Hvad skal jeg gøre for ikke at glemme dem? {{forumTopicSubject}}
Hej Hg'er. Jeg skal prøve at gøre det her så kort som muligt..
For 4 år siden mistede jeg mine 3 heste. Min travhest, min 2 års frieser blanding og min plags mor.
De blev påkørt af to biler udenfor mit hus og døde heldigvis på stedet. Dagen efter var mig om min far oppe ved vejen og finde hestenes grimer osv. og de to biler der var indvoldveret lå smurt ind i blod i hver sin grøft...
Der var blod overalt...Jeg glemmer aldrig det syn.
Det kom i nyhederne og journalisterne har lagt det på youtube osv.
Jeg var 12 år gammel dengang. Jeg elskede de heste overalt på jorden.
Jeg red travheste for mange andre og red derfor ikke på min egen og tilbragte alt min tid med alle andres heste. Da jeg fik at vide hestene var blevet påkørt, var jeg ude i hallen med en andens hest! Nu fortryder jeg så inderligt at jeg ikke tilbragte hvert vågent sekund sammen med dem og jeg savner dem så forfærdeligt.
Jeg tænker på dem hver dag og beder til at de står i stalden igen..
Men her forleden dag da jeg kiggede på mine billeder på væggen på mit værelse, kom jeg til at tænke på hvordan det var dengang de stadig levede...men jeg begynder at glemme hvordan de var! Jeg kigger på billeder af dem osv, men jeg er begyndt at glemme....Jeg vil jo ikke glemme dem..Jeg elsker dem jo, og er slet ikke klar til at give slip...Jeg er også begyndt at stoppe med at drømme om dem..Og det vil jeg jo ikke..!
Hvad kan jeg gøre for at blive ved med at huske dem?
Er jo ikke klar til at give slip...
Og så fatter jeg heller ikke at journalisterne kan tillade sig at ligge det her ud! : http://www.youtube.com/watch?v=S5hcVyJCSSo
Er det overhovedet lovligt uden vores tilladelse!?
Tak fordi i gav jer tid til at læse det her...Hele historien står inde på min hest Keystones profil hvis i vil læse mere...
mar 2009
Følger: 119 Følgere: 179 Heste: 10 Emner: 152 Svar: 2.887
jun 2012
Følger: 25 Følgere: 28 Heste: 13 Emner: 9 Svar: 194
Men når det så er sagt, når du siger, at du endnu ikke er klar til at give slip, så kan jeg ikke lade være med at tænke, at din underbevidsthed måske er? Jeg drømte også ofte om min morfar efter han døde af kræft da jeg var 16-17 år, men på et eller andet tidspunkt et år eller to efter i en drøm sagde han til mig, at nu forlod han mig i mine drømme, men at han altid ville være der alligevel. Meget mystisk, men siden da har jeg ikke drømt om ham, selvom jeg ønsker jeg ville?
Som jeg ser indslaget, er det en kort nyhedsopdatering, og de viser jo ikke de døde heste eller andet. Det ser jeg ikke noget galt i, det er ikke usmageligt eller anstødeligt på nogen måde, men egentlig ret kort og præcist.
Det må dog være en trøst at vide, at de døde på stedet. Trods alt.
sep 2012
Følger: 93 Følgere: 79 Heste: 8 Emner: 141 Svar: 907
sep 2012
dec 2009
Følger: 22 Følgere: 21 Heste: 4 Emner: 65 Svar: 1.908
du kommer aldrig til at glemme dem, de vil altid være med dig, men for at komme videre skal der gøres plads til noget nyt og det vil kroppen gøre helt af sig selv..
Det du kan gøre for at huske dem bedre er at tænke på dem i bestemte situationer, fx hvordan de opførte sig når du trak dem ind fra folden, eller hvordan de opførte sig når du striglede, eller hvilke andre ting du nu gjorde med dem, så kan det være lettere at sætte hesten ind i en sammenhæng..
Angående filmen, så er der jo ikke noget i filmen som udstiller hverken dig eller din familie, så jeg tror bestemt ikke at filmen på nogen måde er ulovlig eller vil ses som krænkende.
Hvis du føler at den er krænkende så kan du prøve at henvende dig til tv2 bornholm og bede dem fjerne videoen..
sep 2009
Følger: 17 Følgere: 21 Heste: 3 Emner: 118 Svar: 558
Jeg mistede min kære hund for nogle år tilbage. Han var hele familiens guldklump, og han betød alt for os! Selvom vi har haft mange minder, glemmer jeg efterhånden tiden med ham. Tilsidst er det eneste man kan huske, glæden ved at have dem og ikke tiderne.
Jeg tror desværre ikke man kan gøre noget for at huske det, udover at skrive sine minder ned. Så vil de være der for evig tid.
sep 2012
Min far var ved at blive kørt ned, men han måtte give slip på hesten så han ikke selv blev kørt ned også...Han håbede på hun ville løbe i ren panik, men det gjorde hun ikke...
Sommetider ville jeg ønske at det var mig der holdte hende istedet for min far, for jeg havde ikke givet slip og så var jeg sammen med dem nu...
dec 2009
så længe du kun husker på ulykken vil din krop arbejde hårdere på at glemme..
sep 2012
dec 2009
mar 2008
Følger: 138 Følgere: 121 Heste: 11 Emner: 263 Svar: 7.602
For selve ulykken skal du have snakket ud om..
Det med at du "glemmer" er ikke sandt, de vil altid være i dit hjerte men din krop er bar klar til at komme videre det er kun en god ting..
Og ja det er lovligt at lave de nyhedsindslag..
Jeg mistede en hoppe som jeg havde redet/kendt i 7år, jeg kan stadig nu efter 4år snart 5år fælde en tåre, når jeg sætter mig ned og bar tænker på hende husker jeg hende tydeligt men i hverdagen tænker jeg ikke på hende, for min krop har givet slip, så jeg kunne komme videre men det betyder ikke at jeg har glemt hende, hun er stadig i mit hjerte..
Hvad skal jeg gøre for ikke at glemme dem?