*Brokke-emne* dansklærer! {{forumTopicSubject}}
*Anstødligt sprogbrug kan forekomme*
Hej piger og drenge!
Jeg har brug for at dele det her med nogen, da det fylder.
Det er sådan at jeg går på en HG, hvor vi har en lærer i dansk der er årsvikar. Men han er SÅ forvirrende!
Han underviser os på alt for højt niveau, og han forstår ikke at vi ikke kan følge med.
Han står og bruger ord som: fucking, fandme osv af/til os.
Han står og kæfter op om fravær ved det mindste!
Han afbryder os konstant!
Han laver hele tiden om på vores deadlines til opgaver, hvilket er virkelig forvirrende.
Her i torsdags mangler der tre drenge, og han står næsten og giver os skylden for det, og styrter ned på elevservice og brokker sig.
Os i torsdags skulle vi så holde et oplæg for ham. Ham: M og S så er det jer" M: nej" ham: nå de er her ikke"
Han kan altså ikke vores navne.
Så mens vores dansklærer er i klassen sidder jeg og snakker med 3 piger om at vi hader at have dansk, lidt diskret, det høre vores lærer så og siger: "godt så lad os tage den på klassen, hvorfor i ikke kan lide dansk" fedt nok! Jeg begynder så at sige hvorfor jeg ikke kan lide at have dansk. Lærer afbryder mig så ved at sige: "Louise, hvis du vil brokke dig over over min danskundervisning, så lad os gå ud på gangen" WHAT?!? Du sagde lige at vi skulle tage den på klassen!!! Og han lavede vores deadline til en opgave om 3 gange! Meget forvirrede mand... -.-' og han kan ikke fyres fordi han kun er vikar, sagde en af pigerne -.-'
Vi har været ved ledelsen utallige gange og de har os været inde og overværer hans time 1 gang, men mere er der ikke sket.
Personligt har jeg mistet ALT respekt for ham og laver derfor ikke noget i hans timer.
Normalt elsker jeg dansk, men hver time ender i én stor konflikt, og hans humør smitter af på os.
Bræk!
STOR respekt til jer der har læst alt!
aug 2009
Følger: 122 Følgere: 268 Heste: 19 Emner: 386 Svar: 7.171
ellers træk ham til side og forklar endnu en gang det, hvis han afbryder afbryder i ham.. for nu SKAL han lytte!
jul 2013
Følger: 2 Følgere: 6 Emner: 9 Svar: 207
kunne det være en idé at sige det til ham, til en skole/hjemsamtale eller lign. ?
nov 2006
Følger: 92 Følgere: 72 Heste: 3 Emner: 122 Svar: 659
Katrine: vi har ikke skole/hjemsamtaler og har prøvet at sige det til mine forældre, men de siger at vi skal gå til ledelsen, hvilket er gjort
dec 2006
Følger: 46 Følgere: 64 Heste: 2 Emner: 499 Svar: 5.527
Og at du ikke laver noget i hans timer, går kun ud over dig selv. Så det er måske en anelse dumt
nov 2006
Og ja, jeg ved godt at det går udover mig selv
aug 2009
Følger: 122 Følgere: 268 Heste: 19 Emner: 386 Svar: 7.171
men klag til lederne igen og igen
nov 2006
Vil prøve ledelsen igen, men synes os bare at det er lidt spild af tid og kræfter, hvis der ikke sker noget
jun 2010
Følger: 72 Følgere: 70 Heste: 4 Emner: 49 Svar: 318
nov 2006
Blogger
Følger: 88 Følgere: 1921 Heste: 4 Emner: 3 Svar: 1.517
Det var i 6. klasse da vi skulle have tysk. Vores tysklærer kommer på barsel kort efter, og jeg havde fulgt godt med, og var kommet godt ind på det tyske fag. Jeg syntes det var sjovt, og et meget spændende fag!
.. indtil vi får vores vikar som skulle erstatte vores super dygtige og søde tysklærer. Jeg husker kun at alt var et mareridt - og ingen lærte noget trods vores forsøg på at følge med. Jeg mistede et helt år hvor jeg skulle have lært det vigtigste tysk. Æv.
Vores tysklærer bliver så fyret lidt tid efter hun kom tilbage - og hun blev erstattet af den ene efter den anden dårlige tysklærer.
Jeg går i 9. klasse nu, og får 7 i tysk - heldigvis. Jeg troede jeg lå meget lavere.
Uanset hvad har vi fået en super god tysklærer nu, som virker til at kunne vænne det hele om igen. Hun er super sød.
Men det er bare så vigtigt med gode lærere som lytter til eleverne - ellers lærer man virkelig ingenting - kender det selv..
Det er ikke fordi jeg ikke gider at lærer noget - for det vil jeg utroligt gerne. Men med dårlige lærere lærer man ingenting.
nov 2006
maj 2013
Følger: 28 Følgere: 26 Heste: 1 Emner: 2 Svar: 554
Vi havde også i starten en ung vikar. Han bad os lave en fremlæggelse på tysk, hvor vi stadig var igang med tal og sådan. Altså vi havde ikke lært at sige sætninger.
Han ville så have vi skulle lave det på tysk i 2 leksikoner (2 x 45 min) så sad vi bare med åben mund, og tænkte "how?"...:-)
nov 2006
nov 2006
okt 2013
Følger: 72 Følgere: 23 Emner: 316 Svar: 3.150
okt 2004
Følger: 99 Følgere: 160 Heste: 5 Emner: 156 Svar: 9.701
nov 2006
*Brokke-emne* dansklærer!