på. Dem du har fået er fuldstændig magen til de andre, de har bare et andet navn. Der er ingen grund til bekymring smiley

• #2   21. apr 2014 Ååh okay.. er mine symptomer så meget normale? Nemlig ikke sjovt når jeg skal på arbejde om 1 time smiley

• #3   21. apr 2014 Det aktive stof skal være det samme i begge mærker ellers må de ikke udlevere andet end det på recepten. Der kan dog godt være forskel på de ikke-aktive stoffer som det kan være din krop reagere på. Jeg ville tage et par dage og se om ubehaget bliver ved (det kan jo også være relateret til andre ting) og hvis det gør gå ned og købe en pakke i det samme mærke som du tog før.
    Oftest tilbyder de et andet mærke enten fordi produktet er billigere eller de ikke fører det andet mærke så det er bare at spørge og gøre opmærksom på det, når du henter piller. smiley

• #4   21. apr 2014 De giver dig altid den billigste. Derfor siger jeg altid hvilket mærke jeg ønsker.. Jeg fungere heller ikke på de billige smiley

• #5   21. apr 2014

Jeg har fået en 4 forskellige slags tror jeg, får bare de der er billigst og har aldrig oplevet nogen ændring. Hvis det forsætter så se om det gør noget og skifte til de andre.

• #6   21. apr 2014 altså der står 150/30 mikrogram på dem begge smiley

• #7   21. apr 2014 Du får altid de billigste (god service synes jeg personligt) Der er det samme i, og de beskytter på samme måde.
    Der er dog nogen du måske ikke kan "tåle" - og i dit tilfælde får kvalme. Det siger du bare næste gang på apoteket - så får du dem ikke igen smiley

• #8   21. apr 2014 Jeg har også fået måske 3 forskellige, og jeg synes aldrig jeg har mærket forskel. De spørger jo altid om de må give dig den billigste, og så kan du jo bare sige, at du gerne vil have Rigevidon, hvis det er det du vil smiley

• #9   21. apr 2014 Jeg har heller aldrig fået det dårligt eller kunne mærke, at jeg havde skiftet, selvom jeg skiftede efter at have brugt de andre i flere år.
    Vent et par dage og bliver symptomerne ved, så må du op på apoteket og købe de andre igen smiley

• #10   21. apr 2014 Jeg har prøvet nok 6 forskellige slags og mærker ikke forskel når jeg skifter smiley

Dog mht dit ubehag kan det være varmen?
    Jeg vågnede op idag med samme symptomer og var ved at dratte om fordi jeg ikke var hurtig nok til at få noget vand smiley

• #11   21. apr 2014 alle form for piller kan virker på mange måder
    nomelt bivirkninger på p piller er

hovedpine

kvalme

humørsvingninger

pletblødning

nedsat sexlyst smiley

• #12   21. apr 2014 Jeg kom på Lindynette til at starte med, og efter et par måneder fik jeg nogle af mærket Modina i stedet for - de fuckede mig fuldstændig op, havde kvalme konstant, ondt i hovedet, crazy mavekramper og endte med at gå ned med en depression.. Så siden jeg afsluttede den pakke, har jeg fået Lindynette igen, og har ikke haft nogle af problemerne siden (det tog selvfølgelig lidt tid at komme over det, en depression går trods alt ikke bare væk sådan "lige pludselig" :p) - så når der bliver købt p-piller til mig nu, bliver der KUN købt Lindynette! smiley

Så selvom der er "det samme i", kan det sagtens have en anden indvirken på dig.
    så hvis det fortsætter, så skift tilbage! smiley

• #13   21. apr 2014 Altså apoteket må ikke bare udleverer et andet mærke uden at du giver tilladelse, ofte spørg de om man vil have de billigste.
    Jeg vælger altid de billigste og man skal ikke være bekymret så længde hormon-mængden er den samme. Men måske din kvalme og hovedepine ikke hænger sammen med dit skift, dog hvis det forsætter så tag kontakt til din læge og sig der skal stå på din recept at mærket skal være det samme smiley

• #14   21. apr 2014 Jeg kan heller ikke tåle alle slags p-piller, så pt er jeg slet ikke på nogen af dem.. Jeg får nemlig også hovedpine, bliver svimmel og er træt.. Og dem jeg ved min krop fint kan tåle, dem må jeg ikke få, da de vidst var en 3. generation.. øv øv..

