{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.055 visninger | Oprettet:

Ingen er Perfekte..Eller er de?? :-) {{forumTopicSubject}}

Hej HG.
Kom til at sidde og tænke på at vi her inde har forskellige udfordringer og problemer og irritationer ved/med vores kære heste. smiley For ingen er perfekte, ikke engang vores fantastiske firbenede. Så hvad er Jeres udfordringer/irritationer ved Jeres Hest pt.? Eller svæver I bare på en lyserød sky?? smiley smiley

Mvh TT

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ingen er Perfekte..Eller er de?? :-)
  • #2   14. apr 2014
    At dyret har et hævet ben som først faldt drastiskt i hævelse og nu pt. står ret stille - men okay, dyrlægen sagde også minimum 10 dage på smertestillende/hævelse nedsættende men nok nærmere 14 dage.
    Torsdag er det nr. 10 dag.

Jeg vil bare sååååå gerne riiiide - trives ikke med at holde mig på jorden, især ikke når vi nu gjorde fremskridt :o)

• #3   14. apr 2014 mig og min rideskole hyp er ikke enige -.- og så hjælper det jo ikke at jeg kan være bange af mig XD er ikke venner med den siden sidste undervisning desværre smiley håber det bliver rettet når vi starter igen :3 en skidt måde at smutte på påskeferie smiley :3

• #4   14. apr 2014 Problemer er der vidst nok af her.
    Hest nr 1 kan ikke trækkes med, rides sammen med andre på tur, sparker andre heste og mennesker, samt stikker af med en både fra jord og ryg.
    Hest nr 2 kan ikke rides på bane uden at vende om mod udgangen, kan ikke rides alene ud på tur, stikker af fra jorden når der kræves noget han ikke forstår og han er hvad andre vil kalde ''stædig''

• #6   14. apr 2014 Han er halt! Da en pige lukkede ham ud til hopperne son Gav ham "tœsk" smiley

• #7   14. apr 2014 Santos kan være virkelig stædig nogengange! smiley

• #8   14. apr 2014 Min har altid kunne rides alene på tur men efter en stor forskrækkelse for køer (der var en anden hest med) har jeg ikke kunne have hende med på tur alene uden hun har været bange for alt og det er dybt frustrerende for vil gerne kunne ride tur alene smiley

• #9   14. apr 2014 Jeg plejer at synes de dårlige oplevelser er gode. Især fordi vi så kan arbejde med dem og lave noget.

Men ellers synes jeg virkelig at Blika rykker sig lige pt. Jeg har ikke haft ret mange "dårlige" oplevelser med hende, og ja.. Hun rykker sig virkelig hele tiden. Det er fantastisk!!

F.eks kunne hun ikke trækkes da jeg fik hende (medmindre du gik foran hende, og jeg ville helst have hende ved siden, så hun ikke løb mig ned ved tilfælde af at hun blev bange), og nu kan hun endelig trave i træktorvet sammen med mig! Det er jo helt vildt!
    Hun fik også en super dårlig oplevelse hos tidl. opstaldningssted mht. at få renset hove og blive longeret (fordi jeg var lidt for dum, og lod dem gøre det for mig.. Jeg bad dem lade hende være efterfølgende..)
    Hun kan nu løfte sine hove, og blive longeret i skridt, og næsten trav!

Jeg er så super stolt af hende. Selvfølgelig har man dårlige oplevelser, men hvis man vender dem til det positive i stedet for det negative. Så bliver man mindre skuffet og ked af det, og bliver mere motiveret til næste gang! smiley

Det fede med "problemer" er at finde løsningerne. Det synes jeg selv er utroligt spændende. smiley

• #10   14. apr 2014 Ja min er virkelig en hård negl for tiden.. Aner ikke hvorfor han pludselig mener han kan gøre som han lyster da jeg ALTID er konsekvent.. smiley Ellers så er det jo den farlige trailer..Vi gør dog fremskridt..Så syntes jeg han ikke trådte ens på højre volte og venstre... Må se hvordan han er i morgen..Også synes jeg han er en evighed om at vænne sig til store køretøjer.. smiley
    Han er simpelthen den unghest/plage der har været hårdest at træne og opdrage på smiley Og jeg som troede det ville blive nemmere at træne og opdrage på min egen kontra andres da jeg havde sat reglerne fra starten... Han står sikkert i sin boks og griner og siger sucker! smiley smiley
    Elsker dog den hest men nem er han ikke smiley

• #11   14. apr 2014 Lige pt synes jeg alt er en udfordring ved min lille hoppe...
    Hun er på astmamedicin for 2. gang, og pga. hosten har hun fået ekstremt stram mavemuskulatur, som gør, at hver gang jeg lægger schenklen til hende og siger "nu skal vi trave" - så bliver hun rigtig sur og gør tegn til at bukke, hvilket ikke er typisk for min lille hyp. På onsdag skal hun have massage for 4. gang på blot én måned, og sidste gang hun fik massage fik jeg dommen "rid uden sadel i en måned"...
    Og som en prik på i'et havde hun også lige tabt en sko i lørdags, og jeg kan ikke få fat i min smed.
    Så deeeet smiley

