{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
961 visninger | Oprettet:

*Brokke-emne* dansklærer! {{forumTopicSubject}}

*Anstødligt sprogbrug kan forekomme*

Hej piger og drenge!
Jeg har brug for at dele det her med nogen, da det fylder.

Det er sådan at jeg går på en HG, hvor vi har en lærer i dansk der er årsvikar. Men han er SÅ forvirrende!

Han underviser os på alt for højt niveau, og han forstår ikke at vi ikke kan følge med.

Han står og bruger ord som: fucking, fandme osv af/til os.

Han står og kæfter op om fravær ved det mindste!

Han afbryder os konstant!

Han laver hele tiden om på vores deadlines til opgaver, hvilket er virkelig forvirrende.

Her i torsdags mangler der tre drenge, og han står næsten og giver os skylden for det, og styrter ned på elevservice og brokker sig.

Os i torsdags skulle vi så holde et oplæg for ham. Ham: M og S så er det jer" M: nej" ham: nå de er her ikke"
Han kan altså ikke vores navne.

Så mens vores dansklærer er i klassen sidder jeg og snakker med 3 piger om at vi hader at have dansk, lidt diskret, det høre vores lærer så og siger: "godt så lad os tage den på klassen, hvorfor i ikke kan lide dansk" fedt nok! Jeg begynder så at sige hvorfor jeg ikke kan lide at have dansk. Lærer afbryder mig så ved at sige: "Louise, hvis du vil brokke dig over over min danskundervisning, så lad os gå ud på gangen" WHAT?!? Du sagde lige at vi skulle tage den på klassen!!! Og han lavede vores deadline til en opgave om 3 gange! Meget forvirrede mand... -.-' og han kan ikke fyres fordi han kun er vikar, sagde en af pigerne -.-'

Vi har været ved ledelsen utallige gange og de har os været inde og overværer hans time 1 gang, men mere er der ikke sket.

Personligt har jeg mistet ALT respekt for ham og laver derfor ikke noget i hans timer.

Normalt elsker jeg dansk, men hver time ender i én stor konflikt, og hans humør smitter af på os.

Bræk!

STOR respekt til jer der har læst alt! smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  *Brokke-emne* dansklærer!
  • #1   17. mar 2014 måske i som elever skulle trække vejret en ekstra gang og se lidt positivt på det? så lang tid er der jo heller ikke til året er omme smiley

ellers træk ham til side og forklar endnu en gang det, hvis han afbryder afbryder i ham.. for nu SKAL han lytte! smiley

• #3   17. mar 2014 hold da op, det lyder som om, ingen af jer får noget godt ud af det, så
    kunne det være en idé at sige det til ham, til en skole/hjemsamtale eller lign. ? smiley

• #4   17. mar 2014 Sarah: jeg synes at vi elever har trukket ham til side mange gange ogstfukket os MEGET langt, men nu gider ingen rigtig af os at finde os i det mere.

Katrine: vi har ikke skole/hjemsamtaler smiley og har prøvet at sige det til mine forældre, men de siger at vi skal gå til ledelsen, hvilket er gjort smiley

• #5   17. mar 2014 Jeg tænker også at det sidste af året bare skal overstås.

Og at du ikke laver noget i hans timer, går kun ud over dig selv. Så det er måske en anelse dumt smiley

• #6   17. mar 2014 Smut: det er bare svært at holde ud, når han er på den måde.

Og ja, jeg ved godt at det går udover mig selv smiley

• #7   17. mar 2014 selvom det er super svært at følge med, så synes jeg du skal gøre det.. det går jo næppe udover ham, han får stadig sin løn..

men klag til lederne igen og igen smiley

• #8   17. mar 2014 Sarah: jeg prøver os at følge med, men jeg giver simpelthen op kort efter.

Vil prøve ledelsen igen, men synes os bare at det er lidt spild af tid og kræfter, hvis der ikke sker noget

• #9   17. mar 2014 Få dine forældre og dine venners forældre til at skrive en besked til ledelsen.

