Opsigelse af låne kontrakt {{forumTopicSubject}}
Jeg lånte for et år siden min hoppe ud som avlshoppe da dyrlægerne mente jeg skulle stille den væk i et års tid fordi vi ikke rigtig kunne finde ud af hvorfor den ikke ville rides. Så jeg valgte at låne den ud med forkøbsret. De havde hele sidste bedæknings sæson til at få hoppen i fol, ( den har haft føl og er 6) men det lykkedes ikke for dem. Og mener et eller andet sted er det er deres egen skyld. Hesten blev ikke scannet inden den blev insemineret for evt, urenheder, eller om hvornår ægget gik så de præcis vidste at det var nu.
Efter følgende vendte de 2-3 mdr med at få den drægtigheds undersøgt altså 2 uger inden bedæknings sæsonen er over, og der er den selvfølgelig ikke i fol.
Jeg ærgrede mig virkelig over det og var virkelig bange for at få den hjem igen fordi jeg selv havde købt en ny hest. Men hun ville beholde den. Efterfølgende er jeg så flyttet for mig selv og står for alle udgifter selv hjemme, og kunne derfor godt bruge nogle penge. I går tilbyder min veninde så at Hun gerne ville købe den her hest, og nu står jeg sådan lidt,
Kan jeg godt være bekendt at skrive til låner at pga personlige årsager så vil jeg gerne have den her hest ud af verden, så hvis hun virkelig vil havde den så må hun købe den her og nu, og ellers går hesten til anden side?
For jeg føler mig virkelig også lidt som et svin overfor hende, når hun nu har betalt alle udgifter på hesten det sidste år.
Hvad ville i gør? Har en måneds opsigelse.
maj 2007
Følger: 39 Følgere: 38 Heste: 7 Emner: 119 Svar: 688
men HUSK der sjældent kommer noget godt ud af når veninder handler hest.
mar 2008
Følger: 65 Følgere: 102 Heste: 13 Emner: 6 Svar: 67
sep 2009
Følger: 62 Følgere: 83 Heste: 23 Emner: 63 Svar: 7.255
Derud over vil jeg nu advare mod at sælge en hest til din veninde nogle gange går det godt men tit gør det ikke
sep 2006
Følger: 57 Følgere: 54 Heste: 3 Emner: 128 Svar: 353
jul 2013
Følger: 33 Følgere: 34 Heste: 3 Emner: 46 Svar: 440
mar 2007
Følger: 94 Følgere: 126 Heste: 4 Emner: 668 Svar: 2.618
Vil jeg prøve.
Opsigelse af låne kontrakt