{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
982 visninger | Oprettet:

AMT
AMT
Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.676

Ingen stævner - dårlig rytter??? {{forumTopicSubject}}

Ej, overskriften er måske ikke den ultimative, men det var det tætteste jeg kunne komme på emnet smiley

Men har længe undret mig over noget..

Det er især inden for ridning og fitness, men nok noget der forekommer i alle sportsgrene hvor der er konkurrence.

Men, har ofte set her inde at folk har den mening/holdning at man ikke er en dygtig rytter hvis man aldrig har startet stævne.. Det er som om at al ens erfarring kun kommer af at ride stævner, og hvis man derfor ikke rider stævner, jamen så er man en dårlig rytter - eller ihvertfald ikke god nok.

Det samme ser jeg inden for fitness verdenen, der kan stå en mand på scenen, have en god krop, korrekte muskler også er der måske manden i det lokale fitness, som egentligt bare træner fordi han syntes det er fedt, og som aldrig ville deltage i div. Shows mm. Hans krop er måske dobbelt så god som ham på scenen, men alligevel bliver han undervurderede fordi han "bare træner"..

Er det noget i har bidt mærke i, eller er det kun mig der har fået den opfattelse?

Skal man virkelig have karakter af en dommer før man er "god nok"?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle 1 hjørneskab og 1 reol 1.500 kr.
  • Opsætning af lampe i lampeudtag 500 kr.
  • Opsætning af rispapirlampe 650 kr.
  • Fikset automatisk rullegardin 400 kr.
  • Reparation af udendørslys 1.002 kr.
  • Nedtagning af gammelt blikskur 7.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ingen stævner - dårlig rytter???
  • Anonym B
    Anonym B Tilmeldt:
    apr 2014

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 7
    #1   5. apr 2014 jeg er i hvert fald ked af at jeg i alle mine rideår aldrig har været til et rigtigt ridestævne... smiley

• #2   5. apr 2014
    Det har jeg tit oplevet. Da jeg havde min part Maja - 25-30 år da jeg red hende, så var min mening fuldstædning ligegyldig fordi jeg bare " red på en bovlam gammel fjordhest og aldrig havde startet nogen stævner, så hvad vidste jeg om ridning eller noget som helst ".

Oplever stadig at man ikke er noget værd meningsmæssigt hvis man ikke kan dokumentere at man kan ride en LA til 65% - så kan man åbenbart ikke ride, eller i hvert fald er man komplet tabt bag en vogn og ikke en man lytter til eller ser som noget værd e.l

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.676
    #3   5. apr 2014 Krikken: netop, og det der gør en til en god rytter er vel hverdagsliv arbejdet samt den viden du indtager?

• #4   5. apr 2014 der er ikke noget galt med min ridning, min svømnig, min måde at spille fodbold, volley ball og hvad jeg nu ellers laver, men der er i den grad noget galt med min konkurrence ånd, jeg har INGEN lyst til konkurrencer, og jeg er en elendig taber så vil da slet ikke udsætte mig selv for at møde en der er bedre end mig selv haha

jeg har ikke behov for at vise mig frem og jeg har ikke behov at deltage i konkurrencer, jeg ved hvad jeg står for og hvad jeg kan, og det er fint for mig.

• #5   5. apr 2014 Ja, jeg er "bare en hyggerytter uden et mål"
    RIDESPORTEN er DYR! Penge hænger ikke på træerne.. -.- smiley

• #6   5. apr 2014 Jep smiley Sådan er det at være "hygge" rytter, man bliver set ned på.. Men jeg kan så vende den om (for at få det lidt bedre med mig selv smiley ) og sige at hvis man ikke kan finde ud af at ride en hest udenfor ridehuset/banen så kan man ikke ride.. smiley
    Det er dog pisse irriterende at man skal blive sæt ned på fordi man ikke er interesseret i stævner.:-(

• #7   5. apr 2014 Det kommer sig nok af at der er mange der siger de er dygtige og ligger på et bestemt niveau, og når det så kommer til stykket så kan de ikke en skid.

jeg har i hvert fald tit set mine stalstøser blive snydt af kommende parter hvor det hele lyder så godt men det ramler totalt til jorden.

Men selvfølgelig er der mange som er knald hamrende dygtige til at ride/omgåes hestene uden at have et bevis.

• #8   5. apr 2014 PIO - Men hvem har sagt at man skal ride traditionel dressur for at være dygtig?? Man behøver da ikke at være dressur rytter for at være en dygtig rytter! smiley

• #9   5. apr 2014
    Folk spørger altid efter et bestemt niveau - om det er i en diskussion eller hvis de søger en part til deres hest " du skal minimum kunne ride LA " eller " hvad niveau er du så på, siden du kan udtale dig? "

Har kun startet LD1/2 og LC1 en gang hver til misrable procenter - men det gør mig ikke bovlam oven på en hest.

