{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
495 visninger | Oprettet:

retningslinjer til kostplan {{forumTopicSubject}}

hej
jeg er i gang med et mindre "jeg skal i form.... osv." projekt
og her mangler jeg lidt nogle "regler for min mad" da jeg er sådan en person som skal have klare aftaler med mig selv ellers sker ændringerne

så jeg søger nogle kostplans retningslinjer
eks. x gram protein pr. kilo...

så kom med jeres input
det må være alt lige fra ting som mit eksempel til hvor meget vand til hvilket mad der er no go

smiley
(jeg har googlet en del men kan ikke rigtig finde noget)
jeg skriver retningslinjer da jeg ikke vil lave en kostplan der skal følges slavisk så som onsdag aften d. 9 april spis 150 gram hvidkål
det skal mere være en plan med info og hjælp til at vælge de sunde valg smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring 750 kr.
  • Ophængning af 3 lamper 600 kr.
  • Rengøring 450 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Fastgørelse håndvask m.v 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  retningslinjer til kostplan
  • #1   9. apr 2014 Jeg plejer, hvis jeg vil tabe mig lidt, at skære ned på salt, sukker og kulhydrater. Men ellers spiser jeg ikke mindre eller mere end jeg plejer.

En god tommelfingerregel: Spise meget lidt af det der er hvidt.
    Alt hvad der er sødt, er der sukker i. Yes, det gælder også frugt. Og sødemiddel.

Men det skal kombineres med motion, kost alene kan ikke gøre det.

• #3   9. apr 2014 jeg træner der hjemme lige pt. næsten hverdag i omkring 40 min styrke og hver tredje dag løb (som jeg er i gang med at træne min kondi op med)

jeg spiser ikke slik, kage mm. da jeg ikke kan beherske mig ret godt

jeg kan sagtens bruge det i skriver smiley er virkelig glad for noget inspiration smiley

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.676
    #4   9. apr 2014 Ca 1,5 g protein pr kg, med mindre du træner virkeligt hårdt og meget. Og max 30g pr måltid da kroppen ikke kan optage mere af gangen:-)

Hvis du vil tabe dig, og være Sund, så lad hver med at start på div livsstils ændringer som lchf, dukan mm. Og SLET ikke Nupo og sådan noget skrammel smiley

• #5   9. apr 2014 astrid: jeg har det på samme måde med diverse LCHF osv. det virker for nogle men jeg synes det er lidt tja dårligt men det jo også min mening
    da jeg bor hjemme skal det også være noget alle kan spise eller jeg ikke skal lave flere ting ekstra til mig selv

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

#6   9. apr 2014 Og du må gerne have en cheatday om ugen hvor du må spise noget slik eller noget, men det skal være samme dag hver uge.

Og ingen alkohol

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

#7   9. apr 2014 Ts: lchf ødelægger din krop i sidste ende, og på et tidspunk har du ikke mere energi i kroppen

• #8   9. apr 2014 Tror nu ikke der sker noget ved at tage til fest og drikke en gang i mellem, så længe det ikke er hver weekend.
    En fra min gamle klasse trænede 2-3 gange om ugen (ved ikke hvor meget han træner nu), er ret pumpet og holder sig godt. - Og han tager nu stadig til fester og drikker :).

• #9   9. apr 2014 Ville forsætte med motion og så spise hvad der passer mig hver anden dag og sulte hver anden altså msx 500 kl det virker har fået mega god kondi god styrke og minus 34 kg på 7 mdr

• #10   9. apr 2014 alle må følge det de vil i mit hoved smiley

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

#11   9. apr 2014 Stutteri: det er vel bare for sjov du skriver det der ikke??

• #12   9. apr 2014 Øh nej jeg mener det rider 5 gange i ugen og hvrr anden dag spiser jeg hvad jeg lyster og dagen efter holder jeg mig på max 500 kj det fungere super

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

#13   9. apr 2014 Det er mere usundt end at leve af nupo jo

• #14   10. apr 2014 Nej det er det ikke det faktisk en kur der virker og er sundt den har været i ude hjemme os

• #15   10. apr 2014 Det lyder ikke som om TS er ude efter at smide nogen kg flæsk på den hurtigste måde, men derimod leve så sundt som muligt, så Stutteri Maunsholts metode er næppe aktuel. At den så er hamrende usund i det hele taget, er en anden sag smiley

