{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
941 visninger | Oprettet:

Hovedpine næsten dagligt :( Hjælp :'( {{forumTopicSubject}}

Hej HG

Jeg har nu i snart 3 år lidt af hovepine og den kommer og går som den har lyst. Det er ikk migræne siger min læge hun tror mere det er spændingshovedepine men jeg vil bare gerne tjekkes for hva det kan være for må indrømme det er snart ikke til at holde ud med de smerte mer smiley Nogen af jer andre der måske har det samme og kan fortælle hva gjorde ved det det ?

Vh Isabella

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hovedpine næsten dagligt :( Hjælp :'(
  • #1   23. feb 2014 Min bror har haft det samme med hovedpine hver dag, det kan være hvis der er noget der ikke går godt og det kan være stres.

• #2   23. feb 2014 Har du fået tjekket dit syn? Hvis ikke, så var det det første jeg ville få gjort -det er ikke så omstændigt, så det er jo et nemt sted at starte. Jeg har osse døjet meget med hovedpine -en kontaktlinse løste det problem nemt og enkelt smiley

men ellers er spændinger et ganske godt bud, og det kan jo i første omgang løses med en god massør/fysioterapeut, men derudover skal man så gerne have fundet årsagen til spændingerne og så vidt muligt have ændret på hvad-end der nu forårsager dem, så de ikke vender retur sådan lige med det samme.

• #3   23. feb 2014 Har det samme som dig. Min læge siger også det ikke er migræne.
    Men har dog alligevel fået nogle piller mod migræne, som jeg må tage når det bliver virkelig slemt. Men de virker ikke rigtig, det samme gælder alle mulig andre smerte stillende.
    Mit stammer dog med alt sandsynlighed fra at jeg faldt af hesten i efterår 2012, fik en lille hjernerystelse og holde mig ikke i ro som jeg skulle. smiley
    Plus at jeg har voldsomme spændinger i nakken, hvilket nok også kan være en grund til det.

• #4   23. feb 2014 Uden at jeg ved hvorfor du har hovedpine - Så så jeg engang i tv en der fik botox mod hovedpine.. Og det skulle efter sigende have reduceret hovedpinen en del smiley

• #5   23. feb 2014 Drikker du, eller spiser fødevarer med det kunstige sødemiddel aspartam?
    Hvad er dit medicin forbrug? (alm smertestillende tæller med, også ppiller)
    Spiser du forarbejdede fødevarer?
    Spiser du en stor andel fødevarer med konserveringsmidler i?
    Har du skimmelsvamp i hjemmet?
    Færdes du i omgivelser med giftige dampe, gasser, partikler, kemikalier?
    Spiser du fødevarer med sukker i?
    Spiser du fødevarer med gluten i?

• #6   23. feb 2014 Jeg har ofte ondt i hovedet grundet spændinger i nakken smiley

• #8   23. feb 2014 Foreslår dig at opsøge en kiropraktor og/eller fysioterapeut. Det kan sagtens være nakkespændinger eller lign., som forårsager hovedpinen.
    Jeg har kronisk hovedpine efter nakkespændinger pga piskesmæld efter en bilulykke, men man kan også sagtens få dem uden at have været ude for noget vildt.
    Og så som også er nævnt, tag ud og få lavet en synstest, - linser har også hjulpet på mit problem.
    Derudover kan det selvfølgelig være stressrelateret, især hvis du siger at det bare kommer og går. smiley

• #9   23. feb 2014 Drikker du, eller spiser fødevarer med det kunstige sødemiddel aspartam? Ja Cola vel?
    Hvad er dit medicin forbrug? (alm smertestillende tæller med, også ppiller)2 x antidep, 1 mod mavesyre plus en ppille
    Spiser du forarbejdede fødevarer? Ja,
    Spiser du en stor andel fødevarer med konserveringsmidler i? Ja
    Har du skimmelsvamp i hjemmet? Nej
    Færdes du i omgivelser med giftige dampe, gasser, partikler, kemikalier? Ja
    Spiser du fødevarer med sukker i? Ja
    Spiser du fødevarer med gluten i? Ja

Jeg prøvede lige at svare og vil så gerne høre hvad det går ud på smiley

• #10   23. feb 2014 Spændingshovedpine er et rigtigt godt bud. Det kan give migrænelignende smerter, og nogen dage kan man lige så godt rive ud af kalenderen.
    Massage og en BOT nakkevarmer vil kunne hjælpe dig rigtig meget.
    Jeg er efter mange år i smertehelvede næsten ude af "misbruget" af smertestillende.

• #12   23. feb 2014 Jeg har fået tjekket mine øjne og de fejler intet men både min læge og massør siger at jeg er sindsygt spændt i mine skuldre og jeg har 2 ømme punkter i baghovedet

• #13   23. feb 2014 Så synes jeg du skal prøve med massage hver 2. uge ca. Og så køb en BOT nakkevarmer. Den koster 265 kr og de penge er virkelig godt givet ud.

• #14   23. feb 2014 Tag en tur til Maribo hos Leif Lund.. Ved det er langt fra dig.. Men vil næsten garantere at det virker.. Han tager 200kr for en behandling.. Han har en masse uddannelser inden for kiropraktik, massage osv..
    Du skal nok regne med 2 behandlinger inden for de første 4 uger og så ellers en gang pr måned i 3 mdr.. Og resten er efter behov.. smiley

• #15   23. feb 2014 Hvad med at få tjekket om dit tandsæt er skævt? Jeg havde også ind i mellem hovedpine. Så fik jeg en bøjle = job done. smiley

• #16   23. feb 2014 Jeg har haft bøjle da jeg var yngre og den har ikk hjulpet på mine tænder smiley men har fået afvide at akkupuntur måske ville hjælpe smiley

"Stald Kromm Stej". vil prøve det du siger og så har jeg fået nogen nakkeøvelser som min læge siger jeg skal lave dagligt smiley

• #17   24. feb 2014 Fik anbefalet af spise en syltet chili hver dag og ekstre ved hovedpine .
    Ved ikke hvorfor men det har hjulpet i flere år . smiley

Fik i år røntgen af nakken og har forkalkninger der sider og trykker på
    muskler og sener - deraf nu kronisk hovedpine smiley

• #18   24. feb 2014 Du skal sikkert have briller med en mild styrke / det hjalp for mig, selvom jeg troede jeg så helt fint, koncentrerede jeg mig så meget ubevidst nogle gange, at jeg simpelthen fik hovedpine smiley

• #19   24. feb 2014 Mine øjne er blevet tjekket og der er ikk noget smiley

• #20   1. mar 2014 Men har til gengæld tit ondt i hovedet hvor det så kun er i den ene side og det er virklig underligt smiley

• CSF
    CSF Tilmeldt:
    feb 2011

Følger: 1 Emner: 107 Svar: 1.920
    #21   2. mar 2014 Det kan være rigtig mange ting. Hvordan er du blevet tjekket indtil nu?

Jeg ville få taget en blodprøve. Det har jeg fået i en anden forbindelse, og det viste sig, at jeg havde lavt stofskifte.

Jeg har døjet med konstant hovedpine i flere år (i alle vågne timer) og efter jeg er holdt op med at spise gluten, skåret kraftigt ned på sukker og mejeriprodukter, og div. andet, der påvirker skjoldbruskirtlen, har jeg ikke nær så ondt.

Kommentér på:
Hovedpine næsten dagligt :( Hjælp :'(

Annonce