{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
774 visninger | Oprettet:

Hvad tænker I? (Sadelkøb) {{forumTopicSubject}}

Hej med Jer smiley

I dag havde jeg besøg fra sadelmager og det var ret skuffende. Han kan ikke bruge 4 ud af de 5 sadelmærker jeg havde for øjet.. smiley Nok om det.
Jeg har desværre en mand der ikke er ret god til penge og har klart at spare op pga. masse ekstra arbejde så jeg har til sadel. Jeg er nu bange for at hvis jeg snart ikke får købt den sadel så forsvinder pengene...
Så jeg vil gerne bestille og betale for sadelen nu.. Men hun sagde at han jo kan komme til at blive mindre så hun sagde det var en risiko hun måtte oplyse mig om.
Min hest er rigtig bred og ser meget færdig ud i kroppen.. Han har blevet trænet 3 x ugentlig siden sidst i juli. Når han skal tilrides til august bliver det 3 x ugentlig og han kommer nok ikke til at rides mere end max 4 gange om ugen uanset. Selvfølgelig kommer han til at få nogle flere muskler men ikke så meget tænker jeg.. Hun sagde at jeg kunne bestille en x-vide og så ville jeg skulle have lammeskind under den første tid da det var midt imellem x-vide og vide han var lige nu... Men da bommen kun kan enten udvides eller mindskes en gang så bliver jeg i tvivl...Derfor vil jeg høre om Jeres erfaringer!

Er der nogle af Jeres heste der har blevet smallere?
Hvor meget blev Jeres brede heste bredere?
Hvad tænker I om at jeg køber sadelen nu..Tilrider til August i bomløs 2/3 mnd (ca) og får sadelmager til at komme og tilpasse den? Tror I han kommer til at blive så meget bredere eller smallere af dette?

Mvh TT

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad tænker I? (Sadelkøb)
  • #1   28. feb 2014 Jeg har en halfinger, og han blev 2 bom størrelse bredere. smiley

• #2   28. feb 2014 Men hvor meget havde du trænet den før sadelmager målte og hvor meget efter? smiley

• #3   28. feb 2014 Han var så meget tynd da jeg fik ham, han var redet helt forkert. Jeg have sadelmager ude 2 gange, lige da jeg fik ham, og kort før hans vokse pause. smiley Og han kommer ikke til at vokse mere i breden nu, kun i selve kammeret. så sadelmager skal ud igen til december. smiley

• #4   28. feb 2014 Ok. Min er meget bred og i perfekt stand pt. smiley Selv om han har været lidt tyndere har han ikke været mindre bred smiley

• De seje hypper<3
    De seje hypper<3 Tilmeldt:
    feb 2014

Følger: 1 Svar: 42
    #5   28. feb 2014 Du kan jo altid købe en sadel hvor vidden kan enten ændres eller smeltes om hos sadelmager - så kan du altid ændre den hvis hesten ændre sig smiley

Min gik selv fra bred til lille medium efter han fik sat andre muskler - men det ændrede sadelmageren bare

• #6   28. feb 2014 Jeg ville simpelthen finde et andet alternativ indtil hesten har sin endelig form, om så at sige, så der kun skal småjusteringer til fra tid til anden. smiley
    Wintec har udskifteligt kopfjern og er en god mulighed for mange. Og ellers ville jeg kigge efter noget bomløst - man kan finde mange rigtig lækre uden bom, som ligner almindelig sadler. smiley

• #7   28. feb 2014 Peacefuld mind - Det er ikke bare at smide en hvilken som helst sadel på sin hest da bom faconen skal passe hesten.. Og undskyld, mener ikke at fornærme nogle men min hest får aldrig smid det wintec lort på sig!
    De seje - Bommen kan ændres..Men kun en gang smiley Det er derfor jeg er i tvivl smiley Jeg vil gerne købe sadelen i den bom der passer ham nu og få den tilpasset efter han har blevet redet 2-3 mnd. Men hvis bommen skal ændres da så er det sidste gang dette kan gøres! Derfor i tvivl smiley

• #8   28. feb 2014 Vent til du har tilredet ham - det ender med at blive rigtig mange penge, når han ændrer sig!

• #9   1. mar 2014 Hvis hesten ikke er overvægtig nu, skulle den da meget nødig blive smallere, når den kommer i ridning! Den skulle helst blive bredere... Jeg ville nok købe en vidde bredere end den skulle have nu og så lægge en Prolite pad under med indlæg i foran og så pille indlæggene ud efterhånden som hesten kommer til at fylde mere. Charlotte forhandler dem. Det er den løsning, hun og jeg kom frem til med min nye hoppe, som pt er ret muskelfattig, men er godt i gang med at sætte muskler. Vi blev enige om at lade være med at klemme kopfjernet, så der er plads til at hesten sætter muskler....

• #10   1. mar 2014 Stine - Hun anbefalet at købe x-wide og lægge lammeskind ind under da han ligger imellem wide og x-wide.. Hvad koster de Prolite pad?

• #11   1. mar 2014 Øhmmm, mener den, der kan løfte i både for og bag koster 900, front riseren er lidt billigere. Jeg har muligvis en ekstra front riser liggende, som jeg ikke bruger, hvis du skulle være interesseret smiley

• #12   1. mar 2014 Måske.. Men der er jo over 6 mdr. før det evt. bliver aktuelt smiley

• #13   1. mar 2014 Nååå ja, han er jo slet ikke tilredet endnu! Doh Stine! smiley

• #14   1. mar 2014 Helt ok smiley Man kan jo ikke holde styr på hele HG smiley

• #15   1. mar 2014 Jeg vidste det godt, da jeg lige tænkte mig lidt om. Har slæbt 3 tons wrap i små baller i dag, så er en smule træt smiley

• #16   1. mar 2014 Er selv på vej i seng smiley Sov godt så skal jeg nok fortælle om det blev Jaba smiley eller Munster smiley i løbet af den kommende uge smiley

• CSF
    CSF Tilmeldt:
    feb 2011

Følger: 1 Emner: 107 Svar: 1.920
    #17   2. mar 2014 Jeg forstår slet ikke logikken i at købe en sadel nu, når hesten først skal tilrides til august. Hvis du endelig vil gøre det, så ville jeg gå efter en sadel, der kan ændres mere end en enkelt gang.

Hvis din mand ikke kan lade være med at bruge pengene, kan du så ikke bare oprette en konto/opsparing/whatever, som han ikke har adgang til? (går ud fra, i har fællesøkonomi) smiley

Min pony ændrede sig meget i de første måneder, jeg havde ham (han var 3.5), så vi skiftede sadel en del i starten, da de ikke kunne ændres så meget i selve bommen.

• #18   2. mar 2014 7#
    Det er jeg udmærket godt klar over - det var bare et forslag. smiley Dit indlæg lod ikke meget tilbage at gå ud fra.
    Har du så evt. overvejet bomløse mærker midlertidigt, som self. er tilpasset hesten?

• #19   2. mar 2014 Han skal tilrides i en bomløs de første mnd. som skrevet smiley Ville bare gerne købe sadelen nu og have den liggende...

• #20   2. mar 2014 Det ville jeg nok fraråde dig at gøre - du kan aldrig være sikker på hvordan hesten ender. Min unghest er allerede gået 2 cm over forventet størrelse og en bomstørrelse breder. smiley

Kommentér på:
Hvad tænker I? (Sadelkøb)

Annonce