417 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 4 Svar

Nærvøs pony til stævne!? Hjælp Nærvøs pony til stævne!? Hjælp

Hejsa! Jeg skal til sådan Et lille stævne på min rideskole, og jeg har dsv. En pony som der er meget nervøs når hun er til stævner... Sidste gang smed hun rytter af pga. Hun blev bange for der når folk de klappede. Og stævnet foregår på sådan en kæmpe stor spring bane, og hun er ikke så vild med at være derude alene, hun kan faktisk slet ikke lide at være alene nogle steder. Så håber i har nogle råd til hvad jeg kan gøre smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Take down chandelier and a wall lamp 500 kr.
  • Hjælp til rep af kanttråd til robot plæneklipper 600 kr.
  • Opsætning af håndvaskamatur 500 kr.
  • Find fejl11 på opvaskemaskine 250 kr.
  • VVS-installatører 1.950 kr.
  • Installation af nyt tv 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Nærvøs pony til stævne!? Hjælp
  • #1   9. apr 2014 Sørg for selv at slappe af. Bliver du nervøs og spænder op så gør hun også.

• #2   9. apr 2014 Nu ved jeg ikke hvornår I skal til stævne, så det er ikke sikkert, at du kan nå at træne det.

Men du skal arbejde med, at hun skal vænne sig til at være alene. Det kan du gøre ved gradvist at lade hende være alene ganske kort tid af gangen, og med masser af godbidder, og så gå 'tilbage'/hen til de andre, inden hun når at reagere. På den måde får hun en masse gode oplevelser med at være alene, og vænner sig langsomt til, at det er ok at være alene.

Mht. at hun er bange for at folk klapper, skal du træne en masse farlige ting/lyde med hende. Find nogle lyde der larmer meget og evt. lyder som nogen der klapper, og væn hende gradvist til dem. Først skal lyden kun være ganske lav og i meget kort tid (få sekunder), og hun skal have en masse godbidder og ros. Langsomt kan man skrue op for lyden og tiden - men hun må ikke blive bange eller urolig over det. Man kan fx få sådan en 'klappehånd', og ellers kan du måske finde en cd eller video hvor nogen klapper, og så afspille den.

• #3   9. apr 2014 CTS. Det kan jeg godt prøve det lyder som en god ide

• #4   9. apr 2014 og med hensyn til stævnet, så lad være med at have for høje forventninger smiley at blive på ponyen kan i sig selv være et mål at opnå, derefter så bliver det til næste stævne at få ponyen rundt på hele banen... hvis du forstår smiley små skridt i den rigtige retning er bedre end to skridt tilbage smiley

og ja så træn som CTS siger, men det tager rigtig lang tid smiley

held og lykke smiley

Kommentér på:
Nærvøs pony til stævne!? Hjælp

Annonce