{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvilken sadel er bedst til en welsh
  • #1   18. feb 2014 Det har ikke noget med racen at gøre, men hvor bred og lang hesten/ponyen er. Det er umuligt for os bag skærmene at sige. Du bør få en sadelmager ud, der kan rådgive dig smiley

• #2   18. feb 2014 nu tænkte jeg der måske var andre der havde en welsh som de kunne forslå en sadel til.

• #3   18. feb 2014 Der er jo forskel på alle heste, og så selvom de er samme race.
    Du kan spare dig selv for en masse besvær og problemer, hvis du får en sadelmager ud - de er jo ligesom uddannet til at hjælpe.

• #4   18. feb 2014 ved det men hun er en bred welsh med en mellem ryg, men jeg ville også bare høre hvad folk bruger til deres

• #5   18. feb 2014 Een ting er hvad folk fortæller de bruger, en anden ting er om den reelt set er god nok til hesten, for har en sadelmager godkendt?
    En anden ting er om to heste af samme race ligner hinanden?

Få en sadelmager til at måle din hest og gi dig måske 5 muligheder du skal kigge efter.

• #6   18. feb 2014 her er min plan. så forstår i mig måske lidt bedre.
    købe en sadel få en sadel mager ud og kigge på den eller omvendt, men mit spørgsmål er bare hvilkende sadeler i kan forslå også gerne bomløs, self vil jeg da få en sadelmager ud og kigge på det.

• #7   18. feb 2014 Du kan købe dig fattig i sadler og sadelbesøg hvor du gang på gang får dømt sadlen ned.

Eller du kan købe et sadelbesøg, få målt hesten, og sadelmageren gir dig nogle helt specifikke sadler, modeller, str at gå ud og lede efter.
    Så finder du den du selv sidder bedst i, får sadelmager ud igen til at tilpasse sadlen til din hest.

Bedst og billigst i længden.

• #8   19. feb 2014 Marlene: Jeg forstår godt din idé, og det ville være fedt, hvis det var så nemt. Det er det desværre ikke. Jeg har haft to heste, der umiddelbart så meget ens ud over ryggen. Den ene lå en Wintec Isabell Werth suverænt på - den anden kunne samme type sadel på ingen måde tilpasses til. En sadelmager vil have et udvalg af sadler med ude og prøve på din hest. Hvis du ikke vil bruge så mange penge på en ny sadel, får du ham/hende til at skrive sadelmærkerne og str. ned, og finder en brugt sadel. Når du har fundet den, får du sadelmageren ud for at tilpasse den til din hest smiley

• #9   19. feb 2014 Til begge mine welsh ponyer anbefalede sadelmager bl.a. HDR club, da den har en kort anlægsflade, og de begge var korte i ryggen.

• #10   19. feb 2014 Vi har haft en lille welsh på 125, og sadelmageren sagde at vi skulle købe jc kombi i 15 ". En dejlig lille sadel som min datter altid har elsket og ride i.

profilbillede
  • #11   19. feb 2014 Da jeg havde en welsh gik hun med en wintec 15" kan ikke huske modellen smiley

• #12   19. feb 2014 Ligesom Marie-Louise siger, så kan du købe dig fattig i sadler, hvis du skal prøve dig frem - og det bliver dyrt. Jeg tror simpelthen ikke på, at du finder en der passer 100% i første hug. Det er spild af tid og penge.
    Sadelmageren har normalt også nogle sadler du kan købe, evt. måske bytte, hvis du i forvejen har en, som han kunne være interesseret i.

• #13   20. feb 2014 MariA hvad for nogle har du

• #14   20. feb 2014 Marlene- Jeg bliver nødt til at sige som Jeanne N, Marie-Louise mfl. Få en sadelmager ud til at fortælle dig hvilke du kan gå efter og str. Jeg får sadelmager ud til min den 27/28. For at finde ud hvilke sadler jeg kan gå efter, str på bom og anlægsflade (og tommer). Jeg er ikke villig til at udsætte min hest for smerter eller købe mig fattig, fordi jeg var for nærig til at betale de 800kr jeg skal ud med for besøget. Så er jeg i mindste sikret sådan at den købte sadel kommer til at ligge perfekt når den senere bliver tilpasset smiley
    Mvh TT

• #15   20. feb 2014 Hvilke sadler jeg har? hvorfor spørg du om det? smiley

• #16   20. feb 2014 TT jeg er ikke for nærig til og betale 800 jeg var bare nysgerrig hvad andre brugte til deres welsh smiley når jeg får penge vil jeg da gerne have en sadelmager ud til alle mine heste og få tjekket sadlerne om de ligger 100%

Kommentér på:
Hvilken sadel er bedst til en welsh

Annonce