1.055 visninger
|
Oprettet:
Ingen er Perfekte..Eller er de?? :-) {{forumTopicSubject}}
Hej HG.
Kom til at sidde og tænke på at vi her inde har forskellige udfordringer og problemer og irritationer ved/med vores kære heste. For ingen er perfekte, ikke engang vores fantastiske firbenede. Så hvad er Jeres udfordringer/irritationer ved Jeres Hest pt.? Eller svæver I bare på en lyserød sky??
Mvh TT
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 37.031
At dyret har et hævet ben som først faldt drastiskt i hævelse og nu pt. står ret stille - men okay, dyrlægen sagde også minimum 10 dage på smertestillende/hævelse nedsættende men nok nærmere 14 dage.
Torsdag er det nr. 10 dag.
Jeg vil bare sååååå gerne riiiide - trives ikke med at holde mig på jorden, især ikke når vi nu gjorde fremskridt :o)
feb 2008
Følger: 36 Følgere: 36 Heste: 1 Emner: 2 Svar: 535
aug 2011
Følger: 2 Følgere: 63 Heste: 4 Emner: 293 Svar: 3.820
Hest nr 1 kan ikke trækkes med, rides sammen med andre på tur, sparker andre heste og mennesker, samt stikker af med en både fra jord og ryg.
Hest nr 2 kan ikke rides på bane uden at vende om mod udgangen, kan ikke rides alene ud på tur, stikker af fra jorden når der kræves noget han ikke forstår og han er hvad andre vil kalde ''stædig''
jul 2013
Følger: 11 Følgere: 8 Heste: 2 Emner: 99 Svar: 756
jun 2012
Følger: 32 Følgere: 30 Heste: 3 Emner: 24 Svar: 229
nov 2008
Følger: 80 Følgere: 73 Heste: 7 Emner: 320 Svar: 5.593
Blogger
Følger: 88 Følgere: 1924 Heste: 4 Emner: 3 Svar: 1.517
Men ellers synes jeg virkelig at Blika rykker sig lige pt. Jeg har ikke haft ret mange "dårlige" oplevelser med hende, og ja.. Hun rykker sig virkelig hele tiden. Det er fantastisk!!
F.eks kunne hun ikke trækkes da jeg fik hende (medmindre du gik foran hende, og jeg ville helst have hende ved siden, så hun ikke løb mig ned ved tilfælde af at hun blev bange), og nu kan hun endelig trave i træktorvet sammen med mig! Det er jo helt vildt!
Hun fik også en super dårlig oplevelse hos tidl. opstaldningssted mht. at få renset hove og blive longeret (fordi jeg var lidt for dum, og lod dem gøre det for mig.. Jeg bad dem lade hende være efterfølgende..)
Hun kan nu løfte sine hove, og blive longeret i skridt, og næsten trav!
Jeg er så super stolt af hende. Selvfølgelig har man dårlige oplevelser, men hvis man vender dem til det positive i stedet for det negative. Så bliver man mindre skuffet og ked af det, og bliver mere motiveret til næste gang!
Det fede med "problemer" er at finde løsningerne. Det synes jeg selv er utroligt spændende.
mar 2011
Følger: 146 Følgere: 1642 Heste: 4 Emner: 1.745 Svar: 18.543
Han er simpelthen den unghest/plage der har været hårdest at træne og opdrage på Og jeg som troede det ville blive nemmere at træne og opdrage på min egen kontra andres da jeg havde sat reglerne fra starten... Han står sikkert i sin boks og griner og siger sucker!
Elsker dog den hest men nem er han ikke
sep 2008
Følger: 113 Følgere: 103 Heste: 5 Emner: 4 Svar: 39
Hun er på astmamedicin for 2. gang, og pga. hosten har hun fået ekstremt stram mavemuskulatur, som gør, at hver gang jeg lægger schenklen til hende og siger "nu skal vi trave" - så bliver hun rigtig sur og gør tegn til at bukke, hvilket ikke er typisk for min lille hyp. På onsdag skal hun have massage for 4. gang på blot én måned, og sidste gang hun fik massage fik jeg dommen "rid uden sadel i en måned"...
Og som en prik på i'et havde hun også lige tabt en sko i lørdags, og jeg kan ikke få fat i min smed.
Så deeeet
maj 2009
Følger: 54 Følgere: 603 Heste: 2 Emner: 278 Svar: 5.753
mar 2011
maj 2009
Følger: 54 Følgere: 603 Heste: 2 Emner: 278 Svar: 5.753
nov 2008
Følger: 48 Følgere: 47 Heste: 3 Emner: 56 Svar: 481
mar 2011
Følger: 4 Følgere: 7 Heste: 3 Emner: 104 Svar: 1.739
Så nu er vi begyndt at afå lidt akademisk undervisning til at hjæle - det er svært for både ham og mig at skulle 'omligge' ridestilen, selvom det er meget små ting. Jeg skal have mine arme lidt længere tilbage, men det er monster svært at huske når man nu har redet anderledes i 7 år
Det samme med Findus. Man kan virkelig mærke at han syntes det er rart at få flyttet vægten, men hvis jeg ikke hele tiden er obs på hvor han er, så falder han tilbage igen - så det kæmper vi med
feb 2014
Følger: 4 Følgere: 2 Emner: 5 Svar: 59
Også lige op til påskeferien, typisk!
sep 2009
Følger: 129 Følgere: 116 Heste: 3 Emner: 485 Svar: 2.001
Derfor kræver det en træner, der hviler i sig selv, er selvsikker, rolig og har styr på det personen laver.
Det er enormt store krav min hest stiller mig (man skal nok være i situationen med hende, før man forstår), men jeg arbejder på det!
feb 2006
Følger: 38 Følgere: 41 Heste: 4 Emner: 680 Svar: 7.850
At han har 2 meget hævede forben, det ene aner jeg ik hvorfor at er hævet.
Men han er heldigvis ik halt overhovedet.
sep 2009
Følger: 43 Følgere: 53 Heste: 3 Emner: 164 Svar: 2.805
Lade være med at bide.
Lade være med at sparke når hovene skal renses.
Gå frem (og generelt opføre sig ordenligt) under ridning.
Stå stille på staldgangen.
Lade være med at skrabe (dyret er ved at ødelægge hans hove :S ).
Blive sød til at få trense på, det er en kamp hver gang.
Og der er sikkert meget mere... Han er en rigtig drengerøv der har fået lov til at gøre hvad der passer ham, alt for længe. xD
mar 2011
jul 2010
Følger: 53 Følgere: 50 Heste: 3 Emner: 6 Svar: 912
Og så har min 2 års sådan en hyle/pibetone når han løber ?? sært .
okt 2007
Følger: 46 Følgere: 39 Heste: 2 Emner: 96 Svar: 1.509
Min hest er bestemt heller ikke fejlfri, men når jeg bliver mest irriteret over hans fejl, tænker jeg bare på alt det gode og perfekte ved ham
Min hest er krybbebider, det irriterer mig ikke som sådan at han gør det, men jeg bliver bekymret for ham (han bliver selvfølgelig passet, efter hvad der er bedst, ift. at han er krybbebider).
Min hest er for høj bagtil, det irriterer mig grænseløst, men pyt med det
Min hest har svært ved at holde balancen efter galop og spænder op.
Jeg har svært ved at ride min hest på tur sammen med andre, det er dog blevet bedre (men så er det jo heldigt, at jeg eeeelsker at ride tur alene og min hest er ligeglad med at være alene )
Ingen er Perfekte..Eller er de?? :-)