• #15   21. apr 2014 Dem jeg får, Minero, er den billigste version af Gestroden (tror jeg de hedder), det er de eneste jeg kan tåle. Andre versioner eller orginalen giver mig hovedpine, kvalme, mavekramper og pletblødning.
    Så jeg har sagt til min læge at det KUN skal være Minero jeg får udleveret, så på apoteket står der i min journal at det kun er dem de må udlevere til mig. smiley

• #16   21. apr 2014 Normalt får man kopi-præparat af de p-piller, man er på. Det samme gjorde jeg. Jeg er på Microgyn, som selvfølgelig var de første jeg fik. Alt fungerede fint, ingen smerter what so ever. Anden gang jeg fik piller, fik jeg nogle, med et navn, jeg ikke husker.. Det var den billigste udgave af p-piller, og jeg begyndte at få det rigtig dårligt - kvalme, opkast, hovedpine osv.. Nu har jeg igen skiftet til Microgyn (de 'originale') og det fungerer jeg altså meget bedre på! Kvalmen, svimmelheden og hovedpinen er forsvundet. (Y) Og nej, du har HELT ret - det er ikke sjovt at gå rundt sådan nærmest 24/7.

- Jeg ville nok sige: Ring til din læge og snak med ham/hende først.. Så skal du forsøge at være på de piller, du fungerede bedst på først, og så kan du jo se, om det er dér problemet ligger. Jeg har intet imod at give 70,- (eller hvad det nu er) mere for at have det godt.

Det kan godt være, de siger, der burde være det samme i kopierne.. Men kender flere, der ikke fungerer på de billige/kopier.

* Dog kan kvalme, hovedpine etc.. sagtens have noget med psyken at gøre ligeså vel. Så hvis du har været stresset/haft det dårligt psykisk, kan det også være noget der ligner. Jeg taler af erfaring.

• #17   21. apr 2014 Har som du en travl dag fået de billigste med hjem. Ringede også pænt tilbage og fortalte de havde lavet en fejl. Måtte enda diskutere lidt med damen, for det var jo samme piller! Øh nej har prøvet at skifte og fik det vildt mærkeligt... Så jeg holder mig til dem der fungere. Så de tog dem retur gav mig dem jeg selv mente jeg havde bedt om, Dem der recept på, og så fik de også noteret ned at jeg ikke ønsker andre. Hm en trælst tur, fordi de gerne vil give en de billigste. Får du det mærkeligt af dem, ville jeg droppe at tage dem hvis jeg var dig.

• #18   21. apr 2014 Hmm altså på rigevidon havde jeg konstant hovedpine. depression (havde jeg før p-piller) Men jeg fik afvide jeg havde stress, deprssion og angst.. men det er noget som er kommet lang tid før p-piller.. dog blevet lidt værre..

dem jeg er på nu giver med kvalme svimmelhed.. og på arbejdet idag havde jeg koldsved og en mild grad af angstanfald op til flere gange (min angst har været der i mange år..) Men dog er min hovedpine væk! og DET er en rar følelse!! Kvalmen forsvandt her kl 20.00 ca smiley

• #19   22. apr 2014 jeg mener jeg havde rigevidon (hvid med blå skrift) tjek lige om det er samme pakke vi snakker om smiley

og har nu en anden pakke med en muslingeskal på tjek lige om det er den

men grunden til jeg ikke fik den hvide pakke med blå skrift var fordi man ikke kan få den mere så kan det være det samme som der er sket for dig

så skal du huske at prisen på pillerne skifter helt vildt da jeg startede med den hvide med blå skrift kostede den 55 kroner og den sluttede på 120/130 kroner

• #20   22. apr 2014 Sjovt CTA, lige netop modina er også det eneste mærke jeg har haft at problem med smiley

Men ellers har jeg ikke oplevet det du beskriver, og jeg syntes det er fint forklaret i andre svar smiley vent et par dage og se om problemerne er relateret til pillerne, eller skyldes en anden problemstilling smiley

• #21   22. apr 2014 Haha Eifos, man skal bare holde sig fra modina! smiley

Kommentér på:
P-piller. meget nervøse mig..

Annonce