TS: spis mange små måltider i løbet af dagen, så dit blodsukker er så stabilt som muligt. Drop hvidt brød, almindelig pasta og hvide ris. Groft brød (min. 8% kostfibre), fuldkornspasta og brune ris i stedet for. Små mængder kartofler er ok. Drop raffineret sukker, vær obs på de varer, hvor det er skjult, fx noget pålæg. Æd alle de grønsager du overhovedet kan stoppe indenbords, ikke kun tomat, agurk og salat, men kål i alle afskygninger, pastinak, gulerødder, spinat, broccoli osv. Frugt og bær er også ok, men du skal ikke fråde i det, 2-3 stykker om dagen er fint, men ikke mere pga. frugtsukkeret. Nødder og mandler er gode, der er de rigtige fedtsyrer i. Kød er ok, vælg magert kød, mængden er individuel, nogen har brug for forholdsvis meget kød for at fungere, andre kan leve stort set uden. Spis fisk min. 2 gange om ugen, helst fed fisk. Æg er en super proteinkilde, spis gerne et om dagen. Vær obs på, hvordan maden tilberedes, brug så lidt fedt som muligt. Frosne grønsager er for resten lige så gode som friske...

Nå ja, og så hold dig fra kiks, kager, is, slik, chips, sodavand (også light), kaffe, alkohol og junk food..... smiley

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

#16   10. apr 2014 Stutteri: nippet har også været i div. Blade og det er heller ikke sundt.

Men jeg kan jo også være ligeglad, syntes bare det er forrygt at anbefale sådan en livsstil

• #17   10. apr 2014 Ude & Hjemme er næppe en autoritet på området smiley

• #18   10. apr 2014 Det nu os været med på dr og det virker og du lider ikke på nogen måde hvad tror du man gjorde før i tiden der spiste man når der var noget og ikke hele tiden det er jo det vores krop er bygget til vi skal ikke spise voldsom meget mad hver dag det sundt ig føle sult en gang i mellem og ingen dør af motion og hvr anden dag så kun 500 kj og den anden spis hvad du lyster

• #19   10. apr 2014 Stine: mange tak smiley det var noget i den dur jeg mente smiley

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

#20   10. apr 2014 Stutteri: jeg nævner intet om motion.

Men det er og bliver usundt at "grovæde" den ene dag, og sulte den anden. Færdig slut.

Hvis du spørger en kostvejleder vil også sige at det er en sindsyg kur.. Det klart man taber sig, det vil en hver høre som sulter sig selv hver dag..

Og hvis du træner hårdt nok, vil din krop bukke under på et tidspunkt og være totalt uden energi..

• #21   10. apr 2014 Du skal jo bare leve helt normalt den ene dag og spare den anden nu har jeg gjort det i otte mdr og har aldrig haft mere overskyd og energi som nu jeg får jo alle de vitaminer osv jeg har behov for

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

#22   10. apr 2014 Stutteri: hvis du lever normalt vil du komme i underskud, da din krop i længden ikke kan nøjes med så lidt kalorier..

Men som sagt hvis din krop bliver fysisk udmattet hver dag, som f.eks. Ved hård styrketræning, viæ du til sidst blive meget meget skidt

• #23   11. apr 2014 At spise normalt og at spise hvad man lyster, er vel ikke det samme. Spiser man "normalt", får man de næringsstoffer, man har behov for på via en varieret kost. At spise hvad man har lyst til, er nok at give folk liiidt for frie tøjler, hvad så med dem, som har lyst til pizza og flødeskumskager? De får ikke de ting, som deres krop har brug for. Skal man tabe sig (hvilket TS ikke skal), har kroppen langt bedre af at blive forsynet med en lind strøm af næringsstoffer, så blodsukkeret og dermed også insulinniveauet er stabilt, så man ikke risikerer insulinresistens.... Ingen har godt af kun at indtage 500 kalorier på en dag! At du oplever at have mere energi end før, hænger måske mere sammen med de kg du har smidt, end at du sulter dig selv hver anden dag...

Motion er en helt anden snak. Muskler har brug for at regenere, ellers får man overbelastningsskader. Professionelle sportsfolk, som træner intensivt har også hviledage, hvor intensiteten af træningen er markant lavere.... Ja, man skal have motion, men det skal gøres fornuftigt....

Kommentér på:
retningslinjer til kostplan

Annonce