{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
343 visninger | Oprettet:

Spat - guldstøv - jeres erfaring? {{forumTopicSubject}}

Hej alle.

Min dejlige hest har fået guldstøv i benet, og jeg vil nu gerne høre jeres vurderinger (hvis i har prøvet det), hvordan det gik for jer? Nogen erfaring med det?

Jeg vil ikke have nogen dårlige kommentarer om hvorfor vi ikke bare gav hende fred:-) Tak på forhånd.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Spat - guldstøv - jeres erfaring?
  • #1   28. mar 2014 Altså min vallak har spat i højre bagben, og han stod et halv år sådan ca. Og fik 2 led væske behandlinger, også fik vi et genoptrænings program og idag fungere han som dressur hest, uden overhovedet at være mærket af det, går stævner 2 gange om måned ca. Og har aldrig været halt før, eller siden. Og har kun en meget lille reaktion i bøjprøve smiley

• #2   28. mar 2014 Ja, det kunne have sket for Lappcella, men hun har desværre spat de værste steder i benet:/ Derfor var guldstøv vores sidste udvej.. smiley

• #3   28. mar 2014 Hvad hedder det der guldstøv rigtigt? Og hvad gør det?
    Har selv en spathest på snart 6 år, men hun er ikke til at redde. Hun kan dog godt have nogle gode år endnu, men halter momentvis. Hun skal snart over regnbuen.

• #4   28. mar 2014 Det hedder guldstøv - sagde dyrlægen i hvert fald. Men din dyrlæge burde vide hvad det er:-) Min hest har det i værste grad på højre bagben, og hun halter.. Nu har hun fået det ind i benet, og det skulle gå ind og fjerne smerterne og få det hele bedre.. (wow det lød godt nok ikke velformuleret). Men altså, hun er 22 år, og han tror hun vil have ca. 5-7 år endnu, hvis det hjælper smiley

• #5   29. mar 2014 Men hvorfor...
    Jeg kan ikke forstå at du vil forsøge.
    Men - vi er forskellige, og fedt at du kæmper for din hest, men min vil aldrig kunne få føl - fordi man ikke ved om det er arveligt. Desuden så halter min ikke hele tiden, og er glad og tilfreds, men hun skal ikke gå som foldbums de næste 20 år.

• #6   29. mar 2014 Fordi hun aldrig har været stævne hest og ridehest på den måde som andre, hun er blevet striglet og brugt som skovturshest, hvilket hun måske kan komme til igen, bare kun med skridt og trav. Men galop har vi heller aldrig ordenlig brugt på hende, andet end da jeg kun red hende og brugte hende til undervisning smiley

Hun har været i mit liv i 15 år, derfor agter jeg at kæmpe for hendes liv smiley

• #7   29. mar 2014 Ja okay :-). Men din dyrlæge må tænke at det vil kunne hjælpe, ellers er det da dumt at forsøge smiley

• #8   31. mar 2014 Ja slf gør han da det! Men jeg søger bare nogen folk som evt har prøvet det, og set virkningen af det.

Kommentér på:
Spat - guldstøv - jeres erfaring?

Annonce