Historie - hvad tænker i? (ris/ros/ideer) {{forumTopicSubject}}
Ja, jeg har fået den skøre idé at jeg ville forsøge mig med at skrive en historie, nu hvor jeg endelig fik noget rigtig god inspiration (det er hvad der sker når man ikke kan sove...)
Men jeg skal lige bruge jeres mening om min idé inden jeg begynder på en længere fortælling.
Ideen er ret fantasy præget, altså 'ikke-virkelig'. Den er ikke 100% nutidig, men lidt 'gamle-dage', da det giver nogen gode muligheder (syntes jeg).
Selve miljøet hvor vi starter er en mindre landsby i bjergene som ligger meget isoleret, og endnu ikke har elektricitet m.m.
Og nu kommer vi så til fantasy delen. Disse lansbyboere har en slags 'forbindelse' til naturen. Denne forbindelse vil jeg lige forsøge at beskrive så godt jeg nu kan:
I bjergene hersker der forskellige rovdyr, men specielt et dyr er vigtigt. Det er Xxx katten (magler et navn, det må i gerne komme med forslag til).
Denne kattetype er forholdsvis stor. De maksimale mål er ca. 1,60 m over skulderen for hankatte og 1,40 for hunkatte. Dog er de normale størrelser omkring 1,30 for hanner og 1,15 for hunner. Disse katte er utrolig sjældne og grundet deres størrelse har de brug for store territorier. Men de har altså en slags 'forbindelse' til menneskene i denne og de omkringliggende landsbyer (der er et godt stykke imellem, men de kender til hinanden og mødes engang imellem).
Denne forbindelse er det ikke alle som ejer i lige stor grad, men alle har en forbindelse. Som barn er denne forbindelse meget svag, men den vokser sig en smule stærkere i takt med at man bliver ældre. Den kan eksempelvis ses som en fysisk ændring, og inden man fylder 15 melder den sig ofte som kattelignende øjne ved raseriudbrud og eventuelt en tilspidsning af tænderne (dette forsvinder igen når forbindelsen dæmpes)
Men, ved 15 års alderen skal alle tilbringe en uge ude i skoven alene. Man får selvfølgelig mad med til at kunne klare sig, men det er bedst også selv at finde noget da de ikke får så meget med.
I denne uge skal de 'kontakte' en af Xxx kattene for på den måde at udvikle deres evne fuldt. Mange ser kun katten eller får et kort glimt, men dette er nok til at deres 'kontakt' bliver stærkere og de får evnen til at kontakte Xxx kattene igen og de kan 'fremkalde' nogen af deres evner. Det kræver træning at få styr på, men så kan de eksempelvis få et skarpere syn (viser sig som katteøjne), kløer, eller fysisk styrke og smidighed (vises som pels og lidt ændring i kroppen).
Men nogen har fra start en stærkere 'forbindelse' og formår måske et få katten tættere på. Disse vil også få flere/stærkere kræfter senere. Jo større katten er og jo tættere den kommer på, jo mere kraftfuld bliver personen.
En sjælden gang imellem er personen i stand til at røre katten. Sker dette vil der blive skabt en forbindelse mellem katten og mennesket. Mennesket vil så være i stand til at 'tale/komminukere' med denne ene kat,, og vil altid kunne tilkalde den.
Så vil der selvfølgelig ske en hel masse ting i løbet af hostorien, men hvad tænker i om disse kræfter? Og hvad skal kattene hedde?
maj 2013
Følger: 17 Følgere: 22 Heste: 3 Emner: 124 Svar: 679
mar 2013
Følger: 12 Følgere: 6 Emner: 8 Svar: 613
feb 2012
Følger: 74 Følgere: 64 Heste: 1 Emner: 78 Svar: 2.213
Eventuelt kan du kalde dem: Gran gato, som er stor kat, på spansk
Du kan også sige at det er virkelig sjældne pumaer(/andre katte) eller noget i den retning. Eller måske at de er de eneste nulevende sabelkatte/huleløver
mar 2011
Følger: 4 Følgere: 7 Heste: 3 Emner: 104 Svar: 1.739
CABALLO (Pony): Tusind tak, det er jeg da glad for at høre .. nu skal den jo bare skrives først
*Bumle*: sabelkatte lyder da rigtig fedt, det skal helt klart med! Så bliver menneskerne også lidt mere farlige hvis de får kæmpe tænder når de skaber 'farbindelse'
Er der forresten nogen som har en idé til et navn til denne 'forbindelse'?
feb 2012
Følger: 74 Følgere: 64 Heste: 1 Emner: 78 Svar: 2.213
Og så skal du nok finde ud af hvor de lever henne(hvor i verden) og hvilket sprog de snakker før du finder et fancy navn til dem
Og så tænker jeg at man kunne kalde den uge hvor de skal have kontakt, for 'The Change'
*Jeg får pludselig en masse(gode) ideer
Og navn til forbindelsen kunne feks være Gato, hvis du valgte navnet Gran Gato til kattene
mar 2013
Følger: 12 Følgere: 6 Emner: 8 Svar: 613
mar 2011
Følger: 4 Følgere: 7 Heste: 3 Emner: 104 Svar: 1.739
Du er jo også bare fuld af gode ideer, jeg er lige ved at boble over af iver for at skrive .. Men jeg skal spise først
Historie - hvad tænker i? (ris/ros/ideer)