• #10   17. mar 2014 Luna: det vil jeg prøve smiley

• #12   17. mar 2014 Dårlige lærere kender jeg til.

Det var i 6. klasse da vi skulle have tysk. Vores tysklærer kommer på barsel kort efter, og jeg havde fulgt godt med, og var kommet godt ind på det tyske fag. Jeg syntes det var sjovt, og et meget spændende fag!

.. indtil vi får vores vikar som skulle erstatte vores super dygtige og søde tysklærer. Jeg husker kun at alt var et mareridt - og ingen lærte noget trods vores forsøg på at følge med. Jeg mistede et helt år hvor jeg skulle have lært det vigtigste tysk. Æv.

Vores tysklærer bliver så fyret lidt tid efter hun kom tilbage - og hun blev erstattet af den ene efter den anden dårlige tysklærer. smiley
    Jeg går i 9. klasse nu, og får 7 i tysk - heldigvis. Jeg troede jeg lå meget lavere.
    Uanset hvad har vi fået en super god tysklærer nu, som virker til at kunne vænne det hele om igen. Hun er super sød. smiley

Men det er bare så vigtigt med gode lærere som lytter til eleverne - ellers lærer man virkelig ingenting - kender det selv..
    Det er ikke fordi jeg ikke gider at lærer noget - for det vil jeg utroligt gerne. Men med dårlige lærere lærer man ingenting. smiley

• #13   17. mar 2014 Heiwa: præcis! Jeg lærer heller intet pga hans måde at undervise på

• #14   17. mar 2014 Få dine forældre til at skrive til kontoret, eller dem der styrer det hele. (Kan ikke lige huske hvad de hedder de der folk...:-P )

Vi havde også i starten en ung vikar. Han bad os lave en fremlæggelse på tysk, hvor vi stadig var igang med tal og sådan. Altså vi havde ikke lært at sige sætninger.
    Han ville så have vi skulle lave det på tysk i 2 leksikoner (2 x 45 min) så sad vi bare med åben mund, og tænkte "how?"...:-)

• #16   17. mar 2014 Lindgren: det er bare svært når vi ikke får noget ud af undervisningen smiley

• #18   18. mar 2014 Vil prøve at få nogen fra klassen og de andre klasser med, så vi rotter os sammen smiley

• #19   18. mar 2014 Det var præcis sådan min gamle mat. lærer var! Vi kunne hoppe på bordende og hun opdagede det ikke... Hun gik ALTID og beklagede sig, om sin arm og om at det gør åhh og ihhh så ondt... Så en dag, sad jeg og lavede ansigter med en og så kommer hun spændene og smider mig ind i nogle stole. Så bliver jeg pisse gal og spænder ud, hvor han så kommer ud lidt senere og forventer at jeg skal sidde og høre på hendes pis, om at det var min egen skyld osv. Så stiller jeg mig tilsidst op, og kalder hende for en lorte lærer og en heks... Så spænder jeg derefter ind på toiletet, hvor jeg bliver indtil at hun er væk. Så kommer der også nogle af mine venner fra en større kl. De snakker lidt med mig, men lige pludseligt kommer min gamle lærer så susende ud, og skælder dem ud(vennerne) for at snakke med mig. Så siger hun til mig at jeg skal gå op på kon.. Mere kommer senere

• #21   18. mar 2014 Pip: I har så faktisk krav på at få de timer gjort op, prøv at snak med ledelsen omkring det. For hvis i er i time underskud så skal disse timer blive erstattet inden eksamen i form af ekstra timer.

• #22   19. mar 2014 Der bliver startet en underskriftindsamling som ryger til bestyrelsen, hvis skolen ikke gør noget nu! Men hvis han ryger, så har vi os bare et problem til eksamen.

Kommentér på:
*Brokke-emne* dansklærer!

Annonce