Men når det kommer til at folk hiver der frem i en diskussion så forstår jeg det ikke. Der burde man lytte til de argumenter folk har og ikke gå op i hvad de rider - det er ligemeget om man aldrig har startet et stævne, eller om man rider GP - bare man kan argumentere for sin sag.

En anden ting er at det og være turrytter tit bliver set ned på - men det kræver egentligt en del og være det, især hvis hesten er lidt vågen. Ligesom det kræver nogle kompetencer og lære hesten andet end dressurøvelser. Lære den og stå stille, komme af med unoder mm.
    Men det er sjældent værdsat lige så meget som stævneresultater - ihvertfald hvis man snakker med en stævnerytter.

• #10   5. apr 2014 Krikken - Kunne ikke være mere enig smiley I stalden er min hest den hest der er mest trænet til forskellige ting og er roligst i hovedet til trods sine 3 år. Men det er da lige meget hvad jeg kan med min hest og hvad jeg lærer ham, og om det faktisk er hvad forskningen viser giver den bedst holdbare hest. Fordi jeg jo ikke rider stævner og min hest ikke går stævner allerede nu, så aner jeg jo faktisk ikke hvad jeg laver vel smiley

• #11   5. apr 2014 Stævner er jo bare at man får en vurdering af rytter og hest, og så man kan se hvad man skal arbejde videre med og om man er klar til næste niveau.
    Og hvis man er den som har gjort et godt stykke arbejde med hesten og sig selv får man en rosset som ros for det gode arbejde smiley

Sådan ser jeg stævner smiley

Og jeg har da haft en hest som jeg syntes ikke jeg behøvede at starte på, da jeg viste hvad vi skulle træne efter og jeg behøvede ikke den vurdering for jeg havde en træner på næsten hver dag til at sige hvad der skulle gøres bedre.

• #12   6. apr 2014 Lullemus - Sikke et dejligt syn du har på det smiley Skulle ønske min tankegang var sådan og at stævnerne var lukket for tilskuere da jeg hader at der er fokus på mig alene.. Har ALDRIG haft problemer med at snakke med mennesker, er meget åben og imødekommende men at der skal være en vurdering og fokus på mig..Det er jeg bare ikke god til.. Derfor er jagtridning midt i blinken for mig da der er mange sammen og jeg ikke føler mig udstillet smiley

• #13   6. apr 2014 Syntes det er en dejlig tanke gang at have, så er man ikke så nervøs og så går man ikke op i at vinde, da det går galt hvis man går efter at vinde kun smiley og så lægger der ikke pres på hesten eller rytteren, for vi skal bare se hvad vi skal gøre bedre og hvis er super gode så er det jo fedt smiley

• #14   6. apr 2014 Har ikke lagt mærke til det, men hold da op en lorteregel nogen har fundet på(undskyld sproget) Jeg rider stævner en gang imellem, men det er bestemt ikke ofte. Tror nu mere det handler om erfaring, og sans for pasning af hesten. Istedet for at blive bedømt af en dommer dr skriver tal på et stykke papir. smiley

• #17   6. apr 2014 På en måde så er jeg ret enig. Det kan også godt komme til at handle om penge. Har man mange penge kan man nå til tops. Man skal betale for ryttermærker, licens, egen pony/hest, stævnestarter osv. Det synes jeg er trist! Der kan være rigtig mange der bare rider rundt derhjemme på part (hvilket jeg gør) eller rideskolepony, som har et kæmpe stort talent, men ikke har nogle forældre med mange penge smiley

• #18   6. apr 2014 Jeg har også tit stødt på folk der siger sådan, jeg er nok også hvad man vil betegne som hyggerytter, selvom jeg rider stævner indimellem, men at jeg starter 4-5 normale stævner og et dhe-træf, gør mig ikke til stævnerytter, især ikke når jeg kun rider ld1/lc1 og minijump( 30/40 cm) smiley men jeg syntes det er noget pjat at man ikke kan være en god rytter uden at have fået en dommers bedømmelse på et stykke papir smiley

• #19   6. apr 2014 Åhh det er simpelthen så morsomt;), før i tiden da jeg red på en lille ismule blev jeg ikke rigtig regnet for det store, som om at jeg bare tøffede rundt og hyggede og lavede ingenting af storheste rytterne, selvfølgelig lige indtil vi red op på banen sammen og min lille mule jordede deres store heste i dressur øvelserne og folk blev ret imponeret ;). Men nu hvor jeg så har fået en stor hest som skal være min fremtidige konkurrence hest er det ligesom om der er en helt anden respekt omkring mig i den nye stald, folk kommer og spørg efter råd og vejledning osv. Det er da mega pudsigt at bare fordi man ikke rider konkurrencer på en stor fin dv så er man en dårligere rytter eller bliver ikke anset for noget:(

Kommentér på:
Ingen stævner - dårlig rytter???

Annonce