• #12   14. apr 2014 Min islænders irriterende side er, at hun simpelthen ikke forstår "frem-signal" ....... Uanset hvor meget jeg forsøger at lære hende det, hvad jeg bruger som motivation, så opdager hun hurtigt at "åh, jeg kan jo egentlig bare blive stående, for så kommer vi ikke videre", fordi jeg ikke rigtig kan gøre noget.... smiley

• #13   14. apr 2014 Madsen - Min kan det men vælger somme tider at ignorere det smiley Så har jeg valgt at tappe ham med pisken..Så irriterende da han var så god til stemmekommando! smiley

• #14   14. apr 2014 Har også prøvet med en pisk... Hun ignorerer den... fuldstændig! :s Det er mega irriterende, for hun har også kunnet....

• #15   14. apr 2014 Min hoppe er i bøllealderen, sååå... Heldigvis går det kun udover min smed smiley

• #18   14. apr 2014 Lige nu er vi netop startet på at arbejde med Findus' vægtfordeling, for han falder utrolig nemt på forparten pga. hans bygning.
    Så nu er vi begyndt at afå lidt akademisk undervisning til at hjæle - det er svært for både ham og mig at skulle 'omligge' ridestilen, selvom det er meget små ting. Jeg skal have mine arme lidt længere tilbage, men det er monster svært at huske når man nu har redet anderledes i 7 år smiley

Det samme med Findus. Man kan virkelig mærke at han syntes det er rart at få flyttet vægten, men hvis jeg ikke hele tiden er obs på hvor han er, så falder han tilbage igen - så det kæmper vi med smiley

• #19   14. apr 2014 Min pony har lige været halvt, og stået forholdsvis stille i 2 uger, så nu må jeg ikke ride ham som jeg plejer og må heller ikke ride ligeså tit før at hans ben er 100% klar igen.

Også lige op til påskeferien, typisk! smiley

• #20   14. apr 2014 Min udfordring med min hest, er at hun hopper på andres energier konstant. Man skal være enormt selvbevidst i hendes nærvær. Mennesker som heste.
    Derfor kræver det en træner, der hviler i sig selv, er selvsikker, rolig og har styr på det personen laver.
    Det er enormt store krav min hest stiller mig (man skal nok være i situationen med hende, før man forstår), men jeg arbejder på det! smiley

• #22   14. apr 2014 At han åbenbart er blevet en bisse på fold og jager de andre. Kan ik forstå at voksne heste ikke smækker ham på plads?

At han har 2 meget hævede forben, det ene aner jeg ik hvorfor at er hævet.

Men han er heldigvis ik halt overhovedet.

• #23   15. apr 2014 ALT for meget! xD

Lade være med at bide.
    Lade være med at sparke når hovene skal renses.
    Gå frem (og generelt opføre sig ordenligt) under ridning.
    Stå stille på staldgangen.
    Lade være med at skrabe (dyret er ved at ødelægge hans hove :S ).
    Blive sød til at få trense på, det er en kamp hver gang.

Og der er sikkert meget mere... Han er en rigtig drengerøv der har fået lov til at gøre hvad der passer ham, alt for længe. xD smiley

• #24   15. apr 2014 Ikke fordi jeg er glad for at I bøvler, men faktisk lidt en trøst at se andre også har sine udfordringer smiley Så føler man sig ikke totalt håbløs smiley

• #25   15. apr 2014 Jeg irriterer mig over at min hest altid strækker halsen i galop, der må være en grund men jeg kan simpelthen ikke finde ud af hvad smiley .

Og så har min 2 års sådan en hyle/pibetone når han løber ?? sært .

• #27   15. apr 2014 Hvor er jeg "glad" for, at jeg ikke er den eneste, som har en hest, som ikke er fejlfri (forstå mig ret).

Min hest er bestemt heller ikke fejlfri, men når jeg bliver mest irriteret over hans fejl, tænker jeg bare på alt det gode og perfekte ved ham smiley

Min hest er krybbebider, det irriterer mig ikke som sådan at han gør det, men jeg bliver bekymret for ham (han bliver selvfølgelig passet, efter hvad der er bedst, ift. at han er krybbebider).
    Min hest er for høj bagtil, det irriterer mig grænseløst, men pyt med det smiley smiley
    Min hest har svært ved at holde balancen efter galop og spænder op.
    Jeg har svært ved at ride min hest på tur sammen med andre, det er dog blevet bedre (men så er det jo heldigt, at jeg eeeelsker at ride tur alene og min hest er ligeglad med at være alene smiley )

Kommentér på:
Ingen er Perfekte..Eller er de?? :-)

Annonce