{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
658 visninger | Oprettet:

Kristinna F
Kristinna F
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3

Foreslag til nybegynderhest {{forumTopicSubject}}

Hej Alle,

jeg er ny herinde, så ved slet ikke hvordan tingene foregår. så håber i tilgiver mig hvis ingen kan hjælpe. Jeg vil gerne købe en hest om et par måneder. Jeg er snart færdig på universitetet og vil gerne tilbage til ridningen og have min egen hest. Kunne rigtig godt tænke mig en Irish Cob, men dette er ikke et must.
Jeg er nybegynder men ikke rigtig. Jeg red fra jeg var 7-17år, men har så ikke reddet mere end nogle gange om året siden, da jeg er flyttet hjemmefra og ikke har haft råd til det siden. Men har altdi haft lysten. Nu kommer pengene så igen og så vil jeg gerne tilbage i sadlen. Er der nogle der kan hjælpe til hvor og hvad jeg skal søge efter. Har prøvet at søge efter en nybegynderhest, men så kommer der kun nogen der ikke er nybegynder heste. Jeg leder bare efter en dejlig robust hest, da jeg ikke er petit og en der er rolig og vil tage sig lige så godt af mig som jeg vil den... Jeg elsker heste, men det skal mest være en hygge hest, skovturs hest og nusse hest. Jeg har ingen behov for spring, dressur eller lignende. Hesten vil få et dejligt hjem på et lille landsted senere, men indtil min kæreste også er færdig uddannet vil den lige skulle stå på en gård eller rideskole.

Håber meget der er nogen der kan hjælpe mig smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Foreslag til nybegynderhest
  • #1   8. apr 2014 Jeg vil anbefale dig at prøve en rolig og velopdragen westernhest - eller en rolig islænder over 15 år. Syntes der er flere som passer til dine ønsker til salg for fornuftige penge. smiley

• Kristinna F
    Kristinna F Tilmeldt:
    apr 2014

#2   8. apr 2014 Nu skriver du westernhest - men er ikke sikker på jeg ved hvad du mener.. Vil du forklare smiley

• #3   8. apr 2014 Westernheste er typisk meget velopdragne og vant til det meste, da der ofte er langt rigtig meget tid og energi i dem. Sadlerne er yderst behagelige, også til lange ture ud i det blå. De kan oftest rides med 1 hånd og for meget små signaler smiley De er mit bedste bud på en super god begynderhest og makker smiley

Kontakt evt. Tuse Creek Ranch i Holbæk hvis du kunne være interesseret i at se / prøve en - de formidler gode westernheste, og kan varmt anbefale dem.

• #4   8. apr 2014 Jeg vil give dig samme råd som jeg giver alle andre, Du skal ikke gå efter en bestemt race, du skal gå efter den hest du er tryg med.

sæt nogle kriterier op for dig selv: Fk.s. Rolig eller ej, Skal den være 100% trafiksikker, eller er det ok med et lille hop, hvor høj skal den være, hvordan skal dens bygning være. Må den have en skavank? og hvad med sko, nogle heste kan ikke gå uden.

Og næsten det vigtigste, lav en liste med det du ikke vil have, og vær tro mod den liste, fk.s. den må ikke være sur i boksen, en hest du skal lære en masse eller hvad du nu syntes.

Når du har lavet de 2 lister kan du starte med at kigge annoncer, du ville kunne være nogle fra med det samme, pga. højde, alder og hvad du må ellers har fundet ud af.

Så vælger du en del annoncer ud, og ringer på dem.

De heste der stadig er interessante tager du ud og kigger på.

Vælg et par stykker af dem du har set på, og prøv dem flere gange.

Og det kan godt være du skal det hele i gemmen nogle gange før du finder den rette.

Min erfaring siger at hvis man "slækker" på sine krav, og køber en hest, som ikke er 100% det man gerne vil have, ender det som regl i et salg igen

• Kristinna F
    Kristinna F Tilmeldt:
    apr 2014

#5   8. apr 2014 Det var meget fine råd fra jer begge to. Mange tak for det og vil helt sikkert gå i krig med at finde frem til netop min lille drømme hest, glæder mig bare så meget at jeg tror man måske bliver lidt for ivrig nogle gange. Tak Tak

• #6   8. apr 2014 Ellers prøv at allierer dig med en der er kendt i faget, evt en berider eller en person med lang hesteerfaring. Ved dem jeg kender som har fået nogle proffessionelle med til at lede har virkelig fået de bedste heste til dem. Da en prof kan spotte fejl og hvad der kan passe til en som dig, der let kan ende med en hest der pludselig bliver vild af den ene eller anden grund.
    Self at spørge om hjælp fra proffer er ikke gratis hvis de skal lægge tid i det. Min veninde der ikke havde redet siden teenage årene og var midt 40 da hun ville have hest har fået en super hest som til med har flyttet hende til LA-M på 2 år. Takket være den lokale berider der kendte hesten og fik den billigt til hende.

• Kristinna F
    Kristinna F Tilmeldt:
    apr 2014

#7   8. apr 2014 Maria - Tak for det råd, det vil jeg da helt sikker prøver. Kender da et par stykker jeg kan spørge. Det tror jeg helt sikkert ville være godt, for tror bestemt ikke jeg ville være så god til at spotte alt og flere øjne er jo altid bedre... smiley

Kommentér på:
Foreslag til nybegynderhest

Annonce