417 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
4 Svar
Nærvøs pony til stævne!? Hjælp Nærvøs pony til stævne!? Hjælp
Hejsa! Jeg skal til sådan Et lille stævne på min rideskole, og jeg har dsv. En pony som der er meget nervøs når hun er til stævner... Sidste gang smed hun rytter af pga. Hun blev bange for der når folk de klappede. Og stævnet foregår på sådan en kæmpe stor spring bane, og hun er ikke så vild med at være derude alene, hun kan faktisk slet ikke lide at være alene nogle steder. Så håber i har nogle råd til hvad jeg kan gøre
0 synes godt om
nov 2008
Følger: 265 Følgere: 1263 Heste: 11 Emner: 201 Svar: 6.444
okt 2004
Følger: 80 Følgere: 83 Heste: 4 Emner: 588 Svar: 16.629
Men du skal arbejde med, at hun skal vænne sig til at være alene. Det kan du gøre ved gradvist at lade hende være alene ganske kort tid af gangen, og med masser af godbidder, og så gå 'tilbage'/hen til de andre, inden hun når at reagere. På den måde får hun en masse gode oplevelser med at være alene, og vænner sig langsomt til, at det er ok at være alene.
Mht. at hun er bange for at folk klapper, skal du træne en masse farlige ting/lyde med hende. Find nogle lyde der larmer meget og evt. lyder som nogen der klapper, og væn hende gradvist til dem. Først skal lyden kun være ganske lav og i meget kort tid (få sekunder), og hun skal have en masse godbidder og ros. Langsomt kan man skrue op for lyden og tiden - men hun må ikke blive bange eller urolig over det. Man kan fx få sådan en 'klappehånd', og ellers kan du måske finde en cd eller video hvor nogen klapper, og så afspille den.
sep 2013
Følger: 19 Følgere: 14 Emner: 70 Svar: 84
sep 2007
Følger: 66 Følgere: 70 Heste: 8 Emner: 42 Svar: 1.049
og ja så træn som CTS siger, men det tager rigtig lang tid
held og lykke
Nærvøs pony til stævne!? Hjælp