{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.462 visninger | Oprettet:

Fra mørkt til lyst hår. {{forumTopicSubject}}

Hej smiley

Jeg har længe overvejet at få mit brune hår farvet lyst. Jeg har snakket med min frisør og hun mener sagtens, at det kan lade sig gøre. Hun vil lave en masse lyse striber i lidt forskellige nuancer, så det ser naturligt ud, hun vil også gøre sådan, at man stadig kan se lidt af min mørke farve i bunden. Jeg er faktisk rigtig glad for mit nuværende hår, men trænger til en forandring. Har i nogle erfaringer med at skifte fra mørk til lys? Hvad synes i om min ide med at farve mit hår? smiley

Mit hår:
(link fjernet)

Den lyse farve:
http://lighttpd.aller.dk/files/pics/elle.dk/284/3791/91002_02.jpg

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fra mørkt til lyst hår.
  • #1   17. apr 2014 Det ødelægger håret fuldstændig, er min erfaring.. smiley

• #2   17. apr 2014 Det er rigtig, rigtig hårdt for håret at blive afbleget.. Jeg havde et smukt og sundt langt sort hår, som jeg efter 5-6 år blev træt af og ville gå til den anden ekstrem - platinblond..

Mit hår faldt af.. Noget af det faldt af til lige over skuldrene, resten op over ørerne.. Efter 3 år har jeg nu hår lige under skuldrene og det er blevet rimelig sundt igen, men det har været et helvede.. Men farven på mit hår er ganske fin..

Så det KAN lade sig gøre, men pas nu for helvede på dit hår, for det kan gå galt meget, meget hurtigt..

• #3   17. apr 2014 Melanie: Fik du farvet det hos en frisør?

• #4   17. apr 2014 Nej, det gjorde jeg ikke,for jeg havde ikke råd.. Men jeg har veninder der har fået det lavet hos en frisør, hvor deres hår også blev meget trist, tørt og skørt.. Jeg har en enkelt veninde der har været heldig, men de fleste får et kedeligt og skadet hår der tager laaaaang tid at få på ret køl igen..

Det kan sagtens være at du er heldig, men hver gang jeg hører "fra mørkt til lyst" bliver jeg nødt til at sige noget, for det er ikke bare sådan lige at gøre, ligemeget hvordan du gør det..

• #5   17. apr 2014 Jeg har lige været ved frisøren og så lagt en masse lys striber i mit mørkeblonde hår. Ikke afblegning som sådan, men lysningsfarve. Det er blevet rigtig godt og naturligt. http://www.hestegalleri.dk/fotoalbum/off_topic/323345-me__myself_and_i__?status=2. Se det første billede.

• #6   17. apr 2014 Det er meget hårdt for håret, min mor er frisør smiley

• #7   17. apr 2014 Den sundeste måde er at få striber jeg gik fra sort til blond hvor jeg affarvet 2 gange selv med hjemmefarve og gik derefter til frisøren for at fjerne det orange/pisgule skær og det blev også nogenlunde, men hvis du vil være blond så gør det over længere tid og så i striber!

Min hår var smadret i forvejen men måtte klippe en hel stor del af og det er først ved at vokse rigtigt nu og det er 1 år siden jeg var blond smiley

• #8   17. apr 2014 Hvad anbefaler I så mig at gøre?? Jeg er naturlig blond men har mørke brunt..Der er dog vokset meget ud så jeg ønsker at blive blond igen... Tips?? smiley

• #9   18. apr 2014 Jeg har brunt hår fra naturens side og valgte som 16 årig at blive fuldstændig blond. Jeg fik det lavet hos en frisør og var blond tre år frem, hvor jeg med jævne mellemrum fik afbleget mine brune rødder. Og ja det er meget hårdt for håret, men mit hår hverken knækkede eller faldt af, så det kan sagtens lade sig gøre smiley

Og jeg har siden dengang gået frem og tilbage imellem hårfarver; rødt-sort-brunt, hvor jeg har fået en veninde til at farve mit hår blond flere gange. Og mit hår stadig ikke faldet af smiley Det skal gøres med omtanke og alt med måde. Men det ender ikke altid skidt smiley

• #10   18. apr 2014 Der er forskel på at købe afblegning og selv afblege det i flere omgange, og så af flere omgange få farvet forskellige nuancer af lyse striber. Lyse striber er HELT klart den bedste fremgangsmåde, som de andre siger ødelægges håret fuldstændigt hvis man selv afbleger det i træk så mange gange der nu skal til, for at håret bliver lyst - det er måske 3 gange. Så hvis du får farvet lyse striber hos frisøren med en måneds mellemrum, så skal det nok lykkes smiley

• #11   18. apr 2014 Men uanset om det er hos frisør eller ej, så tager det hårdt på håret, ja. Sørg for at brug en god hårkur. Men det er jo også forskelligt fra person til person, hvor skadet håret bliver. I alt har jeg nok prøvet at afblege mit hår 2 gange, men farvet det 10-15 gange - men det er altså lige så sundt som alle andres. Så det kommer også meget an på, hvordan ens hår tager imod det smiley

Kommentér på:
Fra mørkt til lyst hår.